Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Zvuci mi kao budalastina.. Nov akumulator da nosis i punis na punjacu.
Ako je ispravan alternator, napunice ga bez problema.
Moze da ti zvuci kao budalastina ali sam to nekada davno procitao u blogu Mise Jovanovica,evo pronasao sam taj tekst pa vidite.
Ne znam mozda se od onda stanje popravilo ali ne bih rekao posto malo malo pa se neko iznenadi koliko mu je akumulator malo trajao.
Sto se mene licno tice nije mi nikakav problem da pre prvog stavljanja u auto akumulator dopunim i s vremena na vreme da dopunjavam Cek - om.
 
Lazare, Lazare
Taj automobil ima i model sa V8 motorom od 4.200ccm (S6/RS6), takođe i 3.0 dizel u više varijanti
Od opreme može imati elektrosedišta u nekoliko nivoa opreme i podešavanja, sa grejačima i bez, i panoramu, muzički sistem od valjda 12 zvučnika sa pojačalom, i ... itd itd
A ti se baš uhvati za "najveći", pardon, jedan od najjačih aku :D
ma sve mi je jasno sad, nema nazad, nisam baš morao da padnem pod uticaj i savete ovog poštenog prodavca :D
 
Jel treba i pelene da mu promenimo? Svaki akumulator koji ima dovoljno struje da staruje jednom auto je spreman za upotrebu, drugačije ne bi ni smeo da se prodaje. Tu priču plasiraju prodavci koji bi da prodaju bajatu robu koja je već izgubila deo karakteristika.

To je u rangu ovih što preporučuju da se 4 puta godišnje akumulator stavlja na punjač. Kad sam kupio auto došao je iz Nemačke sa Varta akumulatorom starim oko 3 godine, kod mene je trajao još punih 8 godina, dakle nepunih 12 je izgurao. E onda kupim kod nas 1 crkne za 23 meseca, pa drugi koji je kao bolja marka i on je sada oko 3.5 godine star, taman izašao iz garancije već se vidno vidi zamor i ako izgura ovu zimu sledeću neće. E to je problem jedna Nemačka Varta (prava njihova za njihovo tržište) nadživeće 4-5 ovih koji se kod nas prodaju... ma koja marka.

A da stavis 3 puta godisnje na smart punjac taj 3.5 godina star,mozda (tj verovatno) bi izgurao bar 5 godina...

Ali,jebote,ko ce 3 puta godisnje (?!) da stavlja akumulator na punjac.....jebote, koji je to RANG 🤣🤣

Znaci,nemoj slucajno 3 puta ili 2 puta godisnje da stavljas na punjac akumulator,ne samo sto ce duze da ti traje nego ces da izgubis i nekolkko sati GODISNJE.....(*** sto ovaj bench nema onaj smajli sto se krsti)
Oni koji preporucuju da se akumulator puni 4 puta godisnje to govore sa pravom. To je usmereno na potrosace koji imaju kratke relacije i vise startovanja u toku voznje (gradska voznja). Alternator ne uspeva u tom kratkom roku da dopuni akumulator na optimalan nivo i zato se mora dopunjavati externo. Slicno je kada spojite auto preko kablova i ostavite da radi na ler 15 minuta misleci da cete dovoljno dopuniti akumulator.

Pa vidis da ce prosecan Srbin da provede sate i sate godisnje pisuci neke gluposti o akumulatorima na benchmark forumu (?!) ali nema vremena da akumulator u sopstvenom autu napuni nekoliko puta godisnje?....🤣
 
Poslednja izmena:
Nemam punjač, i da ga imam ne bih mogao iz stana da spustim kabl do parkinga, ne skida mi se akumulator od ~17kg da ga nosim u stan radi punjenja. Da imam dvorište ili garažu u redu ima smila... ali auto je na ulici, kvalitetan akumulator je u njemu trajao skoro 12 godina (nikad stavljen na punjač). Ovo što se kod nas prodaje izgleda da nije taj kvalitet, ili sam ja bar loše birao...
 
A da stavis 3 puta godisnje na smart punjac taj 3.5 godina star,mozda (tj verovatno) bi izgurao bar 5 godina...

Ali,jebote,ko ce 3 puta godisnje (?!) da stavlja akumulator na punjac.....jebote, koji je to RANG 🤣🤣

Znaci,nemoj slucajno 3 puta ili 2 puta godisnje da stavljas na punjac akumulator,ne samo sto ce duze da ti traje nego ces da izgubis i nekolkko sati GODISNJE.....(*** sto ovaj bench nema onaj smajli sto se krsti)


Pa vidis da ce prosecan Srbin da provede sate i sate godisnje pisuci neke gluposti o akumulatorima na benchmark forumu (?!) ali nema vremena da akumulator u sopstvenom autu napuni nekoliko puta godisnje?....🤣
Pa dobro ako ćemo sad baš računicu:
4 godine po 3-4 puta po par sati da bi mi akumulator trajao 5 umesto 4 godine. Znači npr. 4 godine po 4 sata je 16 sati da bih uštedeo par hiljada dinara (koliko košta petina akumulatora) . Meni se ne isplati jer je to manje čak i od trenutnog minimalca po satu u Srbiji.
Već sam napisao, da je akumulator jedina stvar koju treba održavati ne bio problem. Međutim kad bi sve o čemu treba tako brinuti tako tretirao ne bi ništa drugo u životu radio. Da sad ne nabrajam samo da kažem da mi je majstor za alarm rekao da treba bar jednom godišnje da dođem na servis.
Pa nisam ja svoj život na ulici našao.
Za akumulator je bar lako, kad crkne menjaj
 
Pa dobro ako ćemo sad baš računicu:
4 godine po 3-4 puta po par sati da bi mi akumulator trajao 5 umesto 4 godine. Znači npr. 4 godine po 4 sata je 16 sati da bih uštedeo par hiljada dinara (koliko košta petina akumulatora) . Meni se ne isplati jer je to manje čak i od trenutnog minimalca po satu u Srbiji.
Već sam napisao, da je akumulator jedina stvar koju treba održavati ne bio problem. Međutim kad bi sve o čemu treba tako brinuti tako tretirao ne bi ništa drugo u životu radio. Da sad ne nabrajam samo da kažem da mi je majstor za alarm rekao da treba bar jednom godišnje da dođem na servis.
Pa nisam ja svoj život na ulici našao.
Za akumulator je bar lako, kad crkne menjaj

Ali cekaj,kad se nakaci akumulator na punjac,neces ti da ga punis nego punjac....mislim,ti nakacis akumulator i dok ga on napuni za 3-4 sata,ti odes da radis nesto drugo,verovatno neces da cekas pored akumulatora tih nekoliko sati dok se on puni...😄

Meni u praksi taj "posao" oko punjenja izgleda tako sto otvorim haubu,nakacim na kleme punjac (prethodno skinem minus za svaki slucaj) i utaknem punjac u struju i to je sve...i posle par sati se vratim do auta skinem punjac vratim crnu klemu,zatvorim haubu i to je to....ne provedem aktivno ni 5 minuta oko tog punjenja 😁

Mada,ja imam garazu auto mi stoji pored utikaca ne vadim akumulator iz auta pa je lakse,razumem da nekome kome auto stoji na parkingu ovo je sve komplikovanije jer mora da izvadi akumulator nosi ga u stan itd...to je znaci mozda pola sata aktivnog rada oko punjenja....

Nego,auto je takva sprava da savestan vlasnik ima dosta stvari koje bi trebalo da peoverava ponekad ili da izvrsi neke preventuvne radnje kako bi taj auto bolje sluzio i suze trajao.....ups,zeznuo sam se,ovo je Srbija....ovde se tera dok ide,posle kad stane ide u oglase sa opisom "redovno odrzavan itd itd' 🤣
 
^ Pa upravo zato i govorim. Neke stvari moraju da se servisiraju i da se brine o njima jer ako to ne radiš dolazi do problema. Akumulator NIJE jedna od njih, kad crkne, menjaj.
I nisam mislio samo na auto, već na sve. Npr. kupio movi bojler, kaže majstor moras jednom godišnje da me zoveš da ga očistim i proverim, klima, veš mašina, mašina za suđe, mašina za sušenje, kafe aparat, ledomat. Vrhunac je kad mi je bravar rekao da moram da radim godišnji servis brave na ulaznim vratima. Ma gonite se svi, održavam samo što moram, ostalo ću kupiti novo
 
Previše cinizma u postovima pojedinaca apsolutno bez potrebe.
Dovoljno je imati unimer i izmeriti struju akumulatora s vremena na vreme i to će vam sve reći o stanju istog i dal je , ili ne, potrebno dopunjavati akumulator.
A šta ćemo sa onim vlasnicima automobila kojima treba poprilično veštine da sa pojedinih modela automobila uopšte i izvade akumulator, za neke su potrrbni specijalni alati koje nema baš svako).
A šta ćemo sa onima koji kad raskače akumulator nakon toga ako nemaju pojedine fabričke kodove pa modu da se slikaju sa muzikom itd....
Naravno, postoje i modeli automobila sa dva akumulatora....
Za ceo vozački vek nikada ali nikada nisam dopunjavao akumulator nit mi je i jedan trajao kraće od garancije. Naravno da ima i drugačijih slučajeva. Ali ne vidim da su se moji prijatelji koji stalno nešto dopunjavaju akumulator nešto specijalno proslavili i produžili vek istima.

Po.mom mišljenju, najbitnije je izabrati odgovarajući akumulator, za benzince ne treba preterano brinuti a za dizele gledati da budu sa što jačom udarnom snagom, upravo zbog zime. Da ne pričam o tome da EFB ili AGM akumulatori imaju fabrički deklarisano do nekoliko desetina puta više startova nego obični akumulatori.
Pa tako, neko umesto običnog može staviti EFB aku i već u startu imati dukotrajniji akumulator.
Običan aku 30-35000 startova
EFB 75-80000 startova
AGM 130-140000 startova

I ono najvažnije, kod vozila sa srart/stop sistemom moraju EFB ili AGM, i pri raskačivanju i zameni akumatora na pojedinim vozilima, pogotovo novije generacije, koristi se dodatno napajanje da ne bi dolazilo do gubitka bitnih podataka u softveru automobila. Za neke modele je skoro pa nemoguće zameniti AGM aku bez pomoći dijagnostike.

Tako da, kad već dajete savete, budite precizniji, nije isto za automobile starije ili novije generacije kao ni za vrstu akumulatora.

PS ako stavite nov aku i alternator ga ne dopuni za par destina kilometara, onda postoji neki problem.
 
Previše cinizma u postovima pojedinaca apsolutno bez potrebe.
Dovoljno je imati unimer i izmeriti struju akumulatora s vremena na vreme i to će vam sve reći o stanju istog i dal je , ili ne, potrebno dopunjavati akumulator.
A šta ćemo sa onim vlasnicima automobila kojima treba poprilično veštine da sa pojedinih modela automobila uopšte i izvade akumulator, za neke su potrrbni specijalni alati koje nema baš svako).
A šta ćemo sa onima koji kad raskače akumulator nakon toga ako nemaju pojedine fabričke kodove pa modu da se slikaju sa muzikom itd....
Naravno, postoje i modeli automobila sa dva akumulatora....
Za ceo vozački vek nikada ali nikada nisam dopunjavao akumulator nit mi je i jedan trajao kraće od garancije. Naravno da ima i drugačijih slučajeva. Ali ne vidim da su se moji prijatelji koji stalno nešto dopunjavaju akumulator nešto specijalno proslavili i produžili vek istima.

Po.mom mišljenju, najbitnije je izabrati odgovarajući akumulator, za benzince ne treba preterano brinuti a za dizele gledati da budu sa što jačom udarnom snagom, upravo zbog zime. Da ne pričam o tome da EFB ili AGM akumulatori imaju fabrički deklarisano do nekoliko desetina puta više startova nego obični akumulatori.
Pa tako, neko umesto običnog može staviti EFB aku i već u startu imati dukotrajniji akumulator.
Običan aku 30-35000 startova
EFB 75-80000 startova
AGM 130-140000 startova

I ono najvažnije, kod vozila sa srart/stop sistemom moraju EFB ili AGM, i pri raskačivanju i zameni akumatora na pojedinim vozilima, pogotovo novije generacije, koristi se dodatno napajanje da ne bi dolazilo do gubitka bitnih podataka u softveru automobila. Za neke modele je skoro pa nemoguće zameniti AGM aku bez pomoći dijagnostike.

Tako da, kad već dajete savete, budite precizniji, nije isto za automobile starije ili novije generacije kao ni za vrstu akumulatora.

PS ako stavite nov aku i alternator ga ne dopuni za par destina kilometara, onda postoji neki problem.
Samo vodite računa, ti noviji tipovi imaju i nešto drugačiju struju punjenja. Samim tim auto koji očekuje klasičan neće baš da se snađe sa AGM
 
Tako je, s tim što u Auto u koji ide običan akumator može EFB. AGM nije preporučljiv plus što je dosta dosta skuplji.
 
Ne znam koji auto covek poseduje ( verovatno sam prevideo citajuci sve i svasta... ) ali audi a6 c7 2.0 tdi koji mi kolega poseduje nosi akumulator od 100Ah. Primer BMW dizeli od 2000 i neke godine svi imaju 80Ah i vece akumulatore, a od opreme nista posebno ( digi.klima, 4 podizaca, tempomat ), pogotovo za te godine.
 
Kupio je auto nov? Prvi vlasnik?
A6 3.0 tdi koji je imao moj brat (kupljen u Švedskoj) svojevremeno fabrički je nosio 84Ah ili tako nešto a imao je vrlo lepu opremu, izuzetnu

Manite se priče sa BMW-ima i Audijima koji su promenili ko zna koliko vlasnika i ko zna koliko stotina hilajda km (nijedan nije ispod pola miliona)
Fabrika kaže jedno a onaj poslednji u nizu vidi koji je najkapacitivniji koji može da stane u njega i tutne taj, da ne bi rešavao mnogo skuplje probleme sa anlaserom i elektrikom
 
Poslednja izmena:
Naravno da oni koji prelaze manju kilometrazu bi trebalo makar dva puta godisnje da dopune akumulator. Pred zimu, recimo sada, krajem novembra, i negde u maju, pre leta. CTEK cak preporucuje da se bar jednom godisnje uradi Recond (itioning) tj. da se akumulator potpuno isprazni, stavi na punjac i izabere ta opcija.
 
@encarta, kako ćeš unimerom izmeriti STRUJU akumulatora?!? :p

... ... ...

Starter akumulatori u vozilima ne treba da se dopunjavaju, sem možda ko baš vozi danima vrlo vrlo kratke relacije po gradu, a ima običan automobil bez start-stop sistema.
Starter akumulatori nisu ni predviđeni da non stop budu na 100% napunjenosti.
Eventualno, kada mu već dođe kraj, akumulator dopunjavanjem možemo razvući upotrebljivim još možda koji mesec, do zime.
Ali tada je već obavezna zamena.

Dalje, što se tiče napona na akumulatoru dok motor radi (puni akumulator), priča o potrebnom naponu od 14-14.5V danas više ne važi jer moderni automobili imaju ECU kontrolisanu pobudu alternatora (a direktno od toga zavisi napon koji merimo dok motor radi), te zapravo ne možemo znati koji napon je logika u ECU odlučila da je trenutno optimalan. On može biti nešto niži od 14.5V iz više razloga. Npr. da se alternator ne preoptereti prevelikom strujom, ili da se ne pošalje previše velika struja punjenja u akumulator koji može lako da se pregreje, ili da dođe do stvaranja gasova u elektrolitu.

Pisao sam to već par puta po temi, ali uglavnom prođe nezapaženo.
Ne znaju to ni majstori, bar ne ovi starijih generacija. :(

Stariji akumulatori, oni nekada davno sa čepovima za dopunjavanje destilovane vode, na vozilima sa alternatorima sa klasičnim reglerom, tu je imali smisla povremeno ih dopuniti.
Moderna vozila, nema smisla. Ispravan moderan automobil dopunjava akumulator veoma brzo.

Takođe, merenje napona akumulatora dok motor ne radi ne govori nam mnogo. Taj napon zavisi od trenutne temperature aumulatora, od toga koliko vremena je prošlo od završetka vožnje, od toga koliko je trenutno napunjen (40-90% napunjen accu je ok, a meri različite napone). Pitanje je i koliko ste sigurni u tačnost vašeg voltmetra u tim decimalama iza zareza?!?
Jedina mera napunjnoati akumulatora je gustina elektrolita, ali to se ne može izmeriti kod novih hermetičkih akumulatora, niti kod gel.

Naravno da se crko kada je napon <9V, ali 11-14, sve to može biti ok, u zavisnosti od gomile drugih faktora.

... ... ...

Što se tiče lakoće punjenja i potrošenog vremena, ko može nekako da spusti kabel do kola i prikači punjač. njemu je lako.
Ko mora da vadi akumulator iz kola, nosi u lift zgrade, možda je parkirao 50-100-200m od stana, njemu je "lakoća" punjenja zapravo vrlo komplikovana.
Kod nekih vozila, zamena akumulatora iziskuje i kačenje na dijagnostiku.

... ... ...

Kondicioniranje akumulatora, kada se on prazni do određenog nivoa propisanog od strane proizvođača pa onda puni inteligentnim punjačima ima smisla. Radi se npr. na industrijskim akumulatorskim postrojenjia, prilikom kondicioniranja tj. pražnjenja, kada se kontrolisanom strujom prazni ceo paket, a na svakoj pojedinačnoj ćeliji se sve vreme prati napon. Iscrtava se dijgram (dV/dt)dI, poredi sa fabričkim podacima. te izvodi zaključak o svakoj pojedinačnoj ćeliji.

Ali raditi to na automobilskim akumulatorima ima smisla, ako imamo uslove za to, i ako znamo tačnu karakteristiku kojom to treba raditi.
I to da bude kako treba, traje bar jedan dan da smo bez akumulatora.

... ... ...

Akumulatori više uopšte nisu ni blizu kvalitetni kao nekad. Srećem se tu i tamo sa industrijskim akumulatorskim postrojenjma, i u takvim uslovima, ti veliki olovni accu paketi (npr. 110 ćelija od po 420Ah, (napon na izlazu iz postronjenja je 220VDC)), nekadašnji su znali da traju i do 30 godina. Sada, ovi noviji, ako izguraju 10-ak, to je odlično. I to sve uz redovna godišnja kondicioniranja i punjače/pražnjače od po 10-15-20000€.
 
Poslednja izmena:
Bravo za post... ovo treba kao sticky i da se ne vrte iste diskusije svakih par strana nego lepo ko ne zna nazad na osnove pa onda diskusija...
 
Samo da dodam da je prednost kada akumulator nije u motornom prostoru i takav akumulator ima već odličan preduslov da traje duže.
 
^^ U principu da, visoka temperatura je ono što ubija ove nove akumulatore
 
Dovoljno je imati unimer i izmeriti struju akumulatora s vremena na vreme i to će vam sve reći o stanju istog i dal je , ili ne, potrebno dopunjavati akumulator.
Imam ja strujna klijesta (bas ih drzim u autu), ali ne znam kako na osnovu te struje znati stanje akumulatora. 🤔 Koristio sam ih da provjerim da li auto vuce vecu struju kad se ugasi, kad sam android headunit ubacivao.

Preko dijagnostike (OBD2) provjeravam napon kad dam kontakt i posle.
 
Imam ja strujna klijesta (bas ih drzim u autu), ali ne znam kako na osnovu te struje znati stanje akumulatora. 🤔 Koristio sam ih da provjerim da li auto vuce vecu struju kad se ugasi, kad sam android headunit ubacivao.

Preko dijagnostike (OBD2) provjeravam napon kad dam kontakt i posle.
Ko nema dijagnostiku ili ne želi da je kači stalno, a preko nje može dosta toga da se vidi pa i stanje punjenja, napunjenosti akumulatora itd (zavisi od modela automobila i vrste dijagnostike) onda mi amateri pribegnemo jednostavnijoj varijanti a to je unimer.
Naravno, neki automobili pokazuju i trenutni napon punjenja, noviji npr , barem kod mene, u nekim momentima prikazuju da je napon punjenja daleko ispod 14v, jer eto, kompjuter određuje šta i kako.
E što se tiče nas amatera, za nas je dovoljno da unimerom izmerimo napon akumatora kad auto "prenoći" ili odstoji jedno desetak sati., i na slici, koju sam već kačio nekada, se vidi ono što je nama potrebno. Dobre , više, vrenosti napona, rj dobra gustina elektrolita kad aku odstoji pokazuju da taj aku neće izdati odjednom, što se kaže "preko noći". Loše, niže vrednosti su znak da je aku pred kraj i da sa takvim akumatorom ne čekate jesen.
Ako se meri odmah nakon vožnje, ili samo par sati kasnije, nećemo dobiti pravo stanje jer će ga alternator dopunjavati.
Isto tako ismerimo i ispravnost alternatora sa upaljenim svim potrošačima, svetlo, ventilator grejanja, tad sve preko 13.8v treba smatrati ispravnim, obično bude oko 14v ali nikako daleko preko 14.4v, jer je tada moguće da alternator prepunjava.
Vrlo je važno da se zna da kod većine automobila punjenjem upravlja regler na alternatoru koji ima na sebi određen broj dioda i on "pegla" struju. Tako da ako imate nižu ili višu vrednost punjenja, ne mora da znači da je crkao sam alternator već je možda samo legler neispravan, rj crkne ispravljačko kolo, odnosno neka dioda u njemu.
Da se vratimo na unimer i aku. Dakle, kad vidite izmerenu vrednost i uporedite sa vrednostima sa slike znaćete otprilike na čemu ste. Ono što je praksa pokazala, iz iskustva pišem, je da blažen onaj koji svaki dan vozi u jednom pravcu barem 15-20km pa i više, tipa do posla itd, jer ti akumulatori čak i kad su na30-50% napunjenosti mogu dugo još trajati upravo zbog stalnog i dugog dopunjavanja. Primer je moj drugar koji već godinu dana ima aku pred crkavanje ali svak dan u cugu vosi 40-50km. Dok je meni isto tako slab aku potrajao dva meseca i crkao jer su moje svakodnevne relacije tipa 10km a aku je već bio mator.
na drugom autu koji mi ima EFB akumulator, aku je zamenjen nakon 6 godina, al ima i dosta vožnje na otvorenom.


PS prvi znaci da je aku loš, a ne treba vam unimer, pogotovo kod dizela je duže i sporije verglanje, kad padnu spoljašnje temperature, zatim, žmirkanje farova i osvetljenja. Isto greške na bordu koje mogu da se pojave pa se nakon nekog vremena ugase, tipa ASR, hill holded, alarm za KOD od ključa, greška serva volana, ako je električni, jednostavo u akumulatoru nema dovoljno napona da zadovolji sve potrošače.
 

Prilozi

  • stanje-aku (1).png
    stanje-aku (1).png
    216.2 KB · Pregleda: 37
Poslednja izmena:
Zaboravih da napišem, akumator koji crkne leti, taj teško da može da se oživi dopunjavanjem, msm, dopunićete ga ali to će biti kratkog daha.za razliku od onog koji se isprazni zimi.
Dobar aku može da stoji dugo , pašće mu vremenom i napon, ali prva duža vožnja će ga vratiti u normalu. Loš aku ne može stajati dugo i tu će morati kablovi da rade
 
QUICKLYNKS-Wireless-Bluetooth-4-0-12V-Battery-Monitor-BM6-Car-Battery-Health-Monitoring-APP-Battery-Tester.png_640x640.png

Dobra stvar ko voli da prati napon i te stvari bez da se zeza sa unimerom.
 
Na osnovu već iznešenog napon alternatora kod mene na seat leonu mk3 varira od 12.7 do 14.9 volti i sve to reguliše računar u autu.
Za novije automobile gotovo je obavezno pri zameni akumulatora da se preko dijagnostike prijavi novi aku t.j. ukuca kod da bi power menagment u autu radio kako treba.
 
@BataSale
Gde odraditi zamenu akumulatora i da ovaj što menja uradi to reprogramiranje bez da ga ja moram ubeđivati da to odradi?
 
@BataSale
Gde odraditi zamenu akumulatora i da ovaj što menja uradi to reprogramiranje bez da ga ja moram ubeđivati da to odradi?
Precizno da ti nekog preporučim ne znam ali možeš da se raspitaš kod auto električara.Drugar ja na a5-ici morao da menja aku jer mu računar nije dao da spusti prozore,nije mu palio svetla pri otključavanju itd.Posle zamene da bi sve to vratio u funkciju morao je da ubaci kod jer je tek onda računar prepoznao da je ugrađen novi aku.
Ovo je sve obavio u svom aranžmanu.
Detalje je pokupio sa neta.
 
Poslednja izmena:
Nabavio sam neki uredjaj koji bi trebao da testira struju, i od ocekivanih 600A izmerio je 380A i 80% napunjenosti. Exide Premium 61Ah je u pitanju i star je godinu dana. Ok, ima garanciju 40 meseci, ali nekako mi ova brojka deluje kao da akumulator nije bas u najboljem stanju, narocito zato sto ne vozim kratke relacije i generalno ne prelazim puno (10k godisnje).
 
"Udarnu struju" nije tako lako izmeriti
"Neki uređaj ... trebalo bi..." pitanje je koliko možeš njemu verovati. A koliko možeš i da se pouzdaš u instalaciju u svom automobilu? Alternatoru i elektronici?
Pročitaj prethodne postove malo pažljivije, obrati pažnju šta je pisao @NShappy

Osim toga, deklarisani kapacitet je za određene uslove (valjda beše sobna temperatura i to ako je stojao napunjen 24h). Sa svakom promenom naniže, menja se specifikacija.
Pisano je o tome ranije
Na 0C kapacitet pada na 60%, na -18 na 40%
 
Poslednja izmena:
Zaboravih da napišem, akumator koji crkne leti, taj teško da može da se oživi dopunjavanjem, msm, dopunićete ga ali to će biti kratkog daha.za razliku od onog koji se isprazni zimi.
Dobar aku može da stoji dugo , pašće mu vremenom i napon, ali prva duža vožnja će ga vratiti u normalu. Loš aku ne može stajati dugo i tu će morati kablovi da rade
Bravo, upravo to sam ja rekao ovima iz servisa, ne može akumulator 2 dana nakon solidne vožnje (ispravan auto), da izgubi toliko struje da auto ne može da se startuje, ali da oni su ga napunili i držali u sobi i izmerio je nekih 12.x V nakon 24h, voleo bih da ih vidim da jedom zavergla 1.9 dizel na oko 0C posle istog tog punjenja...
 
Nazad
Vrh Dno