Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Eh, da. To sam prevideo... Mada kome odgovara standardni model, odlična kupovina.
 
Nude mi u radnji 4Max akumulator kao dobar izbor u odnosu cena/kvalitet. 85Ah 850A(EN) košta oko 10000din. Ca/Ca tehnologija za izradu ploča. Proizvodi se u Poljskoj. Da li ga neko ima u svom vozilu pa da podeli iskustvo?
 
Exide Premium+ 100Ah 900A ja platio 12inešto prije neki mjesec, a koliko vidim i dalje je ista cijena preko puta botaničke, tako da misim da ti je to malo previše za tu (nikad čuo) marku…
 
Poslednja izmena:
Stari akumulator je na prepad završio. Kad sam izmerio napon imao je 10.5V, tako da je verovatno jedna ćelija stradala.
Uzeh danas Exide Premium EA612 u Beocar. Izmerio napon 12.45V, tako da je verovatno stajao neko vreme u radnji, a ako sam lepo dešifrovao broj C403D 373, znači da je u maju proizveden. Pa dobro, mogao je malo mlađi da bude, valjda će da služi :D
 
Izgleda da svi akumulatori stoje manje ili više po radnjama.....a i kako bi drugačije bilo,tj kako da se odmah sa proizvodne trake nekako nadju kod korisnika u autu? 😁

Možda jedino da se kupuju pravo od uvoznika?
 
Ne bre, treba ih kupovati na vratima fabrike :)
Uzeh danas Exide Premium EA612 u Beocar. Izmerio napon 12.45V,
A šta je tu problem. Svakako dok aku uopšte dođe od fabrike do prodavnice protekne neko vree.
Misliš li da se taj put obavi u nekoliko dana ili će pre biti nekoliko meseci?

P.S. Ispravan i potpuno napunjen aku daje ~ 12.78V na 25C. Na 0 stepeni to je oko 12.2 Stajanjem se naravno smanjujju vrednosti, ali temperatura utiče još više.
Ovo je bar nekad važilo za sve otvorene modele (klasične olovne), za današnje zatvorene možda postoji malo odstupanje. Plus Ca/Ca tehnologija.
Nsšao sam neke podatke gde su opsezi sada uži. Napunjen ima >12.6V, na 75% je na 12.4V, itd ...
 
Poslednja izmena:
Ma ja se slazem sa vama, sve mi je jasno. Ne mogu na svake dve nedelje da uvoze nove akumulatore. U radnji sam samo bacio pogled da je godina uvoza 2023, da nije bas mnogo star, jer sumnjam da ih drze prikacene na odrzavanju. Ovo ostalo sam onako iz radoznalosti pogledao.
 
Izgleda da svi akumulatori stoje manje ili više po radnjama.....a i kako bi drugačije bilo,tj kako da se odmah sa proizvodne trake nekako nadju kod korisnika u autu? 😁

Možda jedino da se kupuju pravo od uvoznika?
Samo i isključivo ako ti radi neko pouzdan u prodavnici uvoznika.
 
Neće ništa da im fali ako stoje neko vreme i nikad nisu korišćeni
 
U svakom slučaju je preporuka da se aku nakon kupovine, a prije stavljanja u auto/motor nakači na punjač da se sredi sve ono što je pobjeglo od izlaska iz fabrike, odnosno prije nego se pusti u rad…
 
Ja sam skoro uzeo Exide Premium direktno od uvoznika i bio star oko 1.5 mesec. Pre stavljanja u auto nakačio sam ga na lidl punjač.
 
U svakom slučaju je preporuka da se aku nakon kupovine, a prije stavljanja u auto/motor nakači na punjač da se sredi sve ono što je pobjeglo od izlaska iz fabrike, odnosno prije nego se pusti u rad…

Evo ja to upravo radim

Kupljen Exide Excel aku u Andrejinoj poslovnici u Zemunu na novosadskom putu....Inače koliko vidim po mom smart punjaču,nov akumulator je bio nekih 80-90% napunjen....proizveden je 2023,ne znam kog meseca
 

Prilozi

  • 20240127_101947.jpg
    20240127_101947.jpg
    348.1 KB · Pregleda: 46
  • 20240127_102000.jpg
    20240127_102000.jpg
    345 KB · Pregleda: 46
Ako je akumulator 80-90% pun, ne bi trebalo da je stariji od 2-3 meseca. Uz Premium seriju su ranije davali garantni list manjeg formata na kome je bio naveden datum proizvodnje i dužina garancije. Ne mogu da se setim da li je isto bilo i za Excell seriju.

Možda nešto od ovoga može da pomogne u očitavanju datuma proizvodnje:



 
Menite te jefine smart punjače i njihov prikaz napunjenosti akumulatora.

Obzirom da punjač ne može znati kapacitet, tip i stanje akumulatora (on može samo da izmeri odnos struje koju injektuje i napona potrebnog za to), pouzdanost informacije o procentu napunjenog olovnog akumulatora iz ovakvog punjača je upitna. Meni je na novom akumulatoru pre 4 godine rekao da je napunjen 40%, pa je onda strujom od 6A završio punjenje do 100% za 15-ak min. :D :p :ROFLMAO:

Taj akumulator je još uvek u kolima...

Imamo na poslu olovne akumulatore od 200-300Ah vezane u banke od 220V (cela velika soba). Punjači/kontroleri/pražnjači su Bening, Schneider i slični, koštaju hiljade €, i oni ne znaju koliko su akumulatori napunjeni samo na osnovu električnih veličina. Jednom godišnje se radi refresh proces, višečasovno pražnjenje pa punjenje akumulatora, uz merenje gustine kiseline i napona pojedinačnih ćelija na svakih sat vremena. Tek se iz tog ciklusa i funkcije napon/struja/vreme/gustina kiseline može znati stanje akumulatora.

Inače se u pogonu jednom nedeljno meri gustina kiseline i to je jedini način da se odredi stvarna trenutna napunjenost akumulatora.
I to uz uzimanje u obzir merenja tokom refresh-a.

Uglavnom, obrni okreni, Lidl ili sličan punjač tek tako prikačen na XYZ akumulator, napunjenost akumulatora može samo ugrubo da predpostavi.
 
Ovaj moj punjač je punio bar jedno 2-3 sata pre nego što je pokazao napunjenost 100% novog akumulatora.....a i nije baš najeftiniji,sećam se da sam ga platio 5-6 hiljada din pre par godina 😁


Mada,vidim da su mišljenja o tim smart punjačima podeljena (kao i sve u Srbistanu)...jednima (stručnjacima) je to super stvar i savetuju da se puni jednom mesečno,dok drugim (stručnjacima) je to bzvz i ne treba ih ni koristiti...
 
Poslednja izmena:
Ti punjači jesu odlični za punjenje i dopunjavanje akumulatora.
Ne mogu da prepune ili oštete akumulator, ne mogu da izazovu ključanje kiseline.
Rade odlično i daleko su bolji nego ranije trafo+grec kombinacije.
Uglavnom, nikako ne mogu da štete, a mogu i da pomognu.

Jedino što im ne treba verovati jeste da kada kažu da je akumulator napunjen 20-30-60-90%, da on to zaista i jeste.
...te da na osnovu toga zaključujemo kakav nam je akumulator,
Nema takav punjač pojma da li je zakačen na akumulator od 25, 30, 60 ili 100Ah. Samim tim i ne može znati da li u akumulatoru ima još 5, 15 ili 100Wh.

Punjenje akumulatora u kolima jednom mesečno, pored (u poslednjih 15-ak godina) ECU kontrolisanih alternatora i "reglera" je glupost.

ECU u koliima koji neprekidno prati struju/napon akumulatora, zna o njegovom stanju mnogo više od externog punjača i njegovog "testa" od 10-15 sec.
 
  • Like
Reagovanja: nuk
Pa onda je valjda plebiscitarno opsteprihvaceno misljenje da treba izvaditi akumulator bar 3 puta godisnje i nakaciti ga na (smart) punjac,pa ce mu to produziti radni vek......kad bi se inace i koristili ti punjaci

Nego citam uputstvo koje sam dobio uz aku i na bar tri mesta stoji naglaseno da treba koliko je god moguce izbegavati kratke voznje i relacije,jer to kao dosta skracuje vek akumulatoru.......pa msm,kako to izvesti u prakssi,kada npr posao mi je na 7-8 km od kuce,a to spada u kratku relaciju......nismo svi kao neki amerikanci da putujemo svaki dan ture od po 100km do posla
 
Nemamo svi savremene automobile. ;)
 
Pa k'o što rekoh, smart punjač ne može da naškodi akumulatoru, kao što teoretki mogu stariji "dumb" punjači sa trafo-grec "logikom", koji su znali da izazovu ključanje kiseline.
Dopuniti ponekad mu sigurno ne smeta, a može i da pomogne. :p

A ako imate produžni da do'vati do kola, ne morate ni vaditi akumulator.
(Ne odnosi se na nas u višespratnim betonskim spavaonama... :p )
 
… na 7-8 km od kuce,a to spada u kratku relaciju...
Na novijim automobilima, radna temperatura se postigne za tih 7-8 km, pa čak i moj auto iz 2003. godine za tih par km postigne radnu temp. Zato ne bih rekao da je to kratko, već je ono upališ, kreneš i poslije 300m staneš da kupiš xyz šta ti treba i ugasiš auto, pa ga pališ za 30ak sekundi. To je problem, povuče struju za start, nisi ni krenuo već su upaljena svjetla, radio, možda i klima i eto ti pražnjenja dok si rekao keks, a tek krećeš i onda ga malko dalje ugasiš.
 
Pozdrav forumaši,
15.01.2022 sam uzeo Vartu blue dynamic 74Ah, 680A.
Tada mi je prestao sa radom originalni akumulator poslje 14 godina korišćenja.
Originalni akumulator je bio proizveden od strane Varte istih specifikacija kao ovaj koji imam sada jer sam gledao da uzmem isti akumulator. Jutros sam poslje sedmicu dana odsustva ušao u auto da ga upalim i ništa. Inače teško da prođe dan da ne koristim auto, ali većinom kraće relacije.
Kupio sam ga u radnji koja je jedina davala tri godine garancije, ostale dvije. Sutra ću otići do njih da vidim za garanciju.
Imam bluetooth fm adapter i on očitava voltažu prilikom paljenja i u vožnji tj ja ga izvučem iz 12V punjača i vratim nazad u vožnji i očitava tada 14.3V. Trenutno kada se dopunio u vožnji zadnje što je bilo kad sam ga ugasio i ponovo dao kontakt je bilo 12.8V.
Sad na kontaktu, sat vremena nakon zadnjeg korišćenja je 12,6V.
Kada nije mogao da upali bilo je 10.3V najniže.
Na osnovu prethodnih postova imam par pitanja.
Da li da jurim garanciju (svakako ću probati da vidim šta mi nude)?
Da li da kupim punjač i dopunjavam ga i kontorlišem( inače od kada sam ga kupio samo sam ga stavio u auto i nisam ga dirao)?
I ako dođe da moram uzeti novi da li da uzimam sa većom udarnom snagom?
Može i sugestija za proizvođača?
Motor je 2.0 cdi.
 
Pojuri garanciju ali i proveri da nemaš neki uređaj koji ti vuče struju dok auton stoji. Ili si zaboravio nešto (svetla, vrata, radio, 12V priključak ...)
Ne osim ako želiš još malo da se mučiš (ako je pred crkavanje)
Ne
Sugestija ima dovoljno u temi. Nijedan ti neće trajati kao fabrički.
 
Poslednja izmena:
Pojuri garanciju ali i proveri da nemaš neki uređaj koji ti vuče struju dok auton stoji. Ili si zaboravio nešto (svetla, vrata, radio, 12V priključak ...)
Ne osim ako želiš još malo da se mučiš (ako je pred crkavanje)
Ne
Sugestija ima dovoljno u temi. Nijedan ti neće trajati kao fabrički.
Hvala,
pojuriću garanciju.
Sad sam iskopčao bluetooth fm transmitter,
svjetla se gase sa autom i pale prilikom kontakta, sad sam i njih isključio, moraću paziti da ih uključim,
vrata ako se ne zatvore svjetlo u kabini se ne gasi, vodim računa o tome,
radio isto nisam gasio, ali se on automatski gasi i pali kao i auto, danas sam i njega isključio za svaki slučaj,
i izvadio sijalicu iz petih vrata koja čas radi, čas ne, zbog kontakta pa ću da vidim šta će biti.
Danas sam stigao do sedme strane na temi, nisam imao vremena za sve, ali pročitaću, vidio sam par Vas da dobro poznajete temu pa da upitam.
 
i izvadio sijalicu iz petih vrata koja čas radi, čas ne, zbog kontakta pa ću da vidim šta će biti.
Verovao ili ne ovo je jedan od najčešćih uzročnika gubljenja struje i crkavanja akumulatora

Ne moraš da listaš temu od početka, dovoljno je nekoliko poslednjih stranica. Ukratko - Exide, Fiamm, Topla ... - njihovi premijum/titanijum/top modeli (Ca/Ca)
 
Verovao ili ne ovo je jedan od najčešćih uzročnika gubljenja struje i crkavanja akumulatora

Ne moraš da listaš temu od početka, dovoljno je nekoliko poslednjih stranica. Ukratko - Exide, Fiamm, Topla ... - njihovi premijum/titanijum/top modeli (Ca/Ca)
Kad sam kupio auto sijalica nije bila u petim vratima, ja je stavio. 🙄
Pogledaću par zadnjih strana teme.
Hvala na brzom odgovoru.
 
U tri firmina Hyndai-ja, sijalica u gepeku je u par navrata ubila akumulatore.
Najgore je što po danu uopšte ne vidiš da nije ugašena.
 
Pozdrav forumaši,
15.01.2022 sam uzeo Vartu blue dynamic 74Ah, 680A.
Tada mi je prestao sa radom originalni akumulator poslje 14 godina korišćenja.
Originalni akumulator je bio proizveden od strane Varte istih specifikacija kao ovaj koji imam sada jer sam gledao da uzmem isti akumulator. Jutros sam poslje sedmicu dana odsustva ušao u auto da ga upalim i ništa. Inače teško da prođe dan da ne koristim auto, ali većinom kraće relacije.
Kupio sam ga u radnji koja je jedina davala tri godine garancije, ostale dvije. Sutra ću otići do njih da vidim za garanciju.
Imam bluetooth fm adapter i on očitava voltažu prilikom paljenja i u vožnji tj ja ga izvučem iz 12V punjača i vratim nazad u vožnji i očitava tada 14.3V. Trenutno kada se dopunio u vožnji zadnje što je bilo kad sam ga ugasio i ponovo dao kontakt je bilo 12.8V.
Sad na kontaktu, sat vremena nakon zadnjeg korišćenja je 12,6V.
Kada nije mogao da upali bilo je 10.3V najniže.
Na osnovu prethodnih postova imam par pitanja.
Da li da jurim garanciju (svakako ću probati da vidim šta mi nude)?
Da li da kupim punjač i dopunjavam ga i kontorlišem( inače od kada sam ga kupio samo sam ga stavio u auto i nisam ga dirao)?
I ako dođe da moram uzeti novi da li da uzimam sa većom udarnom snagom?
Može i sugestija za proizvođača?
Motor je 2.0 cdi.
Po ovome što si napisao mislim da ti nešto vuče struju i prazni akumulator. Alternator ti radi (čim puni preko 14V, mada su danas pametni alterntori pa napon varira kako komjuter odredi, u mojim kolima ga nekad maltene skoz ugasi a sa svetlima uhlavnom drži na 13.8-9V npr), na kontaktu ti pokazuje pun akumulator (kad daš kontakt već se svašta nešto upali), a kad nije mogao da upali akku ti je bio potpuno prazan. Moja preporuka je da prvo odeš kod električara da on ustanovi da li nešto vuče struju i da li ima i drugih problema vezanih za struju/instalacije.
 
Dilema oko akumulatora,
BOSCH Akumulator 12V 85Ah 800A POWER PLUS desno+
VARTA Akumulator 12V 85Ah 800A SILVER desno+
Unapred hvala.
 
Ja bih pre neki Fiamm uzeo u zavisnosti od cene i dimenzija.
FIAMM Titanium pro 90Ah 800A ili 85Ah 760A
 
Nazad
Vrh Dno