Šta je novo?

Kupovina akumulatora

A kad sam ga kupio u njemu je bio neki od 64Ah. Koji se inace ispraznio. I ja reko, ok star akumulator, gotov je, kupicu novi isti takav. A auto ima vazdusnu turbinu i 100 konja ( karavan) reko mozda zbog toga ide jači... Jbga kad covek ne zna....
Ah, nasleđe :)
Bar na netu danas može da se nađe skoro svaki mogući info, poželjno je informisati se bar za tako "banalne" stvari. Aku, sijalice, gume ....
 
Ili prosto odeš u trgovinu sa dijelovima i tražiš od trgovca. Ako zatreba, daš saobraćajnu i to je to. Ne moraš ništa da znaš…
 
Preporuka jeste da se uzme isti ili sto sličniji po karakteristikama sa fabričkim, ali dosta zavisi i od nacina upotrebe odnosno relacija koje svakodnevno prlelazis. Ako imas puno kratkih relacija u toku dana moguce da taj akum. sto si uzeo često neće biti 100% napunjen sto negativno utice na njegov zivotni vek.
S druge strane ako imas cesto duze voznje nece nista da mu skodi jer ce biti isto pun kao i da si uzeo slabiji. U svakom slucaju ne bi isao nikad vise tj. jače od 1/3 fabrickog.
I sam vec petu godinu koristim akum. od 60Ah na autu koji je dosao sa fabrickim akum. od 44Ah.
Uzmi multimetar i izmeri napon akum. u mirovanju, ako je napon priblizno 12.75V to je onda to.
Ako je budes merio nemoj odma po završetku voznje, sacekaj da se napon stabilizuje tj. da se izgubi "povrsinski" napon.
Idealno bi bilo posle 24h, ako nemas toliko vremena onda po zavrsetku voznje upali farove na 2-3min i sacekaj nekih sat vremena pa izmeri napon.
Edit:
Evo tabela sa Vartinog sajta
Pogledajte prilog 420592
Šta je ova kolona "Freshpack"?
 
^^
Pa valjda nisi toliki som da mu povjeruješ da je baš to što ti on nudi najbolja opcija? Tražiš par komada, par proizvođača, zahvališ se ako ga vidiš prvi put u životu i odeš do drugog, trećeg, pa ćeš da saznaš više. A uostalom i u servisnoj knjižici ili uputstvu za auto treba da piše koliki je ‘kumulator. A ima ih ovih online part findera, pa opet možeš sve sam da nađeš. Ja npr često prvo odem do autodoc.co.uk i tamo pogledam kako se kreću cijene i šta ima od proizvođača, pa tek onda idem kod naših trgovaca.
 
Ovih dana ti ocitaju saobracajnu i kazu ide taj, u ponudi imas taj taj i taj, koji hoces?

Nema neke filozofije u iole normalnom servisu.
 
Šta je ova kolona "Freshpack"?
To su akumultori uz koje dolazi odvojeno tečnost sa elektrolitima tj. kiselinom. Uglavnom se koriste za sezonska vozila, motore, motorne sanke, jet ski.
Nisam ni obraćao paznju na to, ali s obzirom da se radi o klasicnim akumulatorima punjenim kiselinom princip je isti odnosno tabela odgovara i za automobliske akumulatore.
 
Samo da bacim preporuku za Duracell.
Honda Accord 2.0 2014. je u pitanju, kataloški ide akumulator od 45Ah i 300A, pre njega sam imao Vartu, ali loše se pokazao, nije izdržao ni dve godine. Majstor koji održava auto mi je odmah preporučio duracell, ali tada nisam uspeo da ga nađem, sada sam imao više sreće. Videćemo kako će se pokazati na jačim mrazevima, uglavnom jutros na -4 je upalio 'na pola ključa'.
 
A koliko je star taj Duracel?
 
Takođe postoje dve Varte za taj auto. Već sam pominjao Akorda u ovoj temi i njegov "smešno" mali akumulator. Poznanik treći put uzimao Vartu, prethodnici su trajali po 5-6 god, menjao ih preventivno. Očigledno da su električni sistemi u ovom modelu ekstremno mali potrošači.
 
A koliko je star taj Duracel?
Brand new. Slažem se da je s te strane neuporedivo, jedina paralala koju zapravo mogu da provučem jeste da je sa Vartom uvek bilo neko mučno verglanje pri temperaturi u minusu. Nije bilo mnogo takvih dana, ali kad je hladno gotovo uvek se desi.
Takođe postoje dve Varte za taj auto. Već sam pominjao Akorda u ovoj temi i njegov "smešno" mali akumulator. Poznanik treći put uzimao Vartu, prethodnici su trajali po 5-6 god, menjao ih preventivno. Očigledno da su električni sistemi u ovom modelu ekstremno mali potrošači.
Ono što nije fabrički u njemu jeste ugrađena multimedija i dash cam. S tim što ne vidim zašto bi i to predstavljalo problem kada nakon paljenja alternator preuzima ulogu. Uglavnom, stara Varta je bila 300A, ovaj Duracell je 330, ne znam koliko bi to pravilo razliku na duge staze, ali videćemo.
 
Ja sam imao lepo iskustvo sa Vartom Silver. Izdržala je 5 godina. Na ruku mu je išlo to što je auto sve vreme u garaži pa je najniža temperatura 5 C, a najviša 25-26C. Sa druge strane auto sam uglavno vozio ređe i na kraćim relacijama, pa je tu bilo više maltretiranja. U novi auto sam ubacio Exide AGM i već godinu i nešto radi bez problema.
Kupio sam u prodavnici u Bulevaru despota Stefana prekoputa Botaničke bašte, koju je neko već pomenuo. Bio je star tipa 4 meseca i nova serija, većeg kapaciteta, koja se tek pojavila i cena najniža koliko sam video online. Mislim da hoće i da pomognu oko zamene ako dođete kolima ispred radnje, ne znam da li otkupljuju stare.
 
Kod akumulatora je vrlo bitna startna struja, za dizele pogotovo, mada se ja trudim i da na benzinca stavim aku sa jačom startnom strujom od fabričke preporuke, iz prostog razloga što to najviše dolazi do izražaja zimi na minusima.
Startna struja je vrednost u amperima koju olovni akumulator može predati pri temperaturi od 0˚F (-17,8˚C) za 30 sekundi i održavati vrednost napona od 1,2 V u svakoj ćeliji.
 
Kod akumulatora je vrlo bitna startna struja, za dizele pogotovo, mada se ja trudim i da na benzinca stavim aku sa jačom startnom strujom od fabričke preporuke, iz prostog razloga što to najviše dolazi do izražaja zimi na minusima.
Startna struja je vrednost u amperima koju olovni akumulator može predati pri temperaturi od 0˚F (-17,8˚C) za 30 sekundi i održavati vrednost napona od 1,2 V u svakoj ćeliji.
Potpuno si u pravu. Ljudi se suviše vezuju sa samu snagu akumulatora u Ah, a potpuno smeću sa uma startnu struju koju si naveo, ili ono što je odomaćeno u narodu kao "udarna snaga" koja je (uglavnom kod jačih dizela) veoma bitna.
 
Ja ovde gledam koji akku ide u moje automobile https://vozilalizov.com/akumulator/

Inače skupa varta silver 74ah ima 750A a zamenio sam je budžet CIAK-om od 75ah 680A, dovoljno startne struje za moj auto ali manje od skuplje varte. Rešio sam da probam sa budžet akumulatorom i da ih menjam preventivno na 3 godine kada istekne garancija. Ako CIAK razočara, vraćam se na vartu silver/exide premium/toplu top.
 
koliko je, uslovno rečeno, "pogrešno" da se stavi jači akumulator od fabričke preporuke?
 
Zavisi koliko jači. Ako je mala razlika neće štetiti, ako je velika razlika onda postoji mogućnost da alternator ne može da napuni do kraja i da ti brže dotraje aku.
 
koliko je, uslovno rečeno, "pogrešno" da se stavi jači akumulator od fabričke preporuke?

K'o što @FM Balkan reče, nešto malo jači nije problem (ako pasuje na mesto originala), ali iole jači, nema potrebe.
Nije ništa posebno pogrešno, ali niti je potrebno, niti korisno (ne dobijaš nikakav benefit).
Akumulatori propadaju od starosti, temperatura u motornom prostoru, i puni prazni/ciklusa.

Kada akumulator propadne, ni 2x jači neće moći da pokrene neki npr. mali motor.
Možda će koji mesec moći duže da se koristi samo zato što mu manje struje treba za zavergla, ali taj benefit je mizeran, jer isluženi akumulator slabi rapidno.
 
Ja ovde gledam koji akku ide u moje automobile https://vozilalizov.com/akumulator/

Inače skupa varta silver 74ah ima 750A a zamenio sam je budžet CIAK-om od 75ah 680A, dovoljno startne struje za moj auto ali manje od skuplje varte. Rešio sam da probam sa budžet akumulatorom i da ih menjam preventivno na 3 godine kada istekne garancija. Ako CIAK razočara, vraćam se na vartu silver/exide premium/toplu top.
Lično sam na benzincu imao meki Mustang, tri godine radio bez problema i auto prodat sa njim. Monbat iz Metroa, plačen nešto smešno tada preživeo garanciju 25 meseci i počeo da posustaje.
Sad imam ove ruske što reklamiraju, EFB za start stop , videćemo koliko će trajati, garancija 3 godine.
Zašto uzimam ove a ne popularne brendove, zato što me je Varta izdala taman nakon garancije i još neki brend, ne mogu da se setim tačno koji, isto dobacio garanciju.
 
Ja ovde gledam koji akku ide u moje automobile https://vozilalizov.com/akumulator/

Inače skupa varta silver 74ah ima 750A a zamenio sam je budžet CIAK-om od 75ah 680A, dovoljno startne struje za moj auto ali manje od skuplje varte. Rešio sam da probam sa budžet akumulatorom i da ih menjam preventivno na 3 godine kada istekne garancija. Ako CIAK razočara, vraćam se na vartu silver/exide premium/toplu top.
Malo podataka daje ovaj sajt. Pametnije je osloniti se na katalog proizvođača.
 
Koliko je trajao?
 
Tri godina,palio i na minus dvadeset i to stajao u autu.
 
Izgleda da mi kljokno akumulator ili je vrlo blizu toga.....par dana se nije vozio auto,ja da krenem negde ono aku prazan...dopunio ga,stojao celu noć na smart punjaču,pali auto ali proverim na punjaču akumulator on opet na manje od 40%....

Šta je preporuka za kupovinu,tj ono baš najbolje?...
Treba mi onaj mali uski akumulator

Fiam Titanium

Exide Premium

Yuasa 5000 (taj sam imao,trajao mi nešto manje od 4 god)

I baš me zanima gde kupiti akumulator?....da li po benzinskim pumpama i ovim manjim prodavnicama autodelova i opreme ili baš da jurim ovlašćenog uvoznika za npr Exide ili Fiam?
 
Ne postoji Exide Energajzer

Kupi ga gde nađeš najpovoljnije, svi daju istu garanciju. To svakako nisu b.pumpe, obično manje prodavnice imaju jeftiniju ponudu. Prelistaj onlajn kad već nisi naveo koji kapacitet ti treba
Ponoviću, prvi Exide Premium EA602 trajao mi je 8god. Zamenjen kad je počeo da zeza "istim" novijim modelom (EA612), koji je upravo napunio 6god korišćenja. Na istom autu.
Takođe sam za supruginu Fijestu uzeo Exide, nakon što je crkao Duracel koji nije imao ni tri god.
 
Poslednja izmena:
Da,moj lapsus mislio sam Exide premium

Treba mi uski akumulator 129mm širine,45-50 Ah,350-450A....honda accord 2.4 je u pitanju
 

Ovaj bi mi odgovarao i po dimenzijama i po karakteristikama a i cena je skroz OK,možda ću ga kupiti..da li možda neko ima iskustva?

Mada iako vozim ovaj auto već godinama,još uvek ne mogu da se načudim da za toliki auto i od 200 ks fabrički ide tako slabašan i mali akumulator....ali valjda su japanski inženjeri znali šta rade...
 
U Hondu Jazz ide 35Ah 300A Energizer ili 36 Ah 330A Yuasa (fabricki koliko znam ova Yuasa ide), vecina misli da ih zezam.

Inace nedavno sam gledao za sebe jer mi je crkao stari Energizer, BeoCar je imao najpovoljnije cene za moju varijantu, pogledaj i tamo ima li nesto za tebe.

Inace na kraju sam uzeo lokalno jer su mi odbili od cene za stari akumulator, Energizer od iznad me izasao oko 5200-5300 din.
 
Nazad
Vrh Dno