Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Želim vam skrenuti pažnju na važan korak pre nego što podnesete reklamaciju na akumulator. Obavezno izmerite da li negde nešto vuče struju, što se lako može utvrditi. Takođe, proverite ispravnost alternatora pre nego što preduzmete dalje korake. Kod mene varta silver evo već peta godina i zadovoljan sam, ali primetio sam da postoji određeni pad snage pri niskim temperaturama što je i normalno nakon toliko godina. Takođe napomenuo bih da ga nikada nisam stavljao na punjač.
 
Ni ja za ceo svoj vozački vek nisam nikada stavio Aku na punjač. Da ne grešim dušu, retko kad mi auto stoji na parkingu duže od dva dana, stalno se vozi. A prošli su mi mnogi brendovi automobila kroz ruke počevši od jugića do BMWa i razni brendovi akumulatora, Topla, Vesna, Mustang, BLACK Horse, Varta, Magneti marelli..., i svi su preživeli garantni rok bez reklamacije, neki su izdali nalog isteka iste a neki je poprilično nadmašili. Najduže su trajali fabrički koji.
Već sam(smo) pisali, svaka bi trebao da kupi jedan unimer, da ga ima kao obaveznu opremu, s njim nećete imati nikakve nedoumice u vezi aku
 
Unimer i punjac, lako se dodje do informacije koliko treba da bude voltaza akumulatora u mirovanju, koliko je kada se upali tj. koji je opseg punjenja. Lako se proveri, upali se auto, upale svetla, klima radio i vidi sta se desava.
Ako ima negde blizu neki servis koji proverava kapacitet akumulatora to treba proveriti pred zimu, ko ima akumulator da nije vakumiran, pogleda vidi da li treba da se malo dosipa destilovana voda.
Nema niceg loseg ako se akumulator stavi na punjac 2x godisnje
 
Meni je takođe crkao akumulator u sred letovanja (bez ikakve najave 😁) pre par godina...
 
Zato sam i napisao treba proveravati makar jednom godisnje.
Meni prva Topla je crka pocetkom 2019. bez ikakvih naznaka, da teze vergla, samo jedno jutro mrtav. Opet on je sluzio punih 6 godina.
 
Ranije je to bilo mnogo jednostavnije. Upališ auto, uključiš nekoliko potrošača, i napon dok se motor i alternator vrte treba da je 14.nešto volti.
Od kada ECU upravlja pobudom alternatora i punjenjem akumulatora po nekom složenom algoritmu, mnogo je teže ispratiti stanje alternatora i punjenja samo multimetrom. ECU sada ne dozvoljava da se akumulator prepuni i krene da ključa, napon punjenja se koriguje da struja punjenja ne pređe neku granicu, odmah nakon paljenja kola napon se podiže postepeno, kod nekih se čak pobuda alternatora (napon i struja punjenja) koriguju u skladu sa načinom vožnje. Kada kočimo, raste napon, kada ubrzavamo potpuno se prekida punjenje...

Bla.bla.bla... što moderniji auto, to više možemo da zaboravimo šta znamo od ranije...
 
Nema komplikacije, popale se svi potrošači, od svetala, maglenki do grejača stakla i ventilatora .. Napon mora da bude isti ili da se poveća. Ako je tako, sve je u najboljem redu.
 
gde je najjeftinije uzeti akumulator u bg? Znam za neku radnju kod botanicke baste, a ja sam svojevremeno u jednoj radnji u dimitrijali kupovao dosta povoljno.
 
Mislim da su momci preko puta botaničke i dalje među najpovoljnijima i sasvim ok.
 
Ostao mi stari funkcionalni akumulator a shvatio sam naknadno da mi ne treba. Novi imam, tako da ne mogu da ga dam pri kupovini novog.
Šta da radim s njim?
Prodaj ga ovima što otkupljuju akumulatore. Funkcionalan ili ne otkupiće ga svakako


Meni su akumulatoru uglavnom crkavali na prelazu leto/zima kao i sada.
Leti mi nijedan nije crkao.
Ali čim krenu oscilacije u temperaturi toplo/hladno gotovo
 
Samo exide. Secam se 1.03.18 napolju -20. Ja sam u to vreme imao golf 2 dizel a u njemu exide, upalio bez problema, u Fordu benzinac, varta aku, nije upalio. Jedini sam ja iz ulice upalio auto to jutro. Otisao na posao, u doblu crko aku od verglanja,u reno master isto. Sad u fordu imam energizer koji se ispraznio 2 puta ove godine, u pasatu naravno exide, komsiji vec 10 dana dajem punjac ima toplu u garanciji, kum se muci sa vartom, nece da mu zamene. Inace u pasatu sam imao vartu fabricku 12 godina. Jednom se ispraznio i tu je i uginuo. Naravno bio decembar, a mi se spremili na neki veliki rodjendan, udaljen 30tak km🤣
 
Svi akumulatori ikad kod mene su crkli leti. Zima može da ga isprazni i to je to, dopuniš ga, al leti vrućine ga ubijaju. Em napolju 40 em asfalt vreo dogreva em temperatura u motoru i to je ekstremno okruženje za akumulator.
Zato je bolje rešenje da akumulator bude u gepeku.
 
Zna li neko kako se čita exide product date? Na garantnom listu stoji datum proizvodnje 12.10.2023. a sa samog akumulatora ne mogu da provalim gde piše i kako se čita. Inače pre montaže u auto stavio ga na lidl punjač, pokazivao 2 crte od 4 maksimalne.
 
Na više mesta sam dobio infomaciju da su Exide Premium akumulatori možda i najbolji izbor na domaćem tržištu (doduše, ne znam kakvi su im modeli za vozila sa start-stop sistemom). Sad, povremeno čujem i da je nekome stradao Exide posle 20-30 meseci, ali teško je reći da li je to do kvaliteta akumulatora ili do vozača. Verovatno ima i jednog i drugog, jer znam ljude koji nakon gašenja auta ostavljaju upaljena svetla ili muziku po sat-dva dok im ponovo ne zatreba auto. Takođe, kao što je @GhostFace pomenuo, pre reklamacije bi bilo dobro proveriti i ispravnost alternatora, što mnogi ne čine. Trebalo bi gledati datum proizvodnje i ne uzimati akumulatore starije od 3-4 meseca (maksimalno do 5-6 meseci). Uz Exide su se pretprošle godine dobijale i knjižice/garantni listovi sa datumom proizvodnje i dužinom garancije.

Meni je Varta Blue od 74 Ah (680 A) trajala skoro 10 godina. Snaga je bila veća od fabričkog akumulatora. Nisam je dopunjavao. Kada je auto počeo malo teže da pali, zamenjena je sa Exide Premiumom od 61 Ah (600 A) i, da kucnem u drvo, zasada nemam problema. Dopunim ga par puta godišnje (kada ima malo više gradske vožnje), i to je to.

Varta kao brend bi trebalo da je i dalje prilično dobra (pogotovo Silver serija), ali se zbog više cene slabije prodaju nego ranije, pa umeju duže da stoje na lageru i zbog toga mi je više prodavaca preporučilo da zaobiđem Vartine uređaje (neki su čak prestali i da ih prodaju zbog svega toga).
 
exide premium 61A/600 za benzinca, kupljen oktobra 2020: meni je letos u julu nakon dolaska sa mora stajao auto jedno 15ak dana i kad sam usao i probao da ga upalim mrtav. Zamalo da mi unisti elektroniku, pao napon na 5V. Kineskim punjacem sam malo radio shuffle ceo dan - punjenje oko sat pa repair funkcija 2-3 sata i tako dok se nije skroz napunio. Nakon toga opet ko nov. Posumnjao sam da mu mozda aftermarket radio/cd vuce negde struju pa sad skidam plocicu kad god ga ostavim i za sad nema nikakvih problema. Dopunio sam ga opet pre 10ak dana (pao napon na 12.2 zbog nevozenja) cisto preventive radi, mada ga je jako brzo napunio, tipa za 2 sata:) Inace retko vozim, otprilike jednom nedeljno tako da moram da radim bar 1-2x godisnje ta dopunjavanja iako me mrzi.

U svakom slucaju istera on i trecu godinu nekako, jos dva meseca i to je tih 40 meseci garancije. Verovatno ce i sledeci biti taj isti aku
 
@kVu
Baš je dugo stajao, pogotovo ako mu je stvarno radio/cd vukao struju. Meni se nešto slično desilo par puta sa Vartom (nije mi trebao auto 10-ak dana). Upaljen na kablove, provozan oko sat vremena i posle služio bez problema.

Zna li neko kako se čita exide product date? Na garantnom listu stoji datum proizvodnje 12.10.2023. a sa samog akumulatora ne mogu da provalim gde piše i kako se čita. Inače pre montaže u auto stavio ga na lidl punjač, pokazivao 2 crte od 4 maksimalne.
Nemoj me držati za reč, ali mislim da bi to trebalo da bude normalno. Kad god sam kupovao akumulator (ili išao sa nekim da kupi), prodavac bi naglasio da se nakon prvog paljenja (posle montaže novog akumulatora) auto provoza nekih pola sata ili malo duže, bez gašenja.

Ovo pronalazim vezano za očitavanje Exide datuma proizvodnje:




Ne znam koliko su ovi načini očitavanja pouzdani, pošto se dizajn Exide akumulatora valjda menjao u aprilu ili maju 2021. godine.
 
Tabela sa prve slike bi mogla da mi odgovara, imam utisnuto 378 a to je po tabeli oznaka za 10. mesec '23. godine.
 
Lično, letos kad sam menjao OEM akumulator na fiatu Magneti Marelli, namerno nisam hteo ni jedan od fancy brendova i uzeo sam ruski EFB Akumulator za Start stop sistemom , valjda je brend Akom. Garancija 36 meseci pa ćemo videti.
 
Ja sam imao Reactor,sranje zivo,nije docekao kraj garancije,bacio sam ga i uzeo Monbat.
 
jedno pitanje s moje strane, da li ako se kupi jaci akumulator od alternatora, u smisli ako alternator ne moze da napuni akululator na 100 %, nego ga puno do sta znam 80, 90%, tj za odredjeni model ide slabiji akumulator, da li je to greska, da li to dovodi do brzeg praznjenja akumulatora?
Kod mene je reno klio 3, 1.2 benzin , 2008 god. Po nekim specifikacijama tu ide 44, 45Ah, ja sam kupio od 64. Sta ako alternator ne mozeda ga napuni do kraja? Kako to ispitati?
Ove clanke sam inace nasao po internetu, dok neki majstori kazu da je to suplja prica
 
Meni je logično da je tada sa jedne strane alternator u preopterećenju i da će da vrisne, a sa druge strane da će potrošači da cijede akumulator i isti će da se isprazni.
 
Prevelik kapacitet će ga držati u stanju nedovoljne napunjenosti i to će mu skratiti vek. Daš više para da bi kraće trajao. Uzima se najslicniji kapacitet sa najvećom udarnom strujom za koju imaš novca, ali uvek je najbolje staviti najsličnije fabričkom.
 
Prevelik kapacitet će ga držati u stanju nedovoljne napunjenosti i to će mu skratiti vek. Daš više para da bi kraće trajao. Uzima se najslicniji kapacitet sa najvećom udarnom strujom za koju imaš novca, ali uvek je najbolje staviti najsličnije fabričkom.
Au nisam to znao, hvala
 
Zna li neko kako se čita exide product date? Na garantnom listu stoji datum proizvodnje 12.10.2023. a sa samog akumulatora ne mogu da provalim gde piše i kako se čita. Inače pre montaže u auto stavio ga na lidl punjač, pokazivao 2 crte od 4 maksimalne.
Cini mi se da je kod negde na ivici ili oko ivice akumulatora.
 
Au nisam to znao, hvala
Preporuka jeste da se uzme isti ili sto sličniji po karakteristikama sa fabričkim, ali dosta zavisi i od nacina upotrebe odnosno relacija koje svakodnevno prlelazis. Ako imas puno kratkih relacija u toku dana moguce da taj akum. sto si uzeo često neće biti 100% napunjen sto negativno utice na njegov zivotni vek.
S druge strane ako imas cesto duze voznje nece nista da mu skodi jer ce biti isto pun kao i da si uzeo slabiji. U svakom slucaju ne bi isao nikad vise tj. jače od 1/3 fabrickog.
I sam vec petu godinu koristim akum. od 60Ah na autu koji je dosao sa fabrickim akum. od 44Ah.
Uzmi multimetar i izmeri napon akum. u mirovanju, ako je napon priblizno 12.75V to je onda to.
Ako je budes merio nemoj odma po završetku voznje, sacekaj da se napon stabilizuje tj. da se izgubi "povrsinski" napon.
Idealno bi bilo posle 24h, ako nemas toliko vremena onda po zavrsetku voznje upali farove na 2-3min i sacekaj nekih sat vremena pa izmeri napon.
Edit:
Evo tabela sa Vartinog sajta
Testing.jpeg
 
Poslednja izmena:
Kod mene je reno klio 3, 1.2 benzin , 2008 god. Po nekim specifikacijama tu ide 44, 45Ah, ja sam kupio od 64. Sta ako alternator ne mozeda ga napuni do kraja? Kako to ispitati?
A šta će ti toliki akumultor u malom autu sa malim motorom, aman. Fabrika deklariše vrednosti sa razlogom. Kod većine modela jači aku ne može ni fizički da stane.
Btw, prekjuče sam gledao Hondu Akord isto godiše, 2.0 benzinac, koja fabrički koristi 45-cu. Vlasnik (kupio novu) nije uopšte osetio da je ikada pritrebao jači svih ovih godina, a i da hoće nema mesta. Putuje i na zimovanja (skijanje) i na letovanja.
 
Poslednja izmena:
Preporuka jeste da se uzme isti ili sto sličniji po karakteristikama sa fabričkim, ali dosta zavisi i od nacina upotrebe odnosno relacija koje svakodnevno prlelazis. Ako imas puno kratkih relacija u toku dana moguce da taj akum. sto si uzeo često neće biti 100% napunjen sto negativno utice na njegov zivotni vek.
S druge strane ako imas cesto duze voznje nece nista da mu skodi jer ce biti isto pun kao i da si uzeo slabiji. U svakom slucaju ne bi isao nikad vise tj. jače od 1/3 fabrickog.
I sam vec petu godinu koristim akum. od 60Ah na autu koji je dosao sa fabrickim akum. od 44Ah.
Uzmi multimetar i izmeri napon akum. u mirovanju, ako je napon priblizno 12.75V to je onda to.
Ako je budes merio nemoj odma po završetku voznje, sacekaj da se napon stabilizuje tj. da se izgubi "povrsinski" napon.
Idealno bi bilo posle 24h, ako nemas toliko vremena onda po zavrsetku voznje upali farove na 2-3min i sacekaj nekih sat vremena pa izmeri napon.
Edit:
Evo tabela sa Vartinog sajta
Pogledajte prilog 420592
Treba da kupi akumulator po katalogu koji svaki proizvođač ima. A može da se nađe i online taj katalog.
 
A šta će ti toliki akumultor u malom autu sa malim motorom, aman. Fabrika deklariše vrednosti sa razlogom. Kod većine modela jači aku ne može ni fizički da stane.
Btw, prekjuče sam gledao Hondu Akord isto godiše, 2.0 benzinac, koja fabrički koristi 45-cu. Vlasnik (kupio novu) nije uopšte osetio da je ikada pritrebao jači svih ovih godina, a i da hoće nema mesta. Putuje i na zimovanja (skijanje) i na letovanja.
A kad sam ga kupio u njemu je bio neki od 64Ah. Koji se inace ispraznio. I ja reko, ok star akumulator, gotov je, kupicu novi isti takav. A auto ima vazdusnu turbinu i 100 konja ( karavan) reko mozda zbog toga ide jači... Jbga kad covek ne zna....
 
Nazad
Vrh Dno