Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Dilema oko akumulatora,
BOSCH Akumulator 12V 85Ah 800A POWER PLUS desno+
VARTA Akumulator 12V 85Ah 800A SILVER desno+
Unapred hvala.
Na više mesta sam pročitao da je od Bosch-a ostalo samo ime i da se izbegavaju. Varta Silver, Topla Top, Exide Premium, Fiamm Titanium su neke od (skupljih) preporuka. Od jeftinijih CIAK (to je budget Fiamm).
 
I ne zaboravite, morate znati da li u vaš auto ide standardni akumulator, EFB ili AGM. Tek onda ide preporuka.
 
I navodno, može se pročitati na netu, bosch je varta, varta plaća korišćenje brenda boschu.
 
Misliš Bosch plaća Varti? Vartu inače drži Johnson Controls.
 
ispotavilo se da je vartu (45/300) pojela multimedija koja je uvek išla na sleep mode i trošila ga i onda kada auto nije radio. To su bila default podešavanja koja nisam čačkao
sada kad sam kupio novi (duracell 45/330) podesio sam da radi ne sleep modu samo 5 minuta nakon gašenja auta, posle toga ide na shut down
 
A kakav je ovaj akumulator?
 

Prilozi

  • Screenshot_20240203_170845_Chrome.jpg
    Screenshot_20240203_170845_Chrome.jpg
    69 KB · Pregleda: 79
Kod mene isti taj samo od 72ah usao u 4. godinu i nikakvih problema do sada.
 
Crkao mi EXIDE, nakon nešto manje od 6 god
Ne mogu da budem nezadovoljan, ali prvi je trajao 8 ipo. Osim toga, prvi sam zamenio kada sam primetio da je dosta oslabio, a ovaj je samo otkazao u ponedeljak ujutru ...

Nije mi se dopalo kako sada izgledaju novi, kvalitet plastike (reciklirana i baš se vidi), to što više nemaju Magic Eye 'ajd da kažem da nije bitno. Tako da sam uzeo FIAMM Titanium Pro 40 (60Ah 600A).
Prvi izbor bila mi je YUASA YBX5075 kao njihov top model, ali nisu imali odgovarajući kapacitet na stanju a išao sam na put narednog dana.
Ne mogu da tvrdim da je bolja ili gora od FIAMM-a, ali je dosta hvaljena i izrada im je ekstra. FIAM je standardno OK, nisu menjali izgled, plastika je dobra, MagicEye prisutan.
 
Poslednja izmena:
Magic Eye je korisna stvar ali se nalazi samo na jednoj ćeliji. Postoji mogućnost da baš ta ćelija bude dobra i da Magic Eye pokazuje zeleno ali da neka druga ili više njih ne valjaju pa može da prevari.
 
Do sada sam imao dobra iskusta sa tim, pokazivao je kako treba (ako nije zeleno onda sigurno ne valja , i bledi sa vremenom)
Nije neophodna opcija, ai ne škodi. Osim toga "pokazuje" koliko se proizvođač stiska kada su ga izbacili i štede i na tome :)
 
Zamenjena stara Varta Blue posle 6 godina, odjednom nije htela da pokrene motor. Uzeo sam neki Inci Aku od 72Ah 700A na preporuku prodavca da je to u stvari Yuasa. Videćemo kako će se pokazati, ali svakako kapiram da bi bilo dobro povremeno punjenje kada nabavim "normalan" punjač. Ima li neko iskustva sa ovim nepoznatim brendom?
 
Inci Aku u svetu akumulatora nije nepoznat brend, vec predstavlja vodeceg turskog proizvodjaca. Yuasa je se njima napravila neki vid saradnje i to u smislu da se za njih (Yuasu) proizvode akumulatori u njihovim postrojenjima u Turskoj.
Generalno, neces imati problema, samo nemoj ocekivati vise od 3-4 godine upotrebe. Razlika je u tome sto si vartu kupio 2018, a Inci Aku 2024 (vozilo ti je starije 6 godina, sve je istrosenije negou prethodnom slucaju ). Vrlo jednostavno...
 
Hvala na odgovoru, tako sam i čituckao u vezi proizvođača. 3 godine su opet okej, s tim da bih uzeo neki punjač a da nije preskup. Koje su preporuke?
 
Šta će ti punjač?
Aku nikada nećeš dopunjavati osim ako ti instalacija u autu nije loša i/ili auto voziš jednom u mesec dana pet minuta. U prvom slučaju reši to pre nego problem postane ozbiljan. U drugom, auto ti nije potreban :)

Starost auta nema veze sa trajnošću akumulatora. Ispravnost - da.
 
Da bih ga po preporuci dopunio par puta godišnje. Navodno to dosta pomaže samom akumulatoru da duže istraje. Vozim ga svakodnevno nekih 25km.
 
Nikada nisam dopunjavao svoje automobilske akumulatore.

Sa takvim režimom vožnje i ako ti ništa ne vuče struju, nema o čemu da razmišljaš sa kvalitetnim akumulatorom.
 
Poslednja izmena:
Mislim da ne treba puniti akumulator,od zadnjeg puta gde je placen akumulator 13-14 hiljada a trajao dva meseca nakon garancije sam skapirao da uzimam najjeftinije sa 3 god garancije i dovidjenja. Uzeo neki za 7 hiljada manje 1200 din za stari akumulator i to je to. Svaki dan vozim auto i nema frke. Druga je prica ako se ne vozi par dana pa onda kratke relacije pa onda opet par dana se pauzira. U tom slucaju treba da se malko osvezi.
Uzeo neki ProAtomic 74ah i kraj.:)
 
Mislim da ne treba puniti akumulator,od zadnjeg puta gde je placen akumulator 13-14 hiljada a trajao dva meseca nakon garancije sam skapirao da uzimam najjeftinije sa 3 god garancije i dovidjenja. Uzeo neki za 7 hiljada manje 1200 din za stari akumulator i to je to. Svaki dan vozim auto i nema frke. Druga je prica ako se ne vozi par dana pa onda kratke relacije pa onda opet par dana se pauzira. U tom slucaju treba da se malko osvezi.
Uzeo neki ProAtomic 74ah i kraj.:)
I ja sam to odradeo, uzeo sam najjeftiniji (ciak), neka odradi garanciju i stavljam novi isti. Shvatio sam da ne želim da me auto ostavi na putu (posebno ne u inostranstvu) zbog crknutog akumulatora. Dakle, ne želim da čekam da me samo jednog dana izda nenajavljeno (mada nije baš eco-friendly rešenje, možda bi izdržao 5-6-7 godina, ko zna).

Za auto koje se vozi samo na kratkim gradskim relacijama se isto slažem, produžiće mu sigurno vek trajanja da se posle zime i pred zimu dopuni (ja to radim sa drugim autom u porodici koji se koristi samo za gradsku gužvu, lidl punjač završava posao za punjenje).
 
Moje iskustvo sa Flash i Fiamm akumulatorima je do sada najbolje.. Flash (tada bio stogod jeftiniji nego sto su sada) mi je u puntu trajao 11 (da 11!) godina. Nikada mi ni jedan akumulator nije toliko trajao. Auto se normalno i redovno vozio i to je to. Sa druge strane sam u jednim kolima imao i Fiamm - nekih 9 godina. Taj akumulator je zloupotrebljavan (jer je auto retko vozen, i dopunjavan nekoliko puta od 5v napona i sl, posle visemesecnog stajanja). Na kraju je bio slab, ali je je ipak izdrzao 9 godina. Varta i Bosch se meni nisu pokazali uopste. Black horse mi je trajao jedva 25 meseci, tako da to necu ni da komentarisem. A nekada su bili ok.
 
Pre neki dan ode Fiamm u večna lovišta. Auto star malo manje od 7 godina i ovo mu je bio fabrički akumulator. Ujutru bilo +5°C i upalio bez problema kao i uvek pre toga. Vozio ga tog dana nekih 100+km, auto-putem uglavnom. Stao sam ispred prodavnice da nešto kupim, i posle 15-20 min nije hteo da upali. Čuje se samo tak - tak - tak. Auto je kod mene nekih mesec ipo. Pre toga ga je vozio kolega (novog ga dobio). Službeni auto, uslovi otežane eksploatacije, u smislu 20-30 paljenja dnevno, 200 - 250 km svakog dana, stalno neka jurnjava itd.. Za 6 ipo godina pređeno 240 000km. Pre 2 meseca ugrađen GPS, a pre mesec dana i multimedija. Verovatno mu je sve to skratilo život (akumulatoru), ali ono što mi je bilo malo čudno je na šta su ličile kleme, pogotovu minus. Bilo na njoj kao nekog praha za celu šaku (valjda je to sulfatizacija), ne znam koliko se vidi na slici. Od čega se to pravi, ako neko zna, i da li će nešto da škodi novom akumulatoru? I pošto sam totalni laik, misleći da kupujem malo jači akumulator (76Ah u odnosu na 70Ah) ustvari sam kupio slabiji (680A (EN) u odnosu na 720A (EN)). Da li to može da ima veze pa da imam problema sa paljenjem zimi, ili je mala razlika pa nema neke veze. Izvinjavam se na malo dužem postu, i još samo da kažem da sam za zadnja 4 dana pročitao celu temu i naučio više o akumulatorima nego za ceo prethodni život (vozim već skoro 30 godina, od toga 25 profesionalno).
 

Prilozi

  • IMG_20240419_131505528_HDR_AE.jpg
    IMG_20240419_131505528_HDR_AE.jpg
    184.3 KB · Pregleda: 56
@East46 Ovo jako loše izgleda, dobro je uopšte i radio...Te naslage na klemama se lako spriraju samo vrelom vodom, nemoj se mučiti da čistiš drugačije.
Za novi akumulator namaži stubiće + i - sa malo tovatne masti i kada staviš kleme opet malo preko njih i nikad se neće praviti te naslage 😉
 
Ovo je odlična reklama za FIAMM kada je izdržao toliko uz totalnu nebrigu :)
 
@East46
Mislim da si pogresio prilikom izbora. Prva stvar, po samoj slici se vidi da je ovaj akumulator EFB varijanta, odnosno sluzi za vozila sa start stopom. To potvrdjuje i startna snaga od 720A.
Ti si kupio nesto u toj klasi kutije 278x175x195, tj akumulator koji moze da stane u prostor predvidjen za ugradnju akumulatora na vozilu. CCA od 680A govori o klasi konvencionalnih akumulatora koji nisu namenjeni za start stop vozila. Sami potrosaci i nacin rada start stopa ce te iznenaditi u smislu znacajno manjeg zivotnog veka akumulatora.

Predlog je da vratis taj i doplatis za odgovarajuci akumulator. Racunica je vrlo jednostavna: Pogledaj koliko si platio akumulator i koliko ti treba da napunis pun rezervoar goriva. Onda shvatis da to sto si ustedeo 1500 dinara da si dugorocno napravio sebi nizi nivo konfora jer ne mozes da budes siguran da ce ti auto raditi bezkompromisno kao i do sada.
 
@East46 Ovo jako loše izgleda, dobro je uopšte i radio...Te naslage na klemama se lako spriraju samo vrelom vodom, nemoj se mučiti da čistiš drugačije.
Za novi akumulator namaži stubiće + i - sa malo tovatne masti i kada staviš kleme opet malo preko njih i nikad se neće praviti te naslage 😉
Ma zamenili ga u servisu, nemam pojma dal su ga i čime mazali. Samo me pozvao ovaj momak što ga je menjao da vidim kako izgleda minus klema, i pritom prokomentarisao nešto u fazonu - dobro je da si živ i došao do ovde. Rekoh mu ne filozofiraj nego menjaj taj akumulator, žurim. Nego reših i da ga uslikam.
Ovo je odlična reklama za FIAMM kada je izdržao toliko uz totalnu nebrigu :)
Ovo je živa istina. Nema veze što je kolega vozio ovaj auto, ali ni ja nisam bolji. Vozio sam pre ovog Citroen C3 (nov), i za 4 godine i 8 meseci sam prešao sa njim 293 000km. Veruj mi da ne znam ni sa koje strane mu ispod haube stoji akumulator. Moje je da ispratim da ga odvezem na redovan servis na svakih 20 000 i veliki servis na svakih 180 000. I naravno, ako se u međuvremenu nešto pokvari. A da vodim brigu o akumulatoru... Teško.
Valjda mi ostala navika iz prethodne 2 firme gde sam radio ukupno 15 godina, i gde je bilo pravilo - ništa sâm ne dirati /popravljati na vozilu. Za sve što treba - pravac ovlašćeni servis. Vozila su se menjala na 2 godine ili 120 000 pređenih kilometara, pa šta pre bude. Moje je bilo samo da na blagovremeno prijavim kada je vreme za servis, i da auto bude čist.
PS: na gore pomenutom C3 je pre jedno godinu dana prestao da radi start-stop. Nisam imao pojma zbog čega, ali mi bilo super, jer to je jedna od najgorih funkcija na automobilu po meni. A ne može trajno da se isključi, bar ne dok je auto u garanciji. Tek sam pre par dana čitajući ovaj forum saznao da kompjuter sâm isključi ovu funkciju kada registruje da je kapacitet akumulatora opao ispod određenog nivoa.
@East46
Mislim da si pogresio prilikom izbora. Prva stvar, po samoj slici se vidi da je ovaj akumulator EFB varijanta, odnosno sluzi za vozila sa start stopom. To potvrdjuje i startna snaga od 720A.
Ti si kupio nesto u toj klasi kutije 278x175x195, tj akumulator koji moze da stane u prostor predvidjen za ugradnju akumulatora na vozilu. CCA od 680A govori o klasi konvencionalnih akumulatora koji nisu namenjeni za start stop vozila. Sami potrosaci i nacin rada start stopa ce te iznenaditi u smislu znacajno manjeg zivotnog veka akumulatora.

Predlog je da vratis taj i doplatis za odgovarajuci akumulator. Racunica je vrlo jednostavna: Pogledaj koliko si platio akumulator i koliko ti treba da napunis pun rezervoar goriva. Onda shvatis da to sto si ustedeo 1500 dinara da si dugorocno napravio sebi nizi nivo konfora jer ne mozes da budes siguran da ce ti auto raditi bezkompromisno kao i do sada.
Već dva meseca vozim ovaj auto (citroen c4 II 1.6 HDI) 2017 god proizvodnje i nisam primetio da ima start stop sistem. Uzeo sam akumulator Yuasa sa 3 godine garancije, pa ako crkne pre toga, reklamiraću ga. Ako pregura 3 godine meni je to super. Inače, možda ti je promaklo, ali službeni je auto, pa ne plaćam ja popravke iz svog džepa. I nadam se da će za par godina da mi kupe nov auto, jer za 3 godine, ovim tempom, ovaj će imati pređenih 450 000 km. U svakom slučaju, hvala na savetu.
 
Poslednja izmena:
Yuasa je odlican izbor u svakom slucaju. Nadam se da si dobio seriju 5000 (siva kutija). To je tek za nijansu ispod kvaliteta Fiamm-a, ali je generalno u vrhu ponude na domacem trzistu...
 
Nije serija 5000. Nažalost, kao što sam već u nekom ranijem postu napisao totalni sam laik za akumulatore. To mi se desilo u petak, službeno sam bio u drugom gradu, 100 km daleko od kuće. Da mi se desilo u mom gradu brže i lakše bih se snašao. Ovako, drugi grad, ne znam ljude, trebalo je vremena da nađem nekog sa kablovima da mi pomogne da upalim, pa onda da pronađem prodavnicu koja ima ujedno i servis za zamenu. Izgubio sam dosta vremena, a pritom me je čekao i posao zbog kog sam došao. U ponudi je bila Vrata, Yuasa, Ciak i ne znam šta još. Od svih ponuđenih sam čuo samo za Vartu (laik totalni) ali nisam hteo nju zbog nekih iskustava drugih ljudi. Pa u celoj toj žurbi izaberem Yuasu (prvi put čuo za brend). Kad su mi izvadili stari (Fiamm) pomislih u sebi koja li je sad pa ova marka 😂. I za Exide prvi put pročitah ovde na forumu pre par dana. Šta ćeš, ne može čovek sve da zna. Da sad uzimam išao bih sigurno na seriju 5000, ovako moraću da se zadovoljim sa ovim :
 

Prilozi

  • 20191224094628_yuasa_smf_battery_76ah_ybx3096.jpeg
    20191224094628_yuasa_smf_battery_76ah_ybx3096.jpeg
    65.6 KB · Pregleda: 18
Nazad
Vrh Dno