@East46 Ovo jako loše izgleda, dobro je uopšte i radio...Te naslage na klemama se lako spriraju samo vrelom vodom, nemoj se mučiti da čistiš drugačije.
Za novi akumulator namaži stubiće + i - sa malo tovatne masti i kada staviš kleme opet malo preko njih i nikad se neće praviti te naslage 😉
Ma zamenili ga u servisu, nemam pojma dal su ga i čime mazali. Samo me pozvao ovaj momak što ga je menjao da vidim kako izgleda minus klema, i pritom prokomentarisao nešto u fazonu - dobro je da si živ i došao do ovde. Rekoh mu ne filozofiraj nego menjaj taj akumulator, žurim. Nego reših i da ga uslikam.
Ovo je odlična reklama za FIAMM kada je izdržao toliko uz totalnu nebrigu
Ovo je živa istina. Nema veze što je kolega vozio ovaj auto, ali ni ja nisam bolji. Vozio sam pre ovog Citroen C3 (nov), i za 4 godine i 8 meseci sam prešao sa njim 293 000km. Veruj mi da ne znam ni sa koje strane mu ispod haube stoji akumulator. Moje je da ispratim da ga odvezem na redovan servis na svakih 20 000 i veliki servis na svakih 180 000. I naravno, ako se u međuvremenu nešto pokvari. A da vodim brigu o akumulatoru... Teško.
Valjda mi ostala navika iz prethodne 2 firme gde sam radio ukupno 15 godina, i gde je bilo pravilo - ništa sâm ne dirati /popravljati na vozilu. Za sve što treba - pravac ovlašćeni servis. Vozila su se menjala na 2 godine ili 120 000 pređenih kilometara, pa šta pre bude. Moje je bilo samo da na blagovremeno prijavim kada je vreme za servis, i da auto bude čist.
PS: na gore pomenutom C3 je pre jedno godinu dana prestao da radi start-stop. Nisam imao pojma zbog čega, ali mi bilo super, jer to je jedna od najgorih funkcija na automobilu po meni. A ne može trajno da se isključi, bar ne dok je auto u garanciji. Tek sam pre par dana čitajući ovaj forum saznao da kompjuter sâm isključi ovu funkciju kada registruje da je kapacitet akumulatora opao ispod određenog nivoa.
@East46
Mislim da si pogresio prilikom izbora. Prva stvar, po samoj slici se vidi da je ovaj akumulator EFB varijanta, odnosno sluzi za vozila sa start stopom. To potvrdjuje i startna snaga od 720A.
Ti si kupio nesto u toj klasi kutije 278x175x195, tj akumulator koji moze da stane u prostor predvidjen za ugradnju akumulatora na vozilu. CCA od 680A govori o klasi konvencionalnih akumulatora koji nisu namenjeni za start stop vozila. Sami potrosaci i nacin rada start stopa ce te iznenaditi u smislu znacajno manjeg zivotnog veka akumulatora.
Predlog je da vratis taj i doplatis za odgovarajuci akumulator. Racunica je vrlo jednostavna: Pogledaj koliko si platio akumulator i koliko ti treba da napunis pun rezervoar goriva. Onda shvatis da to sto si ustedeo 1500 dinara da si dugorocno napravio sebi nizi nivo konfora jer ne mozes da budes siguran da ce ti auto raditi bezkompromisno kao i do sada.
Već dva meseca vozim ovaj auto (citroen c4 II 1.6 HDI) 2017 god proizvodnje i nisam primetio da ima start stop sistem. Uzeo sam akumulator Yuasa sa 3 godine garancije, pa ako crkne pre toga, reklamiraću ga. Ako pregura 3 godine meni je to super. Inače, možda ti je promaklo, ali službeni je auto, pa ne plaćam ja popravke iz svog džepa. I nadam se da će za par godina da mi kupe nov auto, jer za 3 godine, ovim tempom, ovaj će imati pređenih 450 000 km. U svakom slučaju, hvala na savetu.