Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Pre neki dan ode Fiamm u večna lovišta. Auto star malo manje od 7 godina i ovo mu je bio fabrički akumulator. Ujutru bilo +5°C i upalio bez problema kao i uvek pre toga. Vozio ga tog dana nekih 100+km, auto-putem uglavnom. Stao sam ispred prodavnice da nešto kupim, i posle 15-20 min nije hteo da upali. Čuje se samo tak - tak - tak. Auto je kod mene nekih mesec ipo. Pre toga ga je vozio kolega (novog ga dobio). Službeni auto, uslovi otežane eksploatacije, u smislu 20-30 paljenja dnevno, 200 - 250 km svakog dana, stalno neka jurnjava itd.. Za 6 ipo godina pređeno 240 000km. Pre 2 meseca ugrađen GPS, a pre mesec dana i multimedija. Verovatno mu je sve to skratilo život (akumulatoru), ali ono što mi je bilo malo čudno je na šta su ličile kleme, pogotovu minus. Bilo na njoj kao nekog praha za celu šaku (valjda je to sulfatizacija), ne znam koliko se vidi na slici. Od čega se to pravi, ako neko zna, i da li će nešto da škodi novom akumulatoru? I pošto sam totalni laik, misleći da kupujem malo jači akumulator (76Ah u odnosu na 70Ah) ustvari sam kupio slabiji (680A (EN) u odnosu na 720A (EN)). Da li to može da ima veze pa da imam problema sa paljenjem zimi, ili je mala razlika pa nema neke veze. Izvinjavam se na malo dužem postu, i još samo da kažem da sam za zadnja 4 dana pročitao celu temu i naučio više o akumulatorima nego za ceo prethodni život (vozim već skoro 30 godina, od toga 25 profesionalno).
Ovo ti je elektrolit iz akumulatora izgleda 99% curkao. Operi to sa sodom bikarbonom rastvorenoj u vodi ( ako dođe do reakcije, onda je sigurno elektrolit - kiselina iz akumulatora) kako bi se neutralisao, može i okolo akumulatora da bi sprečio koroziju i "puzajuće struje". Ja ničim ne mažem stubić ni kleme, bitno je da je čisto i dobro stegnuto kako bi bio dobar kontakt.
 
Šta da operem, pa valjda nema toga na novom akumulatoru? Drugo, ja ne umem ni da skinem poklopac sa ovog akumulatora. Nekad sam na starijim prostijim vozilima (pa čak i kamionima) sâm menjao akumulatore. Ovde se ne usuđujem. Previše elektronike
 

Prilozi

  • IMG_20240419_124143715_HDR_AE.jpg
    IMG_20240419_124143715_HDR_AE.jpg
    230.5 KB · Pregleda: 95
Pa to gde je stajao, oko njega, naprskaš prskalicom i obrišeš. A koliko sam razumeo kupio si novi akumulator, valjda su kleme očišćene (njih je trebalo oprati), pre montaže... Tj. onaj koji je montirao aku.
 
Šta da operem, pa valjda nema toga na novom akumulatoru? Drugo, ja ne umem ni da skinem poklopac sa ovog akumulatora. Nekad sam na starijim prostijim vozilima (pa čak i kamionima) sâm menjao akumulatore. Ovde se ne usuđujem. Previše elektronike
Obicno se ne skida sve, veci deo plastike se samo podigne i izvadi akumulator pa posle vratis novi. Bukvalno je nacrtano da pogledas uputstvo na ovoj plastici, tamo verovatno sve pise.
 
Čisto sumnjam da je ovaj u servisu prao klemu i kućište akumulatora. Ustvari siguran sam da nije. Možda probam za vikend da skinem aku i da to malo sredim. Sećam se da nam je u jednoj prethodnoj firmi gde sam radio bilo strogo zabranjeno da petljamo oko akumulatora, zbog GPS-a. Jedne zime, kada je bila mnogo niska temperatura za vikend, u ponedeljak ujutru nijedan auto nije hteo da upali. Baš zbog pomenutog GPS-a. I to benzinci, VW Polo, godinu dana stari. To je bila zima 2007/08. Davno je to bilo, valjda su i ti uređaji sada malo sofisticiraniji.
 
Ako je iole normalan (dobar) majstor, klemu/e je morao/trebao da opere.
 
Akumulator mi se prazni zbog neredovne vožnje i stajanja, par puta sam ga pokretao na kablove i poslednji put, na predlog komšije odem u lokalni servis da ga oni napune.
Međutim, tamo izmere voltažu i kao ne vredi, i ja šta ću pogledam koje su cene novih, i reko ipak ću da potražim garanciju od ovog , jer je oko 2 godine star. Nađem gar list i piše 3 godine garancije.
Odnesem u radnju, oni ga uzmu i dobijem poruku da dođem po akumulator.
Ja sve vreme mislio, dobiću novi, međutim, sačekao me stari.
Šta su mu radili, da li su ga reparirali, koliko će sada da potraje ...🤔
 
Koji akumulator je u pitanju?
 
Imao sam tako problem sa vartom (namerno malim slovom) u garanciji tri puta sam nosio na reklamaciju oni ga tamo samo napune na njihovom punjacu naplate (u toku garancije punjenje kao ne podleze garanciji) i vrate mi ga nazad.
Zadnji put su ga nosili u Bg na vestacenje i prilozili mi neke papire sa grafikonima gde kao dokazuju da je akumulator ispravan (iako nije).
Obisao sam nekoliko autoelektricara koji su svi tvrdili da nije do auta,posle tog vestacenja u Beogradu kupim Fiamm akumulator 6 godina auto kod mene sa njim(mada ga jesam za to vreme par puta dopunjavao sa Ctek - om) i tako ga i prodam eno brat jos 2-3 godine vozi sa njim ne znam jos koliko ce da mu traje.
 
Topstar ne postoji, verovatno je u pitanju Topstart.
Garancija na akumulatoru: teorija i praksa...

Kada fizicko lice ili firma kupi akumulator, uvoznik ili proizvodjac odredjuje duzinu garancije na osnovu kvaliteta proizvoda. Uglavnom se sa strane kupca sve tu zavrsi, obzirom da se smatra da je garancija bezuslovna, odnosno traje odredjeni broj meseci, u ovom slucaju 36.
U praksi, akumulator moze da se suoci sa nekoliko situacija, i kada nastane neka od njih, dolazi do smanjenih performansi proizvoda. U tom slucaju, kupac je duzan da odnese proizvod u jedan od ovlascenih servisa. Ovlasceni servisi su duzni da urade inicijalnu ekspertizu akumulatora, odnosno da izmere napon, da ga eventualno dopune i urade test opterecenja. Poslednji proces se belezi putem diagrama i sluzi kao dokaz da je predmetni akumulator u ispravnom/neispravnom stanju.

Ukoliko parametri pokazu da je akumulator u granicama propisanim od strane proizvodaca, akumulator se vraca korisniku. Ukoliko parametri pokazu drugacije, serviser daje potvrdu da je proizvod za zamenu i u tom slucaju se ide tamo gde se kupilo i tu se vrsi zamena.

Sam izbor akumulatora zavisi od mnogo parametara, pre svega samog vozila, a u velikoj meri stila voznje. Ukoliko se neko vozi svakog dana do posla i vraca u stan/kucu, alternator nema dovoljno vremena da dopuni akumulator i koji god da se ugradi nece biti idealan kako vreme bude proticalo. Jedino resenje: na 6-7 nedelja se dopunjava externim punjacem.

"varta" je samo nalepnica. Ne postoji fabrika za proizvodnju Vartinih i Bosch-ovih akumulatora. Prava za proizvodnju proizvoda sa Varta trademarkom trenutno ima kompanija Clarios, do skora su ih radili Johnson Controls. Slicna je situacija i sa Bosch-om. Za trziste balkana ih proizvodi Exide, a za zapadnu Evropu Clarios.

Moja preporuka: Fiamm
 
Za razliku od baterija na mobilnim uredjajima, za akumulator je idealno da bude uvek 100% pun. Fora je da pri kratkim voznjama narocito sa autima sa vecim el. potrosacima, kao i sa starijim automobilima koji slabo pune, akumulator ostaje nedopunjen. Tako se stvaraju hemijski procesi koji ostecuju akumulator. Zato je dobro uvek dopunjavati s vremena na vreme sa eksternim punjacem. Isto tako tada treba proveriti i dopuniti destilovanu vodu. Zato su najbolji akumulatori koji imaju cepove da ne kazem old ckul, jer ovim radnjama moze visestruko da im se poveca vek.

Inace koliko sam skontao to je sve zbog udarene snage jer da bi bila veca udarna snaga potrebno je da olovo ima sto vecu povrsinu (citaj tanje ploce), cime je podloznije oksidaciji, samim tim mu i opada radni vek. Zato su nekada stari suvi akumulatori (kojima se tek pri kupovini sipala kiselina), trajali jako jako dugo, jer su bile debele ploce, dok danas ako izgura garanciju budes srecan.
 
Udarne snage ...
A slama a salama ...
 
Za razliku od baterija na mobilnim uredjajima, za akumulator je idealno da bude uvek 100% pun. Fora je da pri kratkim voznjama narocito sa autima sa vecim el. potrosacima, kao i sa starijim automobilima koji slabo pune, akumulator ostaje nedopunjen. Tako se stvaraju hemijski procesi koji ostecuju akumulator. Zato je dobro uvek dopunjavati s vremena na vreme sa eksternim punjacem. Isto tako tada treba proveriti i dopuniti destilovanu vodu. Zato su najbolji akumulatori koji imaju cepove da ne kazem old ckul, jer ovim radnjama moze visestruko da im se poveca vek.

Inace koliko sam skontao to je sve zbog udarene snage jer da bi bila veca udarna snaga potrebno je da olovo ima sto vecu povrsinu (citaj tanje ploce), cime je podloznije oksidaciji, samim tim mu i opada radni vek. Zato su nekada stari suvi akumulatori (kojima se tek pri kupovini sipala kiselina), trajali jako jako dugo, jer su bile debele ploce, dok danas ako izgura garanciju budes srecan.
Za razliku od baterija na mobilnim uredjajima, za akumulator je idealno da bude uvek 100% pun. Fora je da pri kratkim voznjama narocito sa autima sa vecim el. potrosacima, kao i sa starijim automobilima koji slabo pune, akumulator ostaje nedopunjen. Tako se stvaraju hemijski procesi koji ostecuju akumulator. Zato je dobro uvek dopunjavati s vremena na vreme sa eksternim punjacem. Isto tako tada treba proveriti i dopuniti destilovanu vodu. Zato su najbolji akumulatori koji imaju cepove da ne kazem old ckul, jer ovim radnjama moze visestruko da im se poveca vek.

Inace koliko sam skontao to je sve zbog udarene snage jer da bi bila veca udarna snaga potrebno je da olovo ima sto vecu povrsinu (citaj tanje ploce), cime je podloznije oksidaciji, samim tim mu i opada radni vek. Zato su nekada stari suvi akumulatori (kojima se tek pri kupovini sipala kiselina), trajali jako jako dugo, jer su bile debele ploce, dok danas ako izgura garanciju budes srecan.
Danas elektronika upravlja punjenjem pa su stvari znatno komplikovanije nego nekada. Bez brige, svaki kršten akumulator će izgurati poprilično dugo.
 
Купити екстерни пуњач? Да ли је ок овај из лидла, и по цени и по квалитету?
 
S obzirom na starost voznog parka i ispravnost vozila, nije uvek izvorni problem u akumulatoru.
Sa druge strane, ljudi kupuju jeftine akumulatore upitnog kvaliteta gde je verovatnoća otkaza znatno veća.
 
Ode akumulator u večna lovišta. Vidim da je 64ah, neka Baren marka ili nešto slično, proizveden 2014 (ili 2016), a kupljen od strane prošlog vlasnika 2016(ili 2018).
Izdržao je 6 godina. Pitanje je šta uzeti sada. U jednoj prodavnici imaju Fiamm, Ciak i još neku treću vrstu, a u drugoj prodavnici još nisam bio.
Da li uzeti nešto jače? 307 1.4HDi
 
Koja ti je logika da uzimaš "jači" akumulator? Nisi pratio temu :) Prelistaj da vidiš zbog čega je to loše. I taj je bio predimenzioniran ali ajd, uklapa se u range. Od 55 do 64Ah.
I Fiamm i CIAK su OK. Ako hoćeš kvalitetniji, FIAM Titanium Pro, proveri samo da li se dimenziono uklapa.
 
U 307 ide od 60 do 65ah sudeći po podacima na koje sam naišao, tako da ne znam što je bio predimenzioniran, jer spada u te dimenzije.
Veći deo teme je pročitan, ako je deo gde se piše o jačim akumulatorima u delu koji nisam pročitao, onda ću da obnovim znanje.😁
 
Za taj motor, cifre koj sam naveo :)
Inače, bolji je npr aku od 60Ah sa udarnom strujom od 600A nego 64Ah sa 500A ...
 
Dobih ponudu za Exide Premium EA612 (Carbon Boost 2.0)61Ah 600A

Može li to? Izađe me jeftinije.
 
Kolika je garancija?
 
Koliko meseci gsrancije?
 
Ok je. Da si malo propratio temu znao bi da su to moja dva prethodna aku-a na istom autu (benzinac, 2.0 122kW, u mom vlasništvu 15god). Prvi trajao 8.5god, drugi nešto manje od 6. Sada sam prešao na FIAMM Titanium
 
Pozdrav svima. U ta vozila ide akumulator koji se uklapa u L2 dimenziju, tj 242x175x175(190). Titanium Pro od 64ah je akumulator sa najvecim kapacitetom koji moze da se tu ugradi, eventualno neka Yuasa od 65ah. Obzirom da je u pitanju dizel vozilo, koje je zahtevnije po pitanju akumulatora, ovo bi bila preporuka.
 
Posle nekih 50 meseci, Exide Premium EA530 je odlučio da se sam od sebe isprazni po prvi put, pa verujem da je došlo vreme da ga zamenim.

E sad ono što me buni jeste da online nalazim da je za moj Renault Megane 1 (1.4 95 16v benzinac) propisan akumulator od 66Ah. Sa druge strane isti sajtovi preporučuju u rasponu od 45 do 70 pa ne znam šta je best buy da uzmem kod nas trenutno?

207mm dimenzija, desni plus.
 
Nazad
Vrh Dno