Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Stari exide premium 53ah je bio sive boje. Kuciste je sivo.
Ovaj novi je crne boje. Da ne muvaju nesto? Excel je bio crni.
Preumium sivi.
Sad oba crne boje a razlika je u nalepnicama samo.
Bila mi frka za akumulator pa nisam ni obraćao pažnju na to.
Recikliran plastika (i još ponešto)
Meni treba "tanki" akumultor za azijska vozila....takve valjda više nema kao taj exide premium model...
Ima, postoji i Vartin model
 
Jednom mom prijatelju C5 svirao svaki put kad ga upali i krene. Kao da neki kaiš proklizava.
Nikako da nađu šta je.
Prošle nedelje kupio nov akumalotor i sve je prestalo.
Da li je neko imao slično iskustvo?
...akumulator...
 
Reciklaža nema nikakve veze sa padom kvaliteta proizvoda.
 
Stari exide premium 53ah je bio sive boje. Kuciste je sivo.
Ovaj novi je crne boje. Da ne muvaju nesto? Excel je bio crni.
Preumium sivi.
Sad oba crne boje a razlika je u nalepnicama samo.
Bila mi frka za akumulator pa nisam ni obraćao pažnju na to.
Nisam baš gledao, ali rekao bih pre da je tamnija nijansa sive za ovaj 53ah premium. Ono što jeste drugačije jeste ručica koja pritom iskreno izgleda da može da preživi 5 nošenja ukupno pre pucanja.
 
Poslednja izmena:
Sve je ok. Proizvodjaci povremeno rade rebrendiranje proizvoda, odnosno redizajniranje nalepnica.
 
Мене после одмора дочекао цркнут акумулатор, срећом у ауту бр. 2. ОЕМ PSA групе 5600VF, за Пежо 208, произведен 2017, али не знам кад је уграђен, нисам успео да нађем међу рачунима и сервисном књижицом. Ауто је иначе 2014 год, тако да је ово била замена, могуће у гаранцији. Купио Biltema, нису ми се давале паре за боље марке, од овог ОЕМ тешко да може бити лошији, а имам добра искуства са њиховим акумулаторима на претходном бензинцу.
 
Sve je ok. Proizvodjaci povremeno rade rebrendiranje proizvoda, odnosno redizajniranje nalepnica.
Mislio sam da uzmu exide excel (crno kuciste) akumulator i nalepe mu nalepnice kao da je exide premium carbon akumulator.
 
Moj je crn a prethodni bio siv.
Da ne muljaju nesto sa nalepnicama?

Mislio sam da uzmu exide excel (crno kuciste) akumulator i nalepe mu nalepnice kao da je exide premium carbon akumulator.

Exide je još pre nešto više od 3 godine menjao izgled svojih akumulatora iz Premium serije. Sivi Exide Premium akumulatori su zamenjeni crnim:

 
Reciklaža nema nikakve veze sa padom kvaliteta proizvoda.
Reciklirani materijali itekako imaju veze. Informacije iz prve ruke sa raznih strana i iz više industrija. Samo staklo i metali ne gube svojstva odnosno lako se "revitalizuju".
To što su dodatno oborili kvalitet i ne čudi me toliko. Potrošačko društvo, ne ide im u prihod da nešto traje. Istera garantni rok pa kako ti se zalomi nakon toga
 
Ograničen životni vek proizvoda ili nizak kvalitet nemaju veze sa reciklažom, već sa odlukom proizvođača da bira komponente i materijale nižeg kvaliteta. Materijali nižeg kvaliteta mogu nastati i pri reciklaži (ako je tehnologija takva) ili pri standardnom prostupku proizvodnje (od sirovina koje ne potiču od otpadnih materijala). Ali isto tako, reciklirani materijali mogu biti vrhunskog kvaliteta i naravno, za takav materijal niko neće reći da je recikliran (iako je u stvarnosti to slučaj).
Ako ćemo o akumulatorima, daleko se lakše izdvaja kvalitetna sirovina iz sekundara nego iz same rude. Akumulatori se skoro u potpunosti recikliraju.

"Problem" recikliranih materijala je samo u tome što ne sme da se koristi u prehrambenoj industriji jer se ne zna poreklo sirovine kao ni sama prethodna namena ulazne sirovine na reciklaži, ali garantujem da i tu završi bar 20 % takvog materijala.

Termin recikliran je kod nas dobio neki pogrdan prizvuk, a sami smo okruženi smećem na sve strane.
 
Postoje masovne pritužbe na kvalitet određenih brendova od kako su uvećali udeo recikliranih materijala u svojim preskupim proizvodima. Imam pouzdane informacije, npr nemačka auto industrija. Kao što rekoh, samo metal i staklo ne gube svojstva.
Ali da se vratimo na temu
 
Na kraju sam našao u Kit Komercu ovaj isti Exide Premium za 7.700 sa dostavom na kućnu adresu

Sve ostalo što sam proveravao nije bilo na stanju (Energizer kažu da više uopšte i ne uvoze), a realno i nemam nešto razloga da se bunim pošto je ovaj trenutni potrajao otprilike 50 meseci.

Jedina alternativa mi je bila spomenuta Rombat Tundra (i možda YUASA YBX3012), ali s obzirom da je nedostupan, pitanje je da li čovek uopšte i radi više tu mobilnu prodaju.
Pre 49 meseci sam kupio rombat tundru i platio ga 25% vise nego neki drugi akumulator iz razloga sto je imao 40meseci garancije u odnosu na jeftinije koji su imali 24. posle tacno 48meseci je samo odjednom izgubio svu struju i cao. Jos uvek nisam kupio novi (sad vozim zenin auto) i ne znam koji da kupim. da je garancija 2 god a da traje 4 to mi je ok. ali ovo... to mi nije prihvatljivo.
 
Nema nekih pravila, generalno. A dosta zavisi i od načina vožnje, da li je aku bio izložen ekstremnim temperaturama/velikim promenama temperatura itd.

Pogledaj Yuasa ponudu, npr. seriju 5000. Pisao sam već, odlično se pokazao za ovih 6 godina (YBX5100 75 Ah), garancija je bila 40 meseci. Auto nije garažiran, uglavnom je pod ceradom, posebno u letnjem periodu, tako da je izložen velikom rasponu temperatura u toku godine.
Nisam očekivao da će ovoliko trajati, razmišljam da ga preventivno zamenim do kraja godine (uzeo bih isti).
 
Pre 49 meseci sam kupio rombat tundru i platio ga 25% vise nego neki drugi akumulator iz razloga sto je imao 40meseci garancije u odnosu na jeftinije koji su imali 24. posle tacno 48meseci je samo odjednom izgubio svu struju i cao. Jos uvek nisam kupio novi (sad vozim zenin auto) i ne znam koji da kupim. da je garancija 2 god a da traje 4 to mi je ok. ali ovo... to mi nije prihvatljivo.
Valjda je to sasvim normalno. Tempirano je da crknu taman nakon što izađu iz garancije.

Ja koristim jeftin trik: akumulator menjam u januaru-februaru. Zbog zimskih uslova, akumulator po pravilu crkne u decembru, taman pre nego što istekne garancija. Na tri sam se već tako "izvadio".
 
Pa normalno baš i nije, ali to je današnja realnost
Akumulatori generalno više crkavaju leti.
 
Valjda je to sasvim normalno. Tempirano je da crknu taman nakon što izađu iz garancije.

Ja koristim jeftin trik: akumulator menjam u januaru-februaru. Zbog zimskih uslova, akumulator po pravilu crkne u decembru, taman pre nego što istekne garancija. Na tri sam se već tako "izvadio".
Meni je ovaj drugi za redom koji crkava u junu
 
Aku pokaže znake slabosti najčešće zimi a mnogo više mu smeta +40 (i ko zna još koliko dodaje asfalt) nego -20.
 
Tačno tako!
U uputstvima za upotrebu je preporuka da se akumulatori ne pune ako su zagrejani na preko 40 stepeni, a ko zna koju temperaturu postignu ispod haube kad su kola ceo dan na suncu.
 
Zvali me iz servisa da mi kažu da mogu doći po akumulator (Exide Excell),dobar je, Andreja ga je popravio (?!)

Ja očekivao da ću dobiti drugi takav novi,a koliko sam shvatio oni nekako popravili taj moj dosadašnji.....koji je malo procureo,bio totalno mrtav da ne može da se puni smart punjačem,imao 10v kada sam ga odneo na reklamaciju ili tako nešto..........da li takav akumulator uopšte može da se popravi?....da li ja sad sa tim akumulatorom mogu da sednem u auto i idem na drugi kraj Evrope?
 
Prilično sam siguran da i na drugom kraju evrope postoje akumulatori koji se mogu kupiti :) Mislim, stvarno, tolika drama, ne ideš na severni pol (ili možda ideš)

Šalu na stranu, i mene interesuje kako se to može popraviti nov procureo aku. U suštini, to je jednostavna naprava. Pretpostavljam da ako je stvarno bila samo mala rupica/pukotina ili štaveć, može se zavariti (plastika se vari, jelte), napuniti tečnošću i napuniti strujom po propisu. Realno nakon toga može te služiti koliko treba da služi.
Svakako, kada odeš kod njih digni dreku i kaži isto što si ovde napisao, baš me zanima hoće li ti ponuditi drugi ili smišljati izgovore. Sa druge strane, ne postoje apsolutne garancije da će taj drugi raditi kako treba i koliko treba, bilo koje da je marke.

Enivej, bilo koji pa i apsolutno nov uređaj, ali baš bilo koji, može iz "nepoznatih" razloga crći sutradan. Ne vidim zbog č;ega bi se neko time opterećivao. Uostalom, u današnjim vremenima na put se ne kreće bez novca, naročito ne bez dovoljne rezerve novca za daj i nedaj bože
 
Na drugom kraju Evrope (a i u našoj Srbiji) postoje raznorazni ruralni i (polu)divlji predeli gde jedva imaš prodavnicu za bilo šta,a naročito ne prodavnicu snabdevenu akumulatorima za azijska vozila......eto npr kada sam pre mesec dana bio na moru u nekim ruralnijim predelima Grčke,da mi je tamo procureo aukumulator,tj da sam ostao bez auta,baš bih se "lepo" proveo.....iako sam imao novca i za novi akumulator,dok bih organizovao nabavku novog (ako bi to uopšte bilo moguće) ko zna koliko bi vremena prošlo a ja srčki doživeo......možda je najbolje da nigde ni ne idem autom ili samo tamo gde imaju prodavnice akumulatora :LOL:

Nego,ovaj akumulator je kupljen u Andrejinoj prodavnici u Zemunu na novosadskom autoputu (preporuka je bila da se kupuje direktno od uvoznika),a taj Andreja ima "sevisnu mrežu" širom Srbije,pa pošto ja nisam iz Zemuna nego iz Pančeva odneo sam da reklamiram akumulator u servis akumulatora sa andrejine "mreže" u Pančevu.....a ovi iz tog pančevačkog servisa samo primaju akumulatore i šalju Andreji,pa posle javljaju kad im stigne.......tj teško da će moći/hteti da mi daju neke detaljnije informacije kako je Andreja popravio procureli akumulator.....ali svakako ću pitati :rolleyes:
 
Grci umeju da budu susretljivi, naročito u ruralnim predelima. Nabavili bi ti nov iznenađujuće brzo (iskustva nekih mojih poznanika). I pozajmiće ti ako ti nešto bude nužno.
I bre vi vojvođani (banaćani), nemoj da doživljajaš srčku zbog ičega što se može platiti novcem :)

U Pančevu imaš onu prodavnicu preko puta mega maxija, bolje da si tamo kupio. Ima ih još ali ona je najbolje snadbevena, najbrže nabavlja i najpovoljnija.
P.S. Postoji i CIAK za azijska vozila i to sa uskom klemom (ima i kod nas), pomenuh ranije Vartu, čak i FIAMM ima adekvatne modele
 
Poslednja izmena:
Grci umeju da budu susretljivi, naročito u ruralnim predelima. Nabavili bi ti nov iznenađujuće brzo (iskustva nekih mojih poznanika)

U Pančevu imaš onu prodavnicu preko puta mega maxija, bolje da si tamo kupio.
P.S. Postoji i CIAK za azijska vozila i to sa uskom klemom, pomenuh ranije i Vartu, mislim da čak i FIAMM ima adekvatne modele

Baš u tu prodavnicu/servis aukumulatora sam i odneo na reklamaciju,Auto Oaza ili tako nešto se zove......pa otkud znam,uvek je preporuka kupiti nešto direktno od uvoznika ako želiš više šanse da je original nego po nekim benzinskim pumpama,malim prodavnicima itd......ali eto,meni sada ispade da je bolje da sam u toj auto oazi kupio....ustvari,mislim da sam ih zvao pre kupovine i imali su samo neki vartin tanki akumulator za azijska vozila,meni Exide zvučao bolje....

Nego da li znaš gde se može kupiti exide premium tanki aku (levi +)?......tanke Yuase 5000 (kao moj stari akumulator) više nema u start comercu iz Kragujevca (uvoznik)...
 
Yuassa ima u BG-u, kad pređeš pančevački most pa levo nema kilometar, ne mogu trenutno da se setim imena prodavnice, trebalo bi lako da nađeš guglanjem. Tu je i najpovoljnija
U Nišu na lageru ima samo tanka Varta; CIAK, FIAMM i Exide se čekaju.
Kad mi pritreba ovakav info, cimam drugara koji je mehaničar i ima uvid u lagere većine uvoznika :cool: a jedan deo informacija dobavljam sam
 
Poslednja izmena:
Joj, nije mi njihovo ime u pameti ali možda grešim. Čini mi se da je bilo neko malo specifičnije. Tražio sam za drugara na proleće, tada je bilo.
Mogu da ga drugara sutra pa ti puštam PP ako se vratio sa letovanja,
Koje dimenzije i kapacitet su ti potrebni?

P.S. start-commerce treba da ima tanku yuasu 5000. Vidi i kod CIAK-a, oni imaju i desni i levi
Ima i u komšiluku, kod Bugara, tamo je jeftiniji.
 
Poslednja izmena:
......eto npr kada sam pre mesec dana bio na moru u nekim ruralnijim predelima Grčke,da mi je tamo procureo aukumulator,tj da sam ostao bez auta,baš bih se "lepo" proveo.....iako sam imao novca i za novi akumulator,dok bih organizovao nabavku novog (ako bi to uopšte bilo moguće) ko zna koliko bi vremena prošlo a ja srčki doživeo......možda je najbolje da nigde ni ne idem autom ili samo tamo gde imaju prodavnice akumulatora...

Ako si zaista često van zemlje kolima i imaš strah od takvih problema, možda da proletiš kroz ovu temu: https://forum.benchmark.rs/threads/usluga-pomoći-na-putu.485355/
...krenu otpozadi, početak ima bajatih informacija.

Ja već neku treću godinu zaredom uzimam ovakva osiguranja.
 
Zvali me iz servisa da mi kažu da mogu doći po akumulator (Exide Excell),dobar je, Andreja ga je popravio (?!)

Ja očekivao da ću dobiti drugi takav novi,a koliko sam shvatio oni nekako popravili taj moj dosadašnji.....koji je malo procureo,bio totalno mrtav da ne može da se puni smart punjačem,imao 10v kada sam ga odneo na reklamaciju ili tako nešto..........da li takav akumulator uopšte može da se popravi?....da li ja sad sa tim akumulatorom mogu da sednem u auto i idem na drugi kraj Evrope?
Tako su meni pre nekih 2 god popravili akumulator. Imao je sigurno jos 6m garancije.Doduse ja nisam primetio da je procureo vec samo se ispraznio. Odneo kod Andreje na Novosadski put. Izvadili akumulator i stavili njihov da mogu da vozim auto. Ostavio depozit 50e. Posle 2 dana me zvali sve je ok sa akumulatorom, ispravan je. Dobio papire od testova koji su uradili na njemu.
,,Normalno'' je radio sve do Subote kad bez najave crko.
Medjutim izgleda da je akumulator bio falican svo vreme.
Naime nakon popravke, ne mogu da se tacno setim u kom periodu mi je pocelo da se desava da kada dam kontakt na autu izbaci mi gresku da je hill holder i ASR nedostupan. Auto pali,vozi se normalno ali ima tu gresku. Naravno ti uredjaji ne rade. Ubrzo sam provalio foru da kad dam kontakt i pojavi mi se ta greska ja mrdnem volan u levo i greske nestane. Onda sam poceo volan da ostavljam blago smotan u levo kad gasim auto. Znam da zvuci glupo ali tako je bilo. MIslio sam da mi je crkao senzor polozaja volana ali ona fora sa smotanim volanom radi.
Od Subote od kako sam stavio nov akumulator te greske vise nema!
Na prethodnom autu sam imao dva exide excell akumulatora koji se bas nisu proslavili ali vise puta mi je crkavao alternator pa mi je to bilo opravdanje.
Poenta price je da izgleda taj Exide bas i nije toliko dobar brend s obzirom na cenu a mozda ja samo nisam imao srece. Videci kako cu proci sa cetvrtim exide akumulatorom.
 
Joj, nije mi njihovo ime u pameti ali možda grešim. Čini mi se da je bilo neko malo specifičnije. Tražio sam za drugara na proleće, tada je bilo.
Mogu da ga drugara sutra pa ti puštam PP ako se vratio sa letovanja,
Koje dimenzije i kapacitet su ti potrebni?

P.S. start-commerce treba da ima tanku yuasu 5000. Vidi i kod CIAK-a, oni imaju i desni i levi
Ima i u komšiluku, kod Bugara, tamo je jeftiniji.


Ovo je moj stari akumulator 4-5 god sa svim karakteristikama,koji me i danas služi....desilo se da se jednom ili dvaput ispraznio posle nekih godinu-dve korišćenja kada nisam vozio auto po 10ak dana,ali to su svi "problemi" koje sam imao sa njim.......napunio ga i radio sasvim dobro i dalje....

Pa ako znaš gde ima da se nabavi takav bio bih ti zahvalan....kako stvari stoje,voleo bih takav akumulator u autu,a ovaj exide excell će da bude neka rezerva......sva sreća pa nisu neke velike pare u pitanju,8-9 hiljada din....

U start komercu imaju samo yuasu 3000 u mojim dimenzijama......valjda nisu velike razlike u odnosu na yuasu 5000
Tako su meni pre nekih 2 god popravili akumulator. Imao je sigurno jos 6m garancije.Doduse ja nisam primetio da je procureo vec samo se ispraznio. Odneo kod Andreje na Novosadski put. Izvadili akumulator i stavili njihov da mogu da vozim auto. Ostavio depozit 50e. Posle 2 dana me zvali sve je ok sa akumulatorom, ispravan je. Dobio papire od testova koji su uradili na njemu.
,,Normalno'' je radio sve do Subote kad bez najave crko.
Medjutim izgleda da je akumulator bio falican svo vreme.
Naime nakon popravke, ne mogu da se tacno setim u kom periodu mi je pocelo da se desava da kada dam kontakt na autu izbaci mi gresku da je hill holder i ASR nedostupan. Auto pali,vozi se normalno ali ima tu gresku. Naravno ti uredjaji ne rade. Ubrzo sam provalio foru da kad dam kontakt i pojavi mi se ta greska ja mrdnem volan u levo i greske nestane. Onda sam poceo volan da ostavljam blago smotan u levo kad gasim auto. Znam da zvuci glupo ali tako je bilo. MIslio sam da mi je crkao senzor polozaja volana ali ona fora sa smotanim volanom radi.
Od Subote od kako sam stavio nov akumulator te greske vise nema!
Na prethodnom autu sam imao dva exide excell akumulatora koji se bas nisu proslavili ali vise puta mi je crkavao alternator pa mi je to bilo opravdanje.
Poenta price je da izgleda taj Exide bas i nije toliko dobar brend s obzirom na cenu a mozda ja samo nisam imao srece. Videci kako cu proci sa cetvrtim exide akumulatorom.

Ako sam dobro shvatio,taj "porpavljeni" Exide akumulator te služio oko 2,5 godine,pa bio popravljen kod Andreje i onda služio još 2 godine?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno