Da se javim i ja kao neko ko ih koristi gotovo svakodnevno (prvenstveno u kolima).
Prvo i osnovno, prica nece ici u smeru da postoji mogucnost da kasete bolje zvuce od izvora, na kasete jednostavno treba gledati kao na jedan od nosaca zvuka, nista vise. Ultimativni kvalitet zvuka treba traziti u na drugom mestu (ovde nije). Sa druge strane, cinjenica je da kaseta moze da zvuci jako dobro. Prvenstvno u kombinaciji kvalitetan izvor, kvalitetan deck i da onaj ko snima zna sta radi, mogu se dobiti apsolutno odlicni rezultati.
Sto se tice deck-ova, mislim da nema smisla ulagati u nove, jos uvek ima kvalitetnih dekova koji se lako odrzavaju. Kao neki primer uredjaja koji i dalje nije skup a apsolutno je kvalitetan za playback i snimanje je Technics RS-B565 ili RS-B665, u pitanju su dvoglavi dekovi, direct drive, tako da nema razmisljanja o gumicama (manje vise se servis svodi na promenu pinch rollera, koj se na ovim modelima jako lako menja (bez otvaranja uredjaja). Naravno, ako zelis nesto ozbiljnije, treba ici na troglave dekove koji mogu da rade i kalibraciju.
Ja ih snimam/slusam vise iz zabave, hobija, jednostavno to sam oduvek voleo da radim, naravno kad sam bio mladji nisam imao pojma o kalibraciji/bias-u i slicnim stvarima nego je bilo, Rec i to je to. Jednostavno sam zeleo da vidim dokle je sama tehnologija otisla, i prilicno je fascinantno sta su sve uspeli da izvuku iz medijuma koji je prvenstveno bio zamisljen da sluzi samo za snimanje govora.
Sto se tice uredjaja za auto, to je jedna od stvari koja ce mi nedostajati u svim buducim automobilima jer jednostavno nisu predvidjeni za ugradnju aftermarket uredjaja. Ako ti je potreban kasetofon za auto, preporuka je da se potrazi Alpine ili Sony. Ima ih na oglasima, doduse tu definitivno ne mozes znati u kakvom su stanju, i treba videti da li je testirana i kaseta, ili po mogucnosti sam da testiras pre kupovine. Bilo je par puta u oglasima i NOS uredjaja, ali to ode prilicno brzo.
Ako se upustis u ovo, i treba da nabavis prazne kasete, neki najsigurniji izbor bi bio u normal klasi TDK D, ili AD, u chrome klasi TDK SA, i u metal klasi TDK MA. Ne iz razloga sto su TDK najbolje, nego je vecina uredjaja referentno kalibrisano za ove modele, tako da ce bez ikakvih dodatnih podesavanja zvucati verovatno najbolje.
U ono vreme nekad je bio stav da su sve chrome kasete zvucale bolje od normalki, ali ni to nije tacno, postoje i tzv: superferric kasete, koje su apsolutno fantasticne. Meni su trenutno mnogo zanimljivije od chrome/metal modela.
P.S. jedna stvar koja mi nije jasna a vidim da su neki spominjali je "trosenje" kaseta. Sta pod tim mislite? Ja imam kasete koje sam snimao cak pre 30 godina, koje jos uvek rade, nisu propale niti bilo sta slicno. Niti je zvuk degradirao, bar ne da ja cujem razliku. Ako se pod "trosenjem" misli da ostavljanje na vrucinama, prasini i prljavstini, onda je jasno, ali ovako sama od sebe da propada, ako se cuva i koristi u normalnim uslovima, nece biti problema. Druga stvar je ako mehanizam na uredjaju nije podesen kako treba, pa pri svakom prolazu malo po malo ostecuje samu traku. Npr, najstarija "nova" kaseta koju sam otvorio i koristio bas ove godine je TDK AD iz 1977. godine. Apsolutno bez problema sve funkcionise, sto je facinantno za nesto sto je napravljeno pre 46 godina.
Nadam se da nije bilo preposirno, ali o samoj temi mozemo pricati "do sutra"
