Šta je novo?

Intel Core i7 3xxx, a.k.a. Sandy Bridge-E

Ce da izadje Ivica sa 6 jezgara?

Mislim da bi trebalo posto ce da ga izbace za mainstream i premium klasu u okviru LGA 1155
mada u oba slucaja to zahvata 2500k(i5)/2600k (i7)
Obzirom da su najavili i nove chipove poput Z77 moze da se desi ali i ne mora jer je Ivy
po road map-u shrink 22nm uz inovacije i boost u performansama.Znaci 4 jezgra.
Iskreno bih to voleo jedino ne znam da li ce Intel to dozvoliti zbog politike poslovanja
inace je fizicki moguce izvesti.Ali Ivy u mainstream :p
Ivy Bridge za LGA 2011 nema ni smisla da bude 4 core CPU.
Tu sigurno mozemo ocekivati 6-tojezgarnog Ivy-a.
Dosta ce se toga jos izmeniti tako da ima nade ;)

Poslednja izmena:
Koliko je Bulldozer prejak mislim da skoro necemo videti mainstream 6 jezgara.... mislim da prvo treba AMD da izvuce zeca iz rukava da bi intel plasirao 1155 6 jezgarni cpu za mase, ako ne mislim da je tek od haswell-a realno ocekivati 6-8 jezgara

Scenario moze da bude takav ali Intel mozda nece biti milosrdan pa ce namerno da ponudi kupcima ekskluzivu na LGA 1155.
Pazi kad me to uopste nebi iznenadilo ni najmanje.
Vec neko vreme su primenili sasvim drugaciju strategiju a to opet zavisi i od ekonomske krize u svetu.

Ivy Bridge za LGA 2011 nema ni smisla da bude 4 core CPU.
Tu sigurno mozemo ocekivati 6-tojezgarnog Ivy-a.

Ne, već se za Ivy Bridge LGA2011 planira 20 MB L3 keša i 8 jezgara. Ali on nije čak ni zvanično najavljen, tako da, izgleda, izlazi tek 2013. godine.

Pa bila je ranije glasina na VR-Zone sajtu, pre nekih 3 ili 4 nedelja otprilike. Nisam upamtio link, ali znam da su pričali o tome. Možda uspeš da nađeš link kod njih na sajtu, u arhivi je, verovatno.

Evo našao sam link:

Only Hexa-Core for Desktop SNB-E?

In any case, the complexity of these 'ultimate 32nm generation processors' seems to have hit the ceiling at least in one target market. Word has it that, despite all the delays, Intel is not likely to enable full 8-core functionality in LGA2011 extreme desktop processors, at least for the Sandy Bridge iteration. Apparently the initial high-end part, Core i7-3960X, will stick with a hexa-core configuration like the Westmere-based Core i7-990X. It will have 15 MB of working L3 cache (¾ of the maximum 20 MB on-die L3, since only ¾ cores are enabled), while retaining a full quad-channel DDR3 controller and 40 PCIe 3.0 lanes.

This decision would be understandable if there were initial yield issues: completely functional 8-core dies would go to the Xeon E5 dual-CPU platform lineup, where they would be immediately snapped up by workstation and server OEMs for as much as US$2000 apiece. The defective parts would end up as Extreme Edition desktop chips, which typically go for half that amount (US$1000).

Also, the need for 8 cores per socket is questionable even at the top end of the desktop market. While AMD Bulldozer desktop parts have 8 integer cores, these effectively share 4 floating-point cores. Based on the expected performance of Bulldozer and the estimated 15% to 20% performance increase from Core i7 990X to Core i7 3960X (from early leaks), it should be safe for Intel to stick with 6 core dies on the desktop for a while. Besides, the reduced power and thermal load from disabling two cores should increase overclocking headroom on the remaining cores.

Our sources confirmed during Computex that overclocking all eight cores and 20 MB cache was a challenge due to speed path issues, among others, and that the dual socket Xeon E5 variety will allow only preset Turbo Boost but no overclocking. Of course, a dual-Xeon E5 16-core beast running at 3.2+GHz (with 3.8+GHz Turbo Boost) would hardly need any overclocking.

The Road to Ivy Bridge-E

Desktop Socket 2011's maximum potential will most likely be reached only with 22nm Ivy Bridge-E, where, instead of just bolting on additional Ivy Bridge cores, further cache optimisation and enlargement can hopefully help to feed the CPUs. Instead, the initial Sandy Bridge-E parts will provide a platform for early adopters and, to a certain extent, a solution for the X79 Patsburg chipset rollout issue by offering different SKUs with some features initially disabled.

While the current chipset problems appear to be confined to the storage features, Intel may need to focus on enabling all possible features for such a high-end platform. In fact, I would like to see Intel integrate a proper XOR parity/ECC computation engine for hardware-assisted RAID 5 into the chipset during the time taken for the SAS RAID variant of the chipset to arrive. Such an implementation would be superior to relying on expensive CPU cores for software RAID. How much would adding the XOR engine cost on the chip level, anyway? 20 cents, perhaps?

In summary, my assessment is that Socket 2011 will likely dominate the top-level desktop platform, even with just 6-core parts initially. The combination of fast cores, large cache, very wide memory path for unmatched bandwidth, and plenty of PCIe lanes for any conceivable GPU configuration should give it comfortable headroom for at least another CPU generation in the same socket. On the other hand, we might see further stepping changes at the chipset level in the near future, and of course a 'recommendation' to upgrade to the Ivy Bridge-E generation a year later to unleash the full potential of this platform.

http://vr-zone.com/articles/socket-2011-futures-a-difficult-road-to-perfection/13147.html

Poslednja izmena:
On lepo misli, ali samo nagadja. No, ako bude ista od toga implementirano ili bude postojala neka podrska od strane X79 za IB-E siguran sam da cemo saznati ili vec po samom launch-u SB-E ili par meseci kasnije.

Intel X79 Sandy Birdge - E

snbe3s.png

Nema nista od nativnog USB 3 i PCI-E 3.
Nije neki hendikep ali su mogli da ga metnu,e metnem im ga bas :-devil-::D

Source:

http://goo.gl/Y6KOM

Taj slajd se vrti već odavno. Za USB 3.0 se znalo da ga još uvek neće biti, a što se PCIe 3.0 tiče, glavne PCIe linije za komunikaciju su integrisane u samom procesoru, tako da ove dodatne PCIe 2.0 linije iz čipseta i nisu prevište bitne (jer se ne koriste za grafičke karte). Kad je PCIe 3.0 u pitanju sve će zavisiti od procesora. Takođe, od 10 SATA portova u samom čipsetu po svoj prilici nema ništa, jer je Intel izgleda imao problema sa tim, pa će neki od tih SATA portova verovatno biti isključeni, rezultirajući u samo šest nativno dostupnih portova.

Tacno zaboravio sam da PCI-E kotroler integrisan u sam CPU.
Cekaj pa jer ima onda mogucnosti da se izvrsi neki update(revizija) koja
ce to da podrzava?Mozda i pre samog izbacivanja u novembru dozivimo i to? ;)

Nema nista od PCI-E 3.0 sa prvom generacijom LGA2011 procesora i ploca:

intelu bliski izvori pisu da je zbog ovoga:
Sandy Bridge-E was meant to be Intel's first native PCI Express 3.0-enabled CPU, but due to the lack of PCI Express 3.0 hardware to test with the company has decided to postpone this. VR-Zone says Intel is looking into some kind of solution to add the aforementioned features after launch, but that would likely mean a second revision of the X79 chipset itself, not a BIOS patch, as motherboard makers are simply not going to add interfaces that are not supported at launch.

anti-intel izvori pisu da je zbog ovoga:
The problem is the physical interface (PHY) associated with PCI Express 3.0. The PHY is needed to pass PCIe signals outside the CPU, and it's reportedly only comfortable running at PCIe 2.0 speeds. Third-generation PCI Express connectivity is built into the Sandy Bridge E CPU, where it will fuel expansion slots in addition to underpinning the DMI interconnect linking the processor to its accompanying X79 chipset. Problems with the associated PHY could not only slow communications with graphics cards, but also cap the bandwidth between the CPU and the chipset. The PHY needs to be respun, and the new revision won't be ready until next year.

Suprotni razlozi, al' zakljucak isti.

A taman sam poceo da merkam MSI Z68 GD80 Gen3.
E pa neverovatno. Mislim nije da je PCIe 3.0 nesto sto ce biti potrebno cak i za next gen grafike jer je postojeci bandwith vise nego dovoljan i za najjace dvoglave monstrume ali opet, toliko ga izreklamirase, najavise plojke...i sta ce sad ovi sto su uzeli PCIe 3.0 ploce, pusiona?

Ovo se odnosi samo na LGA2011 SB-E + X79 ne na LGA1155 IvyB + Z68gen3. :)
Ako si mislio na nedostatak pci-e 3.0 kartica bice sigurno nekih nasviranih raid kontrolera dok ne stignu prve graficke tamo negde sredinom 2012.

@magny_cours

Sandy Bridge-E nije namenjen za Z68 (LGA1155) ploče, tako da tebe ovo ne dotiče previše. U Z68 ploče će ići Ivy Bridge procesori koji će se pojaviti sledeće godine i oni bi trebali da imaju PCIe 3.0.

@Sve

Ima li sanse da Intel izbaci osmojezgrase?Mislim na Ivy Bridge, Koliko vidim Sandy Bridge-E nema nameru nista jace da ponudi od sestojezgrasa.

IB sigruno neće imati 8 jezgara, verovatno će imati "samo" 4. Možda tek IB-E ali to će biti za LGA 2011.

IB sigruno neće imati 8 jezgara, verovatno će imati "samo" 4. Možda tek IB-E ali to će biti za LGA 2011.

Verovatno jer je BD toliko podbacio i Intel sad moze da i dalje "guli kozu sa ledja" sa svojim 4 jezgranim maleckim procesorom gde zaradjuje debeo kes.... drugim recima nema potrebe da nudi vise silicijuma u istom segmentu

Bilo bi lijepo da ubace jedan x6 u IB sekciju:). Mozda bi tad bilo vrijedno prelaska sa SB.

zanimljivo top IB 3700 ce imat TDP od samo 77W

2hfjii1.png

2d8kqw4.png

Interesantni slajdovi, moram priznati...samo pitanje je koliko je to istina. Neverovatno je da će najsnažniji Ivy Bridge trošiti samo 77 W. Jedino je to moguće, pretpostavljam, ako se ostane na samo 4 jezgra.

Iskreno se nadam da će Ivy Bridge najzad spustiti 6 jezgra u narod, jer je već vreme za tako nešto, a da će Ivy Bridge-E do kraja 2012. doneti 8 jezgra u Extreme izvedbi. To bi trebalo da bude sasvim realna opcija.

Realna za kupce jeste ali za Intel tesko... jednostavno trziste uglavnom kupuje procesore do 200-300$ sto je sweet spot, e sad ti nateraj intel da stavi 50%-70% skuplji CPU u proizvodnju u tom segmentu (nevazno koliko on realno kosta da se proizvede)

Pa lepo kaže narod ovih dana, ovi koji protestuju po Njujorku i ostatku sveta protiv pohlepe velikih korporacija...ne treba se čuditi ako to dovede do većih društvenih nemira širom sveta.

Intel svakako ima snage, ako ćemo realno, da spusti u narod 6-core procesor, jer će mu novi 22 nm proizvodni proces to VEOMA LAKO omogućiti, sa naglaskom na ovo veoma lako. Jedino ako Intel NEĆE da to uradi onda se neće i desiti, ali zar nije to malo glupo ?

Jer AMD će iduće godine predstaviti poboljšani Bulldozer, dok Intel umesto da ide na 6 jezgra najverovatnoje ostaje na samo 4...tuga i sramota moram reći.

Pa moce kad 22nm proces bude ispeglan 100% to je negde kraj 2012.. tada ce moci laganica 6 jezgra a verovatno i 8 jezgra bez nekih vecih problema po yield-u
Naravno IB ima dosta vece GPU jezgro + dodatne tranzistore za ostala unapredjenja pa nije bas da intel "stedi", a kad izbacis GPU to je vec trziste za 2011
Sa Haswell-om definitivno je najavljeno 8 jezgra, IB mislim da ni Intel za sad sam nezna sta ce tacno sve biti

I da nemozes Intel bas porediti sa nekom bankom ili naftaskom kompanijom :)

Poslednja izmena:
Neznam jel bilo i da li ce intel odrzati rec, ali odlicne vesti za OC-re:
http://vr-zone.com/articles/intel-cpus-overclocked-sandy-easy-ivy-easier-haswell-easiest-/13733.html

According to the stuff seen at the IDF, Ivy Bridge CPUs decouple the main clock finally, following what the coming Sandy Bridge - E Socket 2011 is also implementing. Now, you can overclock the cores and memory without worrying about affecting the I/O and PCIe clocks. But then comes the more interesting piece news.

A year later, in early 2013, the pinnacle of Intel's 22 nm process show off, the initial Haswell processor, is expected to go another step further, where CPU core, GPU, memory, PCI and DMI ratios are all set independently here, on top of fine grain BCLK base clock available within the Lynx Point chipset. Also, due to its fully integrated voltage regulator circuitry for simplified platform design, more stable power delivery and therefore more predictable overclocking could be achieved. Add to it the expected major improvements in memory DIMM layout topology, enabling great performance even with 2 DIMMs per channel without the usual penalties compared to just 1 DIMM per channel.

Now, this would be as far as one can go in overclock friendliness on a mainstream platform, and, knowing that the sources were confirming the likelihood of combined multiple CPU and multiple GPU cores on Haswell (i.e. you could have, say, 4 CPU cores and 2 GPU cores, or 2 CPU cores and 3 GPU cores chip), would create possibly the most flexible desktop - and mobile - platform Intel, or anyone else, ever had in one socket.

@magny_cours
Ako uzmes sada neku od ploca koje nose Gen 3, trebalo bi da imas PCI-e 3.0 ispravno implementiran kada ubacis IB jednog dana, ali postoji zackoljica da mozda neke druge tehnologije neces moci koristiti koje ce nuditi IB. No, to jos nise potvrdjeno. Njega cini mi se cekaju njegovi chipset-ovi koji ce biti lansirani zajedno sa njim na prolece.

@zeljko
Ako je ovo istina sto si iskopao, pokopace AMD... Svako ce moci da OC-uje konacno... Sipas i ne mislis. Postoji i ona druga prica koja kaze da ce OC biti "ubijen", ogranicen zestoko na IB, od pre par meseci. Ne znam sta se dogodilo sa time...

Ja licno mislim da ce na i5/i7 IB biti otkljucan (magistrala i moguc) e sad pitanje je kako ce doskociti i zakljucati i3 i slabije, mozda interno da vestacki stvore nestabilnost pri vecoj frekvenciji magistrale slicno fsb wall-u, takodje verujem da ce i K verzije i dalju nuditi sa otkljucanim mnoziocem koji zele OC na "dugme"

Nazad
Vrh Dno