Šta je novo?

GLOBALTEL - virtuelni mobilni operator

Onda još gore, nešto pre 21h sam aktivirao.
Oh No GIF by The Maury Show
 
Ja sam razumeo da kad stigne SIM kartica a korisniku se ne sviđa broj, prvo menjanje je besplatno, osim ako nije premium broj u pitanju. I onda valjda promenom tog broja, isti se zapisuje na SIM karticu i on je defacto primarni i taj broj kasnije može da se prebaci u drugu mrežu tj. kod drugog operatora.
To sam ovde pročitao kao i ti. S tehničke strane, kada dobiješ SIM on ima svoj jedinstven ICCID (i piše na plastici). Koji će to broj biti za upotrebu - zavisi da li dobijaš nasumične brojeve, ili plaćaš premijum brojeve ili koja je već politika operatera. Suštinski, oni mogu da ti promene broj telefona "jednim klikom".

Tako i funkcioniše prenos broja. Došao sam iz MTS mreže, od Globaltela dobio sam nasumični broj 0677/1234567 i kad se prenos završio taj 0677 broj je nestao i zamenio ga je moj 066 MTS broj -- a isti SIM, i na njemu isti ICCID koji je izdao Globaltel.

Koja je njihova politika, da li broj može da se menja, koliko puta, koliko košta -- zavisi od operatera, tehnički nema ograničenja.
Još i ovo: ti si vlasnik svog 0677 ili 064 ili bilo kog broja. Jedino raskidom ugovora, gašenjem broja -- ostaješ bez broja. Nisi vlasnik ICCID broja, to zamisli kao serijski broj.

SBB Unifon je bila dobra aplikacija ali su je skroz zapustili. Nije ažuriranja negde od početka 2020. godine.
Meni sasvim lepo radi i čuje se, samo je jako spora. Promenio sam telefon na daleko brži i ima neko "seckanje" i dalje. Ali to nije bitno, obavlja posao, radi, server uvek dostupan. Ja zadovoljan. :cool:

Onda još gore, nešto pre 21h sam aktivirao.
Ništa ne gubiš, svejedno kada si aktivirao!
 
Virtuelni sedmocifreni ( 0677 2 xxx xxx ) broj u aplikaciji dobijas na osnovu broja drugog operatera.
Kupovinom kartice dobijas sestocifreni broj ( 0677 xxx xxx ) , mozes da dodas besplatno slobodan sestocifreni
standardni broj ili kupis premijum broj , plus mozes da dokupis jos brojeva i ( jedan od brojeva ) po zelji
aktiviras i na kartici.

Ako imas vise dodatih brojeva nisam siguran da li su uvek svi dostupni ( preko aplikacije ).

Pri prenosu broja iz druge mreze 0677 koji dodje na kartici u vecini slucajeva bude obrisan , ali
po zelji korisnik moze da zadrzi i taj 0677 broj - dovoljno je da zahteva od Globaltela da i taj
broj ostane aktivan.

Operater je vlasnik broja , korisnik ga dobija na koriscenje....
Kada korisnik prestane da koristi broj , raskidom ugovora ili istekom vaznosti kartice broj se gasi , ali
ga operater moze posle odredjenog perioda ponovo aktivirati i dodeliti drugom korisniku.

Posto se broj prenosi na osnovu kartice ( serijski broj kartice,PUK..... ),ako jedan Globaltel korisnik koristi
( ili zeli da zadrzi ) vise brojeva ( npr. 4 komada ) vezanih za jedan nalog/jednu karticu , moze kupovinom jos
jedne ( Globaltel ) kartice da na tu novu prenese 3 od 4 broja , a na osnovu stare kartice jedan od cetiri broja
prenese u drugu mrezu.
 
Što se dopune kredita tiče...
@Globaltel Support dajte malo inicijative da i vi potpišete ugovor sa Komercijalnom bankom za dopune. Ostala 3 operatera imaju ugovore, savršeno jednostavno radi dopuna preko njihove aplikacije. Samo vas nema na spisku. Hajde pokušajte nešto da uradite na tu temu 👍
 
Prenuo sam broj u globaltel i nisam dobio nikakav virtuelni broj niti mi je bilo ko ponudio da zadržim privremeni broj do završetka prenosa. U aplikaciji vidim samo svoj preneti broj i ništa više. Iz aplikacije ne mogu da dobijem nikakav besplatni virtuelni broj - svaki košta 300 RSD.

Svi virtuelni brojevi u aplikaciji su aktivni za primanje poziva u isto vreme (ako aplikacija dobro radi). Ne znam šta se dešava ako istovremeno stignu dva poziva (busy?). Samo jedan broj može biti označen kao aktivan za pozivanje.

Od kako je započeo MNP, lepo se na sajtu Ratela može videti ko je vlasnik broja - korisnik.
 
@owim

Mesas virtuelne brojeve i brojeve koji mogu biti aktivni na kartici.

Da li imas "plastiku" od kartice ?
Da li tu pise : Tvoj broj , ICCID i PUK1 ?
Ako pise neki 0677 0xx xxx onda je to broj koji je bio vezan za karticu ali je
obrisan i zamenjen je 066 brojem i to je prva besplatna zamena.
( mozes proveriti da li je taj 0677 0xx xxx i dalje slobodan i zahtevati da ti ga vrate )

Iz aplikacije mozes da kupis neki slobodan 0677 10x xxx broj ( za 290 dinara )
ili sa sajta neki drugi slobodan broj po izboru "obican" za 300 ili "specijalni" za 2500,5000 ili 10000

gt broj.jpg
 
@sasa022
Hvala na objašnjenju. Ne mislim da brkam virtuelne i "prave" brojeve. 🧐
Na slici koju si poslao može da se kupi virtuelni broj koji može da se koristi samo iz aplikacije, on troši tvoj paket ako se koristi i ne može se preneti u SIM/eSIM oblik. Može da bude iz srpske numeracije ali i iz numeracija navedenih stranih zemalja. Tako mi je svojevremeno objašnjeno ovde na forumu i istu informaciju dobio sam od njihove podrške. (Zato nisam mogao da dobijem broj za pametni sat - imao sam dva ograničenja.) Citiram podršku: "opcija prenosa virtuelnih brojeva nije moguća."

Globaltel kartica zapravo ima dva ICCID broja, jedan za domaću upotrebu a drugu za roaming (zato je globaltel roming najjeftiniji).

Nisam do juče znao da je jednom moguće promeniti dodeljeni broj i da je ta promena besplatna. Imam globaltel plastiku na kojoj se nalazi upisan globaltel broj (dobijenu pri procesu prenosa broja), ICCID, PUK.

Pozvao sam taj globaltel broj koji nikada nisam koristio sa skrivenog broja i veza se samo prekida (automat ne kaže ni da je nepostojeći, ništa).

Mogu učenja radi da napišem email podršci i da tražim da mi se taj broj vrati.
Sada zapravo dolazimo do poente, ako mi se taj broj vrati moći ću da ga koristim samo iz aplikacije i on postaje virtuelni, i ako bih iz aplikacije kupio novi broj za 290din, taj novi broj bio bi treći broj u mojoj aplikaciji, pri čemu mu bi ta dva bila isključivo virtuelna (mogu da se koriste samo iz aplikacije) i imao bih MTS preneti broj koji nije virtuelni ali i njega mogu da koristim i iz aplikacije (ali ne samo iz aplikacije) i za njega imam ICCID i PUK.

Valjda smo se sada razumeli. ✌🏻😉
 
Poslednja izmena:
Dodatak:
Pozvao sam kontakt centar i rekli su mi da je privremeni globaltel broj prilikom prenosa broja trebalo odmah da tražim da zadržim i da bi on bio zadržan kao virtuelni broj koji bih mogao da koristim samo iz aplikacije.

To je navodno moguće samo ako se odmah naglasi u nalogu prilikom prenosa broja. Rekli su mi da je moj globaltel broj verovatno obrisan.

Pošto oni u kontakt centru ništa ne znaju definitivno rekli su da je najbolje da napišem email i da ih sve pitam, što sam i uradio, pa ću vam javiti ovde kada budem dobio odgovor.

Kako sam to uopšte mogao da znam? Kada sam se raspitivao koje sve opcije postoje pre prenosa broja niko mi to nije spomenuo, kada sam bio u poslovnici i započeo prenos broja nije bilo gužve i mogli su sve to da mi kažu ali nisam ni znao da to jeste moguće. Na sajtu ništa ne piše (ili bar tada nije pisalo).
 
@sasa022
Napisao sam molbu da mi vrate dodeljeni broj prilikom prenosa broja u Globaltel (koji sam imao na "plastici"), dobio sam kao odgovor samo: "Nakon prenosa privremeni broj se vraća u sistem."
 
@owim

Onda imaju "dvostruki standard".
Znaci ko zna za fazon , moze da zadrzi i 0677 0xx xxx ( sa "plastike" ) i doda preneseni broj.
Ko ne zna , uglavnom brisu 0677 xxx xxx i na nalogu ostaje samo preneti broj.

Takodje , ako iz call centra ne daju pogresne informacije , sve te sestocifrene
0677 xxx xxx koje imas na nalogu ( dobijanjem ili kupovinom ) mozes stalno
da menjas kao primarni broj na kartici.
Kupis par brojeva i rotiras ih na kartici po svojoj zelji.

Sedmocifreni virtuelni broj mozes koristiti samo putem aplikacije.

Nadam se da ce se uskoro pojaviti i @Globaltel Support i dati precizne odgovore.
 
Pozdrav,

da li neko zna kako da prebacim SIM karticu u profil za roming ručno, ako se to ne desi automatski, kako je rečeno u ovoj objavi.
Moj telefon je Xiaomi Redmi Note 9 Pro. Globaltel kartica mi je na mestu SIM1 (jer je telefon dual-SIM). U podešavanjima telefona imam opciju da biram „2G only”, „Prefer 3G” ili „Prefer 4G” što se tiče mreže na koju se povezujem.

Sada, dok sam još u Srbiji, mogu da vidim podešavanja za APN, koja su automatski podešena na globaltel APN. Treća opcija postavki SIM kartice je odabir mobilne mreže, koji je podešen na automatski, ali može se birati mreža ručno, što ću i uraditi, jer iz ranijih iskustva u romingu znam da automatski zna da odabere mrežu koja nije inostrani partner.

Sve ovo je iz podešavanja u telefonu. Takođe, na spisku aplikacija (u podešavanjima) mogu da vidim SIM Toolkit, koji je Xiaomi-jev, ali nikako ga ne mogu otvoriti kao aplikaciju. Smatram da je ovo servis, koji nema UI. Kako sam video da se SIM Toolkit mnogo pominje na ovoj temi, instalirao sam ovaj SIM Tool Manager. U njemu sam video da je moj MCC/MNC kôd 220/11. Kako da ga prebacim ručno na 220/05, što kaže @poglavicas u objavi koju sam naveo u prvoj rečenici (naravno ako bude moralo ručno menjanje)?

U Moj Globaltel Android aplikaciji, pod „Usluge”, imam opciju „Internet podešavanja”. Kada unutar ove opcije pritisnem „Preuzmi podešavanja”, stiže mi obaveštenje iz aplikacije „OTA Access Point Configuration”, koja kaže „Tap here to configure your phone”. Kada pritisnem ovo obaveštenje, dobijem prazan Activity koji kaže „No messages” i ima dugme na vrhu „< Configuration message”, koji samo izlazi iz ove aplikacije. Slika prikačena ovom komentaru.

Meni uopšte nije jasno kako promeniti IMSI profil na mom telefonu, ukoliko to SIM applet ne obavi automatski.
 

Prilozi

  • OTA.jpg
    OTA.jpg
    22.2 KB · Pregleda: 18
@owim

Onda imaju "dvostruki standard".
Znaci ko zna za fazon , moze da zadrzi i 0677 0xx xxx ( sa "plastike" ) i doda preneseni broj.
Ko ne zna , uglavnom brisu 0677 xxx xxx i na nalogu ostaje samo preneti broj.

Hvala, Sale. Nisu predusretljivi, objasnio sam da mi baš niko nije rekao da je to moguće niti piše na njihovom sajtu, iako sam pitao koje su sve moje mogućnosti kada prenosim broj u globaltel. Mogli su iz dobre volje da mi ponude besplatno virtuelni broj, makar bilo kakav.
A siguran sam da broj koji sam imao i koji je vrlo lep nije nestao i da je zauvek obrisan već bi mogao da se vrati ali oni ne žele da se bave svojim klijentima.

Zaboravljaju da kao što sam prešao u njihovu mrežu tako isto mogu i da je napustim.
 
Nema opcije za izmenu poruke, pa ću morati da napišem novu. Rešenje mog problema jeste STK Services koji se pojavio pod Tools/Алатке folderom sada kada je Globaltel na SIM1. Ovo je Xiaomi-jeva aplikacija koju sam pominjao u poruci iznad, ali nisam siguran da li se pojavila sama kada sam prebacio Globaltel na SIM1 ili je nešto drugo uzrokovalo da se pojavi, jer je do sada nisam mogao pronaći i pokrenuti.

Unutar STK Services aplikacije, mogu da biram prvo Globaltel, pa onda Home ili Roaming. Slučaj završen.
 
@owim

Onda imaju "dvostruki standard".
Znaci ko zna za fazon , moze da zadrzi i 0677 0xx xxx ( sa "plastike" ) i doda preneseni broj.
Ko ne zna , uglavnom brisu 0677 xxx xxx i na nalogu ostaje samo preneti broj.

Takodje , ako iz call centra ne daju pogresne informacije , sve te sestocifrene
0677 xxx xxx koje imas na nalogu ( dobijanjem ili kupovinom ) mozes stalno
da menjas kao primarni broj na kartici.
Kupis par brojeva i rotiras ih na kartici po svojoj zelji.

Sedmocifreni virtuelni broj mozes koristiti samo putem aplikacije.

Nadam se da ce se uskoro pojaviti i @Globaltel Support i dati precizne odgovore.
Prilikom prenosa broja, korisniku koji inicira zahtev za prenos broja dodeljuje se Globaltel SIM kartica sa privremenim 0677xxxxxx brojem i određenim serijskim brojem (ICCID) kartice. Kada se zahtev za prenos broja realizuje, privremeni Globaltel broj se vraća u bazu, a za serijski broj te kartice vezujemo broj telefona koji se prenosi.
Putem Globaltel aplikacije uvek možeš kupiti dodatni Globaltel broj koji se vezuje za tvoj nalog i u tom trenutku taj broj je virtuelni, odnosno može se koristiti isključivo kroz aplikaciju.
U bilo kom trenutku taj broj možeš da postaviš da bude primarni broj na SIM kartici i da isti koristiš za regularne pozive/sms poruke izvan Globaltel aplikacije.

Sedmocifreni Globaltel brojevi dodeljuju se korisnicima koji se uloguju u Globaltel aplikaciju sa brojem koji je u mreži drugog operatera. Takav broj, ne može biti prenet u drugu mrežu niti na fizičku SIM karticu. :)
 
Nema opcije za izmenu poruke, pa ću morati da napišem novu. Rešenje mog problema jeste STK Services koji se pojavio pod Tools/Алатке folderom sada kada je Globaltel na SIM1. Ovo je Xiaomi-jeva aplikacija koju sam pominjao u poruci iznad, ali nisam siguran da li se pojavila sama kada sam prebacio Globaltel na SIM1 ili je nešto drugo uzrokovalo da se pojavi, jer je do sada nisam mogao pronaći i pokrenuti.

Unutar STK Services aplikacije, mogu da biram prvo Globaltel, pa onda Home ili Roaming. Slučaj završen.
U slučaju da još nekome zatreba, uputstvo se nalazi na linku: https://www.globaltel.rs/uputstvo-za-rucno-podesavanje-mreze.pdf :giggle:
 
@Globaltel Support

Iz Call centra su rekli da pri prenosu broja iz druge mreze , po zahtevu na nalogu moze da ostane
i broj koji se dobije uz karticu i da se doda preneti broj.
Takodje moze da se dokupi jos sestocifrenih brojeva koji mogu da se aktiviraju kao primarni broj na kartici.

Ako sam dobro razumeo moguce je naizmenicno ( vise puta ) postavljati brojeve sa naloga na karticu tj. menjati
aktivni broj na kartici ?


Ako na nalogu postoji vise brojeva i korisnik hoce jedan od brojeva da prenese u drugu mrezu , da li kupovinom
nove Globaltel kartice moze da izvrsi prenos ostalih brojeva ( koji se ne prenose u drugu mrezu ) na novi
nalog / novu karticu ?
 
Može broj koji ne prenosiš da ostane na već postojećoj kartici.
To ćeš uradiit na taj način što ga postaviš za sim broj pre nego što bude urađen prenos, npr. dan/veče pred prenos.
Ako to ne uradiš, primarni broj povuče sve i izgubiš pristup kartici i nalogu, ovako sve ostaje, samo uklone taj broj koji prenosis.
Ne znam da li je ovo njihova redovna procedura i praksa, i da li su uopšte upoznati sa tim, ali meni je uspelo.
 
@lale87 @Globaltel Support

Da li to znači da pre no što se primi poruka od novog operatera da će se u toku noći desiti prenos broja, onda taj broj stavljam kao sekundarni a neki drugi prebacujem da bude primarni i vezan za Globaltel SIM karticu?
 
@sasa022 @Cineman

Ne verujem da će Globaltel operateri to potvrditi, ali DA, postavio sam broj koji se prenosi za virtuelni, dok sam jedan od brojeva koji se ne prenosi postavio za primarni.
Prenos izvršen bez problema, broj nestao iz liste, sve ostalo na Globaltel kartici/nalogu normalno nastavilo da radi.

To je bilo pre nekoliko meseci, i napominjem bez ikakve konsultacije sa korisničkim servisom. Takođe, ne verujem da se bilo šta po tom pitanju menjalo.
 
@sasa022 @Cineman

Ne verujem da će Globaltel operateri to potvrditi, ali DA, postavio sam broj koji se prenosi za virtuelni, dok sam jedan od brojeva koji se ne prenosi postavio za primarni.
Prenos izvršen bez problema, broj nestao iz liste, sve ostalo na Globaltel kartici/nalogu normalno nastavilo da radi.

To je bilo pre nekoliko meseci, i napominjem bez ikakve konsultacije sa korisničkim servisom. Takođe, ne verujem da se bilo šta po tom pitanju menjalo.
Da li broj koji si prenosio, prethodno registrovao kod Globaltel tj. da se vodi na tebe?
 
Broj je bio prenet iz druge mreže, tako da je bio registrovan, ali ne pravi to nikakvu razliku da li jeste ili nije
 
Broj je bio prenet iz druge mreže, tako da je bio registrovan, ali ne pravi to nikakvu razliku da li jeste ili nije
Pitam, da ne bude kasnije od strange Globaltel, broj ne može da se prenese jer nije prethodno registrovan ili tako nešto.
 
Ako je broj bio duže od 3 meseca u mreži, tu nema šta globaltel da zateže. Prilikom odlaska vrlo su korektni i ne prave ni najmanji problem, nekad te čak i ne zovu, ne dobiješ obaveštenje već samo nestane signala.
I za razliku od drugih operatera, prenos ne rade noću, već najčešće oko 9-10 ujutru i računaj da si oko dva sata bez broja.
 
Javim ti za 3 meseca. :ROFLMAO:
 
Tek što si stigao, toliko su te oduševili uslugom, da si rešio da bežiš glavom bez obzira
 
Tek što si stigao, toliko su te oduševili uslugom, da si rešio da bežiš glavom bez obzira
U stvari, radi sve OK, no jedan broj bih ipak da prebacim kod "pravog" operatora, ostala dva broja bih ostavio u Globaltel.
 
Ako je broj bio duže od 3 meseca u mreži, tu nema šta globaltel da zateže. Prilikom odlaska vrlo su korektni i ne prave ni najmanji problem, nekad te čak i ne zovu, ne dobiješ obaveštenje već samo nestane signala.
I za razliku od drugih operatera, prenos ne rade noću, već najčešće oko 9-10 ujutru i računaj da si oko dva sata bez broja.
Niste u pravu sasvim. Ja sam pre par godina iz MTS-a prešao u Globaltel. Da bi pre 15-ak dana odlučio zbog problema "niste prijavljeni na mrežu" i "sim kartica nije podešena" da se vratim na MTS. Ali...prvi zahtev je odbijen zato što nisam registrovani prepaid korisnik?! A drugi zato što sam od globaltela dobio nepotpune podatke o S/N i PUK broju! Umoran od procedura odustadoh....ali danas posle svakog poziva gubim mrežu i verovatno krećem ponovo u prenos broja (registrovan sam se u međuvremenu)...
 
Zaista je izgleda sve individualno. Pre nekih mesec dana smo presli ja i oba roditelja sa mts -a na globaltel i sto se nas tice sve funkcionise savrseno. Nisam imao propustenih pozivw, neisporucenih sms-ova i slicno. 4g funkcionise super, jedino sam kod majke morao da rucno spustim na 3g, jer koristi samsung note 4, star je uredjaj a i na poslu je nekako zabit te ne hvata dobro 4g i telefon sam nije prebacivao na 3g iako je bio namesten kao da to sam regulise. Eto to jedino, sve je za sad dobro.
 
Niste u pravu sasvim. Ja sam pre par godina iz MTS-a prešao u Globaltel. Da bi pre 15-ak dana odlučio zbog problema "niste prijavljeni na mrežu" i "sim kartica nije podešena" da se vratim na MTS. Ali...prvi zahtev je odbijen zato što nisam registrovani prepaid korisnik?! A drugi zato što sam od globaltela dobio nepotpune podatke o S/N i PUK broju! Umoran od procedura odustadoh....ali danas posle svakog poziva gubim mrežu i verovatno krećem ponovo u prenos broja (registrovan sam se u međuvremenu)...

Nemam ni najmanji razlog da ih branim, ni da ulepšavam stvari, pa bar sam ih ja ovde maksimalbo ocrnio za ono što ne funkcioniše.

U navedenom slučaju je verovatno došlo greške u proceduri prilikom podnošenja zahteva, i to sa strane mts-a, gde su oni podneli za zahtev registrovani pripejd broj.

Što se neispravnog puk broja tiče, i za tu situaciju iskreno verujem da je slučajnost i da nije postojala nikakva namera da daju pogrešan broj. Postoji i mogućnost da je ili loše pročitano ili loše zapisano.

Prenosio sam i registrovane i neregistrovane brojeve jz Globaltela i nikada nije zapelo i sve je završeno u rekordnom roku.

Verujem da će treći pokušaj biti uspešan, samo treba još jednom proveriti iccid i puk broj sim kartice.
 
Vrh Dno