Šta je novo?

Fallout 3 oficijelni thread

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Itekako je bitan naziv igre. Taman da samo fanovi Fallout-a kupe trojku Bethesdi se projekat isplati. Ako ce da pravis koncepcijski drugaciju igru, onda je krsti drugacije(Fallout Brotherhood Of Steel,Fallout Tactics).
@Killbane
Stvarno mi nije jasno kako jedan gamer moze da kaze da je svejedno ako se zloupotrebljava mukom steceni brand. Zamisli lepo da jednog dana izadje ELderScrols V, i bude reli voznja u nekom medival okruzenju. Verujem da bi bio odusevljen. Oblivion je logican i dobro nabudzen nastavak Morrowind-a. Nisu izmisljali toplu vodu i pravili neku pseudo igru nego ostali verni serijalu. To isto ocekuju i fanovi Fallout-a. A sto se tice tvog igranja Obliviona godinu dana bez da zapocnes gl.quest, svaka ti cast.Mora da uzivas u besomucnom jahanju konja po livadi , spravljanju napitaka i random encounter-ima. Samo nastavi tim tempom pa mozda i predjes Oblivion pre nego da izadje ElderS V. Toliko o Oblivion "nelinearnosti".
P.S. Ako ElderS V stvarno bude Rally ti samo zamisljaj da se ta igra zove drugacije pa uzivaj. A ako ti ne podje za rukom, lobektomija moze puno da pomogne.

Ja pored toga sto igram igre moram i da radim i iman neki zivot osim toga, sto znaci ja imam u najboljem slucaju sat do dva ( ako bas nista drugo ne radim ) dnevno a nekad i nam vremena da igram, a pored Obliviona igram i druge stvari, osim toga zavrsio sam sve guildove osim dark brotherhooda u Oblivionu tako da je tu bilo dosta questova. Brend (neverovatno mrzim taj novokomonovani izraz) Fallout je bio mrtav. Druga stvar je ta da fanaticnih fallout fanova nema mnogo tako da tih par hiljada komada tesko da bi povratili onih 5 ili 6 miliona dolara koji su dali za licencu. Jer oni su prodali jedva 100000 primeraka Fallouta i 1 i 2 u zadnih 10 godina pa da i svi ti ljudi kupe igru oni ne bi povratili te pare a nove igrace ne bi dobili ako bi igra izgledala kao Fallout 2. Pa ko bi normalan sad gubio vreme poteznom igrom aman. Upravo sam pokusao ponovo da igram F2 i odustao u samo templu. Vremena se menjaju tako i video igre. Ko ne zeli da ide u korak sa vremeno moze slobodno da igra Fallout 2 jos 300 puta. Druga stvar je da i oni ljudi koji su igrali Fallout pre skoro 10 godina sada vise ne bi jer vecina tih ljudi sada ima posao i porodicu tako da im ne pada na pamet da igraju igre i sve ako ne misle na Fallout. To govorim iz licnog iskustva jer je dobar deo mojih drugova ludeo za Falloutom, a sada im ne pada na pamet da igraju bilo kakve igre jer nemaju vremena i puca im prsluk za Fallout i kako ce da on izgleda jer na kraju to je samo jedan igra koja sluzi da ubije s vrmena kad napolje pada kisa ili veje sneg i mnemas nista pametnije da radis u zivotu. Daj ljudi trgnite se ili odrastite. Fallout 1 i 2 a i 3 kad bude izasao su samo igre ne religija.
 
@killbane aj ti lepo vrati se branju cveca, mozda ti je neki promakao, pa kad ih sve naberes a ti se obraduj i casti se necim jer XP neces dobiti.

Sto se tice nelinearnosti ja igram Oblivion vec godinu dana jos uvek nisam poceo glavni quest.

Zelim ti jos toliko lude zabave, pa se baci na glavni quest ako u medjuvremenu ne prestaris i predjes na sah.

P.S. Nije sve u parama...
 
P.S. Nije sve u parama...

A nego u cemu je (za game developere)? Ne rade za slavu, to je ono sto ide uz dosta para. Firma ne radi za klikere, sve te ljude koji rade na projektu treba platiti.

Da bi se svi platili i da bi se jos i zaradilo, igra mora da se prodaje. To sto bi G!!, Geom, ti ili ja voleli da Fallout 3 bude Fallout 2 sa boljom grafikom, vecim svetom i novom pricom i to sto bi je sigurno nas cetvorica kupili ne znaci da ce je kupiti i drugi.
Stvar je prosta - od momenta izlaska Fallouta 2 do danas je prosao duzi niz godina. Igracka populacija se promenila, igracka svest se promenila pa samim tim trziste trazi neke druge stvari. Da se razumemo, ja volim Fallout jer je jedna od najboljih igara koje sam igrao. Ali koliko takvih igara danas imamo? Pa, mislim da se na prste jedne ruke mogu nabrojati.
Nemaju takvu prodju a cim ih niko ne kupuje niko ih i ne pravi.
Tako je i sa Falloutom 3. Jasno je da to nije to. Mozda ce biti limunada za narodne mase, sudeci po izjavama pojedinaca. Mozda ce taj combat sistem biti obicno ***** (tj. sigurno ce) ali najvaznije od svega - prodavace se :)

A posto vec postoji mali milion Oblivion fanova i posto ce ova igra, realno, da podseca na njega, uspeh je zagarantovan. Budimo malo realni, igara kao sto su Fallout, Planescape Torment, Baldurs Gate i ostalih - vise nema.
 
Poslednja izmena:
@killbane aj ti lepo vrati se branju cveca, mozda ti je neki promakao, pa kad ih sve naberes a ti se obraduj i casti se necim jer XP neces dobiti.



Zelim ti jos toliko lude zabave, pa se baci na glavni quest ako u medjuvremenu ne prestaris i predjes na sah.

P.S. Nije sve u parama...

Sah mrzim a trenutno igram Guild Wars, pa nemam vremena za ostalo
a ako ti ulozis ogromne pare i cela eksistencija ti zavisio od onoga sta radis onda jeste u novcu. Lako je tebi da pricas da nije sve u parama kad u to ne pare ne ulazes a verovatno neces da kupis i original pa da kazes d nije sve u parama. kad budes imao para ko Bil Gejts i umesto da das pare u dobrotvorne svrhe i zelis da ih bacis pa ti onda napravi Fallout po svom ukusu.
 
A nego u cemu je (za game developere)? Ne rade za slavu, to je ono sto ide uz dosta para. Firma ne radi za klikere, sve te ljude koji rade na projektu treba platiti.

Da bi se svi platili i da bi se jos i zaradilo, igra mora da se prodaje. To sto bi G!!, Geom, ti ili ja voleli da Fallout 3 bude Fallout 2 sa boljom grafikom, vecim svetom i novom pricom i to sto bi je sigurno nas cetvorica kupili ne znaci da ce je kupiti i drugi.
Stvar je prosta - od momenta izlaska Fallouta 2 do danas je prosao duzi niz godina. Igracka populacija se promenila, igracka svest se promenila pa samim tim trziste trazi neke druge stvari. Da se razumemo, ja volim Fallout jer je jedna od najboljih igara koje sam igrao. Ali koliko takvih igara danas imamo? Pa, mislim da se na prste jedne ruke mogu nabrojati.
Nemaju takvu prodju a cim ih niko ne kupuje niko ih i ne pravi.
Tako je i sa Falloutom 3. Jasno je da to nije to. Mozda ce biti limunada za narodne mase, sudeci po izjavama pojedinaca. Mozda ce taj combat sistem biti obicno ***** (tj. sigurno ce) ali najvaznije od svega - prodavace se :)

A posto vec postoji mali milion Oblivion fanova i posto ce ova igra, realno, da podseca na njega, uspeh je zagarantovan. Budimo malo realni, igara kao sto su Fallout, Planescape Torment, Baldurs Gate i ostalih - vise nema.

Amin
 
Ne radi se o mom ukusu, Fallout ima ogroman broj fanova i ko god da pravi 3 po uzoru na 2 ne bi uopste lose prosao. Ovako ce Bethesda igru prilagoditi tinejdzerima, prodati je na staru slavu i zaraditi vise, ali je i sahraniti.
 
Pojam uspeha na trzistu je jako rastegljiv. Uopste ne mora da znaci da ce neka sjajna igra uspeti u finansijskom pogledu.

Mnogi zanrovi nestaju. Kad ste poslednji put videli neku novu avanturu kao sto je The Longest Journey? Ili kao sto je Syberia?
A nesto nalik na klasicnu platformu - Jazz Jackrabbit na primer? Naravno da ne. A sta fali - ideje? Tehnicke mogucnosti?
A neki FPS? Ima ih tona. Svi su na isti kalup - prvo pucaj, posle pitaj. Nevazno da li je WWII, Doom-like ili Crysys-mega-grafika-1000e-za-upgrade...

A glede tog Obliviona i niste bas u pravu. Ok, ima nedostataka. Dijalozi su suplji, igra postane jako dosadna nakon nekog vremena. Postojanje gildi nakon odredjenog perioda izgubi svoj smisao (ne ko je spomenuo mogucnost unistenja gilde i sl.). Ali i pored svih nedostataka, neka mi neko navede bolji RPG koji je izasao u poslednje 2 godine? Pa, ja se ne mogu setiti nijednog, ako gresim neka me neko ispravi. U toj praznini doneo je dosta solidne zabave :)

Pred Fallout-om 3 je jos dugacak put razvoja, godinu i jace. Stvari ce se menjati, nije bas sve tol'ko crno kao sto mi to vidimo. Ali jedno je sigurno - to nece biti Fallout 2 sa lepsom grafikom.
 
Poslednja izmena:
Sah mrzim a trenutno igram Guild Wars, pa nemam vremena za ostalo
a ako ti ulozis ogromne pare i cela eksistencija ti zavisio od onoga sta radis onda jeste u novcu. Lako je tebi da pricas da nije sve u parama kad u to ne pare ne ulazes a verovatno neces da kupis i original pa da kazes d nije sve u parama. kad budes imao para ko Bil Gejts i umesto da das pare u dobrotvorne svrhe i zelis da ih bacis pa ti onda napravi Fallout po svom ukusu.
Neznam zasto si se zabrinuo da li ce multimilionska industrija da zaradi milion vise ili manje. Grcaju u parama pa sad ja treba da nespavam ako im profit padne za 1%. Placeni su oni za svoj posao i to dobro. Ne unovci svako svoje znanje tako isplatljivo,pa jos treba da ih sazaljavam.

@kUdtiHaEX
Nije se igracka svest promenila nego marketing. Pisi o nekoj igri godinu dana hvalospeve,plati par casopisa i upakuj je u lepu kutiju. Svaki balavac ima da se zaleti i potrosi ceparac. Originalnost je i dalje na ceni. Sto Blizzard ne stancuje igre?. Moze im se. Da je samo profit bio programerima u glavi ,ne bi se makli mnogo od tetrisa. "Osluskivanje" trzista sluzi ljudima bez ideje i inspiracije.
 
Skoro sam po X put zavrsio Fallout (kutijo deder klikni jos tri puta :) ) - Fallout je jedna od najboljih RPGova, odmah posle AmberStara!
Oblivion je ok - moz' da ubije vreme. Sad sam krenuo da igram Neverwinter Nights - ono je isto ***** kao i Diabolo - klikci i pusti mozak na pasu! :/
interesantan je primer SystemShocka i Looking Glass studija; iako su menjali ime i izdavace isti tim je uspeo da napravi tri vrhunske igre u proteklih 10 godina: SystemShock 2, DeusEx i Thief. Isti tim sada pravi i BioShock i verujem da ce ponoviti uspeh! :)
ime nije bitno; ako se okupe isti ljudi koji su radili Fallout 1 i 2 mozda i bude nesto - ovako sigurno propast!
 
Nisi u pravu, o mnogim igrama su pisani i hvalospevi i kovane su medju zvezde i na kraju se ispostavilo da su junk. Trenutno mi ne pada nijedna na pamet, kako bih argumentovano podrzao gornju izjavu al to je zato sto sam malo i umoran, seticu se.

Blizzard ne stancuje igre na nacin na koji ti posmatras rec "stancovanje". Blizzard napravi jednu igru (Warcraft 3), proda je pa na konto nje napravi WOW. Pa onda eksploatise WOW do beskraja pa izbace Burning Crusade. Pa ce onda i njega da gnjave ko zna koliko i izbacice SC2. Uvideli su da u MMORPG-u lezi dobra para i da su ljudi spremni da plate - moze im se bas zato sto uzimaju jako velike pare.

Drugim izdavackim kucama se ne moze jer nemaju takav izvor love :)
 
ime nije bitno; ako se okupe isti ljudi koji su radili Fallout 1 i 2 mozda i bude nesto - ovako sigurno propast!

Resenje uvek postoji - nekolicina je videla onaj video koji je pokazivao kakav je Fallout 3 trebao da bude.

Neki kod sigurno i dan danas postoji jer je taj preview od necega morao biti napravljen. Pa kad vec rade za slavu, nek postave to online, sigurno ce se naci dovoljno zagrizenih fanova da pomognu projekat i naprave (ne)oficijalni nastavak Fallouta onakav kakvi svi zelimo.

Al' se niko nije setio, pitam se zasto :)
 
Poslednja izmena:
Kad sam rekao da se okupi stara ekipa: mislio sam na kreativni core ekipe :)
programeri nisu problem (ups, izvinjavam se istima :) ) tako da taj source i ne znaci mnogo ...
I oblivion je tehnicki (programerski) impresivan ali je stvarno dosadan (nikada ga nisam zavrsio....)
 
Nisi u pravu, o mnogim igrama su pisani i hvalospevi i kovane su medju zvezde i na kraju se ispostavilo da su junk. Trenutno mi ne pada nijedna na pamet, kako bih argumentovano podrzao gornju izjavu al to je zato sto sam malo i umoran, seticu se.

Blizzard ne stancuje igre na nacin na koji ti posmatras rec "stancovanje". Blizzard napravi jednu igru (Warcraft 3), proda je pa na konto nje napravi WOW. Pa onda eksploatise WOW do beskraja pa izbace Burning Crusade. Pa ce onda i njega da gnjave ko zna koliko i izbacice SC2. Uvideli su da u MMORPG-u lezi dobra para i da su ljudi spremni da plate - moze im se bas zato sto uzimaju jako velike pare.

Drugim izdavackim kucama se ne moze jer nemaju takav izvor love :)
Postojalo je vreme i pre MMORPG-a. Nisu bili velika firma (osim ako 50 zaposlenih nije mnogo).
Pa su i Diablo i Starcraft bili naslovi za pamcenje. Ako odrze isti kvalitet,sto se mene tice nek zgrnu sve pare na ovom svetu. Da su "osluskivali" trziste verovatno nikad nebi ni pravili MMORPG nego po proverenom receptu ono sto vec dobro prolazi.
 
Nisam se zabrinuo za njihov finansiski uspeh, iskreno briga me je vec kazem kakvo je normalno stanje stvari i razmisljanja. A sto se tice kreativnog dela ekipe - pa ljudi vec rade u drugim firmama, jedan od originalni clanova ekipe za F1 i Troike vise se i ne bavi igrama vec prodaje nekretnine, jednostavno ljudi su to ostavili iza sebe i okrenuli se buducnosti i jednostavno vise ne misle na Fallout. Ako hocete da procitate intervjue sa nekima od njih procunjajte po No Mutants Alowed mislim da sam ih tamo pronasao, a ona prica da su oni nudili pomoc ne znam koliko je to istina a koliko glasina, ali svakoj profesionalnoj ekipi ne bi dolikovalo da uzima ljude koji rade u drugim firmama i od njih prima probono pomoc
 
Poslednja izmena:
Niko drugi nije hteo da kupi licencu jer sama igra nije bila profitabilna i imala je gubitke. Onako kako je vidim Bethesda je kupila licencu zato sto su sami fanovi Fallouta i zeleli su zbog sebe da naprave novi Fallout. E sad kada bi napravili igru kakvu vi zeleli verovatno bi i oni propali kao interplay zato prave kompromis i prave igru koji bi zeleli da igraju ali koji bi mogli da prodaju i jos nekom osim onih 300 fanova Fallouta.

lupetas kojesta i ti to dobro znash a nastavljas dalje. ovakav post zaista ne vredi komentarisati. ako nemas nista pametnije da kazes ima ona stara "cutanje je zlato"

interplay nije propao zbog fallouta kao sto ti vrlo neinteligentno i neobavesteno impliciras, fanova fallouta ima mnogo vishe nego tvojih sivih mozdanih celija veruj mi

bolji rpg od obliviona je svakako nwn2

to sto se danas svaka chuka prima na FPS i na reshavanje kvesta uz pomoc klika ili dva dovoljno govori o oblivionu kao rpgu i on ne treba da bude nikakvo merilo ni za jedan rpg koji je ikada uradjen a pogotovo ne za fallout. izvin molim te sve ono sto definise rpg kao zanr tamo je nakaradno uradjeno, njegova populanrost je tu zahvaljujuci njegovoj pitkosti, prosechnosti, jednostavnosti koju moze da proguta svki prosechan igrach uz obilje nepostojecih featura koje su kroz marketinshki hype progurane kroz javnost, onaj koji moze dnevno da odvoji samo sat vremena za igru treba da se zapita, da je igra masterpiece ti bi odvoji na nju 5 sati bez obzira na sve, rpg nikad ne treba da bude instant zabava za shiroke mase, ima milion drugoh zanrova koji to jesu
 
Poslednja izmena:
Koji si hejter, neverovatno :)
Pa jel killbane kriv što izdavačke kuće spuštaju RPG u instant zabavu za mase? :) Ozbiljno, ti ko da si se probudio juče posle 10 godina spavanja. Da bi se igra danas odlično prodavala, ona mora da bude limunada. Da li bi WoW bio tako popularan da 90% igre ne čini kasapljenje prasića i vukova? ***, prekinite da lažete sebe i druge kako "bi se igra odlično prodavala kad bi bila duboka ko Fallout". To jednostavno nije tačno. Velike izdavačke kuće ne razvijaju igre tako što kažu "e daj da pravimo to pa šta bude", nego prethodno detaljno analiziraju tendencije na tržištu (i to im ne analizira komšijin mali, nego ljudi koji su se za to školovali), i to i prave. Ili kukaj nad zlom sudbinom i obrći po stoti put FO 1 i 2, ili igraj to novo sra*e. Nema trećeg, niti će biti ikad više. Izdavačkim kućama se jednostavno ne isplati da prave offline igre koje će se igrati dugo godina potom. Iz istog razloga što se proizvođačima televizora ne isplati da naprave neki ultrakvalitet pa da kupiš jedan i onda te ne vide sledećih 20 godina, nego prave treš koji traje 4 godine maksimum, pa će te u tih 20 godina videti pet puta, i uzeti pet puta više para.

I još jedna stvar: zamisli da sad imaš godina ko što si imao kad si prvi put igrao FO1, i da sad kreneš da igraš Oblivion. Sad bi za njega pričao kako je vrh vrhova, to mogu da potpišem. Nisu današnji klinci ništa gluplji od onih pre 10 ili 20 godina. Te priče "jao kako su klinci danas paljevine, mi smo bili mnogo pametniji i zreliji", ma kako da ne. Ja se sećam da sam sa maloletnim društvom ljuštio Mortal Kombat like there is no tomorrow, a matorci su isto tako samouvereno govorili nad kakvim debilnim sra*em gubimo vreme, i kako su oni bili lepši i pametniji. Get real. I na posletku, to što si igrao igre sa eksplicitnim nasiljem, spasavanjem prostitutki i toilet jezikom te ne čini ništa zrelijim i pametnijim od nekog ko voli klasičan fantasy bez svega toga. Nasilje, prostitutke i psovke možeš da vidiš i čuješ čim kročiš van kuće, a da vitlaš mačem i biješ se protiv Dagoth Ura, baš i ne možeš. Mislim realno, glavni argument u raspravama je što u Falloutu možeš da budeš džukela prema nekome i da ga iskoristiš pa potom izradiš ili ubiješ :) alo, wtf? Jel takve igre treba da budu? Tako nešto je trebalo da izumre zajedno sa treš krimićima iz sedamdesetih :)

A na priču napumpanih igara koje su ispale krš: eno ga Doom 3 kao primer. Ubijali su sa reklamom, potpaljivali masu, plaćali recenzije, i na kraju ga opet niko nije igrao posle dva meseca po izlasku. Da je Oblivion bio toliki čabar, isto bi prošao. Ali nije. Niti je Bethesda mogla u tom trenutku da priušti sebi da ide unaokolo i podmazuje GameSpot, IGN i tako te sajtove koji ne znaju šta će s parama. Jednostavno, ljudi su prepoznali dobru visokobudžetnu igru uz koju se može provesti par nedelja odlične zabave, prilepili joj odgovarajuću ocenu, i gotova stvar. A da li je igra neka nelinearna dubina u kojoj ćeš ti da shape-shiftuješ svet svojim postupcima, to realno nekog danas sasvim zabole. Ako mislite da to nije tako, dvokliknite na sat u system trayu i pogledajte šta piše u kalendaru.
 
Poslednja izmena:
ne napadam ja nikog, priznajem bio sam sinoc pod gasom, otuda malo ostriji jezik, izvinjavmo se :p

a ti kao da si juce sisao sa mamine sise pa se zadovoljavash kojekakvim banalnostima i navino gledash na sve :) nisam ja spavao ispod kamena 10 godina vec ce tebi trebati josh 10 godina da skapirash neke stvari

ne vidim razlog zasto mene stavljash u ulogu hejtera kada ovde samo prenosim relevantne podatke i chinjenice vezane za dosadashnji fallout (a i buduci) a vi to iz ne znanja izvrcete i uvrcete i vredjate se kako vam je zgodno jer vam oblivion nije pruzio ni desetinu tako kvalitetne zabave i iskustva kao FO :) sorry but jebga

zasto bi se igra prodavala danas dobro da je uradjena po ugledu na stare falloute? vrlo jednostavno, danas ima vishe nego ikada zrelih gejmera kojima je dosta super maria bros sonica i ostalih gluposti. Takvu igru bi mogla da napravi ekipa od 10 ljudi vrlo lako, i bila bi namenjena za starije od 18. godina i ne bi se prodala u 4 miiona primeraka vec u 2, ali to je previshe rizika za tamo neku bethesdu ili EA i slichne

Da sad imam godina koliko sam imao kada sam prvi put igrao fallout i da igram oblivin naravno da bi mi se svideo, snimao bih nekakve tupave video snimke kamerom sa zvucima iz igre i postavio bih to na yuotube, usput bih se lozio na konzolashke boze, a hvala bogu nisam takav i pokshavam mladjim narastajima da pokazem da to moze i bolje jer znam da moze za razliku od nekih ;)

kao sto rekoh ja sam gejmerski romantik ideolog pustolov don kihot volim da sam ubedjenju da se igre josh prave da bi se mi zabavili a ne da ih pojedemo kao najjeftiniji parizer i posle da nam smrdi iz usta deset dana i josh se time hvalim na sav glas :)

oblivion je uspeo uz onoliku hype mashina koa nijedna druga igra. to je jedini primer igre gde se nista nije znalo o njoj dok igra nije bila zavrsena i kada izgledi za neke promene nisu postojali. kada pogledas to je ocigledno preterivanje jer se svi trude da putem intervjua putem video snimaka (pogledaj najocigledniji biowareov mass efect, postoje gejmplej snimci godinu dana i vise od izlaska igre, zna se gotovo sve o njoj poodavno, ima josh milion primeraka) prezentiraju sta rade i da dobiju feedback od fanova i zainteresovanih kupaca. zasto je oblivion uspeo, zato jer se : prodavao na konzoli i pc-u , na konzoli nema toliko RPGova tog tipa, jer se reklamirao kao RPG sa dosta sjajnih featura, imao ogromnu bazu morrowind fanova koji su se u glavnom razocarali posle kupovine (jer nisu ni znali na sta ce da lici pre izlaska), jer ima sjajnu grafiku :) doom3 je manifestacija mogucnosti neginea, loshe ti poredjenje

da ne bude totalan off koji po pravilu vudu zapocinje koja vest

"Bethesda have finally broken their silence over their follow-up to the world-beating RPG Oblivion. And we were the first European mag to go over and have a look at Fallout 3, so it's splashed all over our new issue, which is out on Thursday.

So yeah, we got all the artwork, screenshots, info and details on how this post-apocalyptic, first-person RPG will play. We saw it in action. It is awesome. But far more importantly, we came back with some highly prized swag."
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=166996&site=pcg

factoryexplosin.jpg
 
oblivion je uspeo uz onoliku hype mashina koa nijedna druga igra. to je jedini primer igre gde se nista nije znalo o njoj dok igra nije bila zavrsena i kada izgledi za neke promene nisu postojali.
Jao, ćuti molim te kad nemaš pojma :)
Najishajpovanija igra ikad je Halo. Bethesdin marketing je bio dečija igra u odnosu na ono što je MS radio. A setimo se i kako je Fable bio reklamiran.
 
Ja bih veoma voleo da se pojavi neka igra koja bi bila nalik Baldur's gate-u ili Fallout-u (zato sam i rukama i nogama kopao da dodjem to The Fall Last days Of Gaia i cekam onu poljskyu kopiju Fallouta) ali jednostavno to se nece desiti jer jednostavno izdavaceke kuce i studiji misle da nemaju interesa da to razvijaju. Znam da Interplay nije propao zbog Fallout-a vec zbog pokusaja da na konzole prebaci nesto cemu tamo nije bilo mesto ali se nisu bas ni obogatili od njega, a Troka jeste propala iako je pravila igre koje bi trebalo da budu za ljude o kojima ti pricas

danas ima vishe nego ikada zrelih gejmera kojima je dosta super maria bros sonica i ostalih gluposti. Takvu igru bi mogla da napravi ekipa od 10 ljudi vrlo lako, i bila bi namenjena za starije od 18. godina i ne bi se prodala u 4 miiona primeraka vec u 2, ali to je previshe rizika za tamo neku bethesdu ili EA i slichne

Ako takvih ljudi ima puno zasto onda Arcanum nije uspeo ili ono sto je verovatnije da takvih igraca i nema bas puno. Pre 8 godina koriscenje racunara nije bilo rasireno kao sada i tada je retko ko imao racunar. Verovatno neko kome bi to trebalo zbog posla tj racunar nije bila igracka sirokih narodnih masa kao sto je sada. Tada su jednostavno za obicne igrace postojale konzole koje su zadovoljavale njihove potrebe. Danas bukvalno svako ima racunar to je skoro postalo kao televizor samim tim bez uvrede prema bilo kome IQ prosecnog vlasnika kompjutera je opao ( sto se mog IQ-a tice s obzirom da sam clan Mense Interplay bi veoma dobro prosao da je bilo vise igraca od mojih sivih celija) samim tim opada i interes u razvijanju igara kakve bi mi zeleli. Ono sto hocu da kazem je da sam ja toga svestan za razliku od vecine vas i jedino sto mi preostaje je ili da igram ono sto se nudi (i skoro 98% toga izbrisem u roku od prvih par dana) i nadam se da ce bar jednom ili dvaput godisnje izaci nesto sto ce zavrediti paznju ( a Oblivion je bez svake sumnje bio vanseriski proizvod sto ce verujem biti i F3) ili da igram po x puta nesto sto sam vec zavrsio sto jednostavno ne mogu jer nemam dovoljno vremena ili da kao vecina mojih prijatelja postanem techa, pustim stomak, prestanem da se bavim sportom ili idem u teretanu ili gledam filmove slusam muziku igram igre i ne odem na recimo Pepperse jer mi zena ne da, ili da jednostavno pucam sebi u glavu jer ovo poslednje nikada ne bih mogao da budem. Sto znaci da bar u mom slucaju moram napraviti kompromis i igrati ono sto je trenutno najbolje u ponudi ili ako bas hocete najmanje lose.
 
Pa ako se povecao broj vlasnika racunara (a jeste) onda se povecao i apsolutni broj onih koji bi igrali igre tipa fallout, baldur i sl. Dakle, ako je nekada bilo usko triste za takve igre pa su i tada izlazile danas vise to nije slucaj bas zato sto se povecao ukupan broj gamera i sada bi tek trebalo da ima mesta za sve i svasta. E sad, druga je stvar da li neko hoce da zaradi dovoljno ili ekstra mnogo. Iskreno i ja bih birao ekstra mnogo u toj varijanti ali nemojmo se lagati da bi razvoj takve igre bio neisplativ.
 
Jao, ćuti molim te kad nemaš pojma :)
Najishajpovanija igra ikad je Halo. Bethesdin marketing je bio dečija igra u odnosu na ono što je MS radio. A setimo se i kako je Fable bio reklamiran.

jaoooo dobro je, to volim da vidim, poredish tvoj oblivion sa halo i fable :d


radim, idem na sport, jurim zene, ishao na peperse i igram fallout josh uvek ;) ne uklapam se u tvoj kalup. a i ne pricamo da li cemo igrati fo3 (naravno da cemo bar probati) nego je spika koliko razumem sta je bolje sta je kvalitetnije sta je imerzivnije bla bla bla i slichno trolovanje

jedino u chemu se ne slazemo je da ne postoji trzishte za one igre koje najvishe volimo, a naravno da ne postoji kada se za samo uzimanje licence da 6 miliona (a gde je tu razvoj naslova i gde je tu sav taj bajni marketing, dodjesh do neverovatni cifre) i onda je normalno da se puca na najvishi stepen komercijalizacije (holivud) sto podrazumeva sve ostale loshe strane. ono sto ja tvrdim je da se sjajna igra moze uraditi i za 10 puta manje sredstava ako imash dovoljno talenta za to i ako zapravo mozesh da se odupresh poroku nezajazljivosti kada je novac u pitanju :)
 
Poslednja izmena:
Na zalost ljudi koji se ne uklapaju u "kalup" je sve manje i manje, i normalno da cu probati FO3 i ako ne bude valjao necu ga igrati. Normalno je da mozes da se moze napraviti igra kakvu bi mi zeleli da igramo ali je problem sto ljudi koji bi to zeleli nemaju para za to. Ja igrom slucaja sam u jednom malom timu koji pokusava da se bavi pravljenjem igara, i imamo par malih igrica koje su bile cisto zagrevanje za nesto vece. Ali to vece je problem jer za to treba uloziti novac koga nema a druga stvar je da je entuzijasta veoma malo a pravljenje igara ne donosi novac, tako da je na neko vreme deo ekipe odustao od igara i otisao da pravi reklame i slicno. Ja licno to nisam zeleo jer ako vec imam posao koji ne volim bas previse i koji mi sluzi da bi mi obezbedio egzistenciju i mogucnosta da u slobodno vreme radim ono sto volim cemu onda da to slobodno vreme trosim na nesto sto ne zelim i ne volim da radim. Elem pocelismo relativno skoro da ponovo razmisljamo o igrama i onda se javlja ovaj problem o cemu sve vreme razgovaramo. Sto se tice samog graficnog dela igre to ne bi bio veliki problem jer momci koji to rade su stvarno veoma talentovani. Tezi deo je sto mi moramo da ulozimo vreme i to dosta vremena da bi napravili nesto sto bi mi zeleli da igramo ali problem je sto ja ne verujem da bi to neko drugi sada zeleo da igra. Koliko bi ljudi sada zelelo da igra igru tipa Jagged Alliance iskreno ne verujem da se neko i seca nje uopste.
 
licno, mislim da veoma gresish sto se tice JA tipa (pratio sam feedbeck koji je propratio najavu JA3 i JA3D naslove i zaista se dosta ljudi tu javilo sa pozitivnom prichom) igre tice sve je pitanje reklame (da se dopre do ljubitelja igara tog tipa i da se osvoje novi). pogledash sta se reklamira kao novi feature danas u igrama vidish da to postoji vec 10 godina i da samo reklamni slogani prodaju igru. igre bez ogromne reklame danas mogu da se odlichno prodaju ali samo na duzi period

mene licno bas interesuje kolika je otprilike rachunica da se uradi igra tog tipa sa solidnom grafikom, znachi tipa treba nam 100.000 evra (lupam) da je zavrhsimo za 2 godine ili nesto slichno.

mada gledam ove male nezavisne developere i u stanju je jedan solo lik da za godinu dana uradi fino zamishljenju igru ali loshe realizovanu po pitanju mlatimudije (grafika, zvuk, video, animacije). i mislim da postoji mogucnost za male developer timove koji mogu da rade ono sto zamisle i da se distribuiraju preko neta. svakako da prvi projekti ne trebaju da budu preambiciozni, ili da se pristupi epizodnim delovima je moguce dobro resenje

vazno je odrediti sta je ciljno trzishte i sta im treba ponuditi, ako se puca na malo niche trziste mislim da tamo ima dosta mesta da se ponudi svasta sa ogranichenim budzetom

ono sto male samostalne developere pogadja u celoj prichi vishe nego ove velike je svakako piraterija :|
 
Ja licno to nisam zeleo jer ako vec imam posao koji ne volim bas previse i koji mi sluzi da bi mi obezbedio egzistenciju i mogucnosta da u slobodno vreme radim ono sto volim cemu onda da to slobodno vreme trosim na nesto sto ne zelim i ne volim da radim.

Svi sazaljevamo tvoj slucaj, kad obezbedis egzistenciju i ako nisi suvise isfrustriran vrati se Oblivionu ionako ti je ostao ceo glavni quest.
Uporedjivati Olivion i Fallout je isto sto i babe i zabe.
Hvalospeve o Oblivionu pisite na drugom mestu ovo je thread o Fallout-u
 
Svi sazaljevamo tvoj slucaj, kad obezbedis egzistenciju i ako nisi suvise isfrustriran vrati se Oblivionu ionako ti je ostao ceo glavni quest.
Uporedjivati Olivion i Fallout je isto sto i babe i zabe.
Hvalospeve o Oblivionu pisite na drugom mestu ovo je thread o Fallout-u

Ko je uopste pricao o oblivionu a ja sam svoju existenciju obezbedio prilicno dobro ako si pratio dosadasnje postove video bi da je Fallout jedan od mojih omiljenih igara da li to onda treba da znaci da Oblivion ne sme da mi se svidja ako mi se svidja Fallout?
 
Hvalospeve o Oblivionu pisite na drugom mestu ovo je thread o Fallout-u
Ne, ovo je thread o Falloutu 3, a samim tim i o Bethesdi i njenim igrama. Doduše ja bih radije hvalio Morrowind pošto mislim da će FO3 više da liči na njega, al ako hoćete Oblivion, može i Oblivion :)
 
Ko o cemu baba o Oblivionu, okanite ga se vise i ne pominjite. Dovljno je sto cu Fallout 3 da igram u njegovom ruhu.
 
Pa ti si prvi počeo o Oblivionu :)
Ko o čemu, Falloutovci o Oblivionu :)
 
A da ja krenem da delim warnove i banove ovde a? :D :D :d
 
nemoj evo ja da presechem sa josh jednim prevjuem koji obajshnjava ono chega se vecina nas i plashila ;)

n all that time, there was one vault in particular, vault number 101, which after bolting its door, kept it shut. No one from the outside ever entered. And no one within the vault ever left. Including you, a child born to Vault 101's head scientist, voiced by Liam Neeson.
(...)
At about 20 years old, you discover that your father has either been taken from or escaped Vault 101.
(...)
The frequency of combat is tuned down far below a typical First Person Shooter's fragfest to let the game's pacing introduce a unique sense of desolation set right into the pit of your psyche as you roam through the rubble
(...)
During any encounter you can toggle to this Vault-tec Assisted Targeting System with the push of a button, which will freeze time and let you switch between multiple enemies and their body parts, helping you plan out your attack. Any piece of anatomy, such as a mutant's arms, legs, torso, head, or weapon can be targeted, each displaying a hit percentage dependent upon the enemy's distance, position, and stats. If you target his leg and get a critical hit, it'll blow off in gory Fallout glory, and the mutant will fall to the ground, painfully crawling in pursuit if it's still alive. If you didn't blow his weapon out of his hand, you can pick it up and use it yourself. Or if you already have a weapon of the same type, you can bust out some engineering skills, break it down into parts, and use them to beef up the strength, precision, and firing rate of your own weapon. As weapons get worn with use, this is smart option if you're skilled at it.

The same combat engine (minus the stopping time) is available to enemies too, for they can also target your body parts to hinder your aim or movement. It is both eye and brain-catching, for while being treated to the graphically impressive Robocop-ian target scan, you'll have to decide which is the way to eliminate the biggest threats fast, because the V.A.T.S. runs out of action points. Once they're gone, you'll be fighting in real time and without assistance while your action points regenerate.

http://www.gamerevolution.com/preview/ps3/fallout_3
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno