Čisto tehinčki, UDP streaming baš neće imati padove brzine kao što ih ima TCP single connection, jer UDP nema congestion control kao što TCP ima. Kod UDP-a možete videti "kockanje" streama jer čak ni retransmisija izgubljenih paketa ne postoji. Podatak koji je izgubljen, izgubljen je.
Malu brzinu single TCP konekcije izaziva prvenstveno packet loss, jer je to način da se izbegne zagušenje na mreži. Vrlo bitna stvar je TCP window size, koji se smanji sa svakim izgubljenim paketom, odnosno server prestane da šalje podatke tom brzinom kojom je slao dok se packet loss nije dogodio. Server ovo zna zato što klijent uvek pošalje tzv Acknowledgement (ACK) paket da je primio podatak. Ako ACK paket ne stigne do servera za neki paket koji je on poslao, server zna da se nešto izgubilo i smanjuje TCP window size - šalje manje podataka.
Packet loss moze da se desi zbog loseg ili prezauzetog linka na bilo kojoj tački između vas i servera. Takođe, brzina prenosa kroz TCP se brže vraća na maksimalnu vrednost ako vam je server bliže.
Može da se desi da je provajderu prepunjen neki link, i da vaši paketi ne mogu da prođu, onda se oni izgube i desi se pad brzine - kao prevencija zagušenja. Može da se desi da ni jedan link provajdera nije zauzet već da je neki dalji link na putu ka serveru zagušen ili da radi loše, pa se neki paketi izgube. Što je server dalji, pad brzine je primetniji.
Da li je provajder u mogućnosti da popravi to, zavisi od toga da li je kod njega zagušenje linka ili na nekom mestu dalje na koje on nema uticaj. Jedino što može je da podesi da saobraćaj ide na neku drugu stranu, ali time se rizikuje da se drugi link zaguši.
Exe ima jedan link ka Telekomu Srbije i još jedan ka Serbia Open Exchange (SOX). Znam da su radili na proširenju kapaciteta da bi bili sigurni da problem nije kod njih.