Šta je novo?

EPS račun preko neta

Elektrodistribucija Srbije od 1. juna počinje da očitava brojila jednom u tri meseca.

Kako se navodi u saopštenju, od tog datuma EDS počinje sa primenom člana 197a Zakona o energetici o obračunskom periodu, koji u skladu sa evropskom praksom predviđa očitavanje brojila najmanje jednom godišnje.

Međutim, dodaje se da su na osnovu iskustva ipak doneli odluku da se taj rok skrati.

"Zakon predviđa i mogućnost da, ukoliko želi, korisnik sam dostavlja stanje i tako prihvati ulogu samočitača. Korisnici će od 1. do 6. u mesecu na više načina moći da pošalju stanje i sami kontrolišu svoju potrošnju električne energije", rekla je Biljana Komnenić, v. d. direktora Elektrodistribucije Srbije.

EDS navodi da je omogućeno slanje stanja brojila aplikacijom za mobilni telefon, imejlom, na sajtu EDS, telefonom, kao i na šalterima lokalnih elektrodistribucija.

...

"Jednom u tri meseca radnici EDS očitaće brojila na terenu, a u periodu između dva čitanja, ukoliko korisnik ne prijavi stanje, primenjivaće se tačka 3. iz člana 197a Zakona o energetici.

To znači da će se u kombinaciji sa istorijskim podacima o potrošnji korisnika i uz primenu algoritma i softverskih modela raditi procena potrošnje", navode iz EDS.
 
Šta je problem pa ne može sa njihovog portala ? Malopre otvorih sajt čisto da vidim kao to šljaka jer do sada u vikendici mi očitavali ali od 1.6. moraće da se šalju podaci.

Da li slanje sa sajta iziskuje i fotografiju brojila ? Fotka je svakako potrebna za mobilnu aplikaciju a izgleda i za slanje stanja mejlom u lokalne poslovnice EDS. Odlaske na šaltere i prijave tamo kao i zvanje telefonom treba zaobići u širokom luku mada će svakako najstariji sugrađani morati na jednu od ove dve opcije ako nisu digitalno "pismeni" ili nema ko da im odradi sve ovo na taj način.
 
Meni stigao novi korigovani racun. Sad su umanjili, mislim da nije koliko bi trebalo ali ispeglace se to narednim racunima. Racun je umanjen 1500 dinara u odnosu na prvobitni i negde oko 2700 u odnosu na "korigovani".
 
Kako je tačno umanjen? Ispravili su pogrešno zapisanu nižu tarifu sa originalnog ili su nekako skalirali potrošnju koji si ti prijavio 19. maja?
 
I jedno i drugo. Na trecem racunu za prethodni mesec, smanili su nizu tarifu na osnovu onog sto sam im ja prijavio 19. maja. Posto nisu ponovo ocitavali brojilo stavili su neku svoju prosek potrosnju na osnovu onoga sto sam im ja doneo 19. maja. Ispravili su stanje i vise i nize tarife koje su oni prvobitno "ocitali".
 
Jasno, znači koji god da je ishod reklamacije, insistiraju na tome da se vodi da je očitavanje bilo početkom meseca.
 
Da, tako ispada. Na osnovu nekog njihovog proseka, oni ce izracunati kolika je bila potrosnja. Oni "ocitavaju" struju u prvih par dana u mesecu.
 
Nazad
Vrh Dno