Šta je novo?

EPS račun preko neta

Ne znam od kada su tako azurni, ali evo, vec drugi mesec mi uredno stize racun na mail u prvoj nedelji meseca. Sve korektno upisano i obracunato.
 
Stigao račun za novembar još 7., inače nikad pre 13., stara brojila su u pitanju, ali mi se čini da je očitano 1. ili 2. , umesto 5-6 kako je uobičajeno.
 
Kod mene očitano brojilo 04.12, danas stigao račun na portalu, takođe ranije nego obično ( oko 15-og ). Izgleda da su posle ovih radova ubrzali proces.
Vidim piše promenjeni su brojevi tekućeg računa i poziv na broj. ( Obratite pažnju ako plaćate preko eBanking i imate već snimljen obrazac za plaćanje ! )
 
Poslednja izmena:
Stigo racun, potrosnja tacno 100kW manja, manje se gejali na klimu i manje bojler ukljucivali, u zbiru 1000 din manje
Ocekujem i manju potrosnju za decembar bar sto se bojlera tice
 
U selu odakle je moj pok.deda sa kuce je skinut sat,kabal isecen sa kuce,pitam komsije ko je ukrao sat kazu bili iz el.distribucije i isekli struju a za sat ne znaju da je neko ukrao.
Posle 2-3 godine ovde kod mene u selu u zgradi majka zatekne elektricare kako skidaju sat od stana gde je komsinica preminula pre nekoliko godina.
Posto majka poznaje jednog od elektricara koji skida sat pita ga zasto skidaju i on joj odgovor da kad dug za struju stigne ili bese predje vrednost sata onda oni skidaju sat da nadoknade troskove neplacenih racuna.
Ako je on slagao moju majku onda i ja lazem vas.
Pisao sam ovo ranije,sada me interesuje nesto drugo.
U skorije vreme se pojavilo nesto u ormanu sa strujomerima(u pitanju je zgrada sa 10 stanova,orman je u prizemlju i nista se ne zakljucava kako orman tako i zgrada,moze da cacka ko sta hoce :( )
Jutros polazim na posao i setim se da sam cuo da se pojavilo nesto novo u ormanu sa strujomerima rekoh daj da uslikam pa da kasnije vidim sta je u pitanju.
Sada vidim da je to neki digitalni monofazni sat ali mi nije jasno ko ga je i za koga tu postavio.
Pada mi na pamet da je mozda umesto onog sata od pokojne babe ali ko bi to sve platio,svi ostali (stari) strujomeri su tu samo je taj jedan bio skinut.
 

Prilozi

  • 20241209_052446.jpg
    20241209_052446.jpg
    68.7 KB · Pregleda: 143
To je digitalni strujomer, ništa više - kao što i piše na njemu. Ko je platio to: vlasnik strujomera, 99.99% da je to EPS.
Pozdrav
 
Očitano stanje, račun do 06.12. Jutros se pojavio. Mislio sam da će mi biti preko 20k, ali ok je.

Nešto preko 12k. 1323kwh, 933 jeftine.
 
Kod mene očitano brojilo 04.12, danas stigao račun na portalu, takođe ranije nego obično ( oko 15-og ). Izgleda da su posle ovih radova ubrzali proces.
Vidim piše promenjeni su brojevi tekućeg računa i poziv na broj. ( Obratite pažnju ako plaćate preko eBanking i imate već snimljen obrazac za plaćanje ! )
Kod mene na računu i dalje ostao isti broj tekućeg 845-404849-87 i taj je već 100 godina! :)
 
Kod mene na računu i dalje ostao isti broj tekućeg 845-404849-87 i taj je već 100 godina! :)
Ovaj se broj, ukoliko se ne varam, već nekoliko godina odnosi na ceo Beograd (na sajtu NBS piše da je račun otvoren 24. maja 2016), ali pitanje je dokad. I ostali gradovi su ranije imali svaki svoj račun, ali ih je "pojela" tendencija prelaska sa različitih evidencionih računa pri Upravi za trezor (845) na tekuće račune u Poštanskoj štedionici (200). To se desilo od računa za septembar 2020. na područjima Kragujevac (novi broj je 200-75402-20) i Niš (novi broj je 200-75403-17), od računa za jun 2024. na području Novi Sad (novi broj je 200-75406-08), a sad od računa za novembar 2024. na prodručju Kraljevo (novi broj je 200-75407-05, pretpostavljam da je na taj @Beca272 mislio). Dakle, ako nešto ne previđam, sad imamo tačno pet računa za uplatu, po jedan po području, i to svaki u Poštanskoj štedionici, uz izuzetak Beograda, koji je i dalje pri Upravi za trezor.

I ja sam, inače, sa područja Kraljeva. Promene su nastale u okviru "unapređenja poslovnog sistema" koje je bilo prošlog meseca. Sve je urađeno po ranijem šablonu sličnih promena, srećom bez neke frke, kakva je bila letos u NS. Dobili smo, između ostalog, automatski generisane nove naplatne brojeve (raniji su nam bili jednaki ED broju, dok sad prate šablon ostalih područja), a zanimljivost je da na Portalu sada za sve ugovore (koji se, jelte, vode pod tim novim naplatnim brojevima) piše 2. novembar 2024. kao datum početka, makar u meni poznatim slučajevima. Pomenuto je već da računi sad brže stižu, a još jedna upečatljiva stvar je da se sada uplate preko Portala evidentiraju za svega dva dana, kako je i sa klasičnim plaćanjem preko uplatnice (skeniranje QR koda sa računa i slično). Biće da su konačno uveli automatsko knjiženje po tom pitanju, to je makar nesumnjivo pozitivna stvar.
 
Poslednja izmena:
Ma, mozda i nece prihvatiti stanje koje sam poslao, vec od citaca, to cemo tek videti...:)
Iiiiiii, prihvatili stanje koje sam poslao na email. :D
Ono jeste da su na nizoj tarifi omasili za 100kWh, umesto **825 upisano stanje **725, al nema veze, ispeglace se na decembarskom racunu, imam u startu 100kWh vise...:LOL:
 
Stigao novi račun, nema dodatnog popusta osim 5% za plaćanje u roku dospeća i ide samo umanjenje od 30 dinara, što praktično obesmišljava medijske navode. Pošto u Rajfajzenu nemam proviziju na plaćanja, odnosno u Yettel banci dobijam besplatne trajne naloge kroz Račun na klik, plaćanje u aplikaciji EPS uvid u račun apsolutno nema poente.
 
Za tih 5% sam imao sad situaciju za JP Grejanje. Nije prikazan i obračunat popust od 5%.
Na reklamaciju su odgovorili da je Nadzorni odbor doneo odluku da se ukida taj popust i tako me obavestili. Danas na mail stiže da ipak nisu smeli na naovmbarskom računu da ukinu i da će sledeći korigovati, ali nakon toga nema više popusta od 5% (njima je lako jer je fiksna cena).
Sad si me još i ti zakopao sa strujom :)
 
  • Funny
Reagovanja: uji
Da ne bude zabune, tamo neki iz distribucije je izjavio za nekakav portal da pored tih 5% ide još 5% od tog obračuna, ali ipak ništa od toga
 
Možda će biti vidljivo na sledećem računu...
 
Jel potrebno da se menja nešto u Yettel banci račun na klik, pošto vidim da je novi broj računa i poziv na broj od novembra?
Ili se automatski updateuje
 

Prilozi

  • IMG_20241214_004154.jpg
    IMG_20241214_004154.jpg
    24.1 KB · Pregleda: 46
Stigao na mail novembarski račun, kod njih i dalje nije prikazan na sajtu.
Umanjen za 5% na osnovu redovne uplate i za 50 dinara na sonovu elektronskog računa.
I dalje stoji da se uplatom u roku ostvaruje popust od 5%.
Plaćam preko RF na IPS. Nisam ni pomislio više da ikad platim preko njihovog uvida zbog tadašnje provizije.

@uji: da nemaš neki dug tipa 0,0X dinara. Jednom sam permutovao cifre i osatao kratak, za mislim manje od dinar, i nije bilo popusta sledeći mesec.

EDIT: sve je ostalo isto, i broj računa i poziv na broj.
 
@uji: da nemaš neki dug tipa 0,0X dinara. Jednom sam permutovao cifre i osatao kratak, za mislim manje od dinar, i nije bilo popusta sledeći mesec.
Nemam dug, sve je regularno i isto plaćeno IPS skeniraj preko Rajfajzena. Osim 5% za plaćanje u roku dospeća, 50 dinara umanjenja za prelazak na elektronsku dostavu i 30 dinara povraćaja provizije, nema dodatnih 5%, to je suština.
 
Isto kao i @uji Ali mislim nije prvi put da nas za*ebu.

1734259174906.png
 
  • Like
Reagovanja: uji
Ma to je RTS pogrešno protumačio, odnosno novinarka nije precizno postavila pitanje. Sporni intervju možete pogledati ovde, a u nastavku citiram člana koji je skorije izneo istu tvrdnju.
Ta informacija u članku je pogrešno protumačena iz intervjua. Na linku koji si ostavio u jednoj od prethodnih poruka, od 3:42 se ne precizira na koji popust se misli, ali direktor EPS Snabdevanja iznosi informaciju u sledećoj rečenici da taj popust koristi 65% građana, a na pitanje koliko građana plaća elektronski odgovara 87%. Dakle 65% plaća račun na vreme i dobija 5% popusta za to.

Da rezimiramo, popusti su
5% na redovno plaćanje - iskazuje se na sledećem računu
50 din za elektronski izdat račun
30 dinara po brojilu za plaćanje preko portala ili aplikacije (pošto je provizija 28,77 efektivno je popust 1,23 din ) - isto se iskazuje na sledećem računu i traje do 31.10.2025
Samo bih još dodatno prokomentarisao efektivni iznos popusta, kad već računamo u dinar. Budući da se svaki primenjuje na osnovicu računa (zaduženje za utrošenu električnu energiju), dakle deo na koji se naknadno obračunavaju akciza (7,5%) i PDV (20%), stvarni popust je utoliko veći. Svaki stoga treba pomnožiti sa 107,5% × 120% = 129%, odnosno svaki je zapravo 29% veći iz ugla konačnog iznosa za plaćanje nego što je to zvanično. Da proširim rezime citiranog člana, novi račun (poslednja stavka, iznos sa uplatu) manji je za:
  • 6,45% (= 129% × 5%) zaduženja za električnu energiju sa prethodnog blagovremeno plaćenog računa,
  • 64,5 din (= 129% × 50 din) ukoliko je elektronski dostavljen,
  • 38,7 din (= 129% × 30 din) ukoliko je u prethodnom obračunskom periodu (mesecu) bilo uplata preko portala.
Naravno, uzimajući u obzir da plaćanje preko portala košta 28,77 din, taj popust efektivno iznosi 9,93 din (= 38,7 din - 28,77 din). Sveukupno, što se tiče fiksnih iznosa umanjenja, ukoliko ste odabrali elektronsku dostavu računa, a prethodni platili preko portala, efektivno ste uštedeli 74,43 din (= 64,5 din + 9,93 din).
 
Nazad
Vrh Dno