Šta je novo?

Elektro i samovozeci automobili

Jesi ti siguran da si čitao ovo? Mislim da nisi.
Jesam. Pročitaj sada i ti.
Mislim da troluješ. Nemaš ni jedan argument i samo napišeš neku opštu tvrdnju i očekuješ da ti se svi pravdaju i nešto dokazuju.
Ako imaš nešto što potkrepljuje tvoj stav daj link.
Da bar imamo korisnu raspravu a ne prepucavanje "jeste-nije".
 
Koliko kruzera vidiš trenutno kad pogledaš kroz prozor?
A koliko si automobila (i ostalih SUS vozila) video na ulicama u martu/aprilu 2020. godine, za vreme korona zaključavanja, kada su širom Srbije (pa i mnogih delova Evrope) rušeni rekordi u zagađenju vazduha?
 
Na tom linku ama baš ništa ne piše o količini litijuma koja može da se reciklira. Piše da može kobolt pre svega, a za litijum samo pretpostavke da bi moglo nešto (ne i koliko).
Litijum bi se reciklirao da može, problem je što ne može. Odnosno može jako malo i jako skupo. Mogu ostali materijali iz baterija i mogu da se iskoriste ćelije koje nisu u potpunosti degradirale, ali ne i za ev.
 
Ok. Daj link do neke studije koja pokazuje da litijum ne može da se reciklira iz EV baterija.
 
Na bilo kom članku koji izguglaš, pa i u ovom koji si sam postavio, možeš da vidiš da se pre svega reciklira kobolt i nikl, litijum ne. Sam proces je dosta težak i opasan (i skup), a litijuma ima procentualno vrlo malo u odnosu na ostale materijale. Nije bez razloga da se obične baterije recikliraju negde i preko 90%, a litijumske tek od 1 do 4%. Koliko mi je poznato nigde se sam litijum ne reciklira iz baterija, osim u istraživačke svrhe, samo ostali materijali.

Problem za nas je što litijuma ima u velikim količinama ovde, a iskopavanje je katastrofa, pogotovo kad se uzme u obzir ko nas vodi...
 
Na tom primeru se može videti koliko je taj proces zapravo opasan. Prošle godine su imali požar i eksploziju u fabrici. U jednom od njih poginuo radnik. Pored svih mera zaštite koje moraju imati u Švedskoj. Inače, fabrika radi sa otprilike trećinom kapaciteta.
 
Evo ko nije gledao. Mozda su malo preterali, ali ima i dosta istine.
 
Цена горива је толика пре свега због акциза и намета који ће се природно пребацити на неку другу страну како буде растао удео електричних аутомобила. Држава ће те паре свакако намакнути на неки начин.

Пуњење код куће и на комерцијалним пуњачима ће имати драстичну разлику у цени, као што је тренутно у Норвешкој нпр. Пуњење тостера негде успут ме је својевремено коштало више него дизел. У граду већина неће имати могућност да се пуни 'код куће' већ ће бити принуђени на комерцијалне варијанте.

За моје потребе су дизел/бензин (први/други) ауто су још увек најпрактичније решење, избегавам да се укључим у еко-грета-пропаганда воз док могу, како време пролази цела та зелена прича ми се све више гади, као и многе друге тренди флоскуле. Онај ко мисли да ће у некој будућности јефтино да се вози ће свакако једног дана схватити да је у заблуди.
У градовима где је већи проценат електричних возила има и до 50% мањи број оболелих од бронхитиса, астме и плућних болести.
 
Слична искуства са (не)пуњењем, апликацијама, високим ценама и бескрајним резервацијама сам и ја имао ономад кад сам возио Полстара.
 
Evo ko nije gledao. Mozda su malo preterali, ali ima i dosta istine.

Uglavnom je ovako kad sednes prvi put u ev i kreneš na put. Puniti EV do 100% na putovanjima je ludost. Svako punjenje mu je na 50kw punjacu. Ok, prvi punjenje je morao, jer nema brzi na toj ruti. Ima Teslin, ali bi se trebalo proveriti dal puni non Tesla automobile. Dakle, dopuna za do Zagreva. Od Zagreva već kreće ozbiljna mreža punjaca, 150+kw. I sve to ide nekim normalnim tokom pogotovo kod ovih Ioniq modela koji su poznati po brzom punjenju.

Sto se plaćanja tiče, to jeste problem, ali u EU mozes i planirati put po Ionity punjacima
 
Kolikl vidim najveci je problem taj sa aplikacijama i internet konekcijom koju moras da imas... Nije mi jasno zasto ne instaliraju POS terminal, ili masinu koja prima novac na punjac? Lepo ubacis koliko hoces pre punjenja, i puni za oniliko koliko si ubacio.
 
У градовима где је већи проценат електричних возила има и до 50% мањи број оболелих од бронхитиса, астме и плућних болести.
Deder ne mrzelo te, linkuj tu tarabu sa koje si pokupio ovu "vest" 😂
 
I meni ne deluje kao pozdana vest. Možda neko površno novinarstvo i clickbait čega ima previše danas. Najviše zbog "veći procenat" (što ništa ne znači), u odnosu na 50% (veoma precizno merenje).
Ali verujem da povećan procenat električnih vozila utiče na smanjenje obolelihl kod plućnih bolesti.
A može da bude i pogrešan zaključak na osnovu uzroka i posledice. U gradovima gde se vozi više električnih vozila, ljudi više brinu o vazduhu koji udišu i možda imaju više zelenila i izmeštaju ostale zagađivače van svog grada.
Naša sredina je zatucana po tom pitanju (čast izuzecima).
Pre neki dan kolega mi je objašnjavao kako EV više zagađuje nego SUS, a taj isti kolega se ove zime grejao na stare pružne pragove i ivericu. Hvalio se kako niko od njegovih komšija nema jeftinije grejanje, a ni ne shvata da iste te komšije (i on) zbog toga cele zime udišu kancerogene materije. Šta reći a ne zaplakati?
 
Deder ne mrzelo te, linkuj tu tarabu sa koje si pokupio ovu "vest" 😂
И кочиони дискови доприносе загађењу јер емитују ситну металну прашину, док код електричних аутомобила се дискови много мање користе због регенеративног кочења.
 
Gradovi sa puno EV i ostale parametre imaju na vrlo visokom nivou. Mada, kada se gleda Evropa, praktično do Azije na mapama zagađenja, ovaj naš Balkan je zapravo jedina crna tačka.
 
https://monacolife.net/98-of-europeans-breathing-toxic-polluted-air-says-terrifying-new-study/
air-pollution-map-650c2b9da426d.webp


Pobiti sve krave, kočione diskove, preći na EV (uz obavezno kopanje Li u najzagađenijim/najkorumpiranijim državama) i problem će biti rešen 🤡
 
И кочиони дискови доприносе загађењу јер емитују ситну металну прашину, док код електричних аутомобила се дискови много мање користе због регенеративног кочења.
Evo procitah sve iz linka i ne mogu da se otmem utisku klasicne woke fake science papazjanije...
Ali kad si vernik EV onda oni dizu iz mrtvih i mozes ih voziti i po vodi...
Nikad vise informacija, nikad manje znanja i pameti...
 
Ja bih vozio EV kad već ima, jer nemam para za sličan auto u tim performansama sa tim troškovima upotrebe. Jednostavno će džep na kraju da odluči za neke kupce koji dosta prelaze svakodnevno. Bitno je samo da dnevna km staje u domet, da nema zezanja sa punjenjem van kuće.

Vozili, ne vozili, oni će da kopaju. Će se odselimo ako postane nemoguće za život, ostaće zatrovana zemlja ovoj vlasti i ljudima koje vodaju ovih dana za 2 crvene da menjaju prebivalište.
 
Xiaomi je i dalje proizvodjac potrosacke elektronike, nemaju svoju fabriku automobila vec druga fabrika proizvodi za njih.
 
Nazad
Vrh Dno