Šta je novo?

Bojler za Kupatilo

Inox je bolji, ali za to ti treba majstor (ako nemaš alat)
 
Po radnjama gde uzimaš inox cevi sve završe, samo trebaš da kažeš potrebnu dužinu. Teže su za montažu, pogotovo ako omaneš potrebnu dužinu cevi jer i nisu baš fleksibilne.
 
Sta to ima tesko za montazu kod inox cevi?
Montiraju se sa kljucem isto kao i sva creva...

a duzinu mozes omanuti sa bilo kojim crevima.
 
Sta to ima tesko za montazu kod inox cevi?
Montiraju se sa kljucem isto kao i sva creva...

a duzinu mozes omanuti sa bilo kojim crevima.
Pa možeš omanuti, ali brinox creva odnosno gibljiva i da omaneš nije strašno za montažu, jednostavno se lakše montiraju.
Inox rebraste cevi su "krute" i svakako teže za montažu pogotovo ako omaneš u dužini pa moraš malo da iskriviš da koriguješ.
 
Nije pozeljno gurati onu elektroniku gdje ima vlage oko bojlera, pogotovo ako se ne mora. A i ne prekida bas male struje.
Da, u bojleru stoji voda, ali bojler ni u kom slucaju ne sme biti u vlaznoj sredini.
Oko bojlera nema vlage i ne sme je biti ni sa ni bez elektronike.

Ovo je sada kao u onoj temi o susarama gde se gura neka prica da su kupatila vlazna...
Ne, kupatila ne trebaju biti vlazna, ako imate takvo kupatilo treba to da resite, a ne da prihvatite takvo stanje.

Pa možeš omanuti, ali brinox creva odnosno gibljiva i da omaneš nije strašno za montažu, jednostavno se lakše montiraju.
Inox rebraste cevi su "krute" i svakako teže za montažu pogotovo ako omaneš u dužini pa moraš malo da iskriviš da koriguješ.
Ako je crevo kratko bice kratko ma kog tipa bilo, ni brinox crevo ne moze da se nategne, potpuno isto kao i inox.
A inox rebrasto sasvim dobro moze da se iskrivi i koriguje posto nije apsolutno krut.
Potpuno su identicna ta dva tipa za montazu.

jedina bitna razlika je sto brinox creva ima jako loseg kvaliteta.
 
Da, u bojleru stoji voda, ali bojler ni u kom slucaju ne sme biti u vlaznoj sredini.
Oko bojlera nema vlage i ne sme je biti ni sa ni bez elektronike.

Ovo je sada kao u onoj temi o susarama gde se gura neka prica da su kupatila vlazna...
Ne, kupatila ne trebaju biti vlazna, ako imate takvo kupatilo treba to da resite, a ne da prihvatite takvo stanje.
Kako nema vlage, imas pare u kupatilu od tople vode kad se kupas, naravno tim manje sto je toplije kupatilo. Kod koga su hladni zidovi i kondenzacije (kao kod mene). Ja imam problem da se mnogo 'znoji' crijevo hladne vode od komdenzacije, jer je voda ledena. Ranije su bojlere stavljali iznad kada/kabina, ko nije renovirao kupatilo tako mu je i ostalo.

Bojler se direktno kaci na mrezu bez dodatnih komplikovanja, zato se i ostavlja kabl direktno iz zida. A i koliko znam elektronike u bojleru i nema, grijac i termostati.

Sve i da nema vlage oko bojlera i u kupatilu (a ima) bojler moze procuriti ili puci fleksibilno crijevo neki spoj i slicno.

Oni power monitori su dobra stvar i ja sam narucio za neke stvari, ali za bojler ni ne ide nekako...
 
To je onda do hladnog kupatila koje se verovatno ne greje, a zasto se ne greje?
Valjda je kupatilo deo kuce, nema nikakvog razloga da u kupatilu ima kondenzacije ako je sve kako treba uradjeno.
 
Nema veze toliko sa tim da li se greje ili ne greje, već sa temperaturom vode na ulazu.
Ja živim u vpr i voda je ekstremno hladna. Toliko da tokom zime istu sipamo u flašu da malo odstoji, jer od iste trnu zubi. Česma u kuhinji orosi skoro istog momenta kada se voda pusti na istu.
 
Meni bojler ne stoji u kupatilu. Ali pored toga, pametni prekidač je postavljen u kutiju namenjenu za spoljnu montažu, izmešten od bojlera, nekih 70-80cm otprilike. Gledao sam temperature tog prekidača, ne greje se ni malo, njegovo kućište temperature kao recimo plastika sa ugašene veš mašine, odmah nakon otvaranja te kutije. A povezan mi je i ventilator da se pali kada vlažnost pređe 65% i gasi kada spadne ispod 50%. To je prostorija nekih 1.5m2, stoji i veš mašina i služi i kao ostava.
 
Pominjao sam nekoliko stranica unazad kako sam kontaktirao putem Facebook-a "ElitInox" iz Cacka vezano za kupovinu njihovog bojlera u Crnoj Gori.

Naime, preko "regularnog" distributera nisam mogao nabaviti novi model Talasa sa digitalnim termostatom, jednostavno su ih ignorisali na upite, pa su se organizovali i poslali drugoj firmi preko koje saradjuju u CG za neke druge proizvode usput i moj bojler.
Preko te druge firme sam pritom dobio i odlicnu cijenu (bukvalno kao za veleprodaju) jer su se ljudi iz Cacka toliko angazovali za mene da su mislili da smo bliski prijatelji pa da ne zaradjuju na meni.

Bojler (Talas D-100V) je stigao za vikend, montiran je na mjesto starog Aristona Pro1 R od 80 litara, rupe za nosace su odgovarale pa nije bilo potrebe za novim rupama.
Evo fotografija kako se uklopio:

IMG-3047.jpg


Prvi utisci su odlicni, bojler je potpuno necujan, ventil koji je dosao sa njim takodje.

Zagrijava vodu dosta brzo, oplata se ne grije, drzi ugrijanu vodu cini mi se odlicno (ovo cu testirati u narednom periodu).

Digitalni termostat (prikazuje trenutnu temperaturu, a na svakih 10 sekundi blinka zadata temp) se moze podesavati u inkrementima po 5 stepeni (podesio sam ga na 65). Kad postigne temperaturu, vidim da se ne pali dok temperatura ne padne nekih 5 stepeni ispod podesene... Navodno preko displeja moze prikazivati i greske ako nema dovoda vode, ako se stvori dosta kamenca, ako se desi neki problem sa grijacem itd... Nadam se da ce ta digitalija da traje i da nece biti potrebe za intervencijom servisera :)

Da sumiram, nije reklama, ali zaista velika pohvala za ljude iz ElitInox-a, prije svega na odnosu prema kupcu (nisam firma, kupio sam jedan bojler i ko zna kad cu opet) a anagazovali su se kao da kupujem barem 20 bojlera... To je nesto sto jako cijenim kod svake firme, a ne da ih jurim i molim da mi uzmu novac kao sto obicno biva...
Od mene, kapa dole!
 
Prvi utisci su odlicni, bojler je potpuno necujan, ventil koji je dosao sa njim takodje.

Zagrijava vodu dosta brzo, oplata se ne grije, drzi ugrijanu vodu cini mi se odlicno (ovo cu testirati u narednom periodu).
Dok je cist (barem mesec dana) se ne cuje nijedan. Taj sigurnosni ventil sa slike je jedan od jeftinijih 300-500RSD, i nije bas trajan, ima unutra neke plasticne elemente umesto da je sve mesing kao kod malo skupljih. Moj utisak je da digitalni termostat nema svrhe kod bojlera, i ne svidja mi se sto kod takvih bojlera nema termometar u gornjoj zoni bojlera vec znas samo temperaturu u donjoj zoni sto i nije bas realno.
 
Pominjao sam nekoliko stranica unazad kako sam kontaktirao putem Facebook-a "ElitInox" iz Cacka vezano za kupovinu njihovog bojlera u Crnoj Gori.

Naime, preko "regularnog" distributera nisam mogao nabaviti novi model Talasa sa digitalnim termostatom, jednostavno su ih ignorisali na upite, pa su se organizovali i poslali drugoj firmi preko koje saradjuju u CG za neke druge proizvode usput i moj bojler.
Preko te druge firme sam pritom dobio i odlicnu cijenu (bukvalno kao za veleprodaju) jer su se ljudi iz Cacka toliko angazovali za mene da su mislili da smo bliski prijatelji pa da ne zaradjuju na meni.

Bojler (Talas D-100V) je stigao za vikend, montiran je na mjesto starog Aristona Pro1 R od 80 litara, rupe za nosace su odgovarale pa nije bilo potrebe za novim rupama.
Evo fotografija kako se uklopio:

IMG-3047.jpg


Prvi utisci su odlicni, bojler je potpuno necujan, ventil koji je dosao sa njim takodje.

Zagrijava vodu dosta brzo, oplata se ne grije, drzi ugrijanu vodu cini mi se odlicno (ovo cu testirati u narednom periodu).

Digitalni termostat (prikazuje trenutnu temperaturu, a na svakih 10 sekundi blinka zadata temp) se moze podesavati u inkrementima po 5 stepeni (podesio sam ga na 65). Kad postigne temperaturu, vidim da se ne pali dok temperatura ne padne nekih 5 stepeni ispod podesene... Navodno preko displeja moze prikazivati i greske ako nema dovoda vode, ako se stvori dosta kamenca, ako se desi neki problem sa grijacem itd... Nadam se da ce ta digitalija da traje i da nece biti potrebe za intervencijom servisera :)

Da sumiram, nije reklama, ali zaista velika pohvala za ljude iz ElitInox-a, prije svega na odnosu prema kupcu (nisam firma, kupio sam jedan bojler i ko zna kad cu opet) a anagazovali su se kao da kupujem barem 20 bojlera... To je nesto sto jako cijenim kod svake firme, a ne da ih jurim i molim da mi uzmu novac kao sto obicno biva...
Od mene, kapa dole!
Mwni au oni best buy kao brend za bojlere
 
Lako će se namotirati skoro svaki bojler kada se kači samo na jedan nosač, sada ih tako pojedine firme i prave. Ranije kada ti majstor namontira bojler na dva nosača on se uhvati za cevi da isproba sigurnost. Sad se pravi sve da bude jeftinije i lakše za ugradnju a sigurnos zanemaruje.
Izeri nečim i temperaturu vode iz bojlera da vidiš da li tačno meri jer ako je sonda u donjem delu gore gde izlazi vruća voda je sigurno manja t.
 
Donji nosač je za bojlere koji mogu da se instaliraju vodoravno, valjda? I tada se kači na 2 šrafa (gornja), nema neke preterane svrhe da ga nešto drži toliko ispod centra mase. Dva dobra tipla drže tonu, a da oni popuste donji ti ništa ne bi pomogli.
 
One stare modele vertikalnih bojlera gorenje tiki su montirali sa gornjim i donjim nosacem. Bojler visi na gornjem a donji ga samo fiksira da ne moze da mrdne uopste ako se povuce jako od zida prema sebi.
 
Eh, pa imate tu kod bojlera dve vrste sila koje treba obuzdati, smicanja i potezanja. Protiv sile smicanja se bore obadva nosača bojlera, za silu potezanja koja je i mnogo manja u ovom slučaju je zadužen gornji nosač. I sigurno je bolje imati dva nosača kod bojlera 60+ litara nego jedan.
 
Kaakva sila potezanja kod bojlera?
Neko vam vuce bojler? 😐
 
Niko ga ne vuče, vuče se sam. Postaviš težište i na osloncu kad razložiš silu dobiješ i silu smicanja i silu istezanja. Nisu dž leteli oni buckasti bojleri iako su na dva oslonca gde god je bio jači zemljotres, mnogo je manja razlika izmedju sile smicanja i sile istezanja.
 
Gde su leteli bojleri? Taj zemljotres koji obori dobro postavljen bojler sa 80kg vode verovatno ne bi ostavio zgradu na temeljima. Probaj da odvojiš pun bojler pa napiši šta se desilo. Znaš koja sila mora da ga odlepi od zida i počupa cevi iz zida?
 
Raspitaj se malo u Kraljevu, pisao sam o kratkim buckastim bojlerima kojima je težište dosta udaljeno od zida.
 
Ako je dobar zid, dobri tipovi..ovo sto kaze @nidza pre ce zgrada da se sruši..

Sve ostalo ili je okačeno na trosan beton ili na blokove.. Ko zna gde..
 
Bojleri su okačeni ili na blok ili na polublok zavisi kakva je gradnja, jedino soliteri gde je sve sam beton. Za te buckaste ne pomaže nikakav tipl, jedino navojna šipka i sa pločicom 100x100 i skroz kroz zid.
 
A ko montira bojler na blok, kada se montira na blok mora se zid bušiti i onda može i na jedan nosač.
 
Svako ko je bušio sa hiltijem zna odmah kakav ce biti taj anker za bojler.

Giter blokovi nisu isti. Ako su sa gustim saćem i debljim zidovima super.. Ali ako su oni jeftini sa velikim šupljinama i tanjim zidovima, oseti se tacno kako bušilica propada dok se busi.

002-giter-blok-25-neimar-3232382369.jpg

blok-giter-5-5425643280662-71804721974-1173623832.jpg

Mislim da sam vidjao sa jos vecim šupljinama.

Jos ga hilti razbija dok buši.. Haos.
 
Ovakve blokove bi trebalo bušiti sa običnom vibracionom bušilicom, ne sa pneumatskim tzv. Hiltijem.

Takođe, korišćena tipla je od velike važnosti. Postoje tiple za gotovo sve varijante zidova.
Postoje i tzv. hemijski tiplovi, hemijske špecije i lepokovi koji se ubrizgavaju u rupu pre stvaljanja tipla (opet namenskog baš za to), i to drži odlično, ako je odgovarajuće.

Kakav god da je zid i šta god da se veša, izbegavajte najjeftinije tiplove sa pijace i slične ponude.
Wurth ima odličnu ponudu, i trgovce koji znaju šta čemu služi.
Takođe, Fisher ima gotovo sve za sve: https://www.fischer.rs/hr-rs/products
U Lidlu se tu i tamo pojave Fisher tiplovi veoma povoljno.
 
Poslednja izmena:
Od pre 5 godina kada smo renovirali stan sam se opremio fischer tiplovima najrazličitijim, bar 10 različitih vrsta, za blok, gips, beton, montu, pa različite veličine. Par hiljada dinara platio, još ih imam svih vrsta. Moj bojler je onaj debeljuškasti, kraći a širi, znam da su stavljani brezoni kroz zid pa sa obe strane stezani. Međutim, taj zid je od armiranog betona, da li je moralo tako ili je moglo i sa tiplovima ne znam. Ali bojler se ne menja često, a čak i kasnije kada ga menjate najčešće će moći da se zadrži šina za kačenje, pa ne vidim neku poentu u štednji na tome.
 
U armirani beton može i klasična kvalitetna tipla, a najbolje anker ovakvog tipa.
Ovakvi ankeri u dobrom betonu drže i Fergusona da zakačiš.

Ovakve ankere smo kod mene korisiti na terasi da veoma izbačenu tendu koja ima držače sa malim osnim rastojanjem, zašrafimo na zid od armiranog vibrobetona.
Dok smo pili pivo po završetku posla, okačilo se nas ukupno 400kg, vežbali zgibove.
Rek'o bih da će pre vetar da izlomi i počupa leksan i iskrivi metalnu konstrukciju, nego što će anker krenuti napolje.

Za mekše, šuplje i materijale koji se krune, jeste dvostrano pričvršćen anker najbolji. Ali nije uvek lako prići sa druge strane, ponekad je i nemoguće.
Tu se koriste tzv. hemijski tiplovi.
 
Poslednja izmena:
Pa Elit inox daje 15 godina bezuslovno, ako ga uzimaš zbog izgleda, to je jedno, ali garanciju bolju ne daje niko.
 
Nazad
Vrh Dno