Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

@canejr
Moram da priznam da ti se divim na strpljenju i hladnoj glavi...
Do skoro sam se sklanjao svemu, a od pre 2 nedelje kada sam naleteo na jednog taksistu koji je bio ekstremno bezobrazan, i od tada ponasam se kao da vozim kola po gradu s razilkom da ne postujem bas svako crveno svetlo i maltretiram taksiste kad god mi se ukaze prilika ;)
I ne dao im Bog da ne ispostuju pravo prvenstva ili me na neki drugi nacin ugroze. Bas juce me jedan magarac isekao, i posto nisam mogao da stanem, zaustavio sam se nogom na njegovom gepeku. Kad je krenuo da histerise, samo sam krenuo da silazim sa bicikla. Bez puno rasprave. Samo se okrenuo i vratio u kola, posto je valjda uspeo da shvati da je napravio glupost ispred pandura.

E da, i ogranicenje od 1m sa desne strane sam resio da tumacim 1 m od imaginarne linije koja se moze povuci od spoljasnjih ivica sahtova, sto mu dodje nekih 1,5-2 m od ivicnjaka. Do sad se niko nije bunio, a ja se osecam mnogo bezbednije.
 
Poslednja izmena:
Prvi klip odlican. Svi smo mi prosli kroz tako nesto, a i dalje nazalost prolazimo kroz takve stvari. Naravno ima i gorih situacija kao sto rece. Ipak biciklisti su i dalje duhovi na putevima i niko ih ne vidi.
 
Apropo parkiranja gde se stigne itd... Verujte ljudi da nije lako, i ne, nije resenje ici svuda peske ili GSPom. Neki prosto moraju kolima jer bi im drugacije trebalo 2 dana da zavrse posao koji inace zavrse za 1 dan (ne mislim striktno posao u smislu zarade za zivot, vec ono voznja dece do obdanista i tome slicno).
Problem je u ljudima koji bas i ne moraju da voze auto a voze ga, iako mislim da su takvi u manjini samo se najbahatije ponasaju pa zato najvise dolaze do izrazaja. Naravno, mnogo veci problem od toga je nepostojanje infrastrukture tj uzasan urbanisticki plan (i njegovo krsenje). Sto se dostavnih vozila tice, tu je ogroman problem nepostojanje infrastrukture kod nas. Ne samo parkinga, vec samih prodavnica koje se otvaraju kako kome dune bez razmisljanja da li ce tu biti prostora za utovar i istovar robe, pa vrlo malo prodavnica zapravo ima ulaz sa zadnje strane i slicne olaksice za prevoznike.
Ne opravdavam vozace koji se parkiraju tako da smetaju nekome, jer licno se uvek trudim da se parkiram propisno, ali ih s jedne strane razumem jer je parkiranje u Beogradu haos. Nije problem da se plati, cesto najcesce i idem na tu opciju jer znam da imam parking siguran. Problem je kad su sve garaze u tom kraju zauzete, kao i parkinzi... Onda imas zone gde ne smes da ostanes duze od 1-2-3h, a ponekad ne mozes da kontrolises svoje zadrzavanje i onda neminovno prekoracujes maximalno vreme zadrzavanja (a mesta u garazi jelte nije bilo). Preparkiravanje ne pomaze jer se verovatno trazi parking u istoj zoni, tako da nema poente...
Moj licni stav je da sve dok se parkiraju tako da ne zaustavljaju/usporavaju saobracaj u nekoj ulici, ili totalno blokiraju trotoar/bici stazu, ne zameram vozacima pogresno parkiranje.
Sto se ovog parkiranja oko zgrada tice gde se koriste i stazice i trotoari. Licno znam za par drugara koji parkiraju auto samo i iskljucivo ispod svog prozora, makar to bila trava ili druga povrsina koja nije namenjena za parkiranje. Zato sto kad god ga parkiraju negde dalje, ne mogu da cuju alarm i tome slicno. Sto znaci menjanje radia na svakih mesec dana. Ili u slucaju jednog drugara, dva puta je sprecio kradju auta, da nije bio parkiran blizu bio bi bez auta. To nije problem pesaka, biciklista, dece na terenima koja to moraju da trpe, niti urbanistickog plana, vec neke tuzne sredine u kojoj zivimo.

@boggyman
Taktika ti nije losa samo preporucujem nabavku nekog ogledala/retrovizora ako ga vec nemas. Poneki put ces naleteti na usijanu glavu koja hoce da te zgazi, pa je bolje da ga vidis ako se zalece nego da zavrsis na urgentnom ;) Pricam iz iskustva, iako se nisam isterivao ili vozio nasilnicki, ali imao sam par situacija gde su me bukvalno izgurali sa puta. GSP na primer, samo svirne i krene da me gura van puta, nebitno da li ja imam negde da se sklonim ili ne. A drzao sam se ivice i nikome nisam smetao, samo kad se nekom zuri onda sve gazi ispred sebe :)
 
Poslednja izmena:
Bravo @cane za klip,trebalo je imati strpljenja za to.
Razocarao me SAT kada si rekao da nisu zeleli da uzimaju to da pokazuju u emisiji.
 
A kao da je SAT i ikad bio ozbiljna emisija. Što se informativnog dela tiče, više naučim/pohvatam u Top Gear-u nego od njih.
 
@canejr
Moram da priznam da ti se divim na strpljenju i hladnoj glavi...
Do skoro sam se sklanjao svemu, a od pre 2 nedelje kada sam naleteo na jednog taksistu koji je bio ekstremno bezobrazan, i od tada ponasam se kao da vozim kola po gradu s razilkom da ne postujem bas svako crveno svetlo i maltretiram taksiste kad god mi se ukaze prilika ;)
I ne dao im Bog da ne ispostuju pravo prvenstva ili me na neki drugi nacin ugroze. Bas juce me jedan magarac isekao, i posto nisam mogao da stanem, zaustavio sam se nogom na njegovom gepeku. Kad je krenuo da histerise, samo sam krenuo da silazim sa bicikla. Bez puno rasprave. Samo se okrenuo i vratio u kola, posto je valjda uspeo da shvati da je napravio glupost ispred pandura.

E da, i ogranicenje od 1m sa desne strane sam resio da tumacim 1 m od imaginarne linije koja se moze povuci od spoljasnjih ivica sahtova, sto mu dodje nekih 1,5-2 m od ivicnjaka. Do sad se niko nije bunio, a ja se osecam mnogo bezbednije.

Zbog cega pobogu? Cemu to vodi sta mislis? Po meni vode ka tome da ce te neko zakaciti autom, kombijem, kamionom, da ces ti nekoga prebiti ili neko tebe, ili gore. U cemu je poenta?
Zanima me zbog toga sto sam obilazio skoro na magistralnom putu dvojicu biciklista, vidi se da su bili iskusni po opremi i biciklima ali i kondiciji, ali vidis vozili su jedan pored drugog i samo zbog toga ih kolona koja se stvorila nije mogla obici... itd da ne davim ali to ne vodi nicemu, sta smo trebali po toj logici da stanemo i da ih bijemo?
 
Bio sam u go 2 pro radnji..imaju simpa stvari, ali mi je najinteresantniji bio merida 1-20,
u ful x9 sram opremi za samo 1100e, nov naravno..i to josh beli :D
 
Boggyman iako je malo ekstreman sa tim principom, on je u principu i najbolji. Mene su zilion puta isekli jer sam jednostavno vozio na pola metra od ivice kolovoza. Iskreno, nema dana da me neka budala ne iseče (pred raskrsnicu ili na ravnoj deonici puta). Neki put iseku, aj' ponekad nije bilo neko opasno presecanje, a nekad legnem na kočnice i mislim da će sajle popucati. Ali u globalu, ako ostaviš prostora da vozač iza misli da može da se provuče (ubrzo shvati da ne može i pokušava da se naglo vrati u traku) znaj da ćeš nayebati u saobraćaju. Pričam ovo iz 5-ogodišnje skoro svakodnevne vožnje po gradu poštujuću sve propise kao i ostali učesnici saobraćaja (makar oni savesni).

Sada, kad primetim da je neka čupava situacija (dosta automobila nailazi iz suprotnog pravca i slično) i da vozač iza hoće da me obiđe, odaljim se nekih metar od ivice kolovoza (obično vozim između 25 i 30km/h) i dok ne prođe kolona, ovaj iza može samo da kulira i sačeka priliku za propisno obilaženje.
 
Poslednja izmena:
Takvim ponasanjem samo postajete isti kao i oni sto ne znaju da obilaze...
 
Nažalost, moram se složiti. UZ NAPOMENU, da ja sa time što radim ne kršim ZOBS (sa te strane mi je makar savest mirna).
 
Poslednja izmena:
A kao da je SAT i ikad bio ozbiljna emisija. Što se informativnog dela tiče, više naučim/pohvatam u Top Gear-u nego od njih.

SAT je smejurija. Niko ne krši zakon više od Alvirovića. Bio je okačen na YT-u snimak Alvirovića kako vozi autoputem neki džip i to, ni manje ni više, nego oko 190km/h sa mobilnim na uvcetu. Snimak je brže bolje izbrisan. A i redovno vidjam njihova test vozila na ulicama sa vozačima koji krše raznorazne propise. SAT je privatno preduzeće gde se zaposleni šikaniraju,a tata i sin se busaju u prsa...

I, najnovije iskustvo. Vraćam se kući sa posla i kod Ideje u Gandijevoj idem mi lik u susret na bajsu. Vozi čovek u suprotnom smeru, stanem, raširim ruke, kažem "kuda?! Preko!!!" misleći na to da je njegova staza preko, a on me fino otera... Mrzelo me da ga umoran jurim :d
 
Zbog cega pobogu? Cemu to vodi sta mislis? Po meni vode ka tome da ce te neko zakaciti autom, kombijem, kamionom, da ces ti nekoga prebiti ili neko tebe, ili gore. U cemu je poenta?
Zanima me zbog toga sto sam obilazio skoro na magistralnom putu dvojicu biciklista, vidi se da su bili iskusni po opremi i biciklima ali i kondiciji, ali vidis vozili su jedan pored drugog i samo zbog toga ih kolona koja se stvorila nije mogla obici... itd da ne davim ali to ne vodi nicemu, sta smo trebali po toj logici da stanemo i da ih bijemo?
Pa ovako, meni je bitno da me vide da me tretiraju kao vozilo, a ne kao prepreku na putu. Sve što sam napisao odnosi se na gradsku vožnju. Van grada je druga priča. Vozi se u koloni, retko ispod 18 kmh..
 
Hvala svima na interesovanju i uvažavanju. Pokušaću da prokomentarišem sve.
1. NE POSTOJI opravdanje za divljačko parkiranje. Pogotovo dostavnih vozila. Takvo ponašanje nisam video nigde osim u Beogradu/Srbiji, a radnji i sladoleda u celom svetu. Samo što u svetu postoji nešto što se zove kolica, pa izvoli malo i radi. Kad već nisu hteli da uče školu. ;)
2. To da se neko parkira kad je gužva, pa posle izgleda da ima mesta, u stvari se dešava jako retko. Fora je da 99 % njih i ne pomisli da traži mesto dalje od 30 m. Danas kod mene u kraju (prostora koliko hoćeš) džip parkiran na travi u nastavku parkinga, blizu kafića. Na 20 metara odatle sve prazna parking mesta (prava parking mesta).
3. Kad vozim ulicom, držim se uvek što bliže desnoj ivici (koliko ulica dozvoljava). Posle svakog šahta se opet vratim uz ivicu. A pre svakog šahta bacim pogled preko ramena, da se uverim da je bezbedno. Blokiranje drugih samo vodi u konflikt.
4. Zanimljivo, ja sa GSP-om (bar dok sam na biciklu ;)) imam odlična iskustva. Problem je što često "parkiraju" na zebri, pa ne može da se pređe na zeleno.
5. Znak na 5:20 nije zabrana za bicikliste, tačno. Posledica frustracije što grad to naziva biciklističkom stazom i što tu ne postoji nikakva alternativa. :)
6. Dule, trebalo je da dođeš na Beograd Velograd. Sve što si naveo, Holanđani uredno obavljaju na biciklu. Mene u obdanište, 3 km od kuće, vodili busom (ne Holanđani :)), busom i u srednju/fakultet. Vozači imaju taj trip da bus i gradski saobraćaj prave gužvu, a u stvari je obrnuto. Od svih Beograđana koji idu kolima na posao/grad, najviše 5 % ima stvarnu potrebu za to. A svako ide sâm, naravno, pa zauzme oko 20 m2 prostora samo za sebe. Na Beograd Velograd su baš prikazali simpatičnu sliku o zauzimanju prostora. Isti broj ljudi da se preveze kolima, busom i biciklima. Kolima su zauzeli celu uličicu i to poređani kao lego kockice, bez razmaka. Isti broj ljudi je stao u samo jedan autobus, zauzevši manje od 10 % prostora. A kad su svi bili na biciklima, još manje.

Gužve u saobraćaju se sigurno pogoršaju kad dugo nema nekog autobusa. Ipak, busevi retko crkavaju u sred vožnje. Obično kasne zato što od automobila ne mogu da prođu, zato što automobili ne dozvoljavaju da se autobus uključi u saobraćaj, zato što automobili izazovu sudar, zato što od automobila nema dovoljno mesta da se prođe, zato što vozači nikad "nisu obavešteni" da je neka ulica zatvorena, zato što su automobili divljački parkirani i zato što su svi semafori prilagođeni automobilima (!), pa bus obavezno staje na crveno. Iako Beogradu verovatno nedostaje bar 300 autobusa, kada bi jedan dan zabranili automobile u gradu, gradski prevoz bi, i sa toliko više putnika, radio savršeno. Kad bi izbacio autobuse i ljudima podelio automobile, nastao bi potpuni haos.

I naravno da ni u jednom gradu sveta nema dovoljno parking mesta za sve vozače (za Srbe ni planeta Parking ne bi bila dovoljna). Samo što su u svim drugim gradovima svesni toga i što traže rešenja i alternative u okviru razuma, logike, normi, pravila, propisa i zakona. Samo Srbin krene kolima u grad znajući da nema mesta. Tu se opet vraćamo na moju opasku - mogu li da opljačkam banku ako mi nedostaje para?

Btw, iako je nebitno, jer opravdanja ionako nema, gde god se na slikama vidi dostavno vozilo, parking je max 10 metara dalje. Samo treba ući u uličicu, još 15 sekundi vožnje.
 
Bio sam u go 2 pro radnji..imaju simpa stvari, ali mi je najinteresantniji bio merida 1-20,
u ful x9 sram opremi za samo 1100e, nov naravno..i to josh beli :D
Jel su mu i gume bele? :d

Takvim ponasanjem samo postajete isti kao i oni sto ne znaju da obilaze...
Izmedju opcije da me neko izgura u kanal i da budem isti kao oni, pre cu da budem isti, nazalost. Vec mi se desilo da me izguraju sa puta kad sam vozio bukvalno 10-20cm od ivice i sto manje smetao drugima. Na moju srecu nisam imao nekih povreda iako sam padao sa bajsa, ali se trudim da to ubuduce sprecim da ne bi doslo do povreda.
Napominjem da to retko kad radim, ali kad procenim da je neko spreman da me tako lagano isece, ili da prosto nema mesta na bezbedan nacin da me pretekne (niti da se ja sklonim, sto veoma cesto radim), onda bolje da zauzmem "busiju" i tako budem bezbedan.

Nažalost, moram se složiti. UZ NAPOMENU, da ja sa time što radim ne kršim ZOBS (sa te strane mi je makar savest mirna).
+1


@cane
Uglavnom si u pravu, ali opet kazem auto ne moze da se zameni u nekim situacijama, koliko god se cinilo da postoje razumne alternative. Tacno je da se kod nas (u BGu) koristi vise nego sto bi trebalo i da ga koriste i ljudi koji nemaju preku potrebu. Holandjani imaju infrastrukturu i svest koju su gradili dosta dugo, mi nemamo ni jedno ni drugo :)
Evo ti prost primer gde bi dan sa GSPom trajao mnogo duze da nema auta. Lestane, gde ja zivim, nije toliko daleko od centra grada (oko 16-17km). Medjutim, da bi se doslo do centra grada, treba potrositi barem 1h15min-20min u prevozu, pod uslovom da ti odmah dodje prigradski bus sto cesto nije slucaj. Znaci racunas oko 1h 30min, kad je guzva i vise. Sa kolima je potrebno 25min autoputem, kad nema guzve u Kneza Milosa i manje.
Ljudi iz Mladenovca stizu brze do centra grada jer imaju jednu direktnu liniju (Lastu). Mladenovac je 3 puta dalje od centra grada nego Lestane.

Posto mesta u lokalnom obdanistu nema za sve (tek su ga skoro i sagradili i odmah se popunilo sa decom onih koji su bliski sa lokalnim politicarima), dete moras da vodis na drugu lokaciju, u slucaju mojih to je Novi Beograd (25km). Pa ti sracunaj koliko ti vremena treba da izgubis u prevozu svaki dan na sve te aktivnosti (posao, deca, prodavnica, itd). Okvirno, oko 3h, ponekad i vise ako treba jos nesto po gradu da zavrsis mimo svakodnevnih obaveza. Ne znam za tebe, ali meni 3h nije malo ;)

Ja koristim bajs i stizem za 45min-1h, ali na bajsu ne mozes dete da vozis, niti stvari da nosis itd. Nezgono je i na posao da se ide bajsem zbog terena koji ce neminovno iscediti dosta znoja iz svakoga, a dolazak na posao u takvom stanju i nije bas dobrodosao kod vecine poslodavaca. Plus da budem iskren, nije ni potpuno bezbedno, i naravno da ce to u startu da odbije ljude od te pomisli. Kojim god pravcem da krenes za grad trotoara nema (ili je previse uzan da bi se vozio bajs i mimioilazili pesaci), onda jedino preostaje ulica gde pored ociglednih opasnosti pokupis jos mnogo prljavstine dok dodjes na odrediste. Tu je opet problem u infrastrukturi koju sam spomenuo na pocetku.
Da postoji metro ili neki drugi brzi vid transporta sve bi ovo bilo drugacije, ali kad opcije nema (pored GSPa) auto je ipak najbolja opcija.

Ne znam ni sto sam se ovoliko raspisao u temi koja nema puno veze sa time, ali ajd :)
Inace na BG Velograd nisam mogao da dodjem zbog obaveza na faxu, *** :(
 
Shvatam da nam je infrastruktura očajna i razumem da smo daleko od Holanđana (pokazali nam sliku žene koja ima specijalan bicikl i vozi troje dece u školu, sasvim normalna stvar za njih). A ići bajkom na posao je neizvodljivo. To sam preneo i "odgovornima", objasnivši da je neophodno imati biciklističke garaže i javna kupatila za to. Ono što hoću da ti kažem jeste da i kod nas uvek ima alternativa, ali smo mi naučeni na auto, zato što policija već 25 godina ne radi svoj posao i ne dira vozače. Moji su ranije kretali ujutru, da bi imali vremena da me odvezu busom u obdanište. Na preglede na Institutu za majku i dete (2 busa) kretali smo pre 5 ujutru, iako su oni radili tek od 8. Ja sam radio na Dorćolu (~14 km) i kretao sat i po ranije od kuće na bus. Kasnije sam kupio kineski motor, da stižem brže bar kad je lepo vreme, a ne pravim zastoj tražeći parking. To što kreneš autom do posla, ne znači da moraš njime da ideš skroz do posla. :) Uostalom, kada bi se kod nas u praksi primenjivali svi zakoni kao u Evropi, pa da ne možeš da parkiraš kako hoćeš, da ne možeš da se zaustavljaš ispred trafike i autobuske stanice... Da li bi i dalje išao kolima na posao? Bar 90 % ljudi ne bi. To je ono što je poražavajuće. Svi idu unapred računajući na bahatost i čuveno srpsko "muvanje" (ti lično možda ne, ne radi se o tome). Šta da se plaća ulazak u širi centar, kao u Londonu?

Btw, ako se dobro sećam, Holanđani su pre godinu-dve uveli plaćanje registracije prema pređenoj kilometraži. :D Ako se dobro sećam, imaju zapisanu kilometražu na prethodnoj registraciji, pa očitaju novu i naplate evro po km ili tako nešto. :D Ne znam da li zapisuju km kad izlaze iz zemlje. Nisam detaljno ispitivao, samo sam letimično pregledao članak u novinama, ali zvuči stvarno zanimljivo. Rekli bi ljudi - najpošteniji sistem plaćanja - koliko koristiš auto. Opet, ne znam da li imaju različite cene prema kategoriji vozila i emisiji gasova. Ali, zanimljiva ideja, to ću da predložim i našima. :D I da zabrane u centru kola duža od 4,5 m (pa za par godina 4).

Inače, ima veze sa temom, jer sve o čemu pričamo utiče i na kulturu ponašanja u saobraćaju i na biciklističku infrastrukturu.
 
Zabrana za kola odredjene duzine da, ali 4.5m je previse kratko da bi predstavljalo problem :) Ja bih preko 5.5 zabranio, jer ce takav u retko koje parking mesto da stane.
Vozim trenutno auto dugacak 4.8m i mozda u 5-10% slucajeva ne mogu da ga parkiram tamo gde sam prethodni auto od 3.5m mogao. :)
Sto se prevoza tice, ne kazem da nije moguce, vec da se gubi nedeljno oko 15h zivota samo na prevoz, ne znam kako tebi ali meni to nije malo.
 
Poslednja izmena:
Meni, koji sam na 5km od posla se više isplati kolima ili bajsom nego busom. Prva verzija: 20-30 min uz presedanje i dosta pešačenja [uračunato u vreme], druga: 35-45 min uz dva presedanja i manje pešačenja, i treća: 45-55 min uz jedno presedanje i najmanje pešačenja. Kolima 5 minuta. Bajsem 10-15. Zavisi kako i koliko brzo vozim.

Evo vam jedan od ljubitelja automobila.

http://www.politika.rs/pogledi/Istok-Pavlovic/Busplus-i-jedna-naucnofantasticna-prica.lt.html

@Canejr,

neke stvari uzimaš mnogo zdravo za gotovo. Kako ti je dule rekao, generalno si u pravu ali ne za sve. Postoje i izuzeci, na žalost, ti si se uhvatio generalizovanja. Probaj da se menjaš sa npr. dostavljačem, pa kreni da parkiraš na mestu predvidjenom za to, zatim istovari robu, prevezi do objekta, sredi papire, ovo ono, a za to vreme moraš da prelaziš ulice, visoke ivičnjake, da zaključavaš kamion\kombi, da non-stop krajičkom oka motriš na njega... I kako Dule reče, ovde svako otvori prodavnicu gde mu se ćefne. Da li je i u Holandiji tako? Ne verujem. Urbanistički planovi :]
 
A odmah da krenes pesaka, ispade kao dobra solucija. :)
 
Generalizovanje je važno da bi ljudi shvatili da nijedan slučaj nije specifičan koliko oni misle. :) Ja sam do posla putovao jednim prevozom + pešačenje 20-25 minuta, ukupno bar sat i po. Većina ljudi koji imaju kola ne mogu da zamisle da pešače ni 2 minuta. Sigurno ne zato što ne mogu. Dužinu auta u gradu bih ograničio zbog zauzimanja prostora na ulici. A kad smanjiš na 4 metra, onda i parking mesta (redna) mogu da budu osetno kraća, pa ih bude više. Zamisli da u grad pustiš samo kola do 3 m. I da imaju minimum 2 putnika. Konačno, dostavljači su mi omiljeni primer, jer upravo tu stvari moraju da se shvate. Šta ima ikoga da zanima koliko posla ima neki dostavljač? Znaš li koliko rudar mora da kopa za svoju platu? Koliko kasirka stoji tokom dana? Sve što si naveo njemu je u opisu radnog mesta, tj. posla. Pa? Možemo da diskutujemo da li treba sprečavati otvaranje lokala ako vlasnik ne dostavi prihvatljiv plan snabdevanja. Ali, ništa dostavljačima ne daje pravo da se ponašaju kako se ponašaju. Slike u filmu "Kako je lepo biti" nisu usamljeni slučajevi. Sve to mogu da snimim 50 puta svakog dana. Čisto iživljavanje bezobrazne stoke. Zarad njihovog komfora, a na štetu svih ostalih. Koji većinom imaju daleko pametnija i važnija posla od jednog dostavljača.

Btw, već sam pomenuo šta su pričali Holanđani - umesto hipermarketa otvaranje što više malih radnji, blizu kuća, u koje ljudi odlaze biciklima. Dakle, rekao bih da su tamo prodavnice i češće od svakog ćoška. :)
A živo me zanima na šta misliš kad kažeš da "uzimam zdravo za gotovo"? :) Zdrav razum, vaspitanje, propise...? :)
 
^Al prvo valja uraditi analizu koliko ima kola na ulici u kojima ima više od jedne osobe, i nekakvo istraživanje o tome koliko ljudi koji sad idu sami kolima odlučilo da vozi još neku osobu sa sobom zbog nove pogodnosti, pa okvirno proračunati ishod mere. Mada meni se čini da bi ipak žute trake trebalo ostaviti samo za javni prevoz, a ljude koji se voze po gradu sami u kolima obeshrabriti na drugi način.

Elem, ja ću od avgusta ići na praksu, i to sa Pevca na NBG. Razmišljao sam dal bih mogo bajsom, imam relativno ravan put do tamo (jedini uspon je most na adi) pa se nadam da bih sa umerenom spoljnom temperaturom mogao da izbegnem preterano znojenje. Jedina druga opcija je bus u jutarnjem špicu, preko Gazele ili Mosta na Adi. Pretpostavljam da je druga opcija znatno povoljnija, preko mosta ide samo 94, a do njega mogu da stignem sa jednim ili dva prevoza. Bajsom bih mogao za manje od sata da stignem. A što se tiče busa, ako uporedim sa vožnjom do faksa, pretpostavljam da bi mogla da traje od 45 min do 1h20m u zavisnosti od izbora prevoza, gustine putnika i saobraćaja i težine vozačeve desne noge. Još ne znam da li imaju neka specijalna pravila oblačenja (ako imaju onda bajsiranje pada u vodu). Jel zna neko iz iskustva u Beogradskom saobraćaju šta mi je bolja opcija? (jako retko idem na NBG, a izjutra nikad nisam išo)

Cane, jel se sećaš onog momka u likri što smo ga sreli na Ceraku u povratku sa Biciklijade, kome sam mahnuo. E skoro mi njegov brat reče da su mu doktori naredili da smanji vožnju bajsa, i to dosta, jer počinje loše da utiče na kičmu, a on se stvarno nije skidao s bajsa. Tako da budite na oprezu, previše bajsiranja može da škodi. Nemojte da vam postane opsesija. :)
 
^Al prvo valja uraditi analizu koliko ima kola na ulici u kojima ima više od jedne osobe
Moj "original research", što bi rekli na WP, kaže 0%! :D
Relativno retko idem na posao, a još ređe u špicu, al' kad god se zaglavim oko Zelenjaka/Brankovog u kolima osvrnem se i iznerviram što svi sedimo sami u vozilima za 5 ljudi i pumpamo dim. Nekad mi misli odu na stranu praktičnijih motorizovanih vozila, za jednu do dve osobe, nekad na nešto izvodljivije kao HOV.

Ponekad i na to da treba da se nateram da se probudim ranije i nađem neko rešenje da na poslu ne mislim dal' će neko da mi ukrade bajs. Onda ostaje samo problem kako sići na Brankov most ako ideš iz pravca Bul. Kralja Aleksandra? Mrzim da idem pored Terazija u suprotnom smeru i, naravno, da prolazim kroz tunel. Jel ima neka bolja fora?
 
Zaboravih u kojem kraju živiš, ali ako možeš, izbegni Terazije skroz. Spusti se do Gavrila Principa i cepaj do kraja te ulice.
 
Jel pod suprotnim smerom pored Terazija misliš na onu ulicu levo dole prema Zelenom vencu koja je jednosmerna? Elem, osim Terazijskog tunela do Brankovog mosta možeš da dođeš zaobilaznim putem. Uđeš u Terazije, i pred ulazom u Knez Mihajlovu skreneš levo (ima oznaka na ulici), onda na trotoar pa dole, pa desno pored sendičare i picerije i onda spičiš pored garaže na sprat do prve raskrsnice, tu ideš levo dole do Brankove ulice.

EDIT: preteče me Džoni (jer kucam post pola sata). Dobra je Gavrila Principa, s tim što će biti kratak uspon pred most.
 
Poslednja izmena:
Ja uvek idem terazijskim tunelom, nije toliko strasan koliko se cini na prvi pogled jer je nizbrdo u pocetku i moze dobar zalet da se uhvati, tako da se retko ko da te obidje i mozes da uhvatis sredinu desne trake.
 
Jel pod suprotnim smerom pored Terazija misliš na onu ulicu levo dole prema Zelenom vencu koja je jednosmerna? Elem, osim Terazijskog tunela do Brankovog mosta možeš da dođeš zaobilaznim putem. Uđeš u Terazije, i pred ulazom u Knez Mihajlovu skreneš levo (ima oznaka na ulici), onda na trotoar pa dole, pa desno pored sendičare i picerije i onda spičiš pored garaže na sprat do prve raskrsnice, tu ideš levo dole do Brankove ulice.

Tako i ja ponekad radim. :) Međutim, zabranjeno je skretanje udesno u samu Brankovu, pa vršim neke egzibicije po trotoaru kad nema pešaka.

U pravu je Dule za terazijski tunel, ali (po meni) samo kad žuriš/žurim negde i znam da neću da puzim po putu.
 
Poslednja izmena:
Ma umesto žutih traka uvesti plave trake i da jedino njima smeju lična vozila. Dakle, njima 1 traka, za autobuse sve ostale. Sve semafore prilagoditi busevima. U grad samo vozila do 4,5, pa onda 4, pa 3,5 metra. Minimum 50 % popunjenih sedišta ili 2 putnika za kola sa 2 sedišta. Milina. :)

@bahati Istim putem kojim se sa mosta penjem u centar, prva ulica levo (Pop Lukina?), pa skroz do Kneza. Onda ili pored Doma sindikata, ili na Makedonsku, do Takovske, pa Bulevar. Samo obrnuto. :D Ako već nećeš Terazije, pa Ulica trg Nikole Pašića. Btw, klip je super, rado sam gledao serijal dok je bilo na TV.

@ivan Sećam se da si pozdravio nekoga, baš se ne sećam lika. :) Mislim da je stvar sa kičmom individualna, a pitanje je i kako voziš, kakav ti je položaj, da li je dobra velilčina rama, itd. Nije sve u km, a veliko je pitanje da li je kičma stradala od bajka. Za NBG sve zavisi koji deo NBG? Ja bih 56 do sajma, pa onda 88/89. Ili 56 do Gazele, pa gore na 17/18. Ili 56 do Zelenjaka, pa 15/16/95 i još gomila drugih. Ako ti odgovara 94, onda super, ideš na 59 do 94. Prosto. :D Naravno, ako si puniša, :) iskombinuješ kombije, možeš i E2 i E7, pa onda vidiš šta ti dalje odgovara. Ili bus do neke linije koja ide na NBG. Bajk je definitivno nepraktičan, pogotovo kad je kiša. Mada, možeš da proveriš da li neka benzinska pumpa u blizini nudi mogućnost tuširanja.
 
Ako bi generalizovali, sve bicikliste možeš strpati u isti koš sa onim koji vozi po stazi u suprotnom smeru, koji se zaleće u devojke na rolerima na Adi, koji juri niz nizbrdicu i prtiče biciklistu ispred sebe,a nije dobro procenio situaciju, koji vozi pijan... Ako se ide po tom principu. Kažem lepo, dok god se nadjete u koži nekoga ko radi taj i taj posao nećete i ne možete znati zašto tako čovek postupa. Pod ovime ne mislim na one bezobrazne i bahate likove.

Svako putovanje na posao preko 30-45 min meni dodje kao gubljenje vremena. Razumem da je neke sila prilika naterala na to, ne verujem da bih se i ja mnogo dvoumio na to da je posao odličan [dobra lova, radno vreme], ali za sat i po može da se stigne do NS-a. Sve je to problem do vrha gradske, opštinske, republičke vlasti. Pazite ovo, noćas sam išao do Batajnice beovozom, sve je prošlo bez problema. U povratku odlučim da mi je lakše sesti na bus pošto sam već zaglavio na izlazu iz Batajnice pa me mrzelo njakati se nazad do željezničke. I lepo krenem da čekam bus, posle 5 minuta naidje 706 i fino krene vožnja. Stari zglobni bus, prokišnjava na sredini, auspuh je okrenut ka unutra, u disku ima više svetla. No dobro, važno je stići na odredište. Eeee, ne lezi vraže, na ulazu u Zemun, tamo gde je okretnica, odmah na početku, majstor nas sve lepo izbaci napolje sa obrazloženjem da mu je završila smena...

:d :D :d
 
A i ti si nasao da se vozis na kraju smene :D
 
Nazad
Vrh Dno