Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Danas bio primoran da zamenim moje Kenda Easy 8 gume.Uzete polovne,posle nekih 8-9k km pocele su da se buse cim samo vide staklo:(Nacisto sam ih potrosio.Posto je kinta problem,a polovnih nije bilo na cikloberzi uzeh danas Schwalbe Black Jack 1.9 za ravno 1000 dinara po komadu.Dvoumuo sam se iskreno izmedju njih i Schwalbe CX,no ipak uzeh ove.Za prvi dan utisci su ok.Solidno se vrte,dobro drze u krivinama(mada mi je malo cudan osecaj,mozda zato sto su osetno uze od Kende),mada su ruku na srce sporije od Kende a i osetno teze(zicana verzija).Po tom pitanju Kenda je majka:) U globalu sam zadovoljan kupovinom,obicne pijacarke su 800 dinara.
 
Zar te Schwalbe nisu neka kvalitetnija marka?

Pitanje, da li na starije bajseve sa čeličnim ramom mogu da se stave ulošci od pogona? Iz nekog razloga ležaj od klasičnog pogona [osovina] mi se bukvalno raspadne. Kuglice poispadaju prilikom skidanja, a metalni okvir ležaja bude smrvljen. Ne mogu da otkrijem šta je uzrok tome.
 
Pa, ništa. Zvučalo je kao da su slabijeg kvaliteta. Nego, zna li neko odgovor za pogon?
 
Zar te Schwalbe nisu neka kvalitetnija marka?

Pitanje, da li na starije bajseve sa čeličnim ramom mogu da se stave ulošci od pogona? Iz nekog razloga ležaj od klasičnog pogona [osovina] mi se bukvalno raspadne. Kuglice poispadaju prilikom skidanja, a metalni okvir ležaja bude smrvljen. Ne mogu da otkrijem šta je uzrok tome.

Kriva ti je osovina, zato lomi lezajeve.
Mogu, ima na planetbike ulosci za starije bicikle.
 
Vozi mi se bicikl :d
 
Kriva ti je osovina, zato lomi lezajeve.
Mogu, ima na planetbike ulosci za starije bicikle.

Nije kriva. Menjao sam je za drugu, jedva korišćenu i opet isto. Podesim sve, krenem da vozim i posle nekog vremena u toku vožnje krene nešto da pucketa da bi po završetku vožnje osetio kako se pogon rasklimao.
 
Verovatno šoljice dotrajale.

Najbolje ti je da uzmeš patronu (ako bajs nije mnooogo star i nestandardnih predispozicija). Ona je oko 1000 dinara, postaviš i zaboraviš na dalje peripetije.

Ono bitno kod patrone jeste navoj i dužina iste, kao i dužina osovine. Postoji italijanski i britanski navoj (ovaj je zastupljeniji). Razliku između ta 2 ćeš skontati ako izmeriš dužinu dela rama u koji patrona ulazi - slika. Ako je dužina 68 (verovatno) ili 73 (manje verovatno, jer je oversize za ''bolje'' ramove), onda je britanski i uzimaš patronu ovakvog tipa (prečnik dela rama u koji ulazi patrona kod britanskog je 35mm). Ako je dužina 70mm (a prečnik 36mm), onda je italijanski i uzimaš patronu ovakvog tipa (pogledaj ono I u nazivu patrone). Dužina osovine nek' ti bude kao i dužina sadašnje osovine (jer možeš da kupiš patrone sa različitim dužinama osovine).

Posle odnesi u neki servis koji ne dere gde ti mogu to napakovati (potreban je monoblok adapter).
 
Poslednja izmena:
Jel se organizuju neke vožnje?



Kad hoćeš. :)

Baš sam juče sa Ivanom (ivan90BG) pričao o tome. Reko' da nije ništa bilo organizovano/pozivano već neko vreme (za Bench zajednicu).

Što se mene tiče, subota bi bila idealna i da idemo negde (mislim da do 30km km od BG-a svi mogu da izvezu). Da se ne ide do buđave Ade nonstop. Moglo bi npr. do Tarzan plaže. Ravno je, nalazi se u Progaru, drum je lep i ne mnogo prometan. Tarzan plaža iako nije prava plaža je dobila naziv zato što je to neki kafe-restoran (popijemo po pivo/sok) koji ima kanap povezan za drvo i koji se koristi za njihanje/skokove u vodu (reku Savu). Lepo i interesantno mesto, nije skupo, biciklisti dolaze tu nonstop i nije daleko od BG-a.

Otprilike ruta (Tarzan je na 32-om km-u), ali se možemo dogovoriti u detalje sve. Ima par ruta kuda možemo doći do tamo i šta sve možemo obići usput.

PS: Izvinjavam se zbog duplog postovanja.
 
Poslednja izmena:
Organizuju se vožnje, ali niko neće da vozi. Ja rekoh bio da ću danas verovatno na Avalu, niko živ se nije javio. Čak ni da predloži nešto drugo. Pa šta da vam radim. ;)
Dakle, ja bejah na Avali. Opet ne baš raspoložen, duvao priličan vetar koji se posle i pojačao. Naporno, nekako mi je bilo slabo. Možda od pokvarenog pirinča i pokvarenog soka juče. :) Malo mi se smučio i saobraćaj, nagrnula raja gore. Ja se mislim "a dobro, bar idu ljudi na Avalu, da vide i uživaju". Kad ono, stoka ide gore da parkira po livadama (pored ONOLIKO prostora!), da pijanče i pale vatru.

Nazad sam odlučio da idem pešačkom stazom, jer njom nisam nikad išao. Kad ja tamo, a ono međutim - "staza" su neki ostaci stogodišnjeg asfalta. Bolje ići utabanim stazama kroz šumu. Samo što je i asfalt jako strm, kroz šumu je baš neprijatno. Za prosečne šetače. Ili parove sa dečijim kolicima (sreo sam jedan). Što je još gore, sve vreme je neka bezveze šuma, više kao gomila drveća, ništa živo se ne vidi. Ono malo klupa uglavnom rastureno. Tek od izvora, pa do podnožja, počinje uređena staza (čak i prostrana), lepše klupe i ređene livade, stvarno lepo. Kroz Pinosavu počeo baš jak vetar, počeli bolovi u kolenima, ali nekako se dokopah kuće. Zanimljivo, poslednji deo uspona na svoje brdo ustao sam iz sedla i bez većih problema se popeo. Samog sebe iznenadih. Zastao na pola brda, da propustim kola i popijem vode. I kad krenuh na najgori deo uspona, prosto osetih želju da poskočim. Neverovatno. :) Prethodno sam i na usponu iz Resnika u Pinosavu "protegnuo noge".

Opet je glavni motiv bila pauza od 10 dana + sutra kiša. Ipak, obrnuh tih relativno napornih 27 km (inače je 30, ali pešačka staza je kraća). Sad sam na 910 km ove sezone (nešto manje od 3 meseca). Ja zadovoljan.
Btw, negde na pola uspona na Avalu 'ladno me obilazi neki lik na MTB. Lepo čovek pozdravio. Nažalost, nemah snage da ga pratim, mada uopšte nije išao brzo. Kako rekoh, nešto mi nije bilo dobro.
 
Verovatno šoljice dotrajale.

Najbolje ti je da uzmeš patronu (ako bajs nije mnooogo star i nestandardnih predispozicija). Ona je oko 1000 dinara, postaviš i zaboraviš na dalje peripetije.

Ono bitno kod patrone jeste navoj i dužina iste, kao i dužina osovine. Postoji italijanski i britanski navoj (ovaj je zastupljeniji). Razliku između ta 2 ćeš skontati ako izmeriš dužinu dela rama u koji patrona ulazi - slika. Ako je dužina 68 (verovatno) ili 73 (manje verovatno, jer je oversize za ''bolje'' ramove), onda je britanski i uzimaš patronu ovakvog tipa (prečnik dela rama u koji ulazi patrona kod britanskog je 35mm). Ako je dužina 70mm (a prečnik 36mm), onda je italijanski i uzimaš patronu ovakvog tipa (pogledaj ono I u nazivu patrone). Dužina osovine nek' ti bude kao i dužina sadašnje osovine (jer možeš da kupiš patrone sa različitim dužinama osovine).

Posle odnesi u neki servis koji ne dere gde ti mogu to napakovati (potreban je monoblok adapter).

Hvala Džoni. Vičan sam sa alatom tako da mi nije frka da sredim to i sam. Samo mi treba objašnjenje za monoblok adapter. To mu dođe...?
 
Kada si bio cane? Ja sam bio danas, bio tamo recimo oko pola 1. igurno te nisam pretekao jer nisam pretekao nikoga a i gurao sam jedva 10km/h uzbrdo. Posle sam doduše išao offroad totalno u povratku, i totalno zalutao. Dvaput bušio prednju gumu a imao samo jednu rezervu pa sam gurao bajs nekih 18km do kuće. Noge me ubijaju trenutno i današnji dan vežbi definitivno odlažem za sutra.Još mi je i brzinomer ispustio dušu posle pada. I dalje mi nije jasno kao mi se sajla zadnje transmisije uvukla u zatezač lanca. To sam prvi put u životu video.

Naravoučenije, manje lutanja i više rezervnih delova :D

U svakom slučaju, sada kada sam u mnogo boljem stanju fizički i kondiciono, offroad vožnja je napokon zadovoljstvo. Mnogo veće zadovoljstvo nego pucanje po putevima.
 
Poslednja izmena:
Dakle, ja stvarno ne znam šta si ti to radio i gde si u stvari bio. :)
Ja sam bio baš pre tebe. Na vrhu oko 11, nazad u podnožju oko 12. Nisam pao, nije mi pucala guma, bajk radi savršeno, sa mnom sve manje-više ok.
Jedino me iznerviralo što sam do podnožja pedalao čitavih 40ak minuta, a računao sam na pola sata. Moraću više da vežbam ovu turu.
Od podnožja do vrha standardnih 20-25 minuta i pored svih problema. Na kraju ukupan prosek oko 10 km/h, jer sam nazad prvo pešačio, onda je počelo baš da duva, pa sam posle udario u svoje brdo.
Kad bolje razmislim, danas sam vozio kopiju Tura. :D

P.S. Offroad je uvek mnogo veće zadovoljstvo nizbrdo. Uzbrdo, ne baš. Uostalom, imaš moj film sa biciklijade u Omišlju, drugi deo, pa pogledaj.
 
Danas sam bio na Adi i naucio devojku da vozi bicikl :)

Naucila je iznenadjujuce brzo, bukvalno za 10 minuta. Sreca pa je teren za fudbal bio prazan. Nakon odvozanih 100 krugova po terenu, malo smo se vozili okolnim stazicama.

Prvo sam je smarao nedeljama da nabavi zastitnu opremu, sto je ona uporno odbijala, na kraju smo i mogli da uzmemo od ovih koji iznajmljuju, ali zbog manjeg, zenskog bicikla i spustenog sedista, pri tako malim brzinama, ubedili nas da nam ne treba.
 
Da vas pitam,jel u svaku torbicu za ispod sedista moze da stane unutrasnja guma i alat za skidanje spoljasnje gume?
Posto imam u planu da uzmem torbicu,taj alat za skidanje,unutrasnju i pumpu.
 
Sta bi sa tvojim Trekom, jesi zbudzio bajs posle pada?
 
Jesam, menjao kompletan volan (lulu, bar, rucice kocnica, siftere, gripove, svetla, brzinomer). Stavio Ritchey komponente, Alivio siftere. Mislio sam da stavim SLX ali sam odustao posto ispada da moram onda da menjam i kasetu posto je osmofaz a tockovi su losi... Necu vise da ulazem u njega. Prodacu ga sledece sezone pa cu vijati po cikloberzi nesto... Po gradu je dobar, ali kad odem u sumu, vidim da to nije za to.
 
@canejr

Ne znam ni ja kuda sam sve išao, znam samo da sam završio kod autputa iza naplatne rampe sa druge strane Avale. Ne pitaj me kako, ne znam.

Nisam pao ja, nego me je grana zveknula preko kormana i ruku i izbila brzinomer iz nosača. Pao je na kamenje na kojem sa vozio i razbio displej. Kako je je bio CatEye Velo 5 samo sam slego ramenima i nastavio. Jedine povrede imam na desnom listu od pedale pri guranju bicikla i blaga posekontina na dasnoj ruci od lista kukuruza dok cam prolazio pored polja istog.
 
Da vas pitam,jel u svaku torbicu za ispod sedista moze da stane unutrasnja guma i alat za skidanje spoljasnje gume?
Posto imam u planu da uzmem torbicu,taj alat za skidanje,unutrasnju i pumpu.

Moze sve zavisi koju velicinu uzmes. Najbolje ti je da vidis uzivo torbicu i kupis, nego na nevidjeno. Ja sam uzeo Bontrager torbicu, malo je veca ali sve mi je stalo, unutrasnja guma, alat, krpice itd. ;)

410703.jpg
 
Poslednja izmena:
Kažu da može da se kaci svetlo na torbicu,meni je jedino logično da zakacim na zakacku iznad slova B. Ako nije tako,ispravite me
 
Imaj u vidu da je zadnje svetlo neuporedivo manje efikasno ako nije dobro fiksirano i ako ide u stranu. Tačnije, što je više van linije vida vozača iza, to je manje primetno.
Za torbice:
- sve su sitne, ništa ne može da stane, jako je teško naći išta normalno
- nekima je rajsferšlus (da, da, tako se piše ;)) na po 2 cm od ivice, što znači da se veće stvari teže stavljaju i vade, a manje lako ispadaju
- kačenje može da bude problem; ako je sedište skroz napred (kao meni), za klik sistem možda nema mesta; ako se kači na čičak, može da bude labavo, da se klati i da unutra sve zvecka (što bi moja kamera sva srećna snimila)

Rekoše mi da Kapriolo ima nekih ok modela za 500 din, pa to treba da idem da pogledam (moram u je*eni grad zbog toga). Inače, jedina torbica sa oglasa koja je ok i pristojne cene bila je od nekog lika iz Petrovca (nadam se, Bačkog).
 
Imaj u vidu da je zadnje svetlo neuporedivo manje efikasno ako nije dobro fiksirano i ako ide u stranu. Tačnije, što je više van linije vida vozača iza, to je manje primetno.
Za torbice:
- sve su sitne, ništa ne može da stane, jako je teško naći išta normalno
- nekima je rajsferšlus (da, da, tako se piše ;)) na po 2 cm od ivice, što znači da se veće stvari teže stavljaju i vade, a manje lako ispadaju
- kačenje može da bude problem; ako je sedište skroz napred (kao meni), za klik sistem možda nema mesta; ako se kači na čičak, može da bude labavo, da se klati i da unutra sve zvecka (što bi moja kamera sva srećna snimila)

Rekoše mi da Kapriolo ima nekih ok modela za 500 din, pa to treba da idem da pogledam (moram u je*eni grad zbog toga). Inače, jedina torbica sa oglasa koja je ok i pristojne cene bila je od nekog lika iz Petrovca (nadam se, Bačkog).

Što se tiče torbice, ja planiram da opet idem na Avalu sledeće nedelje stoga ti mogu ja doneti (vozim do ivice jezera Pariguz na putu) ako je iz Capriola jer ovih dana prolazim tuda non-stop.
 
Šta je bolje da imam,pumpu ili CO2? Koliko sam skapirao,CO2 je za jednu upotrebu ali napumpa za čas.
 
@carnex Hvala ti, ali ja sam Srbenda - ne kupujem ništa što nisam dobro osmotrio i još bolje opipao. ;) Btw, ja kad bejah oko PariguzE, nije moglo da se vozi okolo, ni dalje, nego sve pešaka i tek posle izađeš na deo kuda može da se vozi. U svakom slučaju, javi kad budeš išao na Avalu, pa možda da se nađemo u Pinosavi ili podnožju, da odpedalamo zajedno.

@Bogdan A šta ako ti jedno punjenje CO2 nije dovoljno i ako nešto zezneš prilikom pumpanja? Samo ti pumpu u ruke i ne beri brigu. :) Za pare uteđene na CO2 možeš da me častiš sladoled. ;)
 
moze od pariguza uzbrdo pa kroz njive i da se izadje na put od kaldrme, njime josh malo uzbrdo i izlazi se na avalski put neshto malo ispod podnozja.
 
Vrh Dno