Šta je novo?

Banka Intesa

Znam šta kažeš i iz koje perspektive (s tim u vezi, čekam informacije o prihvatanju instant plaćanja i aplikaciji Soft POS, ako dobiješ ponudu 😃),
Nakon 15-ak dana i 20-ak razmenjenih mailova (odbijam telefonsku komiunikaciju za ovakve stvari), spremili su sve papire, za nekoliko stvari, ali su stavili pogrešno ime (ime direktora umesto moje ime, kao osobe ovlašćene za zastupanje). Sad se "dogovaramo" kako da to rešimo da na krjau samo jedna osoba, jednom ode u banku.

Soft POS nema posebne naknade, ali ima dodaten papire i prvi (ili možda svaki?!) put je obaveza da se instalira u poslovnici. U ugovor se upisuje i broj telefona na koji se instalira. Što mi nema mnogo smisla, ako ćemo da ga stavimo na tablet koji nema SIM karticu. Ali bar sam iscenkao nešto niže provizije. Moglo je sigurno još da se pomeri, ali staviću u podsetnik, na proleće da ih opet cimnem.

ali iz prethodne poruke se činilo kao da su ti zvanično iz banke rekli da bi teorijski jedini način za podelu na rate prilikom plaćanja bila opcija na POS terminalu gde unapred unosiš rate. Takvo objašnjenje, kada bi došlo od banke, ipak bih okarakterisao kao pokušaj opravdanja.

Kao što POS terminal prepoznaje fizičke kartice kao Intesine, mogao bi i tokene, ali izgleda da ne može, tako da je to najverovatnije problem. A nije toliko važno što su tokeni. Bankomati uvek pitaju za PIN kartice, iako dižeš novac mobilnim novčanikom (tad PIN telefona ili biometrija nisu dovoljni), tako da stvarno ne vidim razlog zašto to ne bi mogli i POS terminali, samo kada bi prepoznali da je Intesina kartica. Svakako, pošto ipak nije zvanična tvrdnja banke, džabe diskusija, ne može, pa ne može, ali bilo bi zanimljivo čuti koje je zvanično obaveštenje.


Istina, ali tu podelu ionako interno rešava Intesa, nema veze sa kartičnim sistemom, zato i radi za sve kartice. Ali ima veze ako je problem ovo što se meni najpre čini da jeste, a to je da POS terminali ne prepoznaju tokene kao Intesine.
Da, nisam razmišljao u tom pravcu, sasvim je moguće da ne prepozna token, ali opet se vraćamo na situaciju, da bi se usporilo plaćanje walletom svakome sa Intesa karticom, zbog onog jednog procenta ljudi koji bi hteli da plate na rate. Prineseš telefon, POS shvati da je Intesa i pita za rate, prodavac stisne nula, kupac kuca PIN. Moja ideja da koristim telefon za plaćanje i jeste da ne dodirujem pin pad u prodavnici.

Zvanično obrazloženje, javno, verovatno ni ne postoji, već svaki savetnik improvizuje. A zapravo, verujem da je obrazloženje inertnost sistema. Do 2022. godine, plaćanje telefonom smo viđali sedmično i ređe. Prošle godine je krenulo malo više. Sada je otprilike trećina telefonom. Simptomatično, stranci do ~40 godina startosti SVI koriste telefon ili sat za plaćanje.

Baš sam juče pogledao presek za oktobar, po prometu, MC=Dina=25% Visa=50%....u oktobru nisam imao nijednu neku "izmišljenu" karticu.
Odokativno, nemam statistiku, Dina i plaćanje telefonom su egal po broju transakacija, tako da je i manje nego što sam gore naveo.
 
Odem danas po karticu u ekspoziruru, 200 dinara urucenje....
Dobro jutro! Ako nemaš paket račun (koristiš platni sa osnovnim uslugama ili klasičan dinarski), onda se naplaćuje taksa za uručenje. Svakako, više se isplati i tako, nego li da plaćaš 350 dinara mesečno skoro pa ni za šta kada je u pitanju Hit (osim ako bi ti baš nešto naročito značilo to takozvano dodatno zdravstveno osiguranje).
 
Evo, to je isto i sad u tarifama od prošle godine, mada su to uveli oko korone
1000024281.jpg
Mada oni i njihov sistem su baš hit 💁🏽‍♂️
 
A možda je upravo reč o internet kartici, koja se svima naplaćuje. Jeste da mu ona baš i ne bi trebala uz tekući račun, ali ostalo je nedorečeno na koju se odnosi.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Moguće. Svakako, njena svrha je obesmišljena otkad su počeli da vežu internet kartice na avista devizne, odnosno sredili su posle 100 godina da ono što se povlači sa PayPal-a ne završava na partijama banke, tako da je sa instant transferom, momentalnom raspoloživošću, mogućnošću uplate na bankomatu, dodavanja u GPay i kreiranja virtuelnih Visa Classic Debit bolja opcija.
 
Da li to znači da mogu da zatražim da mi ugase Visu Internet i da zatražim Visu Classic Debit koja će biti vezana za devizni na kome je trenutno Visa Internet?
 
Ko je otvarao pre 2018. i dobio namenski, mislim da ne može.
 
Čekaj, ali što ne bi mogao da otvori novi devizni, zatraži uz njega Visa Classic debit, a onda ugasi stari sa Visa Internet? To bi ga koštalo max 1eur dodatnog održavanja, za prvi mesec...
 
Nije sporno, nego proces otvaranja traje nekih 50tak minuta pa je smor živi. Lako se zatvara, pošalješ zahtev potpisan kvalifikovanim elektronskim sertifikatom i oni ti vrate skenirane papire potvrda o gašenju.
 
Za koliko obično dobijete odgovor savetnika na mail? Savetnica ne odgovara više od 2 dana na mail a bitno mi je. Za godinu dana koliko sam magnifica status javio sam joj se ukupno još jednom. Da li se žaliti (i kome) i menjati savetnika.
 
Možda je na odmoru - pozovi na telefon/pošalji poruku, obično nekome ostave da odgovori ili obavesti da je na odmoru.
 
Kad je na odmoru, trebalo bi da ide automatsko preusmeravanje na zamenu, ili zamena ima pristup Inboxu savetnika. Na telefon se javlja druga osoba, savetnik ne nosi taj broj na odmor.
Tako je u mojoj ekspozituri.
 
Vrh Dno