Šta je novo?

Banka Intesa

Znam šta kažeš i iz koje perspektive (s tim u vezi, čekam informacije o prihvatanju instant plaćanja i aplikaciji Soft POS, ako dobiješ ponudu 😃),
Nakon 15-ak dana i 20-ak razmenjenih mailova (odbijam telefonsku komiunikaciju za ovakve stvari), spremili su sve papire, za nekoliko stvari, ali su stavili pogrešno ime (ime direktora umesto moje ime, kao osobe ovlašćene za zastupanje). Sad se "dogovaramo" kako da to rešimo da na krjau samo jedna osoba, jednom ode u banku.

Soft POS nema posebne naknade, ali ima dodaten papire i prvi (ili možda svaki?!) put je obaveza da se instalira u poslovnici. U ugovor se upisuje i broj telefona na koji se instalira. Što mi nema mnogo smisla, ako ćemo da ga stavimo na tablet koji nema SIM karticu. Ali bar sam iscenkao nešto niže provizije. Moglo je sigurno još da se pomeri, ali staviću u podsetnik, na proleće da ih opet cimnem.

ali iz prethodne poruke se činilo kao da su ti zvanično iz banke rekli da bi teorijski jedini način za podelu na rate prilikom plaćanja bila opcija na POS terminalu gde unapred unosiš rate. Takvo objašnjenje, kada bi došlo od banke, ipak bih okarakterisao kao pokušaj opravdanja.

Kao što POS terminal prepoznaje fizičke kartice kao Intesine, mogao bi i tokene, ali izgleda da ne može, tako da je to najverovatnije problem. A nije toliko važno što su tokeni. Bankomati uvek pitaju za PIN kartice, iako dižeš novac mobilnim novčanikom (tad PIN telefona ili biometrija nisu dovoljni), tako da stvarno ne vidim razlog zašto to ne bi mogli i POS terminali, samo kada bi prepoznali da je Intesina kartica. Svakako, pošto ipak nije zvanična tvrdnja banke, džabe diskusija, ne može, pa ne može, ali bilo bi zanimljivo čuti koje je zvanično obaveštenje.


Istina, ali tu podelu ionako interno rešava Intesa, nema veze sa kartičnim sistemom, zato i radi za sve kartice. Ali ima veze ako je problem ovo što se meni najpre čini da jeste, a to je da POS terminali ne prepoznaju tokene kao Intesine.
Da, nisam razmišljao u tom pravcu, sasvim je moguće da ne prepozna token, ali opet se vraćamo na situaciju, da bi se usporilo plaćanje walletom svakome sa Intesa karticom, zbog onog jednog procenta ljudi koji bi hteli da plate na rate. Prineseš telefon, POS shvati da je Intesa i pita za rate, prodavac stisne nula, kupac kuca PIN. Moja ideja da koristim telefon za plaćanje i jeste da ne dodirujem pin pad u prodavnici.

Zvanično obrazloženje, javno, verovatno ni ne postoji, već svaki savetnik improvizuje. A zapravo, verujem da je obrazloženje inertnost sistema. Do 2022. godine, plaćanje telefonom smo viđali sedmično i ređe. Prošle godine je krenulo malo više. Sada je otprilike trećina telefonom. Simptomatično, stranci do ~40 godina startosti SVI koriste telefon ili sat za plaćanje.

Baš sam juče pogledao presek za oktobar, po prometu, MC=Dina=25% Visa=50%....u oktobru nisam imao nijednu neku "izmišljenu" karticu.
Odokativno, nemam statistiku, Dina i plaćanje telefonom su egal po broju transakacija, tako da je i manje nego što sam gore naveo.
 
Vrh Dno