Šta je novo?

Banka Intesa

Definitivno nema deaktivacije preko aplikacije, ta mogućnost nije ni predviđena (dobro je pitanje što), pa je potrebno dovijati se, ali okej je ako kontakt centar može to da reši. Što se tiče tvog konkretnog slučaja, Intesa ti onda ni ne treba. Dovoljan ti je KES, kad ga već imaš, jer njime možeš da izdaš sam sebi parametre, isto kao što si deaktivirao stare. Bekap, inače, treba da radi svugde, a promena telefona mu je u suštini glavna namena, ali poznato je da nažalost nekad pravi probleme, što je pominjano u temi o eUpravi.
 
Da, dovoljan je KES, i pomenuo sam to u prethodnoj poruci. S tim sto sam ja u medjuvremenu greskom blokirao pin na novoj licnoj karti (srecom nakon deaktivacije ID-a), pa sam spasio stvari kad sam se sjetio da ConsentID mogu (re)aktivirati i preko Intesa app (ranije sa starom LK to i jesam radio sve kroz eUpravu).

A za backup, dobro je znati da bi trebao raditi svuda, ali nazalost lose su to odradili, bas lose (nevjerovatno je da cak ni tako jednostavne stvari nisu sposobni uraditi bez greske, mislim na ekipu iz eUprave).
 
Ne znam kako je kod ostalih, bio je neki update aplikacije pre 3 dana i od tada se bas sporo ucitava, kad je bio update na novu aplikaciju pre nekih mozda 2 nedelje bilo je sve ok, instat radila, a sada uzas koliko je spora.
 
Glupo pitanje verovatno al ipak da proverim, nikada jos nisam dizao evre sa bankomata, da li se novac dize sa deviznog racuna ili sa dinarskog pa se vrsi konverzija, ili se moze birati racun na bankomatu?
 
ako dizes visom electron tj visa classic ili kako se sad zove, i ako je vezana za dev racun, dizez sa dev racuna.
a ako dizes visa inspire koja je vezana za tekuci, onda rade konverziju pa ti naplate u dinarima
 
Ako je zelena kartica,onda devize dizes jer je devizna.
 
ako dizes visom electron tj visa classic ili kako se sad zove, i ako je vezana za dev racun, dizez sa dev racuna.
a ako dizes visa inspire koja je vezana za tekuci, onda rade konverziju pa ti naplate u dinarima
Са Визом Инспире није могуће дизање ЕУР са девизног рачуна, пробао пре који дан. Само са зеленом Виза Класик Дебит.
 
Definitivno nema deaktivacije preko aplikacije, ta mogućnost nije ni predviđena (dobro je pitanje što), pa je potrebno dovijati se, ali okej je ako kontakt centar može to da reši. Što se tiče tvog konkretnog slučaja, Intesa ti onda ni ne treba. Dovoljan ti je KES, kad ga već imaš, jer njime možeš da izdaš sam sebi parametre, isto kao što si deaktivirao stare. Bekap, inače, treba da radi svugde, a promena telefona mu je u suštini glavna namena, ali poznato je da nažalost nekad pravi probleme, što je pominjano u temi o eUpravi.
Evo da ažuriram svoju situaciju - kontakt centar Banke Inteza ne može ništa da uradi po pitanju reaktivacije CID ni KES, mora se ići u ekspozituru.
 
Nauči čovek najbolje na sopstvenim greškama. :) Nije da mi nešto posebno treba eUprava, ali sada ću makar znati da imam još jedan korak za bekapovati pre čišćenja/menjanja telefona.
 
Da podelim jednu malo čudnu situaciju...prilikom plaćanja u radnji telefonom, tj wallet-om, nije moguća podela na rate. Navodno su to banke skoro nešto promenile, pa je za rate potrebna isključivo fizička kartica. Nisam to ranije ni pokušavao pa ne znam da li je bilo moguće ili ne. Kartica je debitna, Visa inspire.
 
Meni se čini da je to oduvek bio slučaj, pa da je čak negde i zvanično pisalo, ali sad ne uspevam da nađem potvrdu na sajtu.
 
Jedina promena je da i onaj ko ima punomoc moze sa svojom karticom da iznos podeli na rate, sto u nasem slucaju pre nije bilo moguce.
 
Takođe mislim da nikada nije ni moglo na rate, dešavalo mi se par puta da se zeznem dok nisam skapirao. Mora da se očita kartica.
 
Da, oduvek je tako, koliko je meni poznato. I trgovci uglavnom to znaju, i upozore.
 
Jel ima negde u mobilnoj aplikaciji da vidim koji paket imam i jel neko zna kako se dobija podela na rate a da nije ona njihova kreditna nego da ide uz VISA karticu?
 
Ja sam dobio podelu na rate ne znam kako, dal kada sam presao na skuplji paket, dal kada sam imao par vecih uplata zarade (trebalo zbog kes kredita)ne secam se samo sam video opciju ili mi je stigao sms/mail
 
Nema veze sa paketom. Da bi dobio podelu na rate debitnom karticom (Visa Inspire), treba da dobiješ mail u kojem piše da ti je to omogućeno, i da važi do tad i tad.
Kriterijum po kojem to odlučuju mi nije poznat. Više puta su ljudi u ovoj temi diskutovali o tome, koliko sam ispratio - nije uhvaćena logika. Navodno ni savetnici nemaju pojma.

Edit:
Subject maila: Kupovina na rate od sada i debitnom karticom

U tekstu stoji uokvireno:
Usluga plaćanja na rate debitnom karticom Vam je odobrena u skladu sa tačkom 2.3. Opštih uslova poslovanja za debitne kartice, u okviru Vašeg platnog računa broj 160xxxxxxxxx i dodeljen Vam je poseban limit u iznosu od xxxxxx RSD koji možete koristiti do xx.06.2026 za plaćanje na rate, na više od 9.000 prodajnih mesta u zemlji.

Do sada, svaki put kada mi je isticao ovaj period (godinu dana), dobijao sam novi mail sa produženjem.
Mislim da ni jednom nisam platio na rate debitnom karticom, to uvek radim kreditnom.
 
Meni nekad bilo aktivno, pa kako sam dobio kreditne, ukinuli su mi na debitnoj. Ne secam se da su mi opet omogucili u medjuvremenu, svakako i nemam razloga da je koristim pored kreditnih.
 
Koja je razlika od kreditne u praksi ? Jednom me savetnik zvao i samo mi ostalo u glavi da je razlika sto kreditnom kada bih platio ne skida odmah ratu nego sledeceg meseca ali ni za to nisam 100% siguran
 
Da podelim jednu malo čudnu situaciju...prilikom plaćanja u radnji telefonom, tj wallet-om, nije moguća podela na rate. Navodno su to banke skoro nešto promenile, pa je za rate potrebna isključivo fizička kartica. Nisam to ranije ni pokušavao pa ne znam da li je bilo moguće ili ne. Kartica je debitna, Visa inspire.

Nije čudno. Tako funkcioniše od početka.
Kada plaćaš telefonom ili satom, ti si već predautorizovao transakciju (pin, otisak prsta, šta god), pre nego što prineseš uređaj POS terminalu.

Intesa plaćanje na rate funkcioniše tako što prodavac kuca iznos, kupac prisloni karticu, POS terminala prepoznaje da je kartica Intesa, pa pita koliko rata, prodavac unosi broj rata i kupac tada autorizuje transakciju.

Da bi radilo sa prethodno autorizovanim plaćanjem, prodavac bi morao na neki način da upiše iznos i broj rata pre nego što kupac prisloni uređaja za plaćanje. Interfejs trenutnih POS terminala nema jednostavan način da se to reši. Ili bi prodavac morao da nabada kroz neke menije (ovi bi se relativno lako implementiralo na POS terminalima) ili bi za svaku transakciju morao da upiše broj rata, što je besmisleno.
 
Za rate na debitnoj mora da bude šest plata i da su ugašeni čekovi. Naravno, ovo nije garancija da će biti odobreno, ali to je bio preduslov kad sam se ja raspitivao. Imao sam neku situaciju sa starom firmom pa sam zato pitao. Niko ne zna da objasni logiku jer kao što rekoše, sistem sam odlučuje.

U odnosu na kreditnu, na debitnoj ide prva rata odmah, a svaka naredna se automatski skida.
Kod kreditne ne ide prva odmah, nego narednog meseca, i svaku narednu moraš sam da uplaćuješ.
 
Da bi radilo sa prethodno autorizovanim plaćanjem
Ovo su ti iz Intese naveli kao zvanično objašnjenje? S jedne strane je okej, ali pre bih ga okarakterisao kao pokušaj opravdanja manjkavosti sistema nego pravo objašnjenje. Uostalom, nije POS terminal taj koji autorizuje transakciju, on samo podatke prosledi banci (kroz kartični sistem i tako to, da skratim), koja nadalje odlučuje o autorizaciji. Stoji da je plaćanje mobilnim novčanicima jednako plaćanju fizičkom karticom sa unosom PIN-a (u smislu da se smatra da je klijent potvrdio plaćanje), ali ne vidim tehničku prepreku da Intesa na svojim terminalima osposobi dodatni upit o broju rata. Zato ipak mislim da je tu nešto drugo posredi, npr. da terminal ili sama Intesa ne mogu da prepoznaju tokene kao karticu koja može da deli transakcije na rate, pa da se zato ne nudi opcija podela na rate.
 
Imam Intesa POS terminal na mom prodajnom mestu, pa sam napisao kako sistem funkcioniše. Autorizaciju plaćanja radi kupac na svom uređaju ili na pinpadu POS terminala.

Nikakvo opravdavanje, samo kažem zašto ne radi i da bi se rešilo dodatnim menijem na samom terminalu, jer kada kupac ukuca PIN, ta transakcija je završena (ishod nije bitan), a ti kada prisloniš telefon, već si ukucao pin (otisak prsta ili šta god).

Mada, od kada su uveli naplatu naknade za rate, za niže pakete, listing rata na čekanju mi se drastično smanjio. Bilo je da bukvalno svakog dana leže neka rata od nekoga, a listing bude na više stranica, a evo, ovog trenutka ima svega 10ak linija na čekanju. Ranije, em su češće kupovali na rate, em su delili na više rata. Sada, manje se kupuje na rate i ne sećam se da je neko ove godine delio na 6 maksimalnih, koliko prihvatamo.
 
Imam Intesa POS terminal na mom prodajnom mestu, pa sam napisao kako sistem funkcioniše. Autorizaciju plaćanja radi kupac na svom uređaju ili na pinpadu POS terminala.

Nikakvo opravdavanje, samo kažem zašto ne radi i da bi se rešilo dodatnim menijem na samom terminalu, jer kada kupac ukuca PIN, ta transakcija je završena (ishod nije bitan), a ti kada prisloniš telefon, već si ukucao pin (otisak prsta ili šta god).
Znam šta kažeš i iz koje perspektive (s tim u vezi, čekam informacije o prihvatanju instant plaćanja i aplikaciji Soft POS, ako dobiješ ponudu 😃), ali iz prethodne poruke se činilo kao da su ti zvanično iz banke rekli da bi teorijski jedini način za podelu na rate prilikom plaćanja bila opcija na POS terminalu gde unapred unosiš rate. Takvo objašnjenje, kada bi došlo od banke, ipak bih okarakterisao kao pokušaj opravdanja.

Kao što POS terminal prepoznaje fizičke kartice kao Intesine, mogao bi i tokene, ali izgleda da ne može, tako da je to najverovatnije problem. A nije toliko važno što su tokeni. Bankomati uvek pitaju za PIN kartice, iako dižeš novac mobilnim novčanikom (tad PIN telefona ili biometrija nisu dovoljni), tako da stvarno ne vidim razlog zašto to ne bi mogli i POS terminali, samo kada bi prepoznali da je Intesina kartica. Svakako, pošto ipak nije zvanična tvrdnja banke, džabe diskusija, ne može, pa ne može, ali bilo bi zanimljivo čuti koje je zvanično obaveštenje.

Ne zaboravite da placanje walletom vrsite u stvari virtuelnom karticom.
Istina, ali tu podelu ionako interno rešava Intesa, nema veze sa kartičnim sistemom, zato i radi za sve kartice. Ali ima veze ako je problem ovo što se meni najpre čini da jeste, a to je da POS terminali ne prepoznaju tokene kao Intesine.
 
Koja je razlika od kreditne u praksi ? Jednom me savetnik zvao i samo mi ostalo u glavi da je razlika sto kreditnom kada bih platio ne skida odmah ratu nego sledeceg meseca ali ni za to nisam 100% siguran
I kod jedne i kod druge, zaduženje prve rate ide u momentu plaćanja. Druga stvar je što kod kreditne, sva zaduženja doapevaju na naplatu sledećeg 10. u mesecu. To će važiti za svaku ratu.

Što se MC kreditnih tiče, ima razlike za MC običnu i MC Gold, i to baš kod plaćanja na rate. Ako se ne varam, kod obične mora tih 40/50 dinara troška po rati, kod MC gold može biti 0.
Valjda se to tiče samo na Magnifica paketa.
 
Vrh Dno