Šta je novo?

Banka Intesa

Meni ipak sve to mirise na opasno hakovanje ili kao sto rekoh mere intese da neki ozboljin problem ili izoluje ili eliminise.
 
Ja mislim da vise ima veze sa besomucnom redukcijom troskova od strane priucenih wannabe menadzercica u Intesi zarad njihovih bonusa sto rezultuje tragicnim srozavanjem usluga i kvaliteta ove banke i generalno opsti bolekurom prema klijentima. Ovo ukljucuje i mobilni banking tj. aplikaciju koja je po stabilnosti i funkcionalnosti sramota za banku koja ima najveci trzisni udeo, a sto je opet rezultat davanja posla nekim diletantima oko izrade i odrzavanja iste.
Nazalost u svim oblastima je tako sto se vec vidi po pucanju sistema na sve strane, EPS, prosveta, zdravstvo
 
Pukli skroz. Pre dve-tri nedelje opet isto. Prosli put su mi blokirali aplikaciju i kasnije slali sms kod za reaktivaciju.
Meni ipak sve to mirise na opasno hakovanje ili kao sto rekoh mere intese da neki ozboljin problem ili izoluje ili eliminise.
Kako sva hakovanja u poslednjih pola godine i to za vikend svaki put? Ne ide se na posao pa rekreativno vikend hakovanje? 😄
 
Druze svakoj banci pukne bar 2x godisnje nesto, preterano si usao u teorije zavere.
Samo sto je ovo drugo pucanje za mesec dana. Od oktobra je pukla jedno 6-7 puta na vise od nekoliko sati, plus neka najavljena "odrzavanja", takodje visecasovna, za vreme kojih mi platne kartice nisu radile. Inace koristim internet bankarstvo jos od kada je sertifikat bio na CD-u, i sto bi neko rekao, ne mora da budem IT strucnjak da bih znao da sistem ne bi trebalo da puca svake druge subote.
 
Jer inače se to ne dešava svuda u svetu pa su sve teorije zavere🤣.
 
Ja nisam rekao da je to normalno vec da treba da se smanji dozivljaj sa teorijama zavere tipa hakeri.
Tu se i ja slazem sa tobom. Najlakse je da se kaze "hakeri" ili "usao im virus". Najlakse je predstaviti sve kao "visu silu", umesto da se postavi pitanje ko je zaista odgovoran.
 
Ženi je prošle dve sedmice praktično dva puta dnevno pucala aplikacija do reaktivacije. Ja juče bez dozvoljenog minusa digao 3k dinara više nego što imam na računu i otišao u minus.
Tugo moja od banke postadoše, a kad pogledaš svi drugi su gori od njih…
 
Aplikacija opet zabagovala i nakon reaktivacije dodeljen novi ID korisnika.
 
Formatirao telefon. Instalirao Intesa app. Traži QR kod.
Znači svaki puta kad nešto "čačkam" moram u ekspozituru po QR kod da bi pristupio MOM računi. Da se ulogujem preko PC ne mogi jer nemam instaliranu aplikaciju.

Zna li neko bolji način za najurivanje klijenata?
 
Ima malo i do nas samih. App sama po sebi nudi unos parametara za reaktivaciju. Ja juče nešto dopisivao informacije po telefonu i nađem da imam ženin pin za app, broj korisnika i kod za reaktivaciju. Njoj taman zgodno pukla aplikacija, unesem kodove, postavim iste za slučaj dss opet pukne app (a znam da hoće) i sve radi. Tako da, trebamo i mi sami malo da povedemo računa šta radimo i posvetimo se malo barem onom što nama treba…
 
Ja upravo danas bio u Intesi zbog istog problema, i ja sam sada saznao da je broj korisnika istovremeno i kod za reaktivaciju. Pa sad, ako slučajno imaš taj broj negde, možeš time da reaktiviraš app. Ja taj broj nigde nisam imao ranije zapisano, ali eto sad ću ga već imati za sledeću priliku.
 
21.12 prosle godine sam podneo zahtev za novu karticu, do dan danas nisam dobio poruku da je kartica gotova. Odem danas u banku da vidim sta se desava, dodjem na red i naravno, nadju koverat sa mojom karticom, kazu stigla juce... Skoro mesec dana im je trebalo za obicnu debitnu karticu, pritom nikakva poruka da je kartica stigla. Katastrofa.

Inace, svidja mi se ova nova, smorila je ona sarena.
 
Kad se prvi put logujes, trazi ti da napravis kod za reaktivaciju. Samo stavi da je isti kao za pass
 
Od zadnjeg azuriranja aplikacije na ios vec sam je dva puta morao reaktivirati. Kao da pukne aplikacija kada nesto pokusam, zadnji put kada sam kliknuo na notifikaciju, resetuje se i trazi reaktivaciju. Ovo mi se nijednom nije desilo od kada su pustili novu aplikaciju sve do ovog azuriranja.
 
Meni se izdesavalo,3,4 puta. Ne samo sa ovom novom verzijom.
 
Upravo mi se desilo da mi je neko koristio karticu da kupi nesto preko Wolt-a... :D

Znaci sve svuda sto je korisceno su vec istekle kartice, a istu karticu nisam koristio niti je imao snimljenu za trenutno aktuelni leak sa EPS-om, tako da mi nije jasno gde je i kako moglo da se dodje do njenih podataka.

Instant blokirana kartica, ali na pitanje da se storniraju uplate, kazu mora sa onima koji su naplatioci. Naravno Wolt se pravi gluv i kod njih nema nikakvih problema, vade se na to da nigde ne cuvaju bankovne podatke (samo mi nije jasno kako onda mozes da sacuvas karticu za placanja, a da se to ne zabelezi negde), i oni nece da ulaze dalje u diskusije osim ako im policija ne zatrazi to. Da se ne lazemo, suma nije abnormalna, ali mi je neverovatno da su svi na neki nacin pokriveni. Policija za tu sumu sigurno nece nista raditi, a oni znaju sigurno to isto i onda idu na pricu vraticemo pare onome ko ubedi policiju da preduzme nesto.

Ovo gore je delimicno frustracija (izvinjavam se :D), ali ajde sad dodatno pitanje, kako to da banka ne moze da stornira i blokira nedospele obaveze i takve transakcije kada ih licno pozovem da blokiram sve to?
 
Da li si koristio tu karticu za plaćanje na Booking.com? Moja mastercard je 99% tako kompromitovana.

Obavezno blokiraj karticu. Ako tražiš novu karticu, banka će to da ti naplati 400 dinara.
Ako si brzo prijavio da transakcija nije tvoja, gotovo sigurno će ti banka vratiti sredstva. Pod uslovom da se na Wolt placa bez dvofaktorske verifikacije.
Ako imaju dvofaktorsku, onda nema šanse da dobiješ novac nazad.
 
Da li si koristio tu karticu za plaćanje na Booking.com? Moja mastercard je 99% tako kompromitovana.

Obavezno blokiraj karticu. Ako tražiš novu karticu, banka će to da ti naplati 400 dinara.
Ako si brzo prijavio da transakcija nije tvoja, gotovo sigurno će ti banka vratiti sredstva. Pod uslovom da se na Wolt placa bez dvofaktorske verifikacije.
Ako imaju dvofaktorsku, onda nema šanse da dobiješ novac nazad.
Fun fact, juce sam dobio dve notifikacije kao naplata od Wolt-a po 0 din, reko proveravaju da je kartica dobra, mada 2 godine nisam ulazio u aplikaciju, i za svaki slucaj sam ja usao u aplikaciju i obrisao karticu, znaci na mom telefonu kartice nema.
Prijavio sam instant cim sam dobio notifikaciju o zapravo novcanim transakcijama gde je skinut novac, sto je kako vidim proslo bilo mozda 1h od transakcije. Idem ujutru da vidim dalje sta se desava, jer mi stvarno nije jasno kako i gde je neko mogao da je pokupi (zajedno sa datumom isteka i CVC brojem).
 
Kakvo proveravanje kartice?!
Čim si video te verifikacije sa nula dinara, trebalo je kroz aplikaciju da smanjiš limit za Online plaćanje.
 
Uh, baš se namučih da shvatim u čemu je problem, 10 puta sam pročitao oba posta i mislim da sam shvatio, mada ne garantujem.
Znači, naplatili su ti nešto iz Wolt-a preko kartice koju nisi nigde koristio? Jesam dobro shvatio?
Prijavio si banci?
Blokirao si karticu?
Ako je na sva tri pitanja odgovor "da" ne bi trebalo da bude problema osim ako nema dvofaktorske verifikacije, a ako ima onda ti nas ovde zezaš, a to će ti reći i u banci.
Ako nisi karticu nigde koristio onda ti je neko negde skinuo podatke, možda kući ukućani (lupam), možda kolege na poslu dok si otišao u wc ali sve mi to izgleda malo verovatno. Sigurno si negde ostavio podatke kartice za online plaćanje ili si nešto plaćao da ti kartica nije bila nom-stop na oku
 
Kakvo proveravanje kartice?!
Čim si video te verifikacije sa nula dinara, trebalo je kroz aplikaciju da smanjiš limit za Online plaćanje.
Kao Google wallet kada uradi temp transakciju da proveri validnost podataka za karticu koju si uneo. Na to sam mislio.

Uh, baš se namučih da shvatim u čemu je problem, 10 puta sam pročitao oba posta i mislim da sam shvatio, mada ne garantujem.
Znači, naplatili su ti nešto iz Wolt-a preko kartice koju nisi nigde koristio? Jesam dobro shvatio?
Prijavio si banci?
Blokirao si karticu?
Ako je na sva tri pitanja odgovor "da" ne bi trebalo da bude problema osim ako nema dvofaktorske verifikacije, a ako ima onda ti nas ovde zezaš, a to će ti reći i u banci.
Ako nisi karticu nigde koristio onda ti je neko negde skinuo podatke, možda kući ukućani (lupam), možda kolege na poslu dok si otišao u wc ali sve mi to izgleda malo verovatno. Sigurno si negde ostavio podatke kartice za online plaćanje ili si nešto plaćao da ti kartica nije bila nom-stop na oku
Karticu uredno koristim za sve sto treba. Gde tacno da ima dvofaktorske verifikacije?
Dobio sam notifikacije iz bankine aplikacije o transakcijama, pa sam instant pozvao, prijavio i blokirao karticu, jer nedelja je i jedino to moze da se uradi u tom momentu.

Jutros sam otisao u banku, gde je uradjena potpuna blokada kartice, porucena nova i ulozena zalba na te dve transakcije (za ishod zalbe ce me obavestiti u narednih 30 dana).
 
Kao Google wallet kada uradi temp transakciju da proveri validnost podataka za karticu koju si uneo. Na to sam mislio.

Napisao si da nisi koristio Wolt. Kako onda mogu da ti proveravaju karticu? Ta provera može samo tog trenutka kada si upisao podatke.

Dvofaktorska je kada ti stigne SMS da verifikuješ transakciju.
 
Ma sta vam nije jasno? :)
neko je dosao do podataka njegove kartice, ubacio je u wolt app, tada wolt radi proveru kartice naplatom 0din ili 1din i storniranjem transakcije...
sad se ne secam da li na woltu ima 2fa ili ne...
 
Ako cemo da idemo u sitna crevca, taj neko je morao da naruci hranu da mu stigne negde, tako da teoretski wolt moze da ga nadje :D
 
Napisao si da nisi koristio Wolt. Kako onda mogu da ti proveravaju karticu? Ta provera može samo tog trenutka kada si upisao podatke.

Dvofaktorska je kada ti stigne SMS da verifikuješ transakciju.
Koristio sam Wolt, pre 3 godine, kartica bila istekla 2 puta od poslednjeg koriscenja u samoj aplikaciji. I kada su bile te "test" transakcije ja sam uklonio karticu iz aplikacije.
Sad nisam siguran da li se CVC broj menja sa svakom karticom, ali mi je i dalje nejasno kako je neko mogao pogoditi sve podatke, cak i mesec i godinu isteka.
Znam da sigurno nisam na nekom sumnjivom sajtu nesto popunjavao. :D

Dvofaktorska autentifikacija mi stoji trenutno na deviznoj kartici, a za dinarsku mi se cini da takodje stoji, ali je ovde stvar da je kartica, tj da su podaci sa kartice dodati u samu aplikaciju, i aplikacija je uradila potrazivanje i vracanje sredstava (0 din test transakcija da utvrdi validnost podataka), oni je tako verifikuju, i tu koliko znam svakako ne postoji dvofaktorska autentifikacija kada porucujes hranu? Osim dvofaktorske autentifikacije od Wolt aplikacije, ali to u mom slucaju nema nikakve veze jer se ne trazi dodatno da se potrvdi transakcija.

Drugo je kada ja nesto placam online, upisem podatke i onda me preusmeri na Intesu da biram hocu li citac ili sms poruku. To sve imam i to mi radi normalno za svako placanje.

Mislim, ok, sada sam pametniji, srecom nije mnogo novca skinuto, ali opet gluposti su da ne mogu da stopiram transakcije za koje smatram da ih nisam ja napravio.

Ako cemo da idemo u sitna crevca, taj neko je morao da naruci hranu da mu stigne negde, tako da teoretski wolt moze da ga nadje :D
Citiram Wolt "Mi nemamo uvid u to ko je upisao koje podatke od kartice, ali ako dodjete sa policijskim nalogom, prosledicemo vam te podatke koji vam trebaju". J*** lud zbunjenog, a mala je svota da se bilo ko ganja sa policijom i drugima.
 
Vecina aplikacija koja u sebi obradjuju placanje nemaju taj drugi korak, samo pri prvom unosis sigurnosni kod i oni provere karticu i to je to. Posle kada kliknes plati nista ne pita. Glovo, Wolt, Aliexpress, itd...

Jasno mi je da nece da ulaze u to bez policije, jer bi onda oni trebalo da raspravljaju cija je to zaista kartica.. Teoretski mogu oni sve, samo da li hoce ili nece.. Na kraju krajeva, ti si njima samo jedan korisnik, imaju milione, nece niko oko tebe da se lomi iskreno..
 
Vecina aplikacija koja u sebi obradjuju placanje nemaju taj drugi korak, samo pri prvom unosis sigurnosni kod i oni provere karticu i to je to. Posle kada kliknes plati nista ne pita. Glovo, Wolt, Aliexpress, itd...

Jasno mi je da nece da ulaze u to bez policije, jer bi onda oni trebalo da raspravljaju cija je to zaista kartica.. Teoretski mogu oni sve, samo da li hoce ili nece.. Na kraju krajeva, ti si njima samo jedan korisnik, imaju milione, nece niko oko tebe da se lomi iskreno..

Upravo to, samo zbog toga sto je mala cifra u pitanju, nece nista preduzeti. Da je suma koja moze krivicno da se goni, svi bi skocili odmah da pomognu i rese problem. Zbog toga me nervira ceo taj sistem, znaci neko ti ukrade podatke, i dok ne potrosi preko odredjene sume, niko nece odgovarati, a ti ces sve platiti.
 
Nazad
Vrh Dno