Šta je novo?

Banka Intesa

Meni stizu, cim otkljucam telefon.
 
Danas sam dobio mail od Intese u kojem objašnjavaju da zaduženje mora da se izmiruje u valuti u kojoj je nastalo, da li je još neko dobio taj mail?
Sad me zbunjuje jer sam pre neki dan bio u Ikei i preko Intesine MasterCard uzeo robu na rate. Nakon toga sam video da sam zadužen u evrima, što to znači? Kako sam uopšte zadužen u evrima ako kupujem nešto čija je cena izražena u dinarima? Kako sad da izmirujem taj dug, prebacim dinare na MC?
 
Stiglo je i meni.

Zaduženje je uvek u EUR, ali kada se realizuje, biće u valuti u kojoj si platio. Tj u kojoj je bio račun, osim ako kupuješ na nekom free shopu, tamo moze biti razlika.

Ovaj mail su poslali, jer dosta ljudi karticu koristi za plaćanje online inu inostranstvu, izmire u dinarima, pa se posle zare na kamatu, jer realno, imaju pretplatu u dinarima, ali devizni deo je u minusu.

Jeste možda malo konfuzno, ali meni taj sistem idealno odgovara. Šta trošim, time plaćam.
 
Danas sam dobio mail od Intese u kojem objašnjavaju da zaduženje mora da se izmiruje u valuti u kojoj je nastalo, da li je još neko dobio taj mail?
Sad me zbunjuje jer sam pre neki dan bio u Ikei i preko Intesine MasterCard uzeo robu na rate. Nakon toga sam video da sam zadužen u evrima, što to znači? Kako sam uopšte zadužen u evrima ako kupujem nešto čija je cena izražena u dinarima? Kako sad da izmirujem taj dug, prebacim dinare na MC?
Izmiruješ u dinarima. Intesa aplikacija iz nekog razlog pokazuje zaduženje prvo u eurima, pa čim se proknjiži prikaže u dinarima.
 
Ono sto ja predlazem ako vec imate i ti i kolega intesu je da aktivirate opciju u aplikaciji prenesi, i samo ga izaberes iz imenika u kontaktima i lagano bez provizije i ikakvog ukucavanja racuna itd mu prebacis pare na "broj telefona" i njemu legne na racun.
Nije losa ideja, hvala na sugestiji.

Pa drug ti nije trgovac, nego fizičko lice - lepo si objasnio sam sebi :)
Pa i ne baš, ne vidim veliki razlog zasto ne bi to odradili i za prenos fizickog lica pogotovo ako su oba korisnika iz intesa. Qr code je unique za svakog usera koji ima aplikaciju e sad sigurno postoji postoji objašnjenje zasto ne moze na globalnom nivou tipa neko sa komercijalne banke salje na intesa, ali unutar intense useri sa kodom bi mogli da funkcionišu 🤔
 
Nije losa ideja, hvala na sugestiji.


Pa i ne baš, ne vidim veliki razlog zasto ne bi to odradili i za prenos fizickog lica pogotovo ako su oba korisnika iz intesa. Qr code je unique za svakog usera koji ima aplikaciju e sad sigurno postoji postoji objašnjenje zasto ne moze na globalnom nivou tipa neko sa komercijalne banke salje na intesa, ali unutar intense useri sa kodom bi mogli da funkcionišu 🤔
Ne mogu da se setim u kojoj je banci, ali drug u aplikaciji ima opciju da generiše QR kod da mu neko skenira i uplati.
U svakom slučaju, možeš na NBS sajtu da popuniš svoje podatke, generišeš QR kod i snimiš ga kao sliku. Kasnije, nakon skeniranja, uplatilac treba samo da koriguje iznos. Ostali podaci su fiksni.
 
IPS skeniraj i IPS pokaži su dva različita procesa plaćanja.

Posmatrano sa korisničke strane, IPS skeniraj je samo prečica za popunjavanje naloga. Osoba A prima novac i kreira kod, osoba B skenira kod, dobije nalog za plaćanje i potrebno je da potvrdi plaćanje. Dakle, sam čin skeniranja ne garantuje i realizovanu transakciju. Za generisanje kodova koristim aplikaciju Plati Mi i koristim ih za primanje/slanje novca sa poznanicima ili za transakcije gde mogu da sačekam realizaciju.

Druga opcija je IPS pokaži, gde osoba koja plaća generiše kod u aplikaciji, ali je to open QR kod koji kaže "zaduži moj računom iznosom koji želiš", a trgovac nakon unošenja artikala na račun ima opciju da skenira prethodno pomenuti kod, i skine novac od platioca. Dakle, činom skeniranja, trgovac istog momenta dobija povratnu informaciju da li je transakcija realizovana. Ovaj sistem je zakasnio nekoliko godina, pa je u startu bio osuđen na zanemarljiv deo tržišta, jer je ljudima lakše da prislone karticu/sat/telefon, nego da se uloguju u aplikaciju, otvore kod, autorizuju plaćanje.
Jedina prednost ovog sistema je što ako se nađeš u prodavnici (mislim da Merkator prodavnice imaju sistem) koja prima kodove, a nemaš novac, neko može da ti pošalje svoj kod, koji važi 2 minuta, (pod pretpostavkom da može da skine screen shot) i da plati umesto tebe.
 
Upravo mi je Intesina mobilna aplikacija ponistila autentifikaciju sa otiskom prsta - samo me ulogovala i izbacila obavjestenje da je ponisten taj nacin logovanja i da moram da koristim PIN.
U opcijama vise uopste ne vidim gdje se ukljucuje...

Je li ovo samo neki problem kod mene, ili su poslali neki update?

U pitanju je Andorid, telefon Xiaomi Mi 9.
 
IPS skeniraj je samo prečica za popunjavanje naloga. Osoba A prima novac i kreira kod, osoba B skenira kod, dobije nalog za plaćanje i potrebno je da potvrdi plaćanje. Dakle, sam čin skeniranja ne garantuje i realizovanu transakciju. Za generisanje kodova koristim aplikaciju Plati Mi i koristim ih za primanje/slanje novca sa poznanicima ili za transakcije gde mogu da sačekam realizaciju.
IPS QR (nalog za prenos) i IPS skeniraj su dva različita modaliteta plaćanja. Prvi može da se generiše sa parametrima preko NBS ili PlatiMi https://ips.nbs.rs/sr_lat/qr-valida...-nbs-ips-qr-koda/forma-za-generisanje-qr-koda (čim se pročita stoje velika slova, dvotačke, vrednosti i uspravne crte) a drugi se pojavljuje na ekranima prodajnih mestima, pos terminala ili prikazuje u oviru online prodavnica i zapravo on je predmet priče, tj. njegovo trajanje je takođe dva minuta. Stvar je reciprociteta i za kasire u Mercator S, te iz mog aspekta je IPS pokaži, ali za njega je to opcija IPS skeniraj, međutim u obrnutom slučaju kod njih nema QR na kasama ili terminalima, te je to trebalo da razjasnimo. Kako bilo, koristim ovu mogućnost da ne vadim Dinu iz Mobi sa kojom bih unosio PIN, ali isto tako mi je zgodno u RF aplikaciji da preko otiska dođem do QR koda.
Upravo mi je Intesina mobilna aplikacija ponistila autentifikaciju sa otiskom prsta. Jesu li poslali neki update?
Jesu, pušten je nedavno update za aktuelnu aplikaciju. Verovatno je onda da ima izmena po tom pitanju.
 
Kakva oni sra*ja prave, taman sve koliko-toliko leglo na svoje i vidi sad ovo...

Meni je trenutno verzija aplikacije 6.0.163, ako nekom radi otisak na toj (ili visoj) verziji, zamolio bih da napise ovdje.
 
To je nešto privremeno, rešiće.
 
IPS QR (nalog za prenos) i IPS skeniraj su dva različita modaliteta plaćanja.

Intesa u aplikaciji ima opcije "IPS Skeniraj" i "IPS Pokaži" i to su nazivi baš onako kako je te servise nazvala NBS.

IPS QR ne postoji kao servis, već je IPS QR kod svaki QR kod koji sadrži elemente kojima se može inicirati plaćanje.

Oba funkcionišu kroz QR kod. Jeste bezveze što IPS Skeniraj zapravo uopšte ne mora da ode kroz IPS, već može i kroz kliring, ali sa vremenom će sve ići kroz IPS, pa je valjda zato tako nazvano.

Evo, lepo objašnjeno i na sajtu NBS, da sam znao, ne bih kucao, već bih samo ostavio link u prethodnom postu.

 
Verzija 6.0.164 sve radi ok (otisak prsta i to).
 
Znam, zato sam.to i napomenuo, jer sam mislio da odgovarate meni.
Evi da ponovim pitanje: Da li vam na android aplikaciji stižu obaveštenja o potrošnji kad provučete karticu?
Da vidim da li je problem samo kod mene ili je to opšti problem
Meni sada stižu. Možda pomogne: podesi da intezina aplikacija radi automatski pokretanje, tamo oko podešavanja aplikacija radi uštede baterije. Ja sam to bio prvo isključio da bi mi notifikacije radile a onda su prestale. Dok se nisam setio da to vratim na automatski pa su ponovo se pojavile. Ti uradi suprotno, pa vidi :)
 
Hvala ljudi.

Kod mene je nesto gadno pobrljavila app...
Sto je najgore, uopste ne vidim opciju za otisak, tj. ili je uklonjena iz moje app ili ja ne mogu da pronadjem.

Moze li neko molim vas da mi kaze gdje se nalazi opcija za ukljucivanje otiska prsta (na Androidu)? Po sjecanju, cini mi se da je bila i Podesavanja -> Sigurnost, pa neki podmeni. Sad nema nista tu kod mene...
 
Da, tu je kod mene. Opcije su
Promeni PIN
Otisak prsta
Jednostavan tranfer
Consent ID
 
Hvala puno gadafi, tako sam i mislio, 'ladno su mi makeli opciju nekako.
 
Moguce da ti je telefon skinuo dozvole za biometriku pa da je app samo regovala na to..
 
Dok mi ne stigne odgovor iz banke, da li je neko skoro imao iskustva sa podizanjem novca sa bankomata, u pitanju je Visa Classic debit kartica? Trenutno sam u Grčkoj, izvrsio sam transfer sa dinarskog, prebacio 200€ na Visa Classic Debit i odem na bankomat Alpha Banke, na ekranu mi odmah izbaci biće provizija 2.5€. Skinem 120, izadje mi novac i slip gde je naznacena ista ta provizija, sve u redu.
Potom udjem na stanje i vidim da mi je zapravo skinuto 133€. Znam da su mi ranije prilikom placanja na POS terminalima istom tom karticom rezervisali neka dodatna sredstva, koja se posle vrate naknadno kroz par dana. Ne znam da li to isto vazi i kada se povlaci novac sa bankomata?
U aplikaciji mi i dalje stoji za tu transakciju kao neprispela obaveza i iznos je oznacen u dinarima. :rolleyes:
Odmah sam kontaktirao Intesu preko messenger-a, oni mi rekli da se obratim mejlom sluzbi za kartice, pa sam i njima malopre kucao.
 
Moguce da ti je telefon skinuo dozvole za biometriku pa da je app samo regovala na to..
Da, bice da je to. Cackao sam permisije, ali nisam nasao nista od biometrike sto mogu ukljuciti za Intesinu app.
Zatim sam dosao na ideju da restartujem telefon, i otisak prsta je proradio. Nisam sam sebi jasan zasto to odmah nisam pokusao. :D

Hvala svima na pomoc i izvinjenje za lazni alarm (koji doduse ne bi trebalo da je ikog afektovao).
 
Dok mi ne stigne odgovor iz banke, da li je neko skoro imao iskustva sa podizanjem novca sa bankomata, u pitanju je Visa Classic debit kartica? Trenutno sam u Grčkoj, izvrsio sam transfer sa dinarskog, prebacio 200€ na Visa Classic Debit i odem na bankomat Alpha Banke, na ekranu mi odmah izbaci biće provizija 2.5€. Skinem 120, izadje mi novac i slip gde je naznacena ista ta provizija, sve u redu.
Potom udjem na stanje i vidim da mi je zapravo skinuto 133€. Znam da su mi ranije prilikom placanja na POS terminalima istom tom karticom rezervisali neka dodatna sredstva, koja se posle vrate naknadno kroz par dana. Ne znam da li to isto vazi i kada se povlaci novac sa bankomata?
U aplikaciji mi i dalje stoji za tu transakciju kao neprispela obaveza i iznos je oznacen u dinarima. :rolleyes:
Odmah sam kontaktirao Intesu preko messenger-a, oni mi rekli da se obratim mejlom sluzbi za kartice, pa sam i njima malopre kucao.
Grci prevaranti. Da nije na Krfu? Bankomat te zadužio u dinarima (jer je tako podešen, nekad je bila opcija da te pita nešto tipa "da li želite garantovan kurs u vašoj lokalnoj valuti", sad čujem da ne pita uopšte). Pošto si podigao evre, Alpha banka ti je to kovertovala u dinare po "ultra povoljnom kursu" i to je tih 133 evra. Probaj da se žališ Intezi, ali mrka kapa...
 
Da li je neko koristio ove virtuelne kartice u okviru aplikacije? Kako to funkcioniše?
 
Otvoriš viruelnu, odrediš limit, takodje da li hoćeš jednokratnu ili na više meseci (može do 6 meseci), dobiješ broj kartice i cvv i toeto.
 
Na koji pin se tacno misli kada pominju logovanje u aplikaciji?
Imam postavljeno logovanje otiskom prsta ali i pin koji sam ja zadao, oba rade.
Da nije to pin tamo nekada kada se instalirala aplikacija pa smo dobijali?
Secam se da sam bio na vezi sa operaterom banke kada je trebalo da instaliram app
 
Ni ja isto, medjutim izlgeda da ako cemo uživati preko kartice placanje da bi morali da se navikavamo na to oduzimanje vise sto je i ok mozda sa jedne strane. Ukoliko koristiš svoju debit tekući racun i oni ti vrse konverziju valute sami ( ako sam skapirao to bas i nije povoljno) dok ako prebacujes sredstva na deviznu karticu je samo za evre, dolare itd banka nudi fin kurs konverzije preko aplikacije i mozes onda sa prebacis koliko ti treba na deviznu i nju da koristis za placanja ( isto su wave to pay)
Oni ti onda takodje skidaju vise (rezervišu sredstva) i posle 3-5 dana ti vrate to sto su ti ti maznuli).
Ukratko ako sam radis konverziju i prebacuje na deviznu isplati ti se, ukoliko oni tocrade za tebe na tcom dinarskom racunu to se i ne isplati bas.
Meni je recimo Aliexpres konektovan na debitii tekuci racun dinaski. Međutim posto tu kupujem gluposti od 3 do 15e konverzija koja banka vrsi je mizerna i neprimetna ali kad treba da kupim ps plus recimo koji je 100e ne smem tek tako da platim tekucim dinarskim jer ce vrtno otkinuti banka a devizna sa evrima vrati sve sto skine viška.
Ako neko ima poklapaču za ovo sto sam pisao neka odgovori, ovo su moji neko utisci 👍🏻
Može li se na Aliexpres plaćati Visa debit dinarskom karticom iz Postanske štedionice? Nmg nikako da je ubacim na sajt ?
Kad god pokušam da je dodam na sajt stiže mi sms : Odbijeno plaćanje kartice ???
 
Nazad
Vrh Dno