Šta je novo?

Banka Intesa

Meni je glavni benefit to što imam savetnicu koja me zna lično, zna čime se bavim i šta me otprilike interesuje od proizvoda i to što mogu za sve da joj pustim email kad mi nešto treba i da završim sve što imam sa bankom u tačno određeno vreme, oči u oči i što ne gubim vreme da čekam po šalterima, čak neke poslovnice imaju posebnu blagajnu samo za Magnifica klijente pa ne moram da čekam ni ako moram da podignem veću količinu keša. Ne događa se često, ali je lepo da se uštedi vreme i živci kada se desi.

Recimo, pre par nedelja sam otvarao brokerski račun za trgovinu hartijama od vrednosti na Beogradskoj berzi i procedura jeste potrajala par sati, ali uspeli smo sve da završimo. Ne smem ni da mislim kako bi to izgledalo da sam običan klijent, a Intesa je jedna od retkih banaka koja uopšte i nudi kastodi usluge fizičkim licima. Znam, znam, mogao sam ovo da završim kod neke od brokerskih kuća kod nas, ali volim da imam što više stvari na jednom mestu, plus se na kastodi usluge ne naplaćuje dodatno održavanje računa, pa se i tu uštedi malo para i ostane više para od dividendi za mene umesto da ih poklonim nekom drugom, jel'te.

Samo to mi vredi cenu mesečnog održavanja, svaka čast Raiffeisenu i njihovom iRačunu koji je džabe ali ako ti treba bilo šta nestandardno, oteliš se dok saznaš sve detalje, i opet zavisi na koga naletiš na mejlu ili u call centru, dešavalo se da dobijem oprečne informacije preko različitih kanala. Verujem da je drugačije ako si Premium klijent kod njih ali on bi me sa mojom potrošnjom izašao skuplje od Magnifica računa.

Druga lepa stvar je što ne plaćaš brdo provizija koje bi inače plaćao, ko ima ozbiljnu potrošnju, uštedi se dosta.

Treća lepa stvar je što imaju besplatno poresko savetovanje za fizička lica, zakažeš termin koji ti odgovara i iz poreskog savetovalište te zovu telefonom u vreme koje dogovoriš sa njima, a par puta mesečno su i u poslovnicama pa možeš i da im odeš na noge ako je nešto ozbiljnije. Ko ima međunarodne transakcije i poslove van zemlje, ume dosta da znači ako se nađe u situaciji da mu treba tumačenje poreskih propisa ili međudržavnih sporazuma jer poreski savetnici generalno nisu jeftini. Kome treba nešto naprednije od toga, kao Magnifica klijent ima silne popuste na dodatna poreska savetovanja sa kućom sa kojom imaju saradnju.

Četvrto, ako ti treba lizing ili stambeni kredit, u zavisnosti od toga kako umeš da pregovaraš sa bankom, i u skladu sa tvojim mesečnim primanjima, može da se uganja povoljnija kamata nego ako si običan klijent. Isto važi i za keš kredite, kome treba. Sve u svemu, može se proći povoljnije.

Ukratko - ko je "power user" Magnifica vredi svaki dinar, u suprotnom kapiram da iRačun završava posao većini.
 
Za stambeni kredit nema nikakve veze tip tekućeg računa, već najviše umešnost pregovora i cenkanja.
Za tumačenje poreskih propisa u međunarodnoj trgovini, kome to zaista treba, naći će ljude za to. Ovo sa bankom je verujem nešto baš najosnovnije. Više da upute ljude gde da traže savet :)
 
Nemoj da pričaš o onome što nisi iskusio. Da, ko se bavi međunarodnom trgovinom ima poreske savetnike, ali ako si fizičko lice i posluješ kao fizičko lice (i ne baviš se trgovinom), situacija je malčice drugačija. Ista je priča i za kredite - recimo za keš kredite kamata za Magnifica klijente uvek bude barem za nijansu manja bez da pregovaraš, a ako se cenjkaš, možeš dodatno da je spustiš. Isto je i za stambene kredite mada tu jesu manje fleksibilni, ali opet znam bar troje ljudi koji su ispregovarali bolje uslove sa svojim savetnikom direktno. Ne sporim da bi to bilo moguće i da nisi Magnifica klijent, ali uzmi u obzir da i visina tvojih primanja igra ulogu
 
Evo, ponuda za mene, sa Magnifica statusom, kamata za Intermezzo keš kredit je 12.75%, a za Laki keš 10.45%; dakle praktično isto kao i ponuda za moju majku koja je penzioner i korisnik je običnog računa, a pritom nije nikada ni koristila keš kredit kod njih.

Tek kad pričaš o stambenom, ni od kakvog značaja nije da li si korisnik Magnifica paketa ili ne. Takvi obično i najskuplje plate kredit :)
 
Bukvalno u cenovnicima i reprezentativnim primerima može da se vidi razlika u kamatama za keš kredite, dakle po defaultu imaš nižu kamatu kao Magnifica klijent, da ne pričamo ako umeš i možeš da se cenjkaš (ja prvi dobijam promo mejlove za unapred odobrene keš kredite sa sumanutim iznosima i kamatama koje su manje od tih koje navodiš, jedva sam ubedio savetnicu da prestanu da mi ih šalju jer mi keš krediti ne trebaju), a za stambene kredite takođe imam info iz prve ruke, ali OK, šta god te veseli
 
E ako po katalozima i reprezentativnim primerima imam bolje uslove, onda mi je sad mnogo lakše :):)
One cifre koje sam naveo su konkretna ponuda za mene, iz mbank aplikacije, dakle za korisnika sa Magnifica statusom. Nije problem ni da okačim ss...
 
Ako imaš nepovoljnije ponude kao Magnifica klijent od onoga što piše u primerima, onda definitivno treba da vidiš sa savetnikom o čemu se radi, pošto je kod mene upravo suprotno. Intesa ima takve sitne bubice i to je nešto što i mene iritira, plus brdo papirologije za najmanju sitnicu, otpadne mi ruka dok ispotpisujem sve. Ostale banke sve rešavaju sa drastično manje papira, žali Bože toliko posečenog drveta za Intesinu birokratiju...
 
Ma sve OK :) okačiće još neko svoje ponude, da vidimo kolika je to razlika.
Kod mene je tako:
Laki keš.... 10,45%
Intermezzo... 12,75%
 
@wyomingplease Moram da se javim da kazem da je @desp u pravu i da nije bas tako kako kazes. Ja sam kao obican klijent krajem 2019 godine od inteze za stambeni dobio da ne placam nikakve troskove ni obrada kredita, nista, sve 0 i vrhunsku kamatu samo pregovaranjima. Direktorka (magnifica klijent, VIP, dza bu) u mojoj firmi je nakon mene otisla u intezu da vidi sta moze da dobije, dali su joj losiju ponudu i da mora da placa obradu i ostale troskove. REkao sam joj da da moj primer,na sta joj je savetnica odgovorila "ne znam kako je vas prijatelj to dobio, ali ove uslove ne dajemo nikome, ni Magnifica klijentima"
Tako da, previse forsiras tu pricu sa Magnifica pogodnostima kada nije bas uvek tako, kako ti je i kolega desp rekao.
 
Poslednja izmena:
@DeonTuck pričam iz sopstvenog iskustva kad god mogu i ništa ne “forsiram”, iznosim svoja iskustva.

Premium/Magnifica status imam u 3 domaće banke trenutno pa mogu da uporedim svašta nešto. Nigde nisam napisao da Magnifica svima završava posao, ali ovde imaš situaciju da me čovek ubeđuje u nešto što znam pouzdano na ličnom primeru da nije tačno. To je sve
 
Pravilo je da nema pravila :)
U teoriji bi trebalo da bude tako kako kazes i ima definisanih nizih kam.stopa za mag. klijente. Na kraju se svodi na vestinu pregovaraca ko zeli vise
 
Što je upravo ono što i pričam sve vreme - ko zna da se cenjka i ima adekvatna primanja, može da prođe dosta bolje nego što bi prošao na papiru
 
Meni je glavni benefit to što imam savetnicu koja me zna lično, zna čime se bavim i šta me otprilike interesuje od proizvoda i to što mogu za sve da joj pustim email kad mi nešto treba i da završim sve što imam sa bankom u tačno određeno vreme, oči u oči i što ne gubim vreme da čekam po šalterima, čak neke poslovnice imaju posebnu blagajnu samo za Magnifica klijente pa ne moram da čekam ni ako moram da podignem veću količinu keša. Ne događa se često, ali je lepo da se uštedi vreme i živci kada se desi.

Recimo, pre par nedelja sam otvarao brokerski račun za trgovinu hartijama od vrednosti na Beogradskoj berzi i procedura jeste potrajala par sati, ali uspeli smo sve da završimo. Ne smem ni da mislim kako bi to izgledalo da sam običan klijent, a Intesa je jedna od retkih banaka koja uopšte i nudi kastodi usluge fizičkim licima. Znam, znam, mogao sam ovo da završim kod neke od brokerskih kuća kod nas, ali volim da imam što više stvari na jednom mestu, plus se na kastodi usluge ne naplaćuje dodatno održavanje računa, pa se i tu uštedi malo para i ostane više para od dividendi za mene umesto da ih poklonim nekom drugom, jel'te.

Samo to mi vredi cenu mesečnog održavanja, svaka čast Raiffeisenu i njihovom iRačunu koji je džabe ali ako ti treba bilo šta nestandardno, oteliš se dok saznaš sve detalje, i opet zavisi na koga naletiš na mejlu ili u call centru, dešavalo se da dobijem oprečne informacije preko različitih kanala. Verujem da je drugačije ako si Premium klijent kod njih ali on bi me sa mojom potrošnjom izašao skuplje od Magnifica računa.

Druga lepa stvar je što ne plaćaš brdo provizija koje bi inače plaćao, ko ima ozbiljnu potrošnju, uštedi se dosta.

Treća lepa stvar je što imaju besplatno poresko savetovanje za fizička lica, zakažeš termin koji ti odgovara i iz poreskog savetovalište te zovu telefonom u vreme koje dogovoriš sa njima, a par puta mesečno su i u poslovnicama pa možeš i da im odeš na noge ako je nešto ozbiljnije. Ko ima međunarodne transakcije i poslove van zemlje, ume dosta da znači ako se nađe u situaciji da mu treba tumačenje poreskih propisa ili međudržavnih sporazuma jer poreski savetnici generalno nisu jeftini. Kome treba nešto naprednije od toga, kao Magnifica klijent ima silne popuste na dodatna poreska savetovanja sa kućom sa kojom imaju saradnju.

Četvrto, ako ti treba lizing ili stambeni kredit, u zavisnosti od toga kako umeš da pregovaraš sa bankom, i u skladu sa tvojim mesečnim primanjima, može da se uganja povoljnija kamata nego ako si običan klijent. Isto važi i za keš kredite, kome treba. Sve u svemu, može se proći povoljnije.

Ukratko - ko je "power user" Magnifica vredi svaki dinar, u suprotnom kapiram da iRačun završava posao većini.
Uh, srećno na Belex-u...
Ja korsitim stranog brokera, a Intesa je tu kamen spoticanja - ne dozvoljava transfer novca na brokerske račune u inostranstvu.
 
Hehe, na Belexu kupujem samo ponešto što je realno potcenjeno, inače Beogradska berza kao takva je raspad živi.

Što se tiče blokiranja deponovanja sredstava na brokerske račune, to jeste ogroman nedostatak Intese, razmišljam se da podnesem zvaničan prigovor NBSu nego me iskreno mrzi da se nateram da sednem i otkucam to kako treba. Treba ih gaziti što više gde god stignemo, to je jedna od stvari zbog kojih se savetnici penjem na glavu kad god odem da završim nešto drugo
 
Zar nije po "zakonu" da mi ne smemo da koristimo strane brokere, odatle i blokada. Mislim da je to bio razlog za ukidanje mog Etoro naloga.
 
Možeš koristiti strane brokere, uredno se plaća porez u Srbiji na dobitke na berzi. Dosta banaka pušta naloge ka brokerima, bez problema.
Intesa blokadu autistično objašnjava mogućnošću trgovanja valutama na tim berzama, što naš zakon ne dozvoljava. Isto kao da ti kažu da nije moguće dobiti keš sa računa, jer se kešom mogu platiti nelegalne stvari i usluge.
Edit: @wyomingplease da uzeše ljudi lepu kintu na NIS-u poslednjih godinu dana...
 
Pa da, otprilike je samo NIS i vredan kupovine, više zbog dividende koja će ove godine probiti sve rekorde nego zbog dugoročnog rasta, mada će rast svakako da se nastavi.

Ima tu još koječega što treba posedovati, tipa Dunav Osiguranje, Impol Seval i tome slično, ali u poređenju sa inostranim berzama sve je to čista smejurija. Ipak, vodim se logikom da i to malo treba kupiti u onim količinama koliko ti budžet dozvoljava jer je samo pitanje vremena kada će zapadni kapital da se zainteresuje za ovaj region i krene da kupuje redom.

Zvuči ironično, ali Intesa će te sprečiti da trguješ na inostranim berzama preko inostranih brokera ali zato preko te iste Intese možeš bez problema da trguješ u lokalu. Moraće jedan prigovor NBSu da padne, ne treba im tolerisati ništa što se ne mora tolerisati.
 
Da li neko zna kako je moguce ispratiti koliko je otislo sa virtuelne kartice? Mogu da udjem preko aplikacije u karticu, vidim originalni limit, rok vazenja, ali ne znam koliko je ostalo od sredstava.
 
Zar ti nije jednostavnije da kreiras i koristis virtuelnu karticu za jednokratnu transakciju?
 
ubacio sam u aplikaciju koja će koristiti više puta. Ne bih baš da povežem glavni račun, a internet kartica je u EUR.
 
Gde se uopšte u aplikaciji izlistavaju virtuelne kartice?
 
Za šta služe virtuelne kartice?
 
Da ne ostavljaš informacije o svojoj kartici svuda po internetu. Imaš na računa 50k evra npr, nije baš pametno da kupuješ po netu i ostavljaš podatke kartice tek tako..
 
Da ne ostavljaš informacije o svojoj kartici svuda po internetu. Imaš na računa 50k evra npr, nije baš pametno da kupuješ po netu i ostavljaš podatke kartice tek tako..
To samo za debitne ili i za kreditne? Ne kapiram koje onda podatke ostavljaš i kako te kartice mene identifikuju na sajtovima kada plaćam?
 
Sve je isto kao i sa regularnom, ok stvar za kupovinu.
 
Nazad
Vrh Dno