Šta je novo?

Banka Intesa

Izgleda su sredili push notifikacije.
Posle nedelju i dve dana kako sam se natezao sa njima a oni tvrdili da je to "do huawei uređaja"
sredili su, ali sta. Dobih dve notifikacije, jednu odliv 70000 dinara pa priliv 647,35 dianra. A taj prometi se inace nije desio... i nema ga u transakcijaam. Jeza
 
Kakvi lopovi, neverovatno. U pitanju je skidanje novca sa paypal account-a na intesinu deviznu visa karticu. Ljudi vrse duplu konverziju bez da te obaveste o tome i uzimaju skoro nekih 10 posto od poslate svote. Strasno sta rade. Uzasno, izbegavajte ih u sirokom luku.
 
Ja sam bio u Intesi preko 10 godina, i pre 2 meseca sam presao u AIK banku (po savetu ljudi sa foruma) i prezadovoljan sam sto sam napustio Intesu.
Uopste ne smatram da je Intesa ozbiljna firma, npr kad sam zadnji put (a i skoro svaki put pre toga) zeleo da uplatim evre na svoj devizni racun cekao sam 45min da dodjem na red na salteru i uplatim pare, kod AIK banke to obavim za 1min jer imaju multifunkcionalne bankomate na kojima mogu da se uplate i evri.
Takodje nemaju proviziju na elektronsko placanje, imaju sms obavestenje, za manje pare za koje bi platio dinarski i devizni u Intesi u AIK banci dobijem sve to plus putno osiguranje. Pritom je AIK banka domaca firma sto znaci da pare ostaju u zemlji i da ce najverovatnije profit da se ponovo ulozi u nasoj zemlji gde ce se zaposliti neki nasi ljudi.
Ja iskreno savetujem svakome ko zeli da promeni bilo koju banku da to i uradi, uvek lako moze da se vrati u staru banku ako mu se ne svidi.
Uzasni su, uzimaju skoro 10 posto od sume koja je poslata na duplu konverziju koja je bespotrebna jer novac stize u istoj valuti u kojoj se i podize u banci. Neverovatni lopovi, a pri tom te ne obaveste kad ti otvaraju racun da je to obavezno. Nikako transfer novca iz inostranstva sa njima.
 
Jedno pitanje,
Ako prebacim da mi Instagram skida za promocije sa dinarskog računa i samim tim ne koristim internet deviznu partiju niti standardnu deviznu partiju, da li će mi skidati za održavanje Intesa za neki od ta dva računa? Dakle da ne radim ubuduće nijednu transakciju preko oba devizna

Hvala
 
^
Ja njima kao da pišem na turskom, stalno mi istu poruku šalju: "Marko naknada za održavanje deviznog računa tarifira se sa rsd 120 (protivvrednost u valuti EUR po srednjem kursu NBS). Naknada za vođenje platnog računa se naplaćuje iz raspoloživih sredstava, bez obzira da li je po računu u toku meseca bilo finansijskih promena. Ukoliko na platnom računu na dan naplate naknade klijent nema obezbeđena sredstva za naplatu u celosti, Banka neće formirati potraživanje za iznos dospele nenaplaćene naknade, tj. naknada za taj mesec neće biti naplaćena. "

Ovo ne govori da li imaju skrivene troškove, tipa, nemam para na deviznoj partiji, nemaju odakle da naplate, ali sistem pamti i možda neću moći da ugasim račun dok ne isplatim te mesece kad nisam imao sredstva da banka naplati održavanje ili ne daj bože popijem tužbu zbog toga što nemam za to održavanje računa (a oni su pametni da čekaju dok se ne dođe lepa svota novca).
 
^
Ja njima kao da pišem na turskom, stalno mi istu poruku šalju: "Marko naknada za održavanje deviznog računa tarifira se sa rsd 120 (protivvrednost u valuti EUR po srednjem kursu NBS). Naknada za vođenje platnog računa se naplaćuje iz raspoloživih sredstava, bez obzira da li je po računu u toku meseca bilo finansijskih promena. Ukoliko na platnom računu na dan naplate naknade klijent nema obezbeđena sredstva za naplatu u celosti, Banka neće formirati potraživanje za iznos dospele nenaplaćene naknade, tj. naknada za taj mesec neće biti naplaćena. "

Ovo ne govori da li imaju skrivene troškove, tipa, nemam para na deviznoj partiji, nemaju odakle da naplate, ali sistem pamti i možda neću moći da ugasim račun dok ne isplatim te mesece kad nisam imao sredstva da banka naplati održavanje ili ne daj bože popijem tužbu zbog toga što nemam za to održavanje računa (a oni su pametni da čekaju dok se ne dođe lepa svota novca).
Nece formirati potrazivanje -> nece ti uzeti pare ni retroaktivno niti te ugurati u minus. Bankarska terminologija, kada obuku lose ukrojene pantalone, belu kosulju i jarko obojenu kravatu kao da zaborave srpski. Jedan od glupljih razloga zasto sam zadrzao Magnifica paket, da bih mogao da pozovem bankara i pitam: "Mozes li da mi prevedes ovo, ljubi brat".
 
Nece formirati potrazivanje -> nece ti uzeti pare ni retroaktivno niti te ugurati u minus. Bankarska terminologija, kada obuku lose ukrojene pantalone, belu kosulju i jarko obojenu kravatu kao da zaborave srpski. Jedan od glupljih razloga zasto sam zadrzao Magnifica paket, da bih mogao da pozovem bankara i pitam: "Mozes li da mi prevedes ovo, ljubi brat".
To nije tačno. Ja sam u junu zatvorio devizni račun uz Master karticu na kojem je bilo stanje 0.00 EU. Nikad ga nisam ni koristio. Uredno su naplatili svojih 120 dinara prilikom zatvaranja računa. Za koliko meseca će sistem pamtiti to ne znam. To će nam otkriti neko ko bude imao takav slučaj.
 
To nije tačno. Ja sam u junu zatvorio devizni račun uz Master karticu na kojem je bilo stanje 0.00 EU. Nikad ga nisam ni koristio. Uredno su naplatili svojih 120 dinara prilikom zatvaranja računa. Za koliko meseca će sistem pamtiti to ne znam. To će nam otkriti neko ko bude imao takav slučaj.
Zanimljivo, mozda je to nesto pri zatvaranju racuna. Imam ih vise na kojima je 0, desi se da privremeno bude neki novac, ali ga odmah posaljem na druge racune i nisu mi naplacivali.
 
Zanimljivo, mozda je to nesto pri zatvaranju racuna. Imam ih vise na kojima je 0, desi se da privremeno bude neki novac, ali ga odmah posaljem na druge racune i nisu mi naplacivali.
Da, meni su naplatili prilikom zatvaranja računa održavanje za taj mesec. Nažalost ja sam zatvorio račun odmah čim su uveli izmenu naknada za svoje usluge. Videćemo kad neko zatvori račun nakon nekoliko meseci, šta će da se desi. Meni je sasvim logično da će prilikom zatvaranja računa u tom slučaju da mu naplate broj meseci za koje nije plaćao održavanje x 120,00, a možda i neku kamatu. To su banke i kod njih nema ništa džabe. Ako neko ima drugačije iskustvo neka napiše.
 
Вјероватно се ради о једној наплати одржавања,плус евентуално нека камата,јер је ријеч о затварању рачуна.Не знам,али да наплате све мјесеце пута одржавање је мало вјероватно.
 
jel imao neko problem da su mu na intesa online nalog iz nekog razloga dodali dinarski račun kad ste podizali one pare od države? ja pre nekoliko meseci uzeo odjednom 30e + 3000 za vakcinisane, dođem kući, ulogujem se u intesa online i vidim dva nova dinarska računa pored ovog deviznog na kojem držim pare. nemam pojma ni šta će mi ni kako da ih se rešim, prošle godine kad sam uzimao onih 100e nije bilo nikakvih novih računa.
 
Ja sam se nedavno obratio NBS, kao što sam napisao ovde na forumu ranije, sa žalbom odnosno pitanjem da li Intesa postupa po zakonu kada održavanje deviznog računa naplaćuje u EUR . Prosleđujem vam ovde kompletno obaveštenje NBS "o nalazu na pritužbu". Osim što je po NBS to naplaćivanje u EUR "po zakonu", rekao bih da se i potvrđuje još jednom da se neće retroaktivno naplaćivati održavanje za mesece kada nije bilo sredstava na računu.

Предмет: Обавештење о налазу по притужби

Поштовани,

Поводом Ваше притужбе од 10. августа 2021. године, коју сте упутили Народној банци
Србије - Сектору за заштиту корисника финансијских услуга, на пословање банке Banca intesa
а.д. Београд (у даљем тексту: Банка), у вези са уговореним начином наплате накнаде за вођење
девизног рачуна за резиденте, обавештавамо Вас о следећем:

Поступајући по захтеву Народне банке Србије, Банка је у изјашњењу од 19. августа
2021. године указала да је Изменама и допунама Оквирног уговора о платном рачуну увела и
накнаду за одржавање девизног платног рачуна, као и да је поступак измена и допуна Оквирног
уговора спроведен у складу са одредбама Закона о платним услугама.

Указујемо Вам да у складу са 18. Закона о платним услугама („Службени гласник РС“,
бр. 139/2014 и бр. 44/2018; у даљем тексту Закона о платним услугама), пружалац платних
услуга који предлаже измене и допуне одредаба оквирног уговора, дужан да кориснику платних
услуга достави предлог тих измена и допуна најкасније два месеца пре предложеног дана
почетка њихове примене. Након пријема предлога, корисник платних услуга може се сагласити
да предложене измене и допуне произведу правно дејство пре предложеног дана почетка
њихове примене.

Оквирним уговором може се утврдити да ће се сматрати да се корисник платних услуга
сагласио с предлогом предлаже измене и допуне одредаба оквирног уговора ако пре дана
почетка примене предложених измена и допуна није обавестио пружаоца платних услуга да се
с тим предлогом није сагласио, о чему је пружалац платних услуга дужан да обавести
корисника платних услуга истовремено с достављањем тог предлога, а истовремено с
достављањем предлога пружалац платних услуга дужан је да обавести корисника о његовом
праву да пре дана почетка примене предложених измена и допуна раскине оквирни уговор без
плаћања накнаде и других трошкова, ако не прихвати тај предлог. Пружалац платних услуга
дужан је да кориснику платних услуга предлог измене и допуне одредаба оквирног уговора,
достави у писменој форми.

У складу са одредбама члана 20. Закона о платним услугама корисник платних услуга
има право да у било ком тренутку раскине оквирни уговор без отказног рока, осим ако је
оквирним уговором утврђен отказни рок, који не може бити дужи од месец дана, а пружалац
платних услуга не може кориснику платних услуга наплатити накнаду за раскид оквирног
уговора.

Даље у изјашњењу Банка наводи да је начин наплате накнаде за вођење девизног рачуна
утврђен Општим условима пословања Банке за платне рачуне и платне услуге корисника ( у
аљем тексту: ОУП) и Тарифом накнада за услуге Банке (у даљем тексту: Тарифа), који су
састави део Оквирног уговора о платном рачуну.

У складу са тачком 2.1.2. ОУП наплата накнаде се врши аутоматским задужењем
платног рачуна. У Тарифи је наведено да се накнада наплаћује само уколико на девизном
платном рачуну има расположивих средстава. У супротном, за месец у ком на девизном
платном рачуну на дан наплате накнаде корисник нема обезбеђена средства за наплату у
целости, накнада се не наплаћује.

Банка указује да из наведеног јасно произлази да се наплата накнаде врши задужењем
девизног платног рачуна на који се односи, као и да корисник не учествује у процесу наплате
накнаде, пошто се она врши аутоматски, те да сте прихватањем наведених ОУП овластили
Банку да наплату накнаде врши на описани начин.

Даље, Банка указује да је накнада за вођење девизног платног рачуна у Тарифи
исказана у динарима, пошто по девизним прописима није дозвољена њена наплата у страној
валути, а с обзиром да се наплата накнаде врши са девизног рачуна, неопходно је извршити
претходну конверзију средстава из валуте која се води на девизном рачуну у динаре. Износ од
120,00 динара се обрачунава конверзијом средстава са девизног рачуна у динарску
противвредност по средњем курсу НБС.

Банка посебно истиче да Оквирним уговором није предвиђено да ће се накнада
наплаћивати са динарског рачуна, што није ни било могуће јер немају сви корисници динарски
рачун код Банке, а у неким случајевима и они који га имају немају средстава на том рачуну (док
их имају на девизном рачуну за који се обрачунава накнада).

На крају изјашњења Банка истиче да девизни платни рачун није намењен штедњи, већ
вршењу платних трансакција и Банка нема посебан “штедни рачун“, те да су за потребе штедње
корисницима на располагању девизни депозити за које се, према важећој Тарифи, не наплаћује
накнада за одржавање.

У вези са Вашим питањем из притужбе да ли Банка може да наплаћује накнаду за
вођење девизног рачуна у еврима, односно у валути страних земаља, указујемо Вам да је чла-
ном 34. став 1. Закона о девизном пословању („Службени гласник РС“, бр. 62/2006, 31/2011,
119/2012, 139/2014 и 30/2018; у даљем тексту: Закон о девизном пословању) предвиђено да се
плаћање, наплаћивање и пренос између резидената и нерезидената у Републици Србији врши у
динарима, а изузеци од тог правила су прописани ставовима 2. до 6. истог члана. По одредби из
члана 34. став 7. овог закона уговарање у девизама је дозвољено, али се наплата односно испла-
та по тим уговорима врши у динарима. Народна банка Србије по члану 34. став 8. Закон о
девизном пословању прописује у којим случајевима и под којим условима се плаћање, напла-
ћивање, уплата и исплате могу вршити у ефективном страном новцу.

Међутим у конкретном случају Банка нити је накнаду за вођење девизног рачуна
уговарила у еврима, већ се ради о динарском износу од 120,00 динара, нити наплату уговорене
накнаде врши у еврима, имајући у виду да Банка наплату уговорене накнаду врши у динарима
конверзијом девизних средстава која се воде на платном рачуну на који се односи накнада у
динарску противвредност од 120,00 динара по средњем курсу Народне банке Србије.

На основу изјашњења Банке и увидом у достављену документацију није утврђено да је
Банка поступала супротно Закону о заштити корисника финансијских услуга („Службени
гласник РС“, бр. 36/2011 и 139/2014), Закону о платним услугама, другим прописа којим се
уређују финансијске услуге или обавезама преузетим Оквирним уговором, као ни прописима
којима се уређује девизно пословање.

Имајући у виду наведено, поступак по притужби пред Народном банком Србије је
окончан достављањем овог обавештења у складу са тачком 20. став 1. алинеја трећа Одлуке о
поступку по приговору и притужби корисника финансијских услуга („Службени гласник РС“,
бр. 1/2019 и 50/2019).

С поштовањем,
ЗАМЕНИК ГЕНЕРАЛНОГ ДИРЕКТОРА
Тамара Костић
 
prijatno sam iznenađen da uopšte odgovaraju na pojedinačne pritužbe...
 
Moraju da odgovore na svaki prigovor u roku od 15 dana a ako se umesa NBS onda NBS mlze postaviti rok od 8 dana. Najbolje da se podnese pisani prigovor pa ako do 14 dana od prigovora ne dobijete odgovor podsetite banku a stavite u cc maila [email protected] Samo obratite paznju da niste dali saglasnost da vas banka obavestava pisanim putem a ne elektronskim pa odgovor putuje duze.
 
I nakon drugog upita savetnici, šta je sa izvodima, dobio sam odgovor gde se nalaze, ali ih tamo, naravno, nije bilo. Da bi se onda pojavili, sa datumom 25.8. (izvodi za jul). Videćemo kako će biti na dalje, ali ovo deluje da sve mora na gurku...
 
Šta će biti ne znam. Ali znam kad sam došao da zatvorim račun morao sam da platim naknadu za održavanje računa za taj mesec premda je stanje na računu bilo 0,00 EU. Morao sam da sa mog dinarskog računa kupim devize (2 EU, kako bi bilo dovoljno za naplatu naknade) koje su bile prebačene na devizni račun od Master kartice. Zatim je naplaćena naknada pa mi je ostatak sa tog deviznog isplaćen u dinarima. I tek tada je račun zatvoren. Zato sam i rekao da napišete vaša iskustva u vezi zatvaranja deviznog računa na kojem je stanje bilo 0,00 EU.
 
Danas sam u Emmezeti plaćao W2P aplikacijom. Probao dva puta, oba puta kao prošlo, ali se odmah nakon prislanjanja telefona resetovala kasa. Posle par minuta dolazi poruka da je stornirano. Sa karticom je prošlo normalno... Prvi put ovako nešto sam video.
 
Bogu fala zavrsio sam sa njima.U Intezi/Delti imao racun mislim skoro 20g. Kad vidim kakva je usluga sa ogromnim redovima svaki dan i da to ljudi placaju kao uslugu, hvala, ali dostojanstvo i samopostovanje imam.Kad vidim te jadne procedure, sa gomilom hartije, gde ljude naguravaju na saltere...Ne postuju ni svoje zaposlene, a ni korisnike.Da su bili bolji, ne bi bili bivši.
 
A gde ro ide onako kako bi trebalo? Idiam redove svuda, nema banke ispred koje nema mitinga.
 
Zanimljivo, mozda je to nesto pri zatvaranju racuna. Imam ih vise na kojima je 0, desi se da privremeno bude neki novac, ali ga odmah posaljem na druge racune i nisu mi naplacivali.
Ovo je tacno. I ja sam imao drvizna sredstva, celokuoan iznos podigao, tog meseca a ni posle nisu naplacivali odrzavanje.
U sustini ako na kraju meseca ima sredstava , onda naplate odrzavanje.
 
Bogu fala zavrsio sam sa njima.U Intezi/Delti imao racun mislim skoro 20g. Kad vidim kakva je usluga sa ogromnim redovima svaki dan i da to ljudi placaju kao uslugu, hvala, ali dostojanstvo i samopostovanje imam.Kad vidim te jadne procedure, sa gomilom hartije, gde ljude naguravaju na saltere...Ne postuju ni svoje zaposlene, a ni korisnike.Da su bili bolji, ne bi bili bivši.
U koju banku si presao i koji paket uzeo ako nije nepristojno da pitam.
 
Ovo je tacno. I ja sam imao drvizna sredstva, celokuoan iznos podigao, tog meseca a ni posle nisu naplacivali odrzavanje.
U sustini ako na kraju meseca ima sredstava , onda naplate odrzavanje.
Ja to nisam ni sporio. Ni meni nisu naplatili održavanje računa pošto nisam imao sredstava na njemu, ali su to uredno naplatili kada sam došao da zatvorim račun. Ako neko nije plaćao dva-tri meseca neka ostavi 5,00 pa neka vidi da li će mu naplatiti samo za taj mesec ili za sve mesece koje nije platio.
 
^ ako banka ima potraživanje na određenom računu, skinuće novac onog momenta kada se pojavi, neće čekati neki datum u budućnosti.
Ja tako koristim devizni račun uz koji je vezana Visa Internet kartica. Prebacim malo više, platim šta želim, i pred kraj meseca vratim pare nazad na drugi račun. Do sada nisu ništa naplatili.
 
1. Da li PayPal podržava withdrawal (povlačenje novca) na virtuelnu?
Kako to Inteza knjiži, direktno na virtuelnu ili na matičnu karticu s koje je napravljena ?

Dobro to može da dođe, ako čovek poseduje Personal i Business nalog, a ima samo jednu Vizu Klasik. Na primer.

2. Da li ste imali problema sa Intezinom virtuelnom? /i gde, na kojim sajtovima?

= El je neko "odbija"? /u smislu da je ne prihvataju jer im security dept odnosno software koji koriste markira karticu ko virtual

3. Je l moram koristiti svoje ime i prezime i adresu prilikom kupovine ili virtuelnu mogu da koristim i kao poklon karticu? (metnem kolko oću i pošaljem 16 cifara + CVV, pa "poklonoprimac" kupuje online na svoje ime & adresu.)

Hvala!
 
Poslednja izmena:
Kakvi lopovi, neverovatno. U pitanju je skidanje novca sa paypal account-a na intesinu deviznu visa karticu. Ljudi vrse duplu konverziju bez da te obaveste o tome i uzimaju skoro nekih 10 posto od poslate svote. Strasno sta rade. Uzasno, izbegavajte ih u sirokom luku.

Nema to veze koja ti je valuta stigla na PayPal, vec koja valuta se povlaci. PayPal je pre godinu i nesto dana promenio korisnicima iz Srbija withdraw valutu u RSD i zbog toga ti banka radi konverziju (neke jednom, neke i duplu) osim ako ti stize na dinarski racun. Ja sam to sredila tako sto sam nakon bezbroj pokusaja iz jednog uspela da nagovorim PayPal da mi vrate withdraw valutu na EUR jer mi je racun na koji povlacim u EUR i onda nema konverzije, stigne me tacno toliko koliko povucem. Samo sam jednom povukla da testiram kad je bilo u RSD I isto mi je banka skinula deo zbog konverzije i posle toga nisam htela da povlacim dok nisam sredila PayPal da withdraw bude EUR.
 
Ne mogu da se setim davno sam izvadio VISA internet karticu i bio sam se ulogovao na intensaonline ali sada ne mogu i nalog mi je blokiran. Gde se nalazi LIB broj?
Zaboravio password za intesa On-line (kako i ne bih kad malo malo traže da se promeni, sve mi se pomešalo :D). Pokušao da resetujem pass i preko opcije mobilni otp i sms otp. Na oba načina izbacuje neke greške i nakon nekoliko pokušaja nalog mi je blokiran. Sledeća opcija je da se kreira novi nalog, međutim i tu mi izbacuje sledeće



Šta sad? Mora da ih zovem?
Imam isti problem sada!!! Ne mogu da se setim jer sam davno sam izvadio VISA internet karticu i bio sam se ulogovao na intensaonline, ali sada ne mogu i nalog mi je blokiran zbog pokusaja. Mozda sam lud ali gde se nalazi taj LIB broj?! Kada sam prvi put dobio potvrdu o urucenju platne kartice dobio sam i taj LIB koji sam iskoristio i sad ne znam da li je na tom papiru tj toj potvrdi o urucenju ili? Posle nekog vremena sam otisao da podignem novu posto mi je stara istekla i tada nista nisam dobio. Da li moram da dobijem novi LIB zbog te nove ili?
 
Kakvi lopovi, neverovatno. U pitanju je skidanje novca sa paypal account-a na intesinu deviznu visa karticu. Ljudi vrse duplu konverziju bez da te obaveste o tome i uzimaju skoro nekih 10 posto od poslate svote. Strasno sta rade. Uzasno, izbegavajte ih u sirokom luku.
To oduvek rade iako sam im ja u više navrata postavio pitanje da li je u pitanju devizni račun ili evro račun, obzirom da sve ostale valute bez pitanja konvertuju u evro po nekom kursu i uz naknade koje im odgovaraju.
Tada na to pitanje nisu znali da mi odgovore, ali uredno su nastavili da konvertuju.
Da sve bude nasmešnije kad su posle toga uveli podračune deviznog računa, otvorili su mi (bez pitanja i devizni račun u USD), ali su i dalje nastavili da konvertuju USD u EUR, pa sam taj račun ugasio nedavno kad su počeli da naplaćuju održavanje svakog tod deviznog podračuna ponaosob, jer nisam video smisao tog podračuna u USD, ako će svakako da rade konverzije kako oni hoće.

Sa uplatama u EUR je ok, one ležu u evro tačno bez dodatnih provizija.

EDIT: @Stefan1989 broj računa i PIN broj kartice ti ostaje isti i kad promeniš karticu jer je staroj istekao rok.
 
Nazad
Vrh Dno