Šta je novo?

Banka Intesa

Mislim da je malo preterano da se raspravlja o 400 dinara poskupljenja kao nekom razlogu da se odreknem povoljnosti koje mi magnifica račun nudi. Naravno, sve zavisi šta kome treba, ali ako stavim na papir savetnika, najviše lokacija sa bankomatima, besplatno e-bankarstvo, dobar izbor kartica, osiguranje, itd, to, barem meni, vredi te pare. Pa samo "nečekanje" u redu sigurno vredi kao jedna pakla cigareta mesečno. Imao sam i ja osećaj revolta kada sam čuo za nove tarife, ali neću zbog toga da srljam i pređem u neku banku sa jednim bankomatom i jedom poslovnicom u celom gradu i sve to zbog eventualne uštede od par evra mesečno što bi moglo da, u zavisnosti od potreba, pređe i u gubitak uz zagarantovano smanjeni komfor.
Razmišljam samo o eventualnom gašenju internet kartice koju retko koristim i time izbegnem onih dodatnih 120 din. Koje je vaše mišljenje o sigurnosti plaćanja običnim karticama na internetu? Ja nisam imao problema i zato nisam često ni koristio internet karticu.
 
Moje mišljenje: ja da imam magnifica račun (a to znači da ti mesečno legne oko 177 hiljada dinara, manje/više, na ime ličnog dohotka ili imaš 30 hiljada evra na računu koje ne koristiš) bilo bi me sramota da se bunim što moram da platim dodatno 120 (stodvadeset) dinara za devizni račun ili tipa 800-1000 din mesečno za sve.
Kada bi primali klasičnih 30K koliko prima dobar deo zaposlenih kod privatnika poumirali bi od gladi za mesec dana...
TLDR: uživaj u životu, apsolutno nemaš razloga da se sekiraš i buniš za ništa.
 
Moje mišljenje: ja da imam magnifica račun (a to znači da ti mesečno legne oko 177 hiljada dinara, manje/više, na ime ličnog dohotka ili imaš 30 hiljada evra na računu koje ne koristiš) bilo bi me sramota da se bunim što moram da platim dodatno 120 (stodvadeset) dinara za devizni račun ili tipa 800-1000 din mesečno za sve.
Kada bi primali klasičnih 30K koliko prima dobar deo zaposlenih kod privatnika poumirali bi od gladi za mesec dana...
TLDR: uživaj u životu, apsolutno nemaš razloga da se sekiraš i buniš za ništa.
Ne treba nikog da bude sramota jer te pare sigurno nije ubrao na drvetu. I zašto plaćati nešto ako ti ne treba.
Pre 15 godina sam imao minimalac pa nisam umro od gladi i ne bunim se nego pokušavam da malo skrenem tok teme u kojoj je opšte mesto da treba promeniti banku takoreći po svaku cenu.
 
Treba menjati banke na svakih 6 meseci, ko god daje ala 1 din mesečno za prvih 6 meseci jedino ako neko otvara račun zbog kredita.
 
Poskupljenje od 400 na Magnifica je poskupljenje od 100%. To je ogromno, i zaslužuje prekid saradnje, posebno u uslovima dosta raznovrsne ponude banaka. Stvar postane gora kada vidiš da taj iznos ide još gore, doplatom za devizne račune (i ja imam taj, za Internet karticu). Ipak, kasnije saznajem da kartica koja daje putno osiguranje sada može biti deo Magnifica paketa, i to je za mene vrlo značajna stvar. To trenutno košta 300 din mesečno (ako nisi korisnik Intesa Magnifica), Kad sve oduzmem i saberem, mislim da ostajem u Intesi, na Magnifica paketu, ali ću koristiti i besplatne devizne račune drugih banaka .
Pored putnog osiguranja, stvar koja me drži u Intesi je to što znam kako zadužuju sva plaćanja karticama u stranim valutama (nema "uzeli su nešto sitno"), i što je njihov Master uvek i svuda radio.
Treće, u postupku sam naplate dodatnog zdravstvenog osiguranja koje imam kao korisnik Magnifica računa. Suma je prilično velika, ako i to prođe glatko, ostajem tu gde jesam.
 
Razmišljam samo o eventualnom gašenju internet kartice koju retko koristim i time izbegnem onih dodatnih 120 din. Koje je vaše mišljenje o sigurnosti plaćanja običnim karticama na internetu? Ja nisam imao problema i zato nisam često ni koristio internet karticu.
Novi Magnifica paket ti omogućava da besplatno dobiješ MasterCard Gold, koji ukuljučuje Zero Liability. Ja sam i do sada MC Intesin koristio na internetu, nikada nisam imao problema.
 
Magnifica sam korisnik, sa vrlo visokim primanjima, ali cu ugasiti racun. Nije ovo samo promena cene mesecnog odrzavanja, vec su ugradili fee u svaku transakciju, a 800din im necu placati.Klasicna parazitsko-lihvarska promena, da nam kaplje novac gde god moze(kad se neko odluci na ovakav potez, mora da su mu kola krenula ozbiljno nizbrdo)Za mesecno odrzavanje ne mogu obnovljenu karticu(neaktivnu) da mi posalju na kucnu adresu jednom u 3 godine,nego idi opet preuzimaj, potpisuj, ne mogu da raspolazem novcem sa deviznog racuna, vec moram kod bankara, salter(slamarica ispada funkcionalnije rešenje).IT resenja i administrativne procedure uzasne svih ovih godina.Bolje da su uradili reviziju procedura i prepisali model rada nekih banaka u EU.Naguravaju korisnike na salter, ljudi potpisuju gomile papira, cist znak da ni svoje zaposlene ne tretiraju bolje.U celu pricu nisu ugradili rejting korisnika(izmirivanje obaveza, koliko dugo sam korisnik njihovih usluga,itd) i sad nekoliko ovih ispred mene napisa, sta se bunite, nije to nista ako imas takve prihode.Lako je biti siroke ruke sa tudjim novcem, to je mentalitet nasih politicara bitangi.Mnogo su se oni preceneili, za 10k depozita otvoricu racun u Švajcarskoj, dobicu kreditnu karticu...Zar oni stvarno misle da imaju ne znam kakav proizvod kad su izasli sa ovakvim cenovnikom?Kreditnu karticu su mi sve banke davale besplatno kad vide prihode, a online i mbanking transakcije i naplacivanje fee u 21v. ne bih komentarisao. Oni nisu banka u kojoj zelim vise da imam racun. Nazalost ponuda banaka je uzasna, ni ove austrougarske banke nisu bolje.Sve je ovo odgovornost i posledica "dobrog" rada NBS.
 
Poslednja izmena:
Ne verujem da su im kola krenula nizbrdo, nego da imaju suviše veliki broj jako slabo "platežnih" krijenata (ne koji imaju niska primanja, već koji obavljaju osnovne transakcije a da banka mora da daje svima isti nivo podrške bez nekih nadoknada odnono banka ne prihoduje, po njima, dovoljno) i da je ovo užasno povećanje zapravo fora da se otarase upravo tih klijenata. Plus niko ne može da ih zakonski prozove zbog ovog moralno upitnog poteza.
Oni koji su vezani za dosadašnje pogodnosti/obaveze, stave - i + na papir, progutaju gundjanje i ostanu na svom ili magnifica paketu.
 

Prilozi

  • fin.jpg
    fin.jpg
    156.3 KB · Pregleda: 85
Ovo sam i ja prvo pomislio.
ma da su uradili promene procedura i predstavili bolja IT resenja i pustili trial period po istim cenama i najavom poskupljenja usluga nakon toga, to bi bilo profesionalnije.Ovako ja treba da im verujem da ce biti kao bolje, ali po visoj ceni.
Bezmalo sve ovo mogu dobiti u nekoj od banaka po nizoj ceni.
Ljudi ne treba mi lounge na aerodromu, bankarski savetnik, neke fancy stvari(izigravas Holivud, a procedure kao u socijalisticko vreme).Vise cenim i trazim profesionalni posten odnos izmedju klijenta i pruzaoca usluge i da me ne magarce, podmecu fee.Zelim logicne procedure, user friendly, jasnu i preglednu aplikaciju.Oni su bre do skoro gurali CD ljudima, a napolju sam imao besplatno token za istu cenu odrzavanja, nema lozinki, self care dostupan, obnova kartica lagana, neaktivna kartica poslata na kucnu adresu, korisniku poznato nekoliko procedura kako da aktivira obnovljenu karticu(ne stupamo mi u novi odnos da treba opet nesto potpisivati), kada prvi put placate online i mbankingom nekom svom klijentu, treba proci potpunu autorizaciju, nakon toga bez tokena,itd, itd. Pitajte se zasto ne mozemo da kupujemo akcije ovih stranih banaka koje posluju na srpskom trzistu.
 
@netlord da imam mogucnosti kao sto ti sto pises da imas jedino bih u Srbiji otvorio racun u rsd sa dinom za potrebe placanja u dinarima, koje neke banke daju besplatno pa uplacujes rsd koliko ti treba.
 
već koji obavljaju osnovne transakcije
Ti što obavljaju osnovne transakcije su potencijalni klijenti za kreditne proizvode nekad u budućnosti. S obzirom da ne verujem da ih takav klijent nešto mnogo košta, mislim da im je taj pristup, ako im je to pristup, pogrešan.

A u stvari, s obzirom da se većina ljudi neće cimati da menja banku, možda su i u pravu. Što da im ne uzmu još para ako mogu?
 
@netlord teško ja uspevam da ispratim sve što pišeš, iako je rant potpuno opravdan. Sasvim se slažem sa većinom primedbi, ali ja ovu kombinaciju usluga ne mogu dobiti drugde za manje para i barem isti nivo usluge.
Kreditnu karticu ti daje svaka banka, uz redovan mesečni priliv, ma koliko bio mali (samozapošljeni i zemljoradnici imaju i ovde muku, to znamo).
Švajcarska banka ti neće omogućiti plaćanje računa u Srbiji (osim onih koje možeš platiti karticom, mada je i to, za većinu ljudi, nelegalno).
Elem, računi u Srbiji su za mene moranje (i dinarski i devizni) jer koristim skoro sve usluge koje banka nudi (osim čekova dozvoljenog minusa), uz najmanje moguće troškove (ne plaćam nikakve kamate ni provizije).
Sve kad saberem - ostaje Intesa, iako sam prvi koji bi ih kaznio za naplatu baš svega.
Slažem se: jajarska je fora što novo IT rešenje važi tek od 31.5 (a znamo za gomilu rupa u prethodnima). Podsećam da svakoga novi tarifnik kači od 1.5. (u delu plaćanja održavanja računa), jer se fee za održavanje naplaćuje poslednji dan u mesecu.
 
@netlord da imam mogucnosti kao sto ti sto pises da imas jedino bih u Srbiji otvorio racun u rsd sa dinom za potrebe placanja u dinarima, koje neke banke daju besplatno pa uplacujes rsd koliko ti treba.
to i jeste ideja, ovde samo drzati osnovni dinarski racun.Sta ce ti ostalo?Ko da je velika usluga imati kreditnu karticu, ebanking, mbanking. Svako ko radi ima ok primanja, nema velika opterecenja, finansijski je uredan i likvidan...A ovi izmislili i ugradili fee na elektronske naloge.Boze kakvi kreativci!
Sa puno zadovoljstva cu zatvoriti racune kod takvih i slicnih.Promene ljudi svasta u zivotu, ne mozemo mi jednu banku.Ajte molim vas.
 
@kibicer mislim da ne mogu da naplate za maj novi iznos odrzavanja, jer cenovnik vazi od 31.5. do 30.5. vazi stari cenovnik, a ne verujem da ce obracunavati srazmeran broj dana npr. 800/30 i za taj 31.5. za magnifica naplatiti 26,67 rsd + staru cenu odrzavanja.
 
Nisi citao sto sam pisao, da , za maj ce ici nova cena. Tako mi rece savetnica neki dan.
 
@kibicer, iscitaj jos koji put ;) Za placanje racuna cu se lako snaci.Ih sad to je problem.
IT odgovorne u Intezi treba naterati da oni prvi koriste te usluge koje su dizajnirali/odobrili.Uradite posteno acceptance test usluga koje nudite gradjanstvu, pa da pricamo dalje.
 
@kibicer, iscitaj jos koji put ;) Za placanje racuna cu se lako snaci.Ih sad to je problem.
IT odgovorne u Intezi treba naterati da oni prvi koriste te usluge koje su dizajnirali.Uradite posteno acceptance test usluga koje nudite gradjanstvu, pa da pricamo dalje.
OK, ali otkrij mi tajnu kako. Meni kreditna kartica vrlo retko zatreba (rezervacije hotela, nekada avio karata,..), tamo gde ne mogu debitne.
Daj mi najjeftiniji način da primim platu, da imam samo debitnu karticu, i da platim 10 računa mesečno online. Da ostavimo sve drugo po strani.
 
Daj mi najjeftiniji način da primim platu, da imam samo debitnu karticu, i da platim 10 računa mesečno online. Da ostavimo sve drugo po strani.
Rajfajzen, 150 din osnovni račun. Dina debitna besplatna. Besplatna online plaćanja, za sada.
 
Neka pojasnjenja, cini mi se da ih nismo videli ovde (ako neko jeste napisao, izvinjavam se):

  • Deviznim racunima se naplacuje odrzavanje samo ako ima sredstava na njima i nece se rezervisati sredstva u slucaju da nema. Znaci ako imate neki USD racun koji koristite jednom godisnje, sve dok je 0 na njemu, nece se skidati sredstva i nece se retroaktivno naplacivati.
  • Amex kartice nesto nisu vise popularne, predlozeno mi je da je ugasim, za Magnificu ce sada predlagati Master Gold karticu koja je inace 500 dinara, ali je besplatna za Magnifica klijente. Ima porodicno putno zdravstveno osiguranje, ali samo za Evropu.

Sve u svemu, moze da se prodje bez dodatnih troskova preko 800 dinara sto je uporedivo sa "premium" ponudama drugih banaka. Da su se nakalemili svi troskovi onako kako sam se plasio, to bi otislo predaleko.
 
za cenu do 300 imas par opcija, u Intezi ces platiti Hit/Hit plus vise i dodatno fee na svaki bezgotovinski prenos.Da li je za placanje 10 racuna to mala razlika?
Ja ne trazim da bude besplatna usluga, ali za 2-3e mesecno, hocu bar nekoliko bezgotovinskih transakcija da bude ukljuceno(bez fee).To je po meni jedan smislen paket.Ko radi vise tranfera neka izabere nesto skuplji paket ili Magnifica pa neka prebacuje i placa do sutra.
Meni je kreditna obavezna, Master bez razgovora, a Visa i Amex dodatna pozeljna.Sve su mi radile za online kupovine, tako da one posebne internet kartice me ne zanimaju(tu internet karticu sam koristio kao student)
 
OK, a za koliko para imaš to u drugoj banci?
Pretpostavljam da putuješ, onda i putno osiguranje?
Komercijalna, paket za 610 din, još nešto?
 
Danas doživeh neprijatnost u Intesi. Kada su saznali da je moj dolazak vezan ra raskid ugovora, usledila su arogantna pitanja gde ima bolje, i koja je to banka.
Uz opsaku da nisam inicijator promene uslova naše saradnje već oni, i da je moj potez iznuđen, ali da i pored tog nemam primedbu na dosadašnu saradnju, dobio sam žučan odgovor da ne moram da ih hvalim kada ih već napuštam.
Za kreditnu karticu na kojoj postoje još tri rate dugovanja, a koja sam hteo danas podmirim, rekoše da dok su sredstva rezervisana nema gašenja kreditne kartice, a samim tim i računa.
Moraću sutra do druge filijale ili imate neki savet?
 
Datum dospeća rate može da se promeni, u smislu da ti odmah dođu na naplatu i da očistiš lepo dugovanja. Međutim, mislim da i pored toga moraš da sačekaš najmanje 24h kako bi ugasio karticu.
 
Ja bih presekao karticu pred njima, i tražio da bude deaktivirana. Da ne bi bilo opet, da ne znaju da li si možda nešto negde platio (umeju da izmišljaju gluposti).
Drugo, na tvoj zahtev, mogu sva dugovanja proglasiti momentalno dospelim, kao što ti kaže @baltam0s
Možeš napistai mail kontakt centru, ono što ti oni odgovore (a odgovoriće verovatno običnom poštom), ekspoziture moraju da sprovedu.
 
OK, a za koliko para imaš to u drugoj banci?
Pretpostavljam da putuješ, onda i putno osiguranje?
Komercijalna, paket za 610 din, još nešto?
meni firma plati putno osiguranje kad idem na put. Za sve ostalo platim po potrebi i ako procenim da mi treba, sa mnogo zemalja Srbija ima priznavanje osiguranja.

 
Ovo prvo ok, ali meni ne vrši posao, zbog broja dana i učestalosti putovanja. A putujem i privatno, sa porodicom.
Ovo drugo - znam dosta primera ljudi koji ništa nisu uspeli da naplate od rfzo. Na to se ne oslanjam, hvala.

EDIT: svakako bih te molio da mi javiš koju banku i koji paket si odabrao.
 
Gledao sam malo pakete ispada najbolja ponuda za mene OTP banka sa prestiz paketom koja ima Uniqa osiguranje za mene i porodicu, a kako dosta trosim karticom odrzavanje bi trebalo da me ispadne 297,50 rsd prema novom tarifniku od maja. Tako da eto nakon 16 godina odlazim iz Intese, sto sam i uradio pre oko pola sata. Imam zqkazano za otvaranje racuna popodne u otp tacnije u vojvodjanskoj, jer se njima od kada se ujedinje otp banke ne menja broj racuna dok u otp ex.SoGe 275-x se menjaju brojevi.
Zahtev za gasnje racuna u Intesi se podnosi kada klijent zeli, a banka ima zakonski rok od 30 dana da ga obradi, takodje se trazi naplata dugovanja isti dan, uplate se sredstva na racun, zahteva se gasenje kartica i da ti izdaju potvrdu da su vracene ekspozituri. Ja sam ostavio na tekucem racunu za dugovanje plus jedan mesec odrzavanja po starim cenama plus 100 din viska i naveo sam da zelim da mi se sredstva prebace na suprugin racun u UniCreditu ako ostane viska i da me mailom obaveste. Sada mozda ima i do toga kod kog savetnika idete, doduse za ovo me je potkovao prijatelj koji je vec 20+ godina u bankarstvu pa zna kakofunkcionise i sta se moze. Bukvalno sam ispisao u wordu zahtev i predao im, videcu sutra da li ce sve naplatiti prema zahtevu.
 
Vrh Dno