Šta je novo?

Addiko banka

Šta je u Addiko banci Dinarski PLUS račun i EUR PLUS račun?
To im dođe kao štednja po viđenju, za koju tvrde da ne učestvuje u platnom prometu. Jednom rođaku je skorije otvoren takav dinarski kao prelazni za potrebe otvaranja oročene štednje (fina kamata na tri meseca). Tom prilikom su mu rekli da novac može da uplati strogo gotovinski, na blagajni, pa je išao na šalter svoje glavne banke kako bi podigao tu veću količinu, iako je prethodno planirao da sve brzinski prebaci na licu mesta.

Nije na kraju ni pokušao da nešto prebaci elektronski, budući da bez mobilnog bankarstva ne bi posle mogao da proveri da li je novac stvarno legao (ako bi odbili uplatu, nema frke, ali i ako ne bi, postoji mogućnost da bi novac zaglavio u nekom limbu), ali eto, u ekspozituri mu je eksplicitno rečeno da ne može. E, sad, i npr. Yettelu to isto piše u ugovoru, a opet prolaze uplate, pa nije loša šansa da ni ovde ne bi bilo problema.

Posebna zanimljivost je da se na stanje na tom računu obračunava kamata od 0,1% godišnje (pretpostavljam da je otud ovo PLUS, jer novac kao raste), koja se pripisuje na kraju godine ili prilikom zatvaranja računa. To je, dakle, priča o dinarskom, mada ni za devizni ne sumnjam da se isto otvara kao međukorak ka oročenju. Kamata ne znam kolika je. Ima smisla da bi mogli ti računi i samostalno da se otvore, ako neko želi da štedi kod njih bez obaveza, mada jasno je da za te potrebe ima drugih banaka, sa većom kamatom i mesečnom isplatom.
 
Zar im online račun nije onaj em-Račun paket koji je 150din mesečno?

Da li neko ima informaciju da li će možda od 1.jula da uvedu konačno Apple Pay?
Pošto se u poslednjim izmenama u Opštim uslovima spominje Apple Pay na 5.strani


A takođe sam našao i ovaj post u kom se spominje da se radilo na uvođenju Apple Pay-a istovremeno za 6 tržišta gde posluje Addiko

 
Svašta, što im onda stoji na sajtu još uvek?
Nudili su mi u banci da otvorim taj račun krajem aprila i baš sam mislio da ga otvorim sad u julu ako uvedu apple pay :(

Edit:
Mada mi to nema nikakve logike pošto imaju i štednju koja je brendirana kao em-Štednja gde je malo povoljnija kamata. Onda znači da su ukinuli i to?
 
Svašta, što im onda stoji na sajtu još uvek?

Koliko vidim, nema ga na sajtu više. Ne znam što su prekinuli njegovo otvaranje. A bili su koliko se sećam prva banka sa online računom.

Inače im je kurs evra u aplikaciji možda i najbolji u Srbiji - razlika između srednjeg i prodajnog/kupovnog je manja od 0,20 RSD.
 
Nudili su mi u banci da otvorim taj račun krajem aprila i baš sam mislio da ga otvorim sad u julu ako uvedu apple pay :(
Možda mogu nekako ručno da ga otvore, ako su na to mislili, ali na sajtu ga svakako više nema, kao ni u mobilnoj aplikaciji. Link je bio ovaj, ali on sad preusmerava na opštu stranicu o tekućim računima, gde jeste nabrojan i em-Račun, ali detalja o njemu nema. Tako je bilo i u martu, to mogu da potvrdim, tako da ima smisla da su ti oni ponudili da ti ga vanredno ručno otvore, ako je to uopšte opcija. Alternativno, rekli su ti napamet, znajući da je nekad bio u ponudi. Nejasno je šta su ti tačno ponudili, pa je sve moguće.

S tim u vezi, i pomenutom rođaku su rekli da mogu da mu otvore račun sa održavanjem od 150 dinara ukoliko baš želi da prebaci novac elektronski, ali nisu mu dali nikakve dodatne detalje o tom računu. Moja pretpostavka je bila da je reč o platnom računu sa osnovnim uslugama (taj nema MasterCard, pa ti ne bi značio za Apple Pay), ali baš ne znam.

Mada mi to nema nikakve logike pošto imaju i štednju koja je brendirana kao em-Štednja gde je malo povoljnija kamata. Onda znači da su ukinuli i to?
To je druga stvar. Svako može da oroči sredstva preko aplikacije ako je ima, dakle ne samo klijenti sa em-Računom. Ali jeste neažurno sa njihove strane što u upustvu onima koji nisu već klijenti sugerišu da otvore em-Račun preko aplikacije, kad to već makar tri meseca nije moguće. Lako je svakako proveriti, preuzmeš aplikaciju i vidiš da nema opcije za otvaranje novog računa, hahah.
 
Poslednja izmena:
Oročavao sam pare kod njih u aprilu, pa mi je radnica predložila da otvorim online račun kako bih lakše to odradio online bez onolike papirologije (mislim da je baš i spomenula 150din održavanje pa sam pomislio da mi je “nudila” taj online em-račun, mada ko će ga znati više mi uglavnom znamo nego oni sami što rade tamo po bankama).

Prate izgleda trend od Poštanske sa izbacivanjem Plus računa :(

Nisam siguran da li može uz ovaj Račun sa osnovnim uslugama ili još bolje kad bi moglo uz RSD Plus račun da se dobije MasterCard uz dodatnu naknadu kao što je to na primer u ProCredit-u uz 1.200din uz onaj Besplatni račun. A ako ne može onda ispada najjeftiniji Start paket 350din a da se dobija MasterCard.

Pošto se ovde u tarifniku na 8.strani spominje pod 5.7. da se izdavanje MasterCard dodatno naplaćuje 600din na zahtev klijenta.
 
bez onolike papirologije
Po iskustvu koje sam pomenuo, trajalo je baš kratko, tj. sve je završeno u roku od pola sata, ako se izuzme odlazak na šalter druge banke po gotovinu. Čak sam i ja video te papire, nema ih mnogo. Ako si već (fizički) u banci, rekao bih da je brže oročiti uživo nego otvarati račun onlajn (kad bi bilo moguće), hahah. Edit: kad razmislim, taj rođak se već vodio kao klijent banke, imao je ranije štednju kod njih, pa su i oni imali njegove podatke (čak je lična karta u sistemu bila važeća), tako da je to sigurno pozitivno uticalo na brzinu.

izdavanje MasterCard dodatno naplaćuje 600din na zahtev klijenta
Da, pitanje je kako se to odnosi na izdavanje nove kartice. Za reizdavanje je jasno, ko je već ima, pa traži novu zbog oštećenja ili gubitka stare.
 
Poslednja izmena:
Uveli su Google Pay, a nadam se da će 1.jula i Apple Pay.
 
Da se nadovežem na svoju prethodnu priču o oročavanju (na ovoj je strani). Pomenutom rođaku je isteklo tromesečno oročenje, pa je otišao u lokalnu ekspozituru da podigne kamatu i reoroči glavnicu. Tom prilikom je obavešten da je banka navodno suspendovala tarifni stav prema kom naplaćuje korišćenje digitalnih servisa 200 dinara mesečno klijentima koji nemaju tekući račun (paket), pa je dobio parametre za aktivaciju. To mu nadalje omogućava da samostalno reoroči sredstva ako to ponovo bude želeo kroz tri meseca. Aktiviraće valjda aplikaciju, pa u tom slučaju ostaje i da vidimo da li će biti pokušana neka naplata, jer informacija o suspenziji tog tarifnog stava nije iskazana nigde na sajtu, koliko smo uspeli da vidimo.
 
Da se nadovežem na svoju prethodnu priču o oročavanju (na ovoj je strani). Pomenutom rođaku je isteklo tromesečno oročenje, pa je otišao u lokalnu ekspozituru da podigne kamatu i reoroči glavnicu. Tom prilikom je obavešten da je banka navodno suspendovala tarifni stav prema kom naplaćuje korišćenje digitalnih servisa 200 dinara mesečno klijentima koji nemaju tekući račun (paket), pa je dobio parametre za aktivaciju. To mu nadalje omogućava da samostalno reoroči sredstva ako to ponovo bude želeo kroz tri meseca. Aktiviraće valjda aplikaciju, pa u tom slučaju ostaje i da vidimo da li će biti pokušana neka naplata, jer informacija o suspenziji tog tarifnog stava nije iskazana nigde na sajtu, koliko smo uspeli da vidimo.
Ja sam podizao tromesečno oročenje pre 5 dana i nisu mi to ništa ni spomenuli. Doduše nisam sad ni hteo da reoročavam, ali opet su mogli da napomenu tu pogodnost za ubuduće da znam jer na kraju nisam ni gasio račun. Mada me ne čudi ništa, jer je radnica na blagajni totalno radila posao preko one stvari. Pitam je da li zna kada će da uvedu Apple Pay gledala me bledo kao da sam je pitao na kineskom. Pa svratite s’ vremena na vreme, pa se raspitajte ne znam kad će (zažalio sam što sam je išta i pitao). A vrhunac njenog rada je bila isplata koja se završavala na 37,99 dinara, gde mi je umesto da zaokruži na 40 i isplati sve u papiru dala u metalu i to 6 dinara 😂

Uzgred smanjili su sad kamate za tromesečno oročavanje sa 4,75% na 4,25%
 
radnica na blagajni totalno radila posao preko one stvari
Verovatno na blagajni rade manje obavešteni. U ovoj ekspozituri koju ja pominjem oročavanje ni ne može da se odradi tu nego negde iza. A i za sva pitanja sem tih osnovnih stvari upućuju na šefa ekspoziture. Na samoj blagajni se čini kao da ne rade ništa sem najosnovnijeg: uplate, isplate, uručivanje kartica...

gde mi je umesto da zaokruži na 40
Trebalo je unapred da pripremiš kovanicu od dva dinara, kako bi dopunio račun do potrebnog iznosa. :ROFLMAO:

Uzgred smanjili su sad kamate za tromesečno oročavanje sa 4,75% na 4,25%
Tako je, a preko aplikacije je i dalje za nijansu veća (NKS 4,35%), pa je utoliko sumnjivija ova informacija koja je preneta rođaku. Njemu se, dakle, desila smešna situacija da su mu u ekspozituri oročili po toj manjoj stopi, pa tek onda rekli da sada može da aktivira i digitalne servise. Logičnije bi bilo suprotno, jer bi onda odmah imao mogućnost da samostalno oroči po većoj stopi. Skeptičan sam stvarno po tom pitanju, ali ostaje da vidimo šta će biti po pitanju te naplate.
 
Verovatno na blagajni rade manje obavešteni. U ovoj ekspozituri koju ja pominjem oročavanje ni ne može da se odradi tu nego negde iza. A i za sva pitanja sem tih osnovnih stvari upućuju na šefa ekspoziture. Na samoj blagajni se čini kao da ne rade ništa sem najosnovnijeg: uplate, isplate, uručivanje kartica...


Trebalo je unapred da pripremiš kovanicu od dva dinara, kako bi dopunio račun do potrebnog iznosa. :ROFLMAO:


Tako je, a preko aplikacije je i dalje za nijansu veća (NKS 4,35%), pa je utoliko sumnjivija ova informacija koja je preneta rođaku. Njemu se, dakle, desila smešna situacija da su mu u ekspozituri oročili po toj manjoj stopi, pa tek onda rekli da sada može da aktivira i digitalne servise. Logičnije bi bilo suprotno, jer bi onda odmah imao mogućnost da samostalno oroči po većoj stopi. Skeptičan sam stvarno po tom pitanju, ali ostaje da vidimo šta će biti po pitanju te naplate.
Da da i u ovoj ekspozituri gde sam ja bio se oročava iza blagajne za stolom (tj. tu se radi sva dokumetacija i potpisivanje)

Naravno imaju 2 stola od toga je jedan uvek prazan bar kad sam ja išao. Naravno neka žena zasela pa me mrzelo da čekam da nju pitam za Apple Pay, ali kapiram da bi mi dala isti odgovor :)

Sad ne postoji nigde bolja ponuda za oročavanje na 3 ili 6 meseci od 4,35%?

Ubija me Yettel-ovih sad već bednih 3% za A vista, a 3bank jer imaju samo na nbg poslovnicu i moraš na šalter.
 
Nazad
Vrh Dno