Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

E ljudi budite oprezni u vezi struje ovog meseca - mnogima nisu uopšte očitali i generisali račune - pa ga samim tim nema ni na kliku.
Ta "tehnikalija" ne znači da imate pravo da ne platite ništa, sigurica je ovog meseca sidestep-ovati "klik" i uplatiti neki otprilike iznos direktno na račun 845-404849-87 (za BG region). Imate više o toj situaciji u temi EPS račun preko neta.
 
Imao sam jedno (za moje pojmove) vrlo zabrinjavajuće iskustvo, pa ću da podelim ovde i pitam da li je to samo meni vrlo zabrinjavajuće ili je to normalno, a ja se nešto tripujem.

Pre par dana podignem sa Yettel računa nekoliko hiljada dinara na bankomatu druge banke (imam BankMax) ali se kasno setim da su mi pare na štednom računu i da ih nisam prebacio na tekući. Očekivao sam da mi bankomat odbije transakciju, ali nije, uredno je isplatio. Ja pomislim da ću da odem u nedozvoljeni minus i odmah prebacim tih par hiljada sa štednog na tekući račun. Međutim, nisam otišao u minus, jer sam imao nešto evra na tekućem i banka je automatski zamenila potrebnu količinu evra da bi mogli da mi isplate dinare. Naravno, kurs je loš, ali mali je iznos, pa nije bitno, svaka lekcija se plaća, nemam problem sa tim. Pošto je meni bilo bitno da imam te evre na računu, ja dokupim to nešto sitno, čisto da zaokružim i da ne zafali (očekujem da mi skinu evre za neku rezervaciju za hotel)

E sad nastaje ono što me brine. Danas (prošlo nekoliko dana) je tek proknjiženo podizanje novca sa bankomata. U listi transakcija, nema nigde transakcije po kojoj je meni banka "prisilno" promenila evre u dinare. Rezultat je da sam bez veze kupovao evre. Mislim, nije neki iznos, to nije problem. Ali mene jako brine to što transakcija može samo da nestane. Nisam ekonomista ali znam da se čak i pogrešne transakcije nikada ne brišu, nego se uradi nova transakcija kao ispravka pogrešne. Jednostavno, sistem bi trebao da je napravljen tako da ne može da se desi da je transakcija plaćanja/transfera/zamene valute prošla, a da to neko posle samo obriše. Pa sutra mogu da primim platu i da neko to obriše? Da li se tripujem ili je ovo stvarno veliki red flag?

TLDR - da li je normalno da banka uopšte može samo da obriše transakciju umesto da uradi reversal?
 
Nije mi baš jasno šta si hteo da kažeš. Šta znači da si bez veze kupovao evre? Evri su ti se vratili ili ti je dodatna količina evra skinuta? Da li si u međuvremenu obezbedio dinare u trenutku knjiženja?
 
Ako dobro shvatam šta si napisao, rezervisani su ti evri (jer dinare u tom trenutku nisi imao), a zatim proknjiženi dinari (jer si ih danas imao)? U tom slučaju se desila uobičajena stvar, ne bi ni u drugim bankama bilo drugačije. Rezervacija u suštini samo znači da u tom trenutku imaš dovoljno novca za izvršavanje željene transakcije, i taj novac ti bude "zaključan" do daljnjeg, ali tek prilikom knjiženja ti on stvarno nestaje sa računa. Otprilike tako ugrubo funkcionišu kliring i poravnanje.

Slažem se inače da bi lepo bilo kada bi ti ostao neki trag o tome kako je rezervacija sprovedena i koja je tačno razlika nastala nakon knjiženja, ali prosto nisam dosad čuo da neko tako radi. Isto važi za kartično plaćanje u stranoj valuti. Kada bi danas platio nešto jedan evro, a na računu imaš samo dinare, rezervisalo bi ti se nešto više od 117 dinara, po srednjem kursu. Nakon knjiženja, taj iznos bi "magično" porastao na preko 121, prema prodajnom kursu banke, bez ikakvog obaveštenja ili traga u izvodu da je u nekom trenutku bilo drugačije.
 
Da, u trenutku knjiženja sam imao dinare na računu. Shvatam koncept rezervacije, tako radi i Rfb, ali u Rfb se jasno vidi šta je rezervisano, a šta je skinuto. U Yettelu, ja nigde nisam imao informaciju da su meni evri samo rezervisani. Meni su evri skinuti sa računa (ili ja ne znam gde da gledam i kako da raspoznam šta je transakcija, a šta rezervacija).
 
U Yettelu, ja nigde nisam imao informaciju da su meni evri samo rezervisani. Meni su evri skinuti sa računa (ili ja ne znam gde da gledam i kako da raspoznam šta je transakcija, a šta rezervacija).

Ideš na račun, detalji računa, informacije o stanju i tu imaš računovodstveno stanje, rezervacije i raspoloživo stanje izlistano. U staroj Mobi banka aplikaciji je bio onaj krug gde se jasno videlo. Ovde je malo zabačeno.

Dakle, na osnovnom ekranu se prikazuje raspoloživo stanje, a ne računovodstveno. Tako je i u svim bankama.
 
Hvala (y), drago mi je da je do mene, da ipak nisu toliki paceri.
 
Da dodam, detalji samih kartičnih transakcija su drugačiji u zavisnosti od statusa. Nemam trenutno nijednu na čekanju, pa da budem precizan, ali znam da ima razlike. Na vebu čak imaju i boje: narandžaste su rezervacije, a zelene proknjižene. Na oba mesta možeš i da uđeš u pretragu, pa tu filtriraš po statusu plaćanja. Postoji status Na čekanju i taj je za rezervacije.
 
je li realno da kad se plaća na AliExpressu, da ne traži nikakav 2fa, nikakav sms ili lozinku nego samo prođe uplata?

ne mogu da se setim da li je tako i sa Raiffeisenom ali mi je baš nerealno da nema nikakvog potvrđivanja uplate.
 
istekao edit.

ne mogu da se setim da li sam već pitao, ali evo konkretno recimo plaćanje na Aliju, Temu i ostalim inostranim sajtovima.

Inostrani sajtovi gde su valute evri/dolari odnosno ne-dinari - da li je bolje imati evre na Yettelu ili pustiti da sam iskonvertuje sa dinarskog računa?
Sajtovi poput Alija i Temua koji daju dinar kao valutu, opet da li je bolje držati app u dinarima ili evrima/dolarima i isto da li imati evre na računu ili pustiti automatizaciju?

Pa zapravo isto i plaćanje u inostranstvu, isto princip-isto pitanje.

mogli bi neki FAQ pa da se stavi sticky na početku, ne koristim često pa zaboravim a verujem da i ostali imaju slična pitanja pa ne bi bilo loše imati, šta znam.
 
Poslednja izmena:
je li realno da kad se plaća na AliExpressu, da ne traži nikakav 2fa, nikakav sms ili lozinku nego samo prođe uplata?

ne mogu da se setim da li je tako i sa Raiffeisenom ali mi je baš nerealno da nema nikakvog potvrđivanja uplate.

Ne traži. To je do Alija, nije do banke.
istekao edit.

ne mogu da se setim da li sam već pitao, ali evo konkretno recimo plaćanje na Aliju, Temu i ostalim inostranim sajtovima.

Inostrani sajtovi gde su valute evri/dolari odnosno ne-dinari - da li je bolje imati evre na Yettelu ili pustiti da sam iskonvertuje sa dinarskog računa?
Sajtovi poput Alija i Temua koji daju dinar kao valutu, opet da li je bolje držati app u dinarima ili evrima/dolarima i isto da li imati evre na računu ili pustiti automatizaciju?

Pa zapravo isto i plaćanje u inostranstvu, isto princip-isto pitanje.

mogli bi neki FAQ pa da se stavi sticky na početku, ne koristim često pa zaboravim a verujem da i ostali imaju slična pitanja pa ne bi bilo loše imati, šta znam.

Konkretno za Yettel banku, za Temu najpovoljnije na sajtu dinari, na računu dinari. Za Ali najpovoljnije na sajtu dolari, na računu evri. Za druge banke može biti drugačije. Postoji tema za Temu i Ali.
 
Poslednja izmena:
Hteo u Big-u da dignem neke evre na bankomatu i uopšte ne nudi opciju? Jel to zato što nema evre ili se ne mogu dizati evri?
 
@stevan10 moraš da ubaciš fizičku karticu da bi isplatio evre. Isto se odnosi i na uplatu.
 
Ubacio sam fizičku master...
 
  • Like
Reagovanja: uji
Moja lična pretpostavka je da kaseta sa evrima je prazna pa onda bankomat ne nudi tu mogućnost. Možda su teget bankomati napredniji sa tog aspekta. 🤔
 
Odavno najavljuju buduća plaćanja i podelu na rate (npr. ovde), pa se možda konačno to i ostvari.
 
Da li se zna koje bi to bile "nove funkcionalnosti"?

Obezbeđuju uslove za emitovanje N1 i Nova S? 😁
 
YettelBank se po prvi put oglašava preko sms-a od kad sam isključio sms u opcijama, verovatno su nešto gadno zabrljali sa uvođenjem "novih funkcionalnosti" 😀
 

Prilozi

  • 1000004290.jpg
    1000004290.jpg
    114.5 KB · Pregleda: 51
Servisna obaveštenja pristižu sa tog YettelBank sms kanala i kada je sve ostalo pogašeno, što podrazumeva obaveštenja o radovima, račune na klik i slično.
 
Znam, nego nisu mi nikad u ovom formatu slali od kad imam račun kod njih ( sad će godinu dana ) obično je bilo samo o najavi radova itd. koju ovog puta nisu poslali tj. juče
 
Zato sto su ih ljudi (s pravom) castili salvom psovki sto se sete da jave da postoji problem nakon sto svi na tezi nacin saznamo da postoji problem.

Sad si dobio blagovremeno obavestenje, sto je kakav takav napredak.
 
Sta je sa OTP kodovima jel radi kod nekog?
 
Koristio sam juče OTP, radilo normalno.

Inače, nije mi stiglo ovo SMS obaveštenje za OTP.
 
Nazad
Vrh Dno