Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

Ima sve smisla, a za Liveness kontam da niste pogledali snimak. 😂 Poslao sam tutorijal sa zvaničnog bančinog YT naloga, gde objašnavaju (klasičan njihov animirani tutorijal, nije intervju ili tako nešto) kako (treba da) izgleda personalizacija aplikacije. Unese se broj telefona i poslednje četiri cifre JMBG, onda se unosi OTP kod, a zatim se kao novina "skenira" lice, tj. dozvoljava se pristup prednjoj kameri kako bi aplikacija proverila da li se stvarno prijavljuje klijent čiji su podaci.

To bi trebalo da bude dvojaka provera: da li je pred kamerom živ čovek (a ne fotografija/dokument, zato se i zove "test živosti"), kao i da li je to stvarno klijent (upoređivanje sa fotografijom iz lične karte). I to već neko vreme reklamiraju kao važno poboljšanje bezbednosti, a ko god meni poznat da je skorije otvarao račun, nije mu to zatraženo. Jedino ako imaju neku foru da ne važi za prvu personalizaciju, tj. da se podrazumeva da ona nije zlonamerna, te da je za nju dovoljan OTP kod, ali to već nije naglašeno. Specifična je okolnost da ne znam baš nikog ko je menjao telefon ili iz nekog drugog razloga imao potrebu da ponovo aktivira aplikaciju.
 
Poslednja izmena:
Umesto da plate ljude da im urade aplikaciju oni snimaju besmislene video klipove kako su kul. Ja vise stvarno nemam strpljenja, godinu dana je stvarno puno.

1. Primim novac iz inostranstva ne moze u novoj aplikaciji da se okaci dokaz (faktura) i izjava, mora preko web-a u staroj. ??? Nisam programer ali se pitam da li je toliko tesko ubaciti opciju da se aplouduju 2 pdf-a i posalju gde treba.

2. Pre neki dan kupovao neke pesme 1-2$ online i posle nekoliko kupovina odbija svaku sledecu.. Udjem u aplikaciju proverim da nije limit probijen posto sam imao par vecih kupovina u toku dana, nije. Ujutru zovem podrsku kazu da mi je online limit 10 kupovina dnevno i da toga nema u novoj aplikaciji nego moram preko web-a preko stare ??? Opet se pitam da li je tesko ubaciti ispod limita u parama limit za broj dnevnih transakcija.

3. Zelim da preko web-a placam racune, ali stvarno ne zelim da otvaram aplikaciju na telefonu pa da se logujem preko qr koda. Bonus izloguje me za neaktivnost posle 1-2-3 min (koliko mi treba da odem do wc-a) pa moram opet.

Stvarno nisam zahtevan korisnik trebaju mi samo osnovne stvari tako da cu se sutra pozdraviti sa njima.
 
Kontam da nema neslaganja oko toga da im se odužila implementacija nove aplikacije, a od konkretnih potreba zavisi koliko kome to smeta. Zanimljivo je što se postojanje stare aplikacije uopšte ne reklamira, pa mnogi tek naknadno shvate da im ona uopšte treba. Novim klijentima prilikom otvaranja računa i dalje stižu privemeni kredencijali za nju, ali nema objašnjenja čemu služe. Meni je čak u prodavnici, prilikom potpisivanja ugovora, rečeno da to zanemarim, i tako je i bilo neko vreme, dok nisam saznao da ipak tamo ima više stvari.

Neke možda i jesu teže za dodavanje u novu aplikaciju, što zavisi od arhitekture samog sistema (uočljivo je da nije sve sinhronizovana u dvema aplikacijama), ali za limite mi je lično najsmešnije, jer bi makar tu brzinski mogli da dodaju polja za broj transakcija. Verovatno ih retko ko prekorači, pa zato ignorišu tu problamtiku. Ne znam, inače, da li su ih povećali za nove kartice ili si ti nešto ranije smanjivao, jer je trenutni podrazumevani dnevni limit na internetu dvadeset umesto deset. Stavljam u prilog koji su trenutni podrazumevani.
 

Prilozi

  • limiti.png
    limiti.png
    18.5 KB · Pregleda: 50
@rovello
Imam racun od osnivanja Mobi banke tako da je verovatno pre bilo podrazumevano 10, do sada verovatno nisam imao vise od toga dnevno pa nisam ni obracao paznju, a mozda sam i ja pre nesto cackao pa postavio na 10, nebitno, ne zelim da koristim 2 aplikacije za jednu stvar tako da ce biti sutra cash out :)
 
ne zelim da koristim 2 aplikacije za jednu stvar tako da ce biti sutra cash out :)
Sve se slažem, ali nema šta da se ljutim i zatvaram račun. Koristim banke kako mi se najviše isplati, imam po neki račun u bar pet banaka. Sigurno neću oročiti novac tamo gde mi se sviđa aplikacija već tamo gde je u tom trenutku najpovoljnija kamata. Isto kad uzimam kredit, kad šaljem ili primam novac iz inostranstva,...
Ništa te ne vezuje za samo jednu banku, nije to kao mobilni provajder pa isti broj prebacuješ od jednog do drugog. Iako su u yettelu ispali diletanti sa migracijom koristiću ih i dalje za ono što mi se kod njih najviše isplati, a i stovremeno i druge banke po potrebi.
 
Pitanjce jedno, treba da idem u Mađarsku. Ako na kartici imam i EUR i RSD, odakle mi skida za plaćanje koje je u HUF? Ili je možda najbolje ipak imati keš?
 
Dinari se podrazumevano skidaju samo za transakcije čija je valuta RSD, tako da bi ti se skidali evri ako ih imaš. A kako tačno, pa... Ispostavilo se da imaju komplikovane višestruke konverzije kada se plaća u trećoj valuti, a detalje možeš videti ovde. Autor navedene poruke je plaćao u BGN, ali slično bi ti ispalo sa HUF. Mogao bi otprilike da se osloniš na ovaj MasterCard-ov kalkulator, koji bi zapravo po opštim uslovima poslovanja trebalo da bude glavni, ali biće razlika. Na primeru iz navedene poruke je 149 BGN prilikom knjiženja svedeno na 76,57 EUR, dok bi se po kalkulatoru očekivalo 76,18 EUR (ispalo je kao neka provizija 0,5% za plaćanje u trećoj valuti). Ovo je zapravo i nezavisno od kalkulatora, jer je lev fiksno vezan za evro. Mada i sa forintom je slična priča, vrti se oko 1 EUR = 400 HUF, iako je ta veza neformalna.
 
Kolika je kamata za placanje kreditnom karticom kada se transakcija deli na rate?
Za revolving model je koliko znam 16% godisnja kamata(1.333% mesecna) ako ne gresim
 
Kolika je kamata za placanje kreditnom karticom kada se transakcija deli na rate?
Za revolving model je koliko znam 16% godisnja kamata(1.333% mesecna) ako ne gresim
Izgleda da su ovde samo redovne platiše, pa nema koga da odgovori. 😆 Ja ni nemam kreditnu karticu, niti znam ikoga ko ima njihovu, ali u ostalim bankama je princip da dospela rata koja nije namirena u celosti takođe prelazi u revolving, pod istim uslovima kao ostatak duga. To si valjda pitao i verujem da je isto i ovde. Yettelu stvarno NKS jeste 16% godišnje. Detalji su ovde. A ako si možda hteo da pitaš kolika je naknada za podelu na rate, onda je 6% (minimum 500) od iznosa transakcije po aktuelnom sistemu, nezavisno od broja rata, dok je ranije bila 150 po rati.

Ja nisam dobio. Otvorio prekjuce.
Poslednje meni poznato otvaranje bilo je preko aplikacije, i to pre tačno tri sedmice. Prilikom otvaranja (tj. kreiranja zahteva preko aplikacije) treba da ti stignu dva SMS-a i dva mejla. SMS-ovi stižu od pošiljaoca Yettel.Bank i jedan sadrži OTP za potvrdu identiteta, a drugi lozinku za privremeni nalog (šesnaest karaktera, velika i mala slova i cifre). Mejlovi stižu od pošiljaoca [email protected] i jedan sadrži link za potrdu adrese, a drugi korisničko ime za privremeni nalog (sedam cifara). Kako bi to trebalo da izgleda, šaljem u prilogu. Tebi je stigla samo po jedna poruka na oba kanala? Ako je stvarno ispalo tako, probaj sa zaboravljenim kredencijalima. Svakako ti znači da imaš taj nalog, makar za svaki slučaj.
 

Prilozi

  • mejl_nalog.jpg
    mejl_nalog.jpg
    60 KB · Pregleda: 26
  • mejl_potvrda.jpg
    mejl_potvrda.jpg
    146.6 KB · Pregleda: 25
  • SMS.jpg
    SMS.jpg
    84.6 KB · Pregleda: 28
Ja imam kreditnu al nrmam pojma kolke su kamate,desi se da potrosim skoro svih 120.000 kolko mi je limit i obicno mi skinu 900 i nesto dinara do sad nije islo preko 1000,ako sam nesto pomogo 🤣
 
@rovello nijedan mail od Yettela nisam dobio do sada. Verovatno jer je prilikom otvaranja računa online, na 5/6 koraku gde se šalje mail za potvrdu, zabagovalo pošto ja mail nisam dobio. Kasnije sam otišao do poslovnice i otvorio račun.

Videću u aplikaciji ili ebankingu da vidim da li ima da se ponovo pošalje potvrda ili da probam da promenim mail.

Probao sam sa zaboravljenim kredencijalima ali bezuspešno.
 
Ja imam kreditnu al nrmam pojma kolke su kamate,desi se da potrosim skoro svih 120.000 kolko mi je limit i obicno mi skinu 900 i nesto dinara do sad nije islo preko 1000,ako sam nesto pomogo 🤣
Svakako je NKS 16% godišnje za revolving, nije sama stopa sporna, nego se ovde pitanje odnosilo za podelu na rate.

ili da probam da promenim mail
I ja bih onda tako, ta opcija svakako postoji.

Baš je i ovaj klijent čiji su snimci ekrana imao problem pri otvaranju. Njemu je, doduše, bez problema prošao proces u aplikaciji, ali mu je po dolasku u prodavnicu rečeno da podataka nema. Tj. video mu se profil (ime i prezime, JMBG, broj telefona, mejl), ali zahtev za otvaranje računa nije. Postojala je samo opcija da radnica započne novo otvaranje. Da se tu nešto ne bi zeznulo, rekla mu je da dođe neki drugi dan, i tad je sve bilo u redu, video se i ostatak (odabrani paket i broj računa), pa je dovršeno brzo.

Edit: e, da, a jesi li dobio privremenu lozinku? Koliko se sećam, to se dobija nevezano za potvrdu mejla.
 
@Milos977 a kad obično namiriš to iz prethodnog meseca, tj. kog datuma?
 
Tj. video mu se profil (ime i prezime, JMBG, broj telefona, mejl), ali zahtev za otvaranje računa nije.
Isto. Medjutim ona je odmah dovrsila otvaranje racuna (ili zapocela novo, ne znam iskreno).
Edit: e, da, a jesi li dobio privremenu lozinku? Koliko se sećam, to se dobija nevezano za potvrdu mejla.
Nisam. Samo ovu jednokratnu, ali to je OTP kod, nije ta lozinka kao na tvom screenshotu.

Evo probacu sada sa promenom maila.

EDIT: SMS i email notifikacije iskljucio u startu, ali sada sam ukljucio email i napravio uplatu, da vidim da li ce mi stici mail.
Jeste, stigao je.

EDIT2: Nisam probao sa promenom maila jos, rekoh prvo da se zezam s njima na chatu. Evo zezanje i dalje traje.
Teraju me da trazim korisnicko ime na starom ebankingu, ali mail nikako da stigne. :D
 
Poslednja izmena:
EPILOG: Privremeno korisnicko ime i privremena lozinka su nekako stigli. Kreirao svoje kredencijale ali ostala je verifikacija mail adrese.
Cak je i mail za verifikaciju maila krenuo da stize redovno, ali svaki put je bila greska da mail adresa NIJE uspesno bila verifikovana.
Poslednji put link kopirao i otvorio u MS Edge (pre toga sve radjeno u Firefoxu) i mail je uspesno verifikovan.
Da li je imalo veze sa browserom ili se tako potrefilo, ne znam.
Na kraju mi nije ni bitno. Uspesno sam se logovao na Mobi ebanking.

Ne verujem da ce mi trebati, ali sto kaze @rovello, neka ga za svaki slucaj.
Svakako ti znači da imaš taj nalog, makar za svaki slučaj.
 
Dobro je da je rešeno na kraju, mada jeste bez veze što očigledno imaju neki problem. Negde im, znači, sistemski zapinje i sa evidentiranjem zahteva za otvaranje računa, čim se ni tebi nije video.
 
@Milos977 a kad obično namiriš to iz prethodnog meseca, tj. kog datuma?
Pa ono kad ne vratis do 15 sl meseca nego prodje taj ceo mesec i prvog mi skinu.
Svakako je NKS 16% godišnje za revolving, nije sama stopa sporna, nego se ovde pitanje odnosilo za podelu na rate.


I ja bih onda tako, ta opcija svakako postoji.

Baš je i ovaj klijent čiji su snimci ekrana imao problem pri otvaranju. Njemu je, doduše, bez problema prošao proces u aplikaciji, ali mu je po dolasku u prodavnicu rečeno da podataka nema. Tj. video mu se profil (ime i prezime, JMBG, broj telefona, mejl), ali zahtev za otvaranje računa nije. Postojala je samo opcija da radnica započne novo otvaranje. Da se tu nešto ne bi zeznulo, rekla mu je da dođe neki drugi dan, i tad je sve bilo u redu, video se i ostatak (odabrani paket i broj računa), pa je dovršeno brzo.

Edit: e, da, a jesi li dobio privremenu lozinku? Koliko se sećam, to se dobija nevezano za potvrdu mejla.
Pa 6 posto je podela na rate,lupam kupis nesto za 100.000 vracas 106.000
 
Nazad
Vrh Dno