Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Zdravo svima, narucio sam 5 led sijalica koje su bile na popustu na Shoppsteru, odmah nakon sto su narucene su nestale sa lagera i posle sat vremena opet postale dostupne na sajtu za znatno vecu cenu i skinut je popust. Danas sam obavesten mejlom da je porudzbina otkazana jer nemaju vise sijalice na lageru, a sijalice stoje sve vreme na sajtu, doduse po vecoj ceni. U kontakt centru kazu da je to iz drugog lagera, pa zato ima u ponudi, a i za ''moje'' i za ove na sajtu stoji da je dobavljac Shoppster d.o.o. Da li su duzni da mi prodaju sijalice po ceni naznacenoj na sajtu u trenutku kupovine ili imaju pravo da ih odbiju zbog navodno istrosenog lagera? Da li kupca uopste treba da zanima odakle oni dobavljaju robu ili je jedino relevantna cena na sajtu i ponuda u datom trenutku? Napominjem da je sve uredno placeno karticom
 
Nemaju pravo da promene cenu ali imaju pravo da odustanu od ugovora pre nego je izvršen, isto kao i kupac da odustane od kupovine. To što oni tako varaju je druga priča. Normalno bi bilo da za rasprodaju ili sniženu cenu navedu bar da su količine po toj ceni limitirane.
 
Sta ra radim? Odneo Sam telefon u servis 09.10. I niko mi nista ne javlja. Telefon je u garanciji, rekli su mi da ce biti gotov max za 2 nedelje, sutra ce biti 3. nedelja Kako sam ga odneo. Koliko Treba da prodje dana da bi trazio pare nazad I da kupim drugi telefon?
 
Gledam sad sto sam dobio potvrdu od servisa, nigde nema datum kad su zaprimili telefon🥴. Pretpostavljam da imaju samo u racunaru
 
Zdravo svima, narucio sam 5 led sijalica koje su bile na popustu na Shoppsteru, odmah nakon sto su narucene su nestale sa lagera i posle sat vremena opet postale dostupne na sajtu za znatno vecu cenu i skinut je popust. Danas sam obavesten mejlom da je porudzbina otkazana jer nemaju vise sijalice na lageru, a sijalice stoje sve vreme na sajtu, doduse po vecoj ceni. U kontakt centru kazu da je to iz drugog lagera, pa zato ima u ponudi, a i za ''moje'' i za ove na sajtu stoji da je dobavljac Shoppster d.o.o. Da li su duzni da mi prodaju sijalice po ceni naznacenoj na sajtu u trenutku kupovine ili imaju pravo da ih odbiju zbog navodno istrosenog lagera? Da li kupca uopste treba da zanima odakle oni dobavljaju robu ili je jedino relevantna cena na sajtu i ponuda u datom trenutku? Napominjem da je sve uredno placeno karticom
Je li Sopster prihvatio tvoju narudzbinu?
 
Zdravo, ostali su pri tome da je porudzbina otkazana zato sto nemaju vise sijalice na lageru po nizoj ceni, pa su nove zalihe po punoj uzeli od drugog dobavljaca. Ne lezi vraze, nekoliko sati kasnije istog dana se ponovo pojavljuje akcija i promotivna cena koju sam platio, odnosno stare zalihe

Screenshot 2025-10-30 194531.png
Ukratko:
  • 28.10. narucujem 5 sijalica po ceni od 259 din, hteo sam 6, nisam mogao toliko, zovem CC, kazu mi da ima 5 na stanju po toj ceni
  • na sajtu se pojavljuju nove zalihe bez popusta i po novoj punoj ceni od 379, narucujem i tu jednu
  • 29.10. mi otkazuju porudzbinu sa nizom cenom sijalica, ostavljaju jednu sijalicu sa punom koju takodje otkazujem iz principa, jer sta ce mi jedna sijalica
  • juce vracaju akciju i promotivnu cenu, tj. istog dana nakon sto su mi je otkazali, i to u kratkom roku:LOL:
 
Nisam, porudzbina je uspesno kreirana, ali nije zakljucen ugovor o kupoprodaji jer je stigla samo potvrda o kreiranju, nisam dobio potvrdu dostupnosti artikala, tek kasnije je stigao mejl sledece sadrzine: Proizvod(i) iz Vaše narudžbine su rasprodati i nismo u mogućnosti da izvršimo isporuku
 
Porudžbina kreirana i roba plaćena, nije da imaju neku odbranu u slučaju spora.
 
Dobijanje potvrde da je porudzbina kreirana ne znaci da je prodavac prihvatio ponudu kupca, vec samo da je istu primio, te samim tim ugovor nije ni zakljucen. U tom slucaju ostaje ti samo da trgovcu pripretis da ces podneti prijavu trzis.inspekciji zbog poslovne prakse koja se smatra obmanjujucom, sto bih na kraju i uradio (prodavac je znao ili je morao znati kakvo je stanje zaliha u trenutku oglasavanja, posebno sto je isti proizvod ponudio po drugoj ceni samo dan kasnije, kao i da nece biti u stanju da isporuci robu po toj ceni u kolicini i u roku koji je oglasen). Takva praksa postoji i kada ugovor nije zakljucen. Na kraju, iako drektno nije vezano za ovaj slucaj ali je od znacaja za ubuduce zbog pogresnog tumacenja zakonske regulative, nijedan propis ne ovlascuje trgovca da odustane od zakljucenog ugovora o prodaji na daljinu, to je iskljucivo pravo kupca/potrosaca. Trgovac moze da raskine ugovor, ali je u tom slucaju duzan da kupcu/potrosacu naknadi stetu, koju ovaj opet dokazuje u posebnom postupku.
 
Poslednja izmena:
U tom slucaju ostaje ti samo da trgovcu pripretis da ces podneti prijavu trzis.inspekciji zbog poslovne prakse koja se smatra obmanjujucom, sto bih na kraju i uradio (prodavac je znao ili je morao znati kakvo je stanje zaliha u trenutku oglasavanja, posebno sto je isti proizvod ponudio po drugoj ceni samo dan kasnije, kao i da nece biti u stanju da isporuci robu po toj ceni u kolicini i u roku koji je oglasen).

Nije morao, trgovina nema obavezu da drži lager u realnom vremenu na sajtu. Pri tome ogroman procenat lagera koje maloprodaje oglašavaju ni ne postoje na stanju, već se poručuju od dobavljača/uvoznika po kreiranoj porudžbini.

Pri tome ni većina dobavljača, neki i za najveće brendove na tržištu, nemaju lagere u realnom vremenu, već šibnu excel tabelu jednom u mesec, mesec i po dana, sa stanjem robe na lageru njihovog magacina. Tako da i to ide na upit od maloprodaje, na veleprodaju. Gde čekaš da komercijalista odgovori na mejl ili se javi na telefon.

Tako da u slučaju da je kupac platio karticom, a robe nema, obaveza je da mu se isporuči u okvirno oglašeno vreme na sajtu, a ako to nije moguće da mu se vrate novci u opet zakonski definisanom periodu.
 
Kupoprodaja se obavlja iz obostranog interesa kupca i prodavca, niti možete nekoga naterati da kupi niti nekoga da proda po ceni koja mu ne odgovara čak i kada je pogrešio. Zakon to ne poznaje.

Prodaja je zaključena tek kada kupac i prodavac razmene novce i dobra, I tada nastupa obligaciona prava između njih na koja se mogu pozivati.
 
Malo procitajte propise pa onda komentarisite, a pri tom procitano treba i razumeti. Bukvalno nista od navedenog u prethodnim komentarima nije tacno. Zna se kada je ugovor o prodaji na daljinu zakljucen, koje su obaveze ugovornih strana, i kakve su posledice neispunjenja istih. Besmislenim i nesuvislim komentarima se ne pomaze, vec odmaze.
Ugovor je zaključen tek kada je roba ili servis plaćen i preuzet u vlasništvo.
Ugovor je tada ispunjen, a zakljucen je mnogo ranije, navedeno je i kada.
 
Poslednja izmena:
Kupoprodaja se obavlja iz obostranog interesa kupca i prodavca, niti možete nekoga naterati da kupi niti nekoga da proda po ceni koja mu ne odgovara čak i kada je pogrešio. Zakon to ne poznaje.

Prodaja je zaključena tek kada kupac i prodavac razmene novce i dobra, I tada nastupa obligaciona prava između njih na koja se mogu pozivati.
Naravno da ga moze naterati na ispunjenje KADA je ugovor zakljucen. Ovde to nije slucaj, posto nema ugovora. Ugovor (a ne neka prodaja) o prodaji na daljinu je zakljucen kada je ugovorna strana koja je uputila ponudu, primila obavestenje da je ponuda prihvacena. Ponudu za zakljucenje ovakvih ugovora moze dati kako trgovac/prodavac, tako i potrosac/kupac.
Nije morao, trgovina nema obavezu da drži lager u realnom vremenu na sajtu. Pri tome ogroman procenat lagera koje maloprodaje oglašavaju ni ne postoje na stanju, već se poručuju od dobavljača/uvoznika po kreiranoj porudžbini.

Pri tome ni većina dobavljača, neki i za najveće brendove na tržištu, nemaju lagere u realnom vremenu, već šibnu excel tabelu jednom u mesec, mesec i po dana, sa stanjem robe na lageru njihovog magacina. Tako da i to ide na upit od maloprodaje, na veleprodaju. Gde čekaš da komercijalista odgovori na mejl ili se javi na telefon.

Tako da u slučaju da je kupac platio karticom, a robe nema, obaveza je da mu se isporuči u okvirno oglašeno vreme na sajtu, a ako to nije moguće da mu se vrate novci u opet zakonski definisanom periodu.
Naravno da je morao, jedna od najcesce obmanjujuce prakse koju je utvrdila inspekcija, jeste upravo oglasavanje proizvoda kojih nema na zalihama.
 
Poslednja izmena:
Naravno da ga moze naterati na ispunjenje KADA je ugovor zakljucen. Ovde to nije slucaj, posto nema ugovora. Ugovor (a ne neka prodaja) o prodaji na daljinu je zakljucen kada je ugovorna strana koja je uputila ponudu, primila obavestenje da je ponuda prihvacena. Ponudu za zakljucenje ovakvih ugovora moze dati kako trgovac/prodavac, tako i potrosac/kupac.
Mozda nisam bio dovoljno jasan, mislio sam na isto sto i ti.
Mora da postoji volja obe strane; zahtev -roba, zahtev -ugovor, potvrda, odobrenje, mora da postoji obostrani feedback za kupoprodajom
 
Vrh Dno