Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Mislim da slike brojila nisu dovoljne, trebali su pored toga da traze i sliku ormarića, godnika, ulaza zgrade, broja zgrade, samo zgradu i ulicu.
kao da se trude da i ovo malo normalnog naroda sto je ostalo, pobegde
 
Koliko shvatam, fali ti makar ceo mart, pa izgleda da sporni račun prikazuje potrošnju za makar dva meseca. Trebalo bi utvrditi šta se tu tačno desilo.


Čini se da je tu došlo do greške. Alternativa je da prijaviš stanje mejlom ili da im se možda požališ na [email protected], koji se na Google Playu navodi u podacima programera. Jeste da se to odnosi na aplikaciju, a tebi se problem dešava na sajtu, ali ne sumnjam da to isti ljudi održavaju. Mada ne bi me čudilo ni da bi ti preko aplikacije prošla prijava, sve je moguće.
Mislio sam sutra da odem do Masarikove da vidim u cemu je problem. Jer sutra 4.6 a ja nisam uopste dobio racun za Maj mesec a ako prodje 6.6 ispasce kako nisam platio za dva meseca.
 
Kod mene su u zgradi pre par meseci menjali satove i stavili su nove sa daljinskim ocitavanjem.
Evo vec danas mi se pojavio racun a aplikaciji.Koliko znam ovo oko samostalnog ocitavanja se odnosi samo na one koji imaju stare satove?
Kod nas sa daljinskim ocitavanjem satovima to nije potrebno raditi ili jeste?
Mada su kod nas u zgradi ormarici sa ovim satovima pod kljucem,a kljuc imaju samo ovi sto su dolazili da ocitavaju.
 
Poslednja izmena:
Ne samo da nije potrebno, nego nema ni smisla, tj. takve prijave ne bi trebalo da se uzimaju u obzir. Štaviše, kada uđeš u formular za prijavu stanja, prvo ti iskoči poruka koja kaže sledeće: Паметна бројила (са антеном на мерном ормару) даљински очитава искључиво Електродистрибуција Србије.
 
1.juna sam poslao stanje preko App: ED srbije, malo pre stigao racun u App: Uvid u racun!
 
Poslednja izmena:
Kod mene su u zgradi pre par meseci menjali satove i stavili su nove sa daljinskim ocitavanjem.
Evo vec danas mi se pojavio racun a aplikaciji.Koliko znam ovo oko samostalnog ocitavanja se odnosi samo na one koji imaju stare satove?
Kod nas sa daljinskim ocitavanjem satovima to nije potrebno raditi ili jeste?
Mada su kod nas u zgradi ormarici sa ovim satovima pod kljucem,a kljuc imaju samo ovi sto su dolazili da ocitavaju.
Ако даљинско ради, не, али има случајева да не ради.
 
Stigao i meni račun, takodje 01.06. poslao.
I definitivno gledaju slike. Naveli su da se gledaju cifre do "zareza" i za prošli mesec sam tako i prijavio i tako je bilo i na računu.
Ovog meseca prilikom slanja zaokružio sam cifru tj stanje je bilo 15247,9 i 2914,9, a ja sam poslao 15248 i 2915. Na računu je prikazano stanje bez zaokruživanja odnosno kako je na slikama koje sam poslao.
Od ukupne potrošnje (310kWh) samo na bojler (ako Shelly ne laže) otišlo 112kWh.
 

Prilozi

  • Brojilo stanje 01.06.jpg
    Brojilo stanje 01.06.jpg
    72.8 KB · Pregleda: 76
  • Obračun EPS.jpg
    Obračun EPS.jpg
    98.6 KB · Pregleda: 87
Ja juce ujutro prijavio stanje, danas mi poslali racun. Na racunu su cifre koje sam i prijavio preko web portala.
 
Na računu je prikazano stanje bez zaokruživanja odnosno kako je na slikama koje sam poslao.
Zanimljivost je da su ranije obrnuto radili, makar na mom području. Isto je zahtev bio da se pošalje stanje do zareza, uz slike. Ja im pošaljem kako je i zahtevano, ali oni pogledaju sliku i ipak zaokruže.
 
Struju i gas, oduvek, na svim lokacijama, mi upisuju kao trunc.
A poslednjih godina ih i ja vuek tako prijavljujem. Čemu filozofija oko tako beznačajnih stvari.
 
^Nema filozofije već se u nekim ranijim postovima komentarisalo zašto se prilažu slike brojila i da li to neko uopšte i proverava.
 
Mene jako interesuje tehnički kako im radi ceo sistem.
Sve mi se čini da tu ima puno manuelnog rada. Inače bi, čim prijavim stanje, dobio i račun. Možda sledeći dan ako je neki scheduled job... ali ovako, ja sam prijavio 1. u mesecu, i sad iz dana u dan proveravam mail i portal da vidim da li su uopšte uzeli u obzir moju prijavu preko aplikacije.
Na aplikaciji čak nema ni istorije prijava. Kako da znam da li je prošlo ili ne? Dali sam nešto pogrešno uradio? Previše tu rupa ima.
 
^^Toliko puta smo imali situaciju da nekome permutuju cifre, pa ispadne ogromna razlika. Ranije je to bila greška čitača, pa smo nekako i uspevali da ih rešimo, a sada, ako pogrešno prijavimo, sami smo krivi. Fotografija je tu za kontrolu. Čak i da je niko ne pogleda, ako bude reklamacija, pogledaće.

Zašto nije samo fotografija? Zato što stariji ljud povremeno naprave fotografiju na kojoj se ne prepoznaju lica ljudi na fotografiji, mogu da zamislim kako izgledaju brojila.
 
Verovatno su korisnici podeljeni u grupe i računi se prave po tim grupama. Moguće je da su grupe organizovane po teritorijalnom principu, što ima smisla kad se radi manuelno očitavanje.
Očekivati da se račun generiše čim neko prijavi stanje je nerealno za sisteme koji nisu dizajnirani za tako nešto, a ovaj 99% nije. Ne zaboravite da je ova samoprijava stanja uvedena kao ispomoć zbog nemogućnosti organizovanja regularnog i ispravnog očitavanja, a ne kao planirana funkcija. Jednostavno, setili su se da svoje obaveze prebace na korisnike, umesto da orgainizuju svoje poslovanje. Pri tome, to predstavljaju kao neku dobru stvar - napredak, a ne kao ono što jeste: posledicu lošeg upravljanja firmom.
Sa druge strane, korisnici su prihvatili da sami očitavaju, nadajući se da će izbeći pogrešne račune, što,opet, ima smisla. No, ne bih se čudio da se nakon nekog vremena ova mogućnost samoočitavanja prevede u obavezu, pa da onaj ko ne pošalje vrednosti na vreme bude i kažnjen, napr. stavkom "Nedostavljanje stanja na vreme: 500RSD + PDV".
Pozdrav
 
Kako da znam da li je prošlo ili ne? Dali sam nešto pogrešno uradio?
Provera je osposbljena počevši od ovog meseca, pisalo se već od tome. Citiraću sebe od pre par dana u nastavku.

Nezavisno od roga da li ste u aplikaciji ili na vebu, imate opciju Потребна Вам је помоћ? Kliknete na to, pa odaberete poslednje pitanje: Да ли сам успешно послао пријаву? Tu će vam izaći da unesete ED broj (za Beograd) ili šifru mernog mesta (za ostala područja), dakle isto kao kad ste prijavljivali, nakon čega će vam javiti da je prijava uspešna, kao i koje ste tačno stanje prijavili. Do danas iz nekog razloga nije radila provera preko veba, već samo preko aplikacije, ali danas radi na oba mesta. Ne znam, inače, zašto više puta može da se prijavi stanje, to je možda bag, a možda je i namerno omogućeno ako ste pogrešili (imao je već takav slučaj i na forumu). Koliko se sećam, prvih meseci je odbijana svaka naknadna prijava.

Ostaje zanimljivost zašto su (nekima ili svima?) omogućene višestruke prijave, ali tako je kako je.

Inače bi, čim prijavim stanje, dobio i račun.
Očekivati da se račun generiše čim neko prijavi stanje je nerealno za sisteme koji nisu dizajnirani za tako nešto, a ovaj 99% nije.
Zapravo 100% nije, jer sve i da ovo nisu uveli brzinski, činjenica je da stanje prijavljujemo EDS-u, pa ga oni prosleđuju EPS-u, koji nam izdaje račune. To je jedna od komplikacija, a ima smisla da EDS neće automatski i bez ikakve provere proslediti to EPS-u (oni se ne bave proverom). U suprotnom bismo mogli direktno i da prijavljujemo EPS-u preko aplikacije za uvid u račun.

No, ne bih se čudio da se nakon nekog vremena ova mogućnost samoočitavanja prevede u obavezu, pa da onaj ko ne pošalje vrednosti na vreme bude i kažnjen, napr. stavkom "Nedostavljanje stanja na vreme: 500RSD + PDV".
Ne treba baš ni preterivati, hahah.
 
Poslednja izmena:
Majci je stigao racun od 1000din, u pitanju je stan. Inace su racuni oko 6000din.
Posaljemo reklamaciju i kazemo da provere, kad stize odgovor reklamacija je odbijena

Kazu, ukoliko utvrdimo naknadno da je bilo problema poslacemo vam uvecan racun... 🤦‍♂️
 
Stigao račun na aplikaciju, nije na mail još uvek, Maj mesec 7021rsd, tj. 7027rsd jer mi naplatili kamatu od 6rsd.
Imam popust od 287rsd za plaćanje prethodnog računa u roku dospeća, čemu onda ova kamata?
 
Nezavisno od roga da li ste u aplikaciji ili na vebu, imate opciju Потребна Вам је помоћ? Kliknete na to, pa odaberete poslednje pitanje: Да ли сам успешно послао пријаву? Tu će vam izaći da unesete ED broj (za Beograd) ili šifru mernog mesta (za ostala područja), dakle isto kao kad ste prijavljivali, nakon čega će vam javiti da je prijava uspešna, kao i koje ste tačno stanje prijavili.
Hvala našao sam. Veoma dobro su je sakrili. Kao da ne žele da neko pronađe.
Intuitivno bi bilo da ima "istorija prijava" i da tu vidiš sve što si ikada poslao i da budu sa određenim statusom (odbijena, završena, u procesu,...) i svi bi odmah znali gde i šta da gledaju.
Ova opcija služi da proverim prijavu samo ovog meseca, ali pretpostavljam za bilo koji ED broj, ne samo svoj. Siguran sam da ima ljudi kojima to treba, ali ja nisam taj.
 
Majci je stigao racun od 1000din, u pitanju je stan. Inace su racuni oko 6000din.
Posaljemo reklamaciju i kazemo da provere, kad stize odgovor reklamacija je odbijena

Kazu, ukoliko utvrdimo naknadno da je bilo problema poslacemo vam uvecan racun... 🤦‍♂️
Ovo je šablonski odgovor, ali pisao je skorije @daniiL u drugoj temi (EPS račun preko neta) da je uspeo da se izbori sa sličnom situacijom, mada u suprotnom smeru. Reklamaciju odbijaju baš iz razloga koji sam sklopom okolnosti naveo u prethodnoj poruci. EPS samo izdaje račune sad i pritom slepo veruje podacima EDS-a. Oni su poslali EDS-u zahtev za proveru stanja, ali to će biti naknadno realizovano. Dotad, prigovor je kao rešen negativno, jer se u EPS-ovoj dokumentaciji (koju su dobili od EDS-a) stanje poklapa sa onim na računu. Prihvatili bi prigovor samo da su slučajno pogrešno preneli to na račun, a ovako kao nije u njihovoj nadležnosti. Baš je čudno to rešeno, pogotvu što je zakonski gledano samo EPS odgovoran pred potrošačem za tačnost obračuna, ali tako je kako je. Svakako, trebalo bi neko da dođe da proveri, a majka da dobije novi račun nakon toga.

Imam popust od 287rsd za plaćanje prethodnog računa u roku dospeća, čemu onda ova kamata?
A da li si račun pre prethodnog platio na vreme? Kamata se očita na najmanje dva računa, jer se zaračunava i za period između izdavanja prvog računa na kome je prikazana i njegovog plaćanja.

Intuitivno bi bilo da ima "istorija prijava" i da tu vidiš sve što si ikada poslao i da budu sa određenim statusom (odbijena, završena, u procesu,...) i svi bi odmah znali gde i šta da gledaju.
Slažem se, a najavljuju postojanje naloga u narednom periodu, pa će možda oni uključivati baš to.

Ova opcija služi da proverim prijavu samo ovog meseca, ali pretpostavljam za bilo koji ED broj, ne samo svoj.
Tako je, samo je tekući mesec, a možeš da kucaš i tuđe brojeve ako te zanima jesu li ljudi prijavljivali. 😂
 
Od prošlog meseca šaljem stanje preko aplikacije. Tada je račun stigao 24h nakon slanja, a ovaj put isto tako. Računi su manji nego kada je podobna firma obavljala očitavanje. Što se mene tiče, nastaviću da očitavam strujomer do daljnjeg.
 
A da li si račun pre prethodnog platio na vreme? Kamata se očita na najmanje dva računa, jer se zaračunava i za period između izdavanja prvog računa na kome je prikazana i njegovog plaćanja.
Aha to tako funkcioniše.
Mislim da jesam, jer to je bio onaj produženi rok za plaćanje jer sam reklamirao račun.
 
Ako jesi, što bi značilo da nemaš kamatu ni na prethodnom računu, onda se čini da je greška. Sve je moguće, ali prijaviće valjda još neko fantomsku kamatu ako im se nešto sistemski zeznulo.
 
Jel to stigao samo vama koji ste na BG području? Do danas još nije stiglo ništa kod mene, prijavljeno 1. juna.
 
Jel to stigao samo vama koji ste na BG području? Do danas još nije stiglo ništa kod mene, prijavljeno 1. juna.
Ja sam iz ĆU i nocas stigao racun u App: Uvid u racun!
Iskreno malo sam se cudio, sto zadnja dva meseca od kad saljem preko App(ED srbije) obicno stigao izmedju 8-10 u mesecu! A ovaj put vec petog :)
 
Poslednja izmena:
Takođe i ja sam iz Ćuprije, račun stigao sinoć na aplikaciju, na mail ga nema još.
 
U nekoj zgradi prosečne veličine koliko je normalno da izađe stavka "zajednička električna energija"?
Vodi se pod šifrom "0321" na računu Infostana. Zgrada ima samo 2 stana i 24 poslovna prostora sa odvojenim ulazima pa imam bojazan da možda nama fakturišu troškove poslovnog ulaza, imamo centralno grejanje i podstanicu u suterenu zgrade. U prilogu je jpg sa tom stavkom na mom računu.
 

Prilozi

  • Racun.jpg
    Racun.jpg
    257.7 KB · Pregleda: 56
Nazad
Vrh Dno