Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Надајмо се да дизајн и монтажу кочница и точкова обављају са више пажње. :LOL:
 
Те брошуре и рекламе итд, праве/пишу неки графички дизајнери.

Малопре сам ишао по мој ауто у сервис па ме колега бишви одбацио у ID-Buzz-у. Фин аутић само мало много пара за то што нуди по мом мишљењу. Огромни минус по њему који га вози већ неко време су команде на волану који нису класични дугмићи већ осетљиве на додир. Велику конфузију то прави и не можеш да користиш без гледања. Хтели да ”унапреде” нешто чему није требало унапређивање, класично дугме има своје предности, можеш да напипаш и користиш без гледања...
 

Prilozi

  • IMG_1845.jpeg
    IMG_1845.jpeg
    356.1 KB · Pregleda: 115
ID. Buzz bi veoma rado posedovao. Ni touch screen komande ne predstavljaju problem... samo cena...
 
Да :ROFLMAO: Мени смета што неки пишу капацитет батерије нето, неки бруто а неки не помињу ни нето ни буто. Све то вапи са законском регулативом и стандардизацијом.
 
Огромни минус по њему који га вози већ неко време су команде на волану који нису класични дугмићи већ осетљиве на додир. Велику конфузију то прави и не можеш да користиш без гледања. Хтели да ”унапреде” нешто чему није требало унапређивање, класично дугме има своје предности, можеш да напипаш и користиш без гледања...
Baš istu tu muku sam i sam imao sa id3, koga sam vozio par nedelja kao zamenski auto.. maltene svaki put kad sam trebao volan malo više da vrtim, neka komanda je bila dotaknuta. Volan je ionako nešto manji, nikako mi ni dan danas nije jasno da tu nešto ne menjaju. Totalna besmislica, neverovatno za tako veliku firmu da uopšte i krenu sa tim, a tek to da ne menjaju i dalje...
 
Da su jedini, pa i nekako, bilo bi izbora. Ovako su skoro svi redom uskočili u taj voz, mislim da su korejski i japanski proizvođači najbolji po tom pitanju. Srećom vraćaju se dugmići zahvaljujući bezbednosim regulativama i žalbama kupaca.

Pominjao sam već kad se pričalo u autonomnosti, nema razloga da EV auto bude drugačiji od SUS verzija, ali ta promena pogona je došla u idealno vreme da se ubace sve moguće i nemoguće glupsoti i besmislice i proda kao nešto novo ili futurističko. A nije se u poslednjih 30 godina značajno promenila anatomija čoveka, principi ergonomije i svrha samog automobila. Nije prošlo na PC-u, a oni hoće da ubace u auto.
 
 
Juče mi stigao 2025.8.4 update, blage ali korisne izmene.


Prvi put da sedim u kolima dok traje upgrade, sunce ti koje čudne i zanimljive zvukove auto ispušta dok verifikuje sve sisteme tipa high voltage, pumpe, itd :)

PXL_20250328_190715692 (1).jpg

Osvežavajuće je znati da neko aktivno radi na tome da ti donese bolje korisničko iskustvo u automobilu, to je nešto što svaki proizvođač treba da praktikuje, bilo da je ICE ili EV. Baš kao kod smartfona - "hej, dostupan ti je novi update, stisni ovde da ga primeniš", tako lako treba da bude, ne lomatanje po (ne)zvaničnim servisima, ubacite mi nove mape, novu opciju, interfejs, šta znam već.
 
Kakva mu je podrška na XDA, ima li dobrih, kuvanih ROM-ova? :D
 
Oh da, to bi bilo genijalno 😂 Zamisli rooted deodexed LineageOS varijantu za Teslu haha. Pokreneš Odin, poubacuješ sve fajlove i onda usb kablom do auta u prvi slobodan port i cepneš Start dugme - ideeeeemo. Kako bi bilo lepo da je sve open source i da možeš da radiš šta hoćeš sa softverom auta.
 
Pa te posle veze pojasom i pripali ko na rostilju :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Те брошуре и рекламе итд, праве/пишу неки графички дизајнери.

Малопре сам ишао по мој ауто у сервис па ме колега бишви одбацио у ID-Buzz-у. Фин аутић само мало много пара за то што нуди по мом мишљењу. Огромни минус по њему који га вози већ неко време су команде на волану који нису класични дугмићи већ осетљиве на додир. Велику конфузију то прави и не можеш да користиш без гледања. Хтели да ”унапреде” нешто чему није требало унапређивање, класично дугме има своје предности, можеш да напипаш и користиш без гледања...

Baš istu tu muku sam i sam imao sa id3, koga sam vozio par nedelja kao zamenski auto.. maltene svaki put kad sam trebao volan malo više da vrtim, neka komanda je bila dotaknuta. Volan je ionako nešto manji, nikako mi ni dan danas nije jasno da tu nešto ne menjaju. Totalna besmislica, neverovatno za tako veliku firmu da uopšte i krenu sa tim, a tek to da ne menjaju i dalje...
Isti volan imam na Tiguanu R-line, a pre sam vozio Elegance Tiguan sa istim volanom samo su dugmici bili fizicki.
Vizuelno ovaj izgleda lepse, manje je funkcionalan, zato sto se desi da taj haptic feedback ne bude bas precizan, ali ni jednom do sada nisam pogresno stisnuo nesto.
BTW 2024 i 2025 na R-line modelima se VW okrenuo tradiciji i tasteri su sad fizicki, dok su na ID modelima ostali touch.
 

Prilozi

  • 20250329_223650.jpg
    20250329_223650.jpg
    139.2 KB · Pregleda: 74
Verujem ti, to sam negde i pretpostavio da ipak mora postojati neki razlog zašto to i dalje guraju 😄
 
Био сам на сајму. Најјачи утисак ми је убедљиво BYD Sealion 7. Банка Интеза нуди 3.99% ефективну каматну стопу на њих, 5 година лизинг, учешће 25% од чега вам се одузима 5000е субвенције уколико је добијете. Е сада, звао сам одмах сутрадан представнике BYD-a и гле чуда нису ми одгворили на 3 мејла, онда сам писао човеку који им је менаџер продаје који ми је одговорио да тест вожња тог модела НИЈЕ МОГУЋА, јер имају само изложбени модел. И ја сада треба да дам 45 000е за нешто што не могу да пробам?! Наравно да нећу и да ми не пада на памет. Јако неозбиљно да имаш 1 модел од аутомобила који је реално перјаница BYD-a.

Lync and Co 2 или како већ.... Видео сам га, сео, устао и отишао. Екстремно ми није леп на око. Пре бих додао 6-7 000е и купио VolvoEx30 који је неупоредиво и лепши и бољи...
 
Evo brošure na srpskom kao i informacije o rokovima isporuke za Lynk & Co 02 koju sam dobio jutros od predstavnika.

"Rok isporuke za narednu porudžbinu vozila je od 90 do 120 dana.
 

Prilozi

  • 1743495812_lynkcobrochure02rs.pdf
    694.1 KB · Pregleda: 16
  • Like
Reagovanja: mnt
Pre neki dan mi komšija kaže da je platio 02 i da je isporuka kraj aprila.

Sealion je naručio, isporuka kraj septembra.

Od juče imaju četiri vozača i četiri automobila u kući, a jedno parking mesto. Bolje da je kupovao neke garaže u blizini 🙄
 
Pre neki dan mi komšija kaže da je platio 02 i da je isporuka kraj aprila.

Sealion je naručio, isporuka kraj septembra.

Od juče imaju četiri vozača i četiri automobila u kući, a jedno parking mesto. Bolje da je kupovao neke garaže u blizini 🙄
Чекај... Поручио је Силајон без тест вожње?
 
Problem kod BYD, odnosvno naseg uvoznika TDV ( cerka firma Auto Cacka) je sto su krenuli na brzinu i totalno nespremni... Zapravo imaju 1 registrovan Sealion 7 ali nece da ga daju za test jos uvek, drze ga za f&f i ja sam imao srecu da ga provozam... Seal U DM imaju 3 registrovana ( od 9 uvezenih) i on im je perjanica za Srbiju, odnosno od njega imaju najvise ocekivanja i sigurno ce dominirati u prodaji... Sto se tice neodgovaranja prenatrpani su upitima od kojih je vecina informativno a oni su jos uvek nesnadjeni...

Vezano za subvenciju mora se prvo dobiti subvencija ( pisao sam vec o tome da je problem sto kola moraju biti uvezena) pa tek onda ide dalja procedura vezano za kredit...

Obecao sam moje utiske za Seal U DM pa evo:

Da krenem od dizajna, meni je lepuskast, mali problem je to sto je test vozilo belo sto se meni ne svidja i mislim da mu ne stoji ali sam video svetlo plavi ( koji je bas lep) i sivi ona tamnija varijanta ( mada je steta sto nema cupra boju mislim da bi mu ta legla...) Enterijer unutra je lep imaju dve varijante crna sa plavim stepovima i design varijanta koja je mix crne i braon koze sa narandzastim stepovima ( meni je malo previse, ali kum je odlepio, a vidim i da se ostalima svidja vise ta)... Centralni ekran je veliki i moze se rotirati pa da bude horizontalno ili vertikalno postavljen, sto se meni licno ne svidja uopste, bas nekako nakaradno deluje ali je u horizontalnom polozaju lepo pozicioniran)

Kvalitet izrade:

Spolja deluje poprilicno kvalitetno, zazori su pravilni sa svih strana, jedino kod gepeka nije bas najbolje ali to je boljka i ostalih, ja sam detaljista, pretpostavljam da vecina ne bi to primetila... Sto se tice enterijera, za ovih nesto preko 500km ima minimalno krckanja plastike, bukvalno na najjacim rupama se culo nesto kod vozacevog A stuba, iskren da budem to me malo plasi kako ce da bude posle 50k... Kvalitet materijala je solidan, neki nivo Mazda ( sem cx60/80) ili Qashqai ispod Tekne, gde je na dodir mekan centralni naslon i odmoriste za ruke na vratima i mali deo kokpita ( po meni bi to trebalo dosta mekse da bi bilo udobnije ali opet mislim da sam tu previse zahtevan) ostali delovi su dosta tvrdji, meni smeta okvir vrata sto je dosta tvrd... Volan je dobre debljine i prijatan za dodir, ima grejanje u svim opcijama sto je super...

Sedista:

Vozacevo i suvozacevo sediste su meni dobra, grejana i ventilisana su, udobna su i lako se nadje dobar polozaj ( mada za to kratko vreme nismo uspeli da podesimo lumbalni deo, da li ne radi kako treba ili mi nismo znali, nije znao ni prodavac, jednostavno kada se na mestu gde je logicno da se podesi pritisne ne desava se nista) i zbog toga meni ( 195cm, 100kg) fali malo potpore bocne, ko voli da pliva bice mu super... Sedalni deo je poprilicno mekan i jako udoban, lepo se uvali covek ali nema extenziju za noge sto je meni problem...

Pozadi su sedista vrhunska, ne pamtim da sam sedeo u udobnijem i mekanijem sedistu, toliko se covek uvali da je to neverovatno, cak je i nagib odlican, bas sam se pozitivno iznenadio i malo razocarao kada sam se prebacio napred ( naravno nije realno da napred bude toliko mekano ali posle ovoga covek ima bas velika ocekivanja)... mesta pozadi ima dovoljno, jedino je problem mesto za stopala ispod prednjih sedista gde ja nisam imao mesta lepo da ih ubacim, mozda moze da se podigne prednje sediste ( mozda i ne moze ako je statican nosac) ali nismo imali vremena da to testiramo... Panorama krov je lep detalj...

Voznja:

Kao sto sam rekao ja sam prvo bio pozadi i tu je voznja preudobna, sedista su nestvarno udobna a ogibljenje je ( pohvalno sto je multi link) je podeseno poprilicno mekano ali opet ne toliko da se mnogo pliva preko lezecih npr, zaista za onog ko ce da se vozi sa vozacem idealna varijanta...

Pocetak spora voznja, ide samo na struju u HEV modu ( gde valjda on sam bira na sta ce ici), lagano kruzenje po sajmu ( moram da pohvalim kamere koje su dobre rezolucije i pregledne jako, sa mogucnoscu da budu ukljucene i tokom voznje) i izlazimo na Most kod Ade, ukljucujemo se i vozac stiska gas do daske na oko 40km/h ali se nista ne desava sekundu, dve tek na trecoj krece motor da divlja ( pozadi se culo kao avion) i krece da ubrzava ali onako bas lagano... Mi u soku totalnom, nemoguce je da tako sporo ubrzava... cacka nesto prodavac, izlazimo na autpout, opet proba na oko 60 km/h opet isto... mi se smorili bas, idemo na put sto vodi do neotvorene fabrike vakcina paralelno sa ap, krecemo ubrzanje od 0, krece lepo do 40ak na sat i onda opet vecnost da ubrza dalje... Rotiramo se, probam ja, isto, krene bas lepo ali posle mu je ocigledno problem... Nastavljam ja da vozim testiramo sve varijante, preticanje, ubrzanje, idemo nazad preko iskljucenja za aerodrom i utisak je da je jako udoban za voznju, volan je malo manje direktan, nemam osecaj da bas ide skroz tamo gde sam ga usmerio ali je korektan, oslanjanje je super meko ali ne pliva previse u krivinama, generalno za normalnu voznju jako dobar ali nam ostaje jako gorak ukusu u ustima zbog te uzasne tromosti...

Potrosnja po onome sto smo videli za test vozilo je super, 11,9 kwh/100km u 2,4 l za 561 km, prosecna brzina samo 16km/h... VTOL 88,5kwh i jako dug driving time od preko 33h...

Parkiramo, jos jednom pohvaljujem kamere, izlazimo i skapiramo da nismo probali jacu verziju nego osnovnu ( kum zeli tu jacu koja ima turbo benzinac i AWD i dva elektro motora) i ja ne mogu da vam opisem taj izraz olaksanja na njegovom licu jer je bio toliko razocaran sto je trom... nazalost, nemaju taj za probu, cekamo kraj aprila da nas zovu... Tako da ko voli malo energicniju voznju i bitno mu je to medjubrzanje obavezno nek ide na tu jacu verziju ( doduse ona ima znacajno manji range)... Da ne shvati neko pogresno, ova verzija je sasvim ok za voznju ali ko ocekuje neke performanse el vozila ce se bas razocarati, cak i na startu je to dosta slabije u odnosu na el vozila....

Gepek je jako mali, cini mi se oko 420l , moze da se prosiri ali bas sam ocekivao vise, jos kablovi ako se nose zauzme celu jedno udubljenje kod tockova...

Interfejs je zanimljiv, ima par fizickih komandi sve ostalo se kontrolise putem ekrana... ima zaista puno opcija, zanimljivo je da ima i PM cestice...

Zvucna izolacija je napred super, pozadi ima huk, doduse vozili smo bez poklopca gepeka pa je verovatno i to uticalo...

Od bagova imali smo par, npr levi zmigavac radi brzinom puta 4... Ekran se zaustavio na 45 stepeni kod rotiranja, tek kada smo ukljucili i iskljucili kola se vratio se na normalu... Android auto ne radi, nismo uspeli da povezemo... Apple Car play radi... Ne radi NFC otkljucavanje.... Fabricke mape za Srbiju ne rade ( navodno rade na tome da rese) i kaze prodavac da ne radi daljinska kontrola putem aplikacije ali da i na tome rade... El zatvaranje prtljaznika se jednom vratio sam...

Uglavnom, generalni utisak je solidan, iskren da budem nisam ocekivao previse i ponudio je vise od ocekivanog, ali sam i dalje pod utiskom udobnosti zadnjih sedista i generalno prijatnim uslovima za voznju ko ne ocekuje bilo kakvo sportsko iskustvo, idealno da se lagano i udobno vozi... Napisacu i utiske za ovu Design AWD verziju koja umesto ovog tromog atmosferca ima turbo motor i 2 elektro motora...

Rok isporuke je kraj maja najkasnije ali kaze da ce ih biti i pre, navodno im stize veca kolicina... iznenadjeni su odzivom...

Hvala za info. X-Trail me interesuje, on verovatno ima malo više od 2.1kWh, jer je veća masa, ali opet je verovatno u tih 3km dometa, tako da benzinac ipak neprestano radi. PHEV nekako zvuči kao bolja opcija.

Jasno je da struja pokreće motor, ali me je više interesovalo iz aspekta pravilnika vožnje kroz električne zone (teorijski, ne u praksi). Ako u katalogu piše 100% na struju, a sve vreme iza tebe izlazi neki dim, taj auto ne bi mogao u ICE free zone.

Čekamo izveštaj za Seal U DMi :)
Nazalost, X Trail ima manju bateriju, ja kad sam gledao bile su iste, oko 2,1kwh ali sad vidim za restajling verzije su manje oko 2 za QQ i oko 1,7 za X Trail, bas cu da pitam sto su smanjili kad budem isao na servis, moja pretpostavka je zbog hladenja...

U svakom slucaju su oba u tim okvirima od 3km cistog EV pogona, a imas opciju da ga forsiras, odnosno ima dugme EV koje kada se pritisne dok ne radi motor on se ne pali uopste dok se skroz ne istrosi baterija.. Tada nemas emisija uopste, pa ni dima i po iskustvima ljudi sa foruma moze se sa njima ulaziti u ICE free zone po gradovima...
 
Problem kod BYD, odnosvno naseg uvoznika TDV ( cerka firma Auto Cacka) je sto su krenuli na brzinu i totalno nespremni... Zapravo imaju 1 registrovan Sealion 7 ali nece da ga daju za test jos uvek, drze ga za f&f i ja sam imao srecu da ga provozam... Seal U DM imaju 3 registrovana ( od 9 uvezenih) i on im je perjanica za Srbiju, odnosno od njega imaju najvise ocekivanja i sigurno ce dominirati u prodaji... Sto se tice neodgovaranja prenatrpani su upitima od kojih je vecina informativno a oni su jos uvek nesnadjeni...
Можеш ли да опишеш какав је Sealion7 у вожњи? И ако сам те добро разумео нећемо моћи да добијемо субвенцију док ауто не стигне типа за 5 месеци?
 
Otac poručio Renault Rafale, E-Tech full hybrid 200. U teoriji taj motor ne uliva povjerenje, 1.2T benzinac sa 3 cilindra i 130ks + 70ks sa dva elektromotora, teorijskih 200ks + 450nm na papiru djeluje ok ali brine ta mala baterija od 2kWh. 3 test vožnje smo imali, 4 odraslih u kola, on ide super, taman opravdava tih 200ks (testirali na usponu doduše od svega 4-5km) ali se bojim ako se duže vozi uzbrdo i teret padne na 1.2T i 130ks na šta će to da liči. U nekoj teoriji i tada bi baterija trebala da se dopunjava i da jedan mod 2 elektro-motora gura ali evo...vidjećemo. :)

Ako neko ima iskustva sa tim motorom neka napiše koju riječ
 
@swedja U voznji je odlican do trenutka kada covek pozeli da vozi sportski kada ipak dolaze do izrazaja limiti koje ima prvenstveno u pogledu oslanjanja gde malo ume da pliva i ne odaje bas utisak sportiste ( sto je i logicno ali opet da naglasim to je iskljucivo za sportsku voznju) ali za razliku od Seal upravljac je dosta direktniji i vozi tamo gde si zamislio... Ubrzanje, odziv motora je top, malo ima problema sa regenerativnim kocenjem kada hoce da secka ali to nije strasno... I on je dosta mekan i udoban... rekao bih da je za klasu iznad ostalih kineza koje sam imao priliku da probam po Aziji ali ipak nesto ispod Tesle po nacinu upravljanja, performansama i ukupnom osecaju voznje ali je dosta udobniji... Ono sto mi se bas ne svidja je sto unutra bas sljasti ( ima neki mod gde sam prilagodjava ambijentalno osvetljenje koje je dosta jako i to izgleda kao voznja u Tuk Tuku po Aziji sa onim led svetlima koje prate ritam, ali kapiram da to moze da se prilagodi)... Nismo imali mnogo vremena da ga probamo, nas dvojica ukupno 15ak min ali generalno je utisak jako pozitivan, iznenadjujuci rekao bih...

Problem kod subvencija je sto vozilo mora biti uvezeno da bi se krenulo u proceduru, dakle fizicki prisutno u zemlji... sad to nije problem ako je vozilo na lageru ali dok ne stigne u Srbiju ne moze se krenuti procedura za subvenciju a ona traje par meseci iz nekog iskustva dilera koje su mi preneli... To je veliki problem jer retko ko ima veci lager i treba da se potrefi da ima ta verzija opreme i boje koje kupac zeli bas na stanju... Dobra vest je sto uvoznik BYD planira veci lager i jaka je firma pa ima kapacitet da to finansijski istrpi... I naravno, diler mora da bude spreman da ceka kupca dok ne zavrsi proceduru za subvenciju za bas taj model koji mu onda stoji na lageru...
 
Otac poručio Renault Rafale, E-Tech full hybrid 200. U teoriji taj motor ne uliva povjerenje, 1.2T benzinac sa 3 cilindra i 130ks + 70ks sa dva elektromotora, teorijskih 200ks + 450nm na papiru djeluje ok ali brine ta mala baterija od 2kWh. 3 test vožnje smo imali, 4 odraslih u kola, on ide super, taman opravdava tih 200ks (testirali na usponu doduše od svega 4-5km) ali se bojim ako se duže vozi uzbrdo i teret padne na 1.2T i 130ks na šta će to da liči. U nekoj teoriji i tada bi baterija trebala da se dopunjava i da jedan mod 2 elektro-motora gura ali evo...vidjećemo. :)

Ako neko ima iskustva sa tim motorom neka napiše koju riječ
Ја сам добио понуду за Citroen C5X, цена спуштена са 39 000 на 30 000е. Одустао сам јер је мотор 1.3 са 3 цилиндра. То једноставно не може да ваља на дуге стазе, то је моје размишљање, знам да се сада тако праве и да они лепо иду када се возиш, али то су све нови модели и једноставно не могу то никако да сварим. Ја сам решио да пређем на елекртиоку од ове године и избор ми је био Volvo EX30 али после појаве Sealion 7 модела добро размишљам јер једноставно нуди много много више та исте паре.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
5 godina garancije, toliko se planira i voziti max. Izgleda fantastično i izgled (i komfor unutra, jako je komforan) je presudilo u odluci. :)
 
Чекај... Поручио је Силајон без тест вожње?

Nisam ga ni pitao. Samo sam razmišljao o tome što sada imaju četiri automobila.

I pomislio gde će da ih parkiraju i gde će da pune ove električne, jer objekat ima tri nivoa, parking je do ulice, moje je celo prizemlje i jedino ja imam dovoljnu angažovanu snagu.
Razmišljam da stavim komercijalni punjač na jedno parking mesto i da im naplaćujem 😄
 
Inače daljinske kontrole i ostalo na BYD ne radi zato što nema aplikacije za naše tržište (bar je ne prikazuje ni moj google store ni apple store) (mada nisu jedini). Nadam se da će popraviti i navigaciju bez toga mi je ovaj zanimljiv proizvođač no go. Ja sam se inače zagrejao za PHEV BYD.

Isto tako šta je sa servisom? Ne vidim da postoji i jedan ovde osim u nekom imaginarnom svetu,a i kda bude bio ko zna kakav će da bude...moj kolega ima jednog drugog kineza recimo da kažem da je čekao štop svetlo 4 meseca...
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: mnt
Nazad
Vrh Dno