Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Imam ja, kada sam kupovao Qashqai 2023. u opciji je bila i e power verzija pa smo i testirali par dana jedan...

Nisi dobro shvatio, benzinski motor ne radi i vozi se iskljucivo na struju kada se pokrece auto ili vozi malom brzinom ili kada sistem prepozna da je optimalno ( npr coasting na auto putu), naravno ako baterija nije skroz potrosena... To sto pise u specifikaciji da se krece na struju 100% je tacno u smislu da su pogonski tockovi uvek pokretani elektro motorom dok motor sluzi samo da dopuni bateriju koja je 2.1kWh... Isto je i kod X Trail... Time se u teoriji dobijaju svi benefiti elektro motora i range obicnog vozila na benzin...

U praksi to znaci da se vozi na struju oko 3km i da je odziv bolji nego kod regularnog Qashqai od samog starta ali se to gubi u onim bitnim ubrzanjima od 60-90 gde kod obicnog koji je jos MHEV dolazi do izrazaja Turbo i taj boost od 20 konja od starter generatora mild hibrida ( oni ga zovu Eco Motor)... Ali je jako startan i moze fino da zalepi za sediste ( ipak ne ocekivati perfomanse ozbiljnije)... Sto se tice samog motora koji sluzi da dopuni bateriju on bi opet u teoriji trebalo da bude necujan i da uvek radi u optimalnim obrtajima i tako ima max efikasnost ali u praksi je cesto dosta bucan ( dosta bucniji od onog kod regularnog modela)...

Sto se tice potrosnje ona nije bas kako su je predstavili i to je glavna zamerka vecine koji su kupili a po iskustvima od dilera i koliko citam po forumima... Veliki je problem sto je u prvoj generaciji sistem bio jako nepouzdan i sto je bilo mnogo kvarova ( ono izadje e power malfunction i kola se ne smeju voziti vise) koji su se uglavnom odnosili na inverter ali koliko cujem to je dosta popravljeno sa novijom verzijom koja se pojavila sredinom 2024. godine...

Ja sam posle testa ipak odustao i uzeo MHEV varijantu jer nisam video toliki benefit, subvencija se predugo cekala i morala su kola biti uvezena da bi se dobila sto nije bio slucaj u mojoj kombinaciji oprema/boja i sto je znacajno bio skuplji, po nekoj mojoj racunici isplatilo bi se tek za 10ak godina a svakako je plan da se menja na 4, max 5 u zavisnosti kada se pojavi nova verzija ili neki slican auto koji ce nam se svideti....

Ako imas jos neka pitanja tu sam, prijatelj ima X Trail pa sam i njega vozio...

btw, danas sam imao priliku da probam BYD, onaj njihov hibrid SEAL U DM i Sealion 7 ( njega nisam vozio doduse) pa cu napisati iskustva ovih dana... zanimljivi su, negde su me bas iznenadili negde bas razocarali...
 
Oni su možda jedini koji prikazuju cenu sa uključenom subvencijom, evo čak i na sajtu piše 25.990€, ali onda kad se skroluje dole u cenovniku piše 30.990€. Svakako i sa tom cenom deluje kao odlična opcija s obzirom na to šta sve nudi.
Ja čitam sajamski popust -5000e do 31. marta za ograničen broj vozila. Što si zaključio da je cena sa uračunatom subvencijom?
 
Преко 15 година сигурно је то стандард индустрије, разни произвођачи користе вештачке материјале у разним моделима и класама. Сада се не бих ни могао сетити свих аутомобила са "веганском кожом" у којима сам се возио – никада нисам искусио то што си написао, никада.

Gle, reći ću samo da je i moja supruga rekla potpuno istu stvar čim je ušla u auto, bez da sam joj ja išta rekao. Možda nekome to prija (ili makar ne smeta), ali meni je bilo nepodnošljivo.
 
Gle, reći ću samo da je i moja supruga rekla potpuno istu stvar čim je ušla u auto, bez da sam joj ja išta rekao. Možda nekome to prija (ili makar ne smeta), ali meni je bilo nepodnošljivo.
Mozda si samo osetio miris novog vozila...
 
Mozda si samo osetio miris novog vozila..

Nope. Ako auto ima kožu, miris mi je čak i prijatan (direktno poređenje - od 2019. na ovamo imao sam npr 2 novokupljena Mercedesa gde je koža stvarno bila vrh). Da ne bude neko snobisanje i da glumim neki fenseraj, u 33 godine koliko vozim vozio sam stotine novih automobila, što bi se reklo od igle do lokomotive, a ovu vrstu 'mirisa' nisam nigde osetio. Jedini gori auto od tog EQE sa fejk kožom je službeni Ševrolet Kruz koji me je bukvalno nagonio na povraćanje ako ostane na letnjem suncu par sati (pričamo dok je bio nov, posle to 'izvetri').

Da se vratimo na BYD, prvi put sam se vozio u njemu u Kini, pre 6-7 godina, koristili su ga još tad kao taksi vozilo. Sećam se cifre prosečne potrošnje od 21 zarez nešto KW/100 km. Sve je škripalo u enterijeru. Zamolio sam vodiča da pita taksistu koliko je prešao auto, kaže 260k km. Što se samog pogona, kočnica i amortizera, auto je bio utegnutiji nego 90% taksija po Bg (mada su oni obično prešli makar duplo toliko). Kako kinezi obično napreduju, verujem da su do danas osetno poboljšali kvalitet samih materijala, a i izrade. Ne verujem da će skoro davati garanciju od milion km na baterije kao Tojota, ali su prešli drastičan put od one BMW X5 kopije koja se tresla preko 120 kao da će joj otpasti vrata.
 
На сајму прошле године сам видео овај Voyah стварно је изгледао топ. Неким брзим гуглањем сам сазнао да и ако је Кинески бренд дизајн потписује италијански дизајнерски студио Italdesign. Прелепи луксузни аутомобили. Видим да има неки модел - Courage за око 35К еура.
 
Imam ja, kada sam kupovao Qashqai 2023. u opciji je bila i e power verzija pa smo i testirali par dana jedan...

Nisi dobro shvatio, benzinski motor ne radi i vozi se iskljucivo na struju kada se pokrece auto ili vozi malom brzinom ili kada sistem prepozna da je optimalno ( npr coasting na auto putu), naravno ako baterija nije skroz potrosena... To sto pise u specifikaciji da se krece na struju 100% je tacno u smislu da su pogonski tockovi uvek pokretani elektro motorom dok motor sluzi samo da dopuni bateriju koja je 2.1kWh ... Isto je i kod X Trail... Time se u teoriji dobijaju svi benefiti elektro motora i range obicnog vozila na benzin...

U praksi to znaci da se vozi na struju oko 3km i da je odziv bolji nego kod regularnog Qashqai od samog starta ali se to gubi u onim bitnim ubrzanjima od 60-90 gde kod obicnog koji je jos MHEV dolazi do izrazaja Turbo i taj boost od 20 konja od starter generatora mild hibrida ( oni ga zovu Eco Motor)... Ali je jako startan i moze fino da zalepi za sediste ( ipak ne ocekivati perfomanse ozbiljnije)... Sto se tice samog motora koji sluzi da dopuni bateriju on bi opet u teoriji trebalo da bude necujan i da uvek radi u optimalnim obrtajima i tako ima max efikasnost ali u praksi je cesto dosta bucan ( dosta bucniji od onog kod regularnog modela)...

Sto se tice potrosnje ona nije bas kako su je predstavili i to je glavna zamerka vecine koji su kupili a po iskustvima od dilera i koliko citam po forumima... Veliki je problem sto je u prvoj generaciji sistem bio jako nepouzdan i sto je bilo mnogo kvarova ( ono izadje e power malfunction i kola se ne smeju voziti vise) koji su se uglavnom odnosili na inverter ali koliko cujem to je dosta popravljeno sa novijom verzijom koja se pojavila sredinom 2024. godine...

Ja sam posle testa ipak odustao i uzeo MHEV varijantu jer nisam video toliki benefit, subvencija se predugo cekala i morala su kola biti uvezena da bi se dobila sto nije bio slucaj u mojoj kombinaciji oprema/boja i sto je znacajno bio skuplji, po nekoj mojoj racunici isplatilo bi se tek za 10ak godina a svakako je plan da se menja na 4, max 5 u zavisnosti kada se pojavi nova verzija ili neki slican auto koji ce nam se svideti....

Ako imas jos neka pitanja tu sam, prijatelj ima X Trail pa sam i njega vozio...

btw, danas sam imao priliku da probam BYD, onaj njihov hibrid SEAL U DM i Sealion 7 ( njega nisam vozio doduse) pa cu napisati iskustva ovih dana... zanimljivi su, negde su me bas iznenadili negde bas razocarali...

Hvala za info. X-Trail me interesuje, on verovatno ima malo više od 2.1kWh, jer je veća masa, ali opet je verovatno u tih 3km dometa, tako da benzinac ipak neprestano radi. PHEV nekako zvuči kao bolja opcija.

Jasno je da struja pokreće motor, ali me je više interesovalo iz aspekta pravilnika vožnje kroz električne zone (teorijski, ne u praksi). Ako u katalogu piše 100% na struju, a sve vreme iza tebe izlazi neki dim, taj auto ne bi mogao u ICE free zone.

Čekamo izveštaj za Seal U DMi :)
 
Uspeo da dobijem specifakacije za link co 02 ako nekoga zanima , jeftinijem modelu fali samo toplotna puma od bitnijih stvari...
 
Uspeo da dobijem specifakacije za link co 02 ako nekoga zanima , jeftinijem modelu fali samo toplotna puma od bitnijih stvari...
Zavisi kome je šta bitno, ja bih rekao da je dovoljno velika razlika:
Toplotna pumpa, duplo jače AC punjenje (22kW), Harman Kardon zvuk, 360 kamera
 
Nije to veliki nedostatak sto nema toplotnu pumpu, pogotovo za nase trziste.
 
Danas sam svratio do sajma, i ne znam koliko vas je imalo priliku da vidi uživo i sedne u neki od "Dacia Spring, Citroen eC3, Fiat Grande Panda" ali moj utisak je da je kvalitet izrade loš a materijali koji su korišćeni jezivi. Sve ovo ima istu, ako ne i goru plastiku nego one stare Pandice koje su bile po 10k eur...
Samo bih dodao na listu i Fiat 600, najstrasnija socijala u enterijeru. Stelantis kao da proizvodi automobile za Banglades.
 
Pozdrav svima,kaparisao sam lync n co 02 na sajmu ,koji kabal za punjenje obično dolazi uz EV za naše tržište monofazni šuko 13 ampera ili 16 ampera
Hvala na odgovoru
 
Ima li neko iskustva sa VW ID.3?
Cuo sam da su "zakljucali" podatke za battery wear level, sad da li je istina ili ne, nisam siguran. Da li se garancija na bateriju ostvaruje kod nas u Porsche-u?
 
Pozdrav svima,kaparisao sam lync n co 02 na sajmu ,koji kabal za punjenje obično dolazi uz EV za naše tržište monofazni šuko 13 ampera ili 16 ampera
Hvala na odgovoru
Cestitam, odlicna kupovina! Obavezno da podelis utiske sa nama cim ti stigne auto.

Mislim da koji kabl dolazi uz auto najvise zavisi od prodavca, tako da je najbolje njih da pitas.
 
Pozdrav svima,kaparisao sam lync n co 02 na sajmu ,koji kabal za punjenje obično dolazi uz EV za naše tržište monofazni šuko 13 ampera ili 16 ampera
Hvala na odgovoru

Честитам на куповини. Шуко кабл за пуњење је само за ”хитне случајеве” - emergency only. Није препоручено нити предвиђено да се ауто стално пуни преко њега већ само у непредвиђеним ситуацијама. Треба да набавиш "Type 2" кабл и да инсталираш пуњач. Потражи мало на интернету.

@BozicBata ја имам неке колеге што имају VW ID.3 и утисци су помешани. Није ”bestbuy" свакако.
 
Koje su najvece zamerke? Razmisljam se da za za drugi auto u kuci uzmem nesto na struju, max budzet 19-20k.
 
Dobar je ID.3 kao izbor za polovan auto. Skoro sam gledao neki review ID3 koji je presao mislim 150 hiljada, i izmerili su svega 9% degradaciju baterije. Gledaj obavezno Pro model sa 58kwh baterijom, mislim da mozes da nadjes za tu cifru 2020 godiste da je presako oko 100 hiljada. Ako kupujes iz inostranstva polovan, obavezno trazi Aviloo test za bateriju od prodavca.
 
Nisam bio na sajmu ali probao sam danas u NS JMEV (ne znam koji je tacno model ali jedini koji imaju na stanju) i prijatno mi je iznenadjenje. Kinezi su prilicno napredovli sto se tice kvaliteta. Inace vozio sam BMW i3 a vec 3 godine imam Smart EQ koji je za grad savrsen
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Познаник један довлачи електро-половњаке из Норвешке. За те аутомобиле се обавезно завуците испод и проверите какво је стање лимарије. VW и Шкоде стоје озбиљно лоше са корозијом, не знам да ли су у новијим моделима побољшали нешто.
 
Uspeo da dobijem specifakacije za link co 02 ako nekoga zanima , jeftinijem modelu fali samo toplotna puma od bitnijih stvari...
Hvala. Deluje to fino...

...ali ja zaista ne mogu da shvatim da ti proizvođač EV u specifikaciji navodi kapacitet baterije u kW. Ne znam. Meni to bode oči, para uši i lupa šamar kao kada mi neko napiše "neznam"...
 
Колико гуме могу да утичу на потрошњу, врло занимљиви резултати. Остало сам писао у теми о летњим гумама, не рачунајући потрошњу све остало код ових фабричких гума за е-возила је лошије од просека.

1743083306959.png
 
.ali ja zaista ne mogu da shvatim da ti proizvođač EV u specifikaciji navodi kapacitet baterije u kW. Ne znam. Meni to bode oči, para uši i lupa šamar kao kada mi neko napiše "neznam"...
A kako tačno bi tebi bilo pogodno da se navodi kapacitet baterije u el vozilima?
Pošto se potrošnja tih vozila navodi u kW na 100km, punjenje u kW po satu.. ili ni to nema smisla?
 
kWh, не kW, то је била и поента.
 
Koje su najvece zamerke? Razmisljam se da za za drugi auto u kuci uzmem nesto na struju, max budzet 19-20k.

Hvala. Deluje to fino...

...ali ja zaista ne mogu da shvatim da ti proizvođač EV u specifikaciji navodi kapacitet baterije u kW. Ne znam. Meni to bode oči, para uši i lupa šamar kao kada mi neko napiše "neznam"...
Шта си ти сад овде написао? Шта је овде лоше написано?
1743099705136.png
 
Шта си ти сад овде написао? Шта је овде лоше написано?
Za kapacitet baterije treba da piše "66 kWh", a ne "66 kW". To što ovo uopšte pitaju već dvojica pokazuje koliko ljudi ne zna to ili ne pravi razliku – veoma često viđam da ljudi pišu pogrešno, možda čak češće nego ispravno. Ali me baš čudi da je proizvođač tako napisao u specifikaciji, još proizvođač koji je fokusiran na električne/elektrifikovane automobile.

A kako tačno bi tebi bilo pogodno da se navodi kapacitet baterije u el vozilima?
Pošto se potrošnja tih vozila navodi u kW na 100km, punjenje u kW po satu.. ili ni to nema smisla?
Znam da si naknadno napisao da si svestan da je ovo pogrešno, ali samo bih skrenuo pažnju da potrošnja jeste kWh na 100 km (osim ako je u pitanju trenutna potrošnja, onda je kW), ali punjenje nije ni po kakvom satu, nego samo u datom trenutku, stoga je kW. Zbunjujuće su te jedinice, jer "h" u kWh ne znači kW/h. kWh dolazi od toga da ako brzinom od npr. 100 kW punim auto tačno 1 sat, napuniću 100 kWh. Pola sata, 50 kWh, i tako dalje. Isto i za pražnjenje.
 
Poslednja izmena:
Управу си, скроз сам превидео тј. нисам видео да недостаје "h", остало објашњење ми није требало, али хвала и за то :) Ја на послу се бавим прорачунима измеђуосталог и батеријских UPS система тако да је ово мало блам што нисам видео хехехе. Додуше користимо "Аh" јер је такав стандард идустрије и тих батерија, али свакако је исто.
 
Poslednja izmena:
Ааа «now I can’t unsee it»😂
 

Prilozi

  • IMG_1846.jpeg
    IMG_1846.jpeg
    144.3 KB · Pregleda: 72
Vrh Dno