Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

FSD moze da se vozi po neobelezenim putevima dokle god su jasno vidljivi krajevi puta... Mercedes moze ali ne uvek iz mog iskustva ( mislim da je bitno i da je put mapiran od strane Mercedesa u tom slucaju), Nissan sa ProPilot kako kad, ako je neko vozilo ispred uvek ce moci...
 
Ne snalaze se nikako... ono sto je dobro je da su uglavnom stavljeni tako da su iza znaka ili vertikalno tako da se sneg ne talozi puno ( za razliku od parking senzora)... zato je bitno da bude kombinacija kamera i lidar...

edit: zaboravih da dodam da mu smeta i jaka kisa ili magla... iz mog iskustva ne toliko da prestane da radi kao kad je npr nisko sunce...
Aha, bmw je to resio sa smeštanjem gomile senzora iza površine bubrega koja je u potpunosti pod grejanjem i pride napravljena od neke samopopravljive smole/plastike kako bi izdržala razne vremenske izazove. U praksi treba ili auto da se predgreje par minuta pre početka vožnje ili da se strpi par minuta dok ne otopi tu površinu kako bi svi senzori radili (ako je kijamet napolju). Nakon toga nema problema u vožnji bez obzira na vreme na putu
 

Prilozi

  • Screenshot_20250321_120535_Chrome.jpg
    Screenshot_20250321_120535_Chrome.jpg
    576.7 KB · Pregleda: 49
Danas sam svratio do sajma, i ne znam koliko vas je imalo priliku da vidi uživo i sedne u neki od "Dacia Spring, Citroen eC3, Fiat Grande Panda" ali moj utisak je da je kvalitet izrade loš a materijali koji su korišćeni jezivi. Sve ovo ima istu, ako ne i goru plastiku nego one stare Pandice koje su bile po 10k eur... Lični utisak je da je bilo koji kinez, tog cenovnog ranga +-10% svemirski brod za ovaj evropski trio fantastiko :)
 
Ko je video BYD Atto 2, samo će proći pored pobrojanih. Ja sam se nadao Insteru.U hr kreće od 23900.
 
Kod nas je Hyundai bezobrazno skup, ako je Inster u HR 23900 racunaj da ce kod nas biti 26000. Mozda ima veze sa carinom, EU uvozi vozila bez carine iz Juzne Koreje, a kod nas je mislim 12,5% carina..
 
Danas sam svratio do sajma, i ne znam koliko vas je imalo priliku da vidi uživo i sedne u neki od "Dacia Spring, Citroen eC3, Fiat Grande Panda" ali moj utisak je da je kvalitet izrade loš a materijali koji su korišćeni jezivi. Sve ovo ima istu, ako ne i goru plastiku nego one stare Pandice koje su bile po 10k eur... Lični utisak je da je bilo koji kinez, tog cenovnog ranga +-10% svemirski brod za ovaj evropski trio fantastiko :)
Isti utisak za Hyundai, bar meni... Kada sam video BYD uzivo, Hyundai nema sta da trazi pored ovih. Da ne lupaju kinezima zesce tarife u EU, sa svima bi obrisali pod.
Licno mislim da je teska sramota i nasa glupost sto tolerisemo da nas TOLIKO deru sa cenama za plasticne "evropske" krseve a blokiraju izuzetno jeftine ponude iz Azije.
 
Primetio sam da je cena BYD Atto 2 u zemljama EU oko 30-32k €, dok je kod nas 25k €. Koliko sam uspeo da pronađem, u Srbiji se primenjuje carinska stopa od 4,5% za električne automobile iz Kine (za ostale pogone je oko 11-12%), a u EU izgleda zavisi od proizvođača, pa je konkretno za BYD carinska stopa 17,4%.

U svakom slučaju, zbog toga je kod nas dobro kupiti BYD. Prosto mi čudno, navikao sam da je u Srbiji sve ili slično ili skuplje nego u EU.

Ali iz nekog razloga to se ne odnosi na recimo MG iz SAIC grupacije, koja ima čak 37,6% carinsku stopu u EU, a kod nas isto 4,5%, međutim MG4 kod nas kreće od 31k €, slično koliko i u EU... Samo pohlepa ili neki drugi razlog?
 
27.4% je EU carinska stopa za BYD. 10% standardna + 17.4% kaznena.

Ja sam računao i ispada da je cena Atto 2 pre carine i poreza, sa prevozom do luke u Nemačkoj oko 18.000eur

29990 EUR / 1.19 (PDV) = 25201 EUR / 1.10 (marža prodavca) = 22910 EUR / 1.274 (carina) = 17982 EUR osnovna cena vozila istovarenog u luci.

E sad ako računamo sa ovom početnom cenom koliko bi vozilo trebalo da košta kod nas:

17982 EUR + 500 EUR (trošak dopreme do Srbije) = 18482 EUR * 1.045 (carina) = 19314 EUR * 1.10 (marža prodavca) = 21245 EUR * 1.2 (PDV) = 25495 EUR prodajna cena

Izgleda da se makar u slučaju BYD kalkulacija slaže što se tiče Srbije i EU tržišta.
 
Isti utisak za Hyundai, bar meni... Kada sam video BYD uzivo, Hyundai nema sta da trazi pored ovih. Da ne lupaju kinezima zesce tarife u EU, sa svima bi obrisali pod.
Licno mislim da je teska sramota i nasa glupost sto tolerisemo da nas TOLIKO deru sa cenama za plasticne "evropske" krseve a blokiraju izuzetno jeftine ponude iz Azije.
BYD je baš taj cenovni rang i izgleda kao svemirski brod, a ovo kao obična kanta. Nisam imao vremena danas (samo kratka poseta) pa nisam ni pogledao Hyundai, hoću sledeće nedelje, ali verujem da spada pod isti koš. Ono što sam čuo jeste da je baš za BYD rok isporuke 5-6 meseci, u zavisnosti od transporta, što praktično znači da ne može da stigne pre jeseni.

Mislim da taj mehanizam odbrane EU od Kineza neće dugo potrajati, jer svako ko bude samo video, baš recimo BYD ATTO 2, i ove plastikanere Stellantisa, neće imati nikakvu dilemu.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Bas fino izgleda taj BYD Atto 2 u visem paketu opreme. Mislim da ce to biti dobra prica.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Mislim da taj mehanizam odbrane EU od Kineza neće dugo potrajati, jer svako ko bude samo video, baš recimo BYD ATTO 2, i ove plastikanere Stellantisa, neće imati nikakvu dilemu.
Dobro, Stellantis je đubre sa plastikom ili bez. I standardno, o ukusima ne vredi raspravljati, ali ja još nisam video normalan EV auto u toj klasi (a ni u malo višoj). Po spoljašnjem izgledu, jedino Reno 5 izgleda kako bi auto trebalo da izgleda. A kod svih su unutra opcije skaj, jeftina plastika, bambus (?!) ili neki teksas ili koji već materijal je Reno ubacio. Sve gore od goreg, ne znam kome to pada na pamet. Tu mi je možda Inster najmanje zlo (ali one brave unutra), mada Atto 2 svakako izgleda lepše. Kad bi se od svakog uzelo po nešto, mogao bi se napraviti dobar auto. Ovako svi izmišljaju toplu vodu, bacaju pare u razvoj gluposti, što na kraju podiže cenu bez potrebe.

Trebalo bi uskoro Dolphin Surf da stigne na evropsko tržište. Pa kad već nema ništa normalno, biće bar jeftiniji od Renoa 5, a sa većim dometom od Springa.
 
Renault 5 izgleda neuporedivo lepše ali i kvalitetnije unutra u odnosu na gore pomenuti trio, i sigurno je bolji izbor za malo veći novac, ako pričamo o najjeftinijoj vezriji.
Bambus je, ako se ne varam, najobičniji tekstil kojim su prevukli plastiku, tako izgleda, nisam pipao. Ali opet, onaj izloženi na sajmu je 40.000€ što mene navodi na to da bih pre uzeo BYD ATTO 2, u skupljem paketu opreme za cenu od 27.690€ (ili 27.590) nego R5 Iconic.

Mislim da gomila ljudi ne želi da potroši 40-50k eur za prvi električni auto, samo da bi probali i videli da li im to odgovara ili ne.
 
Материјали ентеријера су углавном рециклирано ђубре и лажна кожа која се рекламира као неко еко-решење, мада не знам колико је то још увек актуелно купцима. Посебно кад су цене нових возила постале заиста нестварно велике (и електо, и класичних).
 
Та ”лажна” кожа уопште није лоша, има ту јако добрих материјала, и чувена алкантара је вештачки материјал који се користи преко 50 година. Али за алканатрау 80% људи мисли да је то нека врста ”изврнуте” праве животињске коже. За 40,000 еура, Tesla Y нема конкуренцију, нема нико тај дизајн и технологију и ако има бомбастичних најава, исто му дође и за Модел 3 Highland који креће од 30,000 еура па на горе.

О укусима као и дизајну нема сврхе распављати али дизајн BYD аута мене не привлачи. Кад сам га видео уживо помислио сам када у претрази на Алиекспресу куцаш ”браон пресвлака за седиште”. Кинези су оперисани од дизајна, ако нешто и ваља то је онда некаква копија неког ”западног”. Ево примера BYD Tang боје у кокпиту, браон и црна кобинција али онако цигањска, плави знак на волану и црвено амбијенатално осветљење. 🤢🤮 А BYD је још и ”Боже помози”, остале марке су хорор, Maxus, Xpeng, HONGQI или како се већ зове, хаос.. NIO je је једини ауто који би ја ту возио што се дизајна тиче, мрзи ме да гуглам али ту мора да је кормило дизајна водио неки ”западни човек”.

1742750790470.png1742752605659.png
 
Poslednja izmena:
Evo da napisem neke utiske sa sajma danas vezano za EV:

Opsti utisak je da zainteresovanost za EV izuzetno raste, ako pogledam prosli sajam i ovaj, razlika u broju EV kao i potencijalnih kupaca je najmanje puta 10!

Najvece iznenadjenje pozitivno: Lynk & Co 02! Sjajne karakteristike za 26.000eur, 150kwh punjenje, 66kwh baterija, 200kw motor.. Dosta kvalitetan enterijer, puno prostora i napred i pozadi.. Ko hoce EV ispod 30.000eur, apsolutni best buy po meni.

Najvece razocarenje: Grande Panda! Sta su ono napravili majko mila, spolja i nekako ali unutra... Uzas. Plastika najgoreg kvaliteta, podseca me na Yugo nekad. Sedista malo bolja od ocajnog, instrument tabla sa onim zutim plasticnom okvirom.. No comment. I sve to za samo 28.490eur.

Najbolji EV na sajmu: BYD Sealion 7. Razbija u svakom pogledu, i spolja i iznutra i po specifikacijama a i po ceni po kojoj sve to nudi.

Najprecenjeniji auto: Renault 5! Ok je, lep i spolja i unutra. Ali pozadi npr moze samo dete do 12 godina da sedne. U gepek mozes sa stavis dve laptop torbe.. I sve to za samo 41.000eur!

Izdvojio bih jos BYD Atto 2, kao jedan auto koji dosta nudi za cenu od 25.490 ali podbacuje nazalost sa brzinom punjenja. Bateriju od 45kwh mu i mogu oprostiti, ali brzinu punjenja iz 2015te godine vala ne mogu. Takodje vrlo sam razocaran odgovorom koji sam dobio od njihovog prodavca da je rok isporuke 5 meseci. Na moje pitanje a sta cemo sa subvencijom, za 5 meseci budzet za subvencije moze da se istrosi? Kaze onda auto kupujete po punoj ceni, nema povracaja depozita.. (2000eur)
 
Poslednja izmena:
Provozao sam u Mađarskoj BYD Sealion 7, najjači model. U direktnoj priči sa kinezom, direktorom velike firme tamo, u HU se planiraju BYD fabrike automobila i baterija. Ne znam šta bih rekao - boja, stakla, lim, plastika, vozne karakteristike nisu na nivou premium proizvođača iz Evrope, ali 500+ks auto tog i takvog kvaliteta za 49500€ ja mislim pre subvencija niko drugi ne može da ponudi.
Та ”лажна” кожа уопште није лоша, има ту јако добрих материјала, и чувена алкантара је вештачки материјал који се користи преко 50 година
Iskreno, sedeo sam u Mercedesu EQE od ~120 000 eura. Ta eko (dal je marketing ime 'veganska') koža SMRDI do nivoa da ne znam ko bi me naterao da uzmem auto sa sedištima od tog materijala. Auto (inače nov) je bio na suncu i taj neprijatan miris se toliko raširio da sam se samo okrenuo.
 
Poslednja izmena:
Lynk & Co 02! Sjajne karakteristike za 26.000eur
Oni su možda jedini koji prikazuju cenu sa uključenom subvencijom, evo čak i na sajtu piše 25.990€, ali onda kad se skroluje dole u cenovniku piše 30.990€. Svakako i sa tom cenom deluje kao odlična opcija s obzirom na to šta sve nudi.

Najvece razocarenje: Grande Panda! Sta su ono napravili majko mila, spolja i nekako ali unutra... Uzas. Plastika najgoreg kvaliteta, podseca me na Yugo nekad.
Potpuno isti utisak imam. Panda je već sva izgrebana po vratima iznutra, jer je to ona najjeftinija plastika koja se lako izgrebe. Kaseta kod suvozača kad se otvori, maltene možeš da se posečeš na plastiku. Poklopac od utičnice na krilu jedva može da se zatvori, mora baš jako da se pritisne, neprijatno. Dok BYD Atto 2 nema ni 1 cm jeftine plastike nigde u kabini, svuda fini materijali. I recimo mnogo je dobar osećaj koristiti kvake na vratima, nekako je glatko.

Pre nego što sam otišao da ih uporedim uživo, dvoumio sam se između Atto 2 i Pande, mislio sam da su sličniji, hteo sam da podržim auto iz Kragujevca, a onda sam video da su to nebo i zemlja, za isti novac. Čak je u višoj opremi jeftiniji Atto 2, a pritom ima duplo više opreme od Pande. Neverovatno mi je da Panda u 2025. godini nema ulazak bez ključa i startovanje na dugme, nego se gura ključ u bravu, dok BYD ima i otključavanje telefonom. Plus je Atto 2 veći, ima 177 KS motor naspram Pandinih 113 KS, mnogo veći obrtni momenat (290 Nm naspram 122 Nm), rastojanje od tla od 165 mm naspram 137 mm kod Pande, veći gepek... Čak ima i 11 kW AC punjenje kao standard, dok se kod Pande to doplaćuje. Jedino mu je lošija brzina DC punjenja, ali svakako s tom baterijom i nije za duža putovanja, verujem da će se najčešće puniti samo jednom do neke destinacije od recimo 300 km, što je nekih 10 minuta razlike u odnosu na to kad bi imao 100 kW kao Panda.

Takodje vrlo sam razocaran odgovorom koji sam dobio od njihovog prodavca da je rok isporuke 5 meseci. Na moje pitanje a sta cemo sa subvencijom, za 5 meseci budzet za subvencije moze da se istrosi? Kaze onda auto kupujete po punoj ceni, nema povracaja depozita.. (2000eur)
I mene je to zabrinulo. Subvencije su se proteklih godina trošile pre kraja godine, čak postoji rok do 31. oktobra da se predaju zahtevi za iste, pa je već to pitanje da li će auto stići pre kraja oktobra, jer možda i za tih 5 meseci malo lažu. Za Pandu valjda nema tih problema jer je za nju garantovana subvencija bez obzira kad se kupi. Pitam se da li će za BYD ikako biti moguće zadržati rezervaciju do januara i tek tad uplatiti ostatak i dobiti subvenciju, ali naravno prodavac neće hteti da mu stoje neprodati automobili mesecima. U tom slučaju ispada bolje namerno naručiti auto npr. u avgustu ili septembru, da bi stigao na početku sledeće godine kada će ponovo biti dostupne subvencije, čak iako bude skuplji 1000€, jer to je opet 4000€ manje nego da se ne dobije subvencija. A za tako dugo čekanje onda se već postavlja pitanje da li sačekati "Comfort" verziju sa većom baterijom (420 km) koja će da bude dostupna u Q4 ove godine...
 
Iskreno, sedeo sam u Mercedesu EQE od ~120 000 eura. Ta eko (dal je marketing ime 'veganska') koža SMRDI do nivoa da ne znam ko bi me naterao da uzmem auto sa sedištima od tog materijala. Auto (inače nov) je bio na suncu i taj neprijatan miris se toliko raširio da sam se samo okrenuo.
Преко 15 година сигурно је то стандард индустрије, разни произвођачи користе вештачке материјале у разним моделима и класама. Сада се не бих ни могао сетити свих аутомобила са "веганском кожом" у којима сам се возио – никада нисам искусио то што си написао, никада. У некима сам се возио, а да нисам одмах схватио да је то вештачка кожа. Све друго у ауту је неки винил, нека мека пластика, а једино седишта баш морају бити кожна... Једино "лоше" искуство које ја имам је са воланима од вештачке коже, али ни то није на свим. Искусио сам да се скида боја и да пропадну, али никада да је мирис био лош – па и права кожа се боји по истом принципу.
 
Oni su možda jedini koji prikazuju cenu sa uključenom subvencijom, evo čak i na sajtu piše 25.990€, ali onda kad se skroluje dole u cenovniku piše 30.990€. Svakako i sa tom cenom deluje kao odlična opcija s obzirom na to šta sve nudi.
E to nisam znao, a pricao sam dosta i sa njihovim prodavcem, nigde ne pise da je cena sa subvencijom niti mi je to napomenuto. To se cak moze podvesti i pod obmanu kupaca, jer subvenija nije zagarantovana.

Ali opet, slazem se, cak i za 30990 to je odlicna cena za te karakteristike vozila.
 
Ima li informacije o mogućnostima finansiranja? Ipak su to ogromne cifre na prvu loptu.. U Norveškoj (a verujem i mnogim drugim tržištima) često daju proizvođači akcijskih 1-2% kamate prvih 3 godine auto kredita npr..
 
Ima li informacije o mogućnostima finansiranja? Ipak su to ogromne cifre na prvu loptu.. U Norveškoj (a verujem i mnogim drugim tržištima) često daju proizvođači akcijskih 1-2% kamate prvih 3 godine auto kredita npr..
BYD ima sklopljen ugovor sa banka Intesom, ali u trenutku kada sam bih na njihovom standu, predstavnik Intese nije bio tu, pa ne znam detalje. Mada cisto sumnjam da je ispod 6% kamata..
 
ovo deluje kao najvise auta za taj novac jedino malo smeta marketin i uracunavanje subvencije u cenu https://www.lynkco-see.com/rs/?utm_...VLE5tyGVotOBih2jDzkEsweJouUjriZ0aAmypEALw_wcB
Lično bih izbegavao sve marke el vozila koja se prodaju u "malom" obimu, bez obzira na početnu uštedu.. Najsvežiji primer može biti Fisker Ocean koji je bankrotirao, a vlasnici vozila ostali bez mogućnost da uzmu kasko osiguranje (mogu dobiti samo osnovno, obavezno osiguranje) i uz vrlo otežanu prohodnost do rezervnih delova (vlasnik dobio totalnu odštetu zbog oštećenja na vratima). Vidim da je taj Lynk u stvari pod Geely (vlasnik Volvoa), tako da verujem da primer Fisker Oceana neće biti baš prava paralela pa sad kome je do te uštede..
 
Da li je neko imao iskustva sa Nisan E-Power automobilima?

Ne vidim kolika im je ta baterija, ali ako sam dobro shvatio, benzinski agregat sve vreme rad, pa je malo obmanjujuće napisati u specifikaciji da se sve vreme, 100%, kreće na struju.
 
Nazad
Vrh Dno