- Učlanjen(a)
- 20.04.2005
- Poruke
- 3,686
- Poena
- 895
Imam ja, kada sam kupovao Qashqai 2023. u opciji je bila i e power verzija pa smo i testirali par dana jedan...
Nisi dobro shvatio, benzinski motor ne radi i vozi se iskljucivo na struju kada se pokrece auto ili vozi malom brzinom ili kada sistem prepozna da je optimalno ( npr coasting na auto putu), naravno ako baterija nije skroz potrosena... To sto pise u specifikaciji da se krece na struju 100% je tacno u smislu da su pogonski tockovi uvek pokretani elektro motorom dok motor sluzi samo da dopuni bateriju koja je 2.1kWh... Isto je i kod X Trail... Time se u teoriji dobijaju svi benefiti elektro motora i range obicnog vozila na benzin...
U praksi to znaci da se vozi na struju oko 3km i da je odziv bolji nego kod regularnog Qashqai od samog starta ali se to gubi u onim bitnim ubrzanjima od 60-90 gde kod obicnog koji je jos MHEV dolazi do izrazaja Turbo i taj boost od 20 konja od starter generatora mild hibrida ( oni ga zovu Eco Motor)... Ali je jako startan i moze fino da zalepi za sediste ( ipak ne ocekivati perfomanse ozbiljnije)... Sto se tice samog motora koji sluzi da dopuni bateriju on bi opet u teoriji trebalo da bude necujan i da uvek radi u optimalnim obrtajima i tako ima max efikasnost ali u praksi je cesto dosta bucan ( dosta bucniji od onog kod regularnog modela)...
Sto se tice potrosnje ona nije bas kako su je predstavili i to je glavna zamerka vecine koji su kupili a po iskustvima od dilera i koliko citam po forumima... Veliki je problem sto je u prvoj generaciji sistem bio jako nepouzdan i sto je bilo mnogo kvarova ( ono izadje e power malfunction i kola se ne smeju voziti vise) koji su se uglavnom odnosili na inverter ali koliko cujem to je dosta popravljeno sa novijom verzijom koja se pojavila sredinom 2024. godine...
Ja sam posle testa ipak odustao i uzeo MHEV varijantu jer nisam video toliki benefit, subvencija se predugo cekala i morala su kola biti uvezena da bi se dobila sto nije bio slucaj u mojoj kombinaciji oprema/boja i sto je znacajno bio skuplji, po nekoj mojoj racunici isplatilo bi se tek za 10ak godina a svakako je plan da se menja na 4, max 5 u zavisnosti kada se pojavi nova verzija ili neki slican auto koji ce nam se svideti....
Ako imas jos neka pitanja tu sam, prijatelj ima X Trail pa sam i njega vozio...
btw, danas sam imao priliku da probam BYD, onaj njihov hibrid SEAL U DM i Sealion 7 ( njega nisam vozio doduse) pa cu napisati iskustva ovih dana... zanimljivi su, negde su me bas iznenadili negde bas razocarali...
Nisi dobro shvatio, benzinski motor ne radi i vozi se iskljucivo na struju kada se pokrece auto ili vozi malom brzinom ili kada sistem prepozna da je optimalno ( npr coasting na auto putu), naravno ako baterija nije skroz potrosena... To sto pise u specifikaciji da se krece na struju 100% je tacno u smislu da su pogonski tockovi uvek pokretani elektro motorom dok motor sluzi samo da dopuni bateriju koja je 2.1kWh... Isto je i kod X Trail... Time se u teoriji dobijaju svi benefiti elektro motora i range obicnog vozila na benzin...
U praksi to znaci da se vozi na struju oko 3km i da je odziv bolji nego kod regularnog Qashqai od samog starta ali se to gubi u onim bitnim ubrzanjima od 60-90 gde kod obicnog koji je jos MHEV dolazi do izrazaja Turbo i taj boost od 20 konja od starter generatora mild hibrida ( oni ga zovu Eco Motor)... Ali je jako startan i moze fino da zalepi za sediste ( ipak ne ocekivati perfomanse ozbiljnije)... Sto se tice samog motora koji sluzi da dopuni bateriju on bi opet u teoriji trebalo da bude necujan i da uvek radi u optimalnim obrtajima i tako ima max efikasnost ali u praksi je cesto dosta bucan ( dosta bucniji od onog kod regularnog modela)...
Sto se tice potrosnje ona nije bas kako su je predstavili i to je glavna zamerka vecine koji su kupili a po iskustvima od dilera i koliko citam po forumima... Veliki je problem sto je u prvoj generaciji sistem bio jako nepouzdan i sto je bilo mnogo kvarova ( ono izadje e power malfunction i kola se ne smeju voziti vise) koji su se uglavnom odnosili na inverter ali koliko cujem to je dosta popravljeno sa novijom verzijom koja se pojavila sredinom 2024. godine...
Ja sam posle testa ipak odustao i uzeo MHEV varijantu jer nisam video toliki benefit, subvencija se predugo cekala i morala su kola biti uvezena da bi se dobila sto nije bio slucaj u mojoj kombinaciji oprema/boja i sto je znacajno bio skuplji, po nekoj mojoj racunici isplatilo bi se tek za 10ak godina a svakako je plan da se menja na 4, max 5 u zavisnosti kada se pojavi nova verzija ili neki slican auto koji ce nam se svideti....
Ako imas jos neka pitanja tu sam, prijatelj ima X Trail pa sam i njega vozio...
btw, danas sam imao priliku da probam BYD, onaj njihov hibrid SEAL U DM i Sealion 7 ( njega nisam vozio doduse) pa cu napisati iskustva ovih dana... zanimljivi su, negde su me bas iznenadili negde bas razocarali...