Šta je novo?

Raiffeisen bank

Zar se na bankomatu novac ne uplacuje upisivanjem broja racuna?
Za uplatu mi je jednostavnije da prislonim fizičku karticu i odabrem uplatu, bez kucanja broja računa. 😄
Šteta što preko Apple Pay-a bankomat izbacuje dosta oskudniji izbor opcija pa nema uplate...
 
Za uplatu mi je jednostavnije da prislonim fizičku karticu i odabrem uplatu, bez kucanja broja računa. 😄
Šteta što preko Apple Pay-a bankomat izbacuje dosta oskudniji izbor opcija pa nema uplate...

Nikada nisam koristio fizičku karticu na bankomatu samo digitalnu preko apple pay-a pa nisam ni znao da postoji opcija uplate na taj način :)
Delimično sam zapustio taj račun, pošto me je mrzelo da uplaćujem svaki put i da kucam račun, ali ova info je nova i za mene
Hvala @uji i @aw snap na informaciji
 
Nema na čemu! U suštini, isto je i za UniCredit, OTP i Yettel, tj. kada se Master očita preko GPay, bankomat nudi samo isplatu, tako da svakako mora fizička za predautorizaciju.
 
Da li se za iRačun može prijaviti online, a da se otvaranje završi u ekspozituri i da se dobije 3.000 dinara. I da li treba da se slika očitana lična karta?
 
  • Like
Reagovanja: fiy
Da li se za iRačun može prijaviti online, a da se otvaranje završi u ekspozituri i da se dobije 3.000 dinara. I da li treba da se slika očitana lična karta?
Završio juče proces. Ne. Ona se predaje u koraku pre priče sa agentom na kameri. Što se tiče samog razgovora, tada se lična karta okreće 360 stepeni, gore dole da mogu da vide da je autentična i žig isto. Nakon toga se preuzmu dokumenta, aktivira mobilna aplikacija pozivom broja koji se dobije u SMS poruci. Nakon toga operater pošalje SMS poruku, registruješ se kao novi korisnik uneseš šifru i username koju želiš. Inače, pošto sam ja prvo to uradio na webu, meni je prošao isti username i password i za web i za mobilnu aplikaciju. Nakon toga iz mobilne aplikacije aktiviraš kartice i to je to.
 
Da li se za iRačun može prijaviti online, a da se otvaranje završi u ekspozituri i da se dobije 3.000 dinara.
Ne. Ugovaranje dinarskog mora video pozivom.
Da li treba da se slika očitana lična karta?
Očitanu ličnu kartu, račun za komunalije ili jednostavno samo pasoš će fotografisati agent koji sa tobom bude radio video identifikaciju. Proces zaista nije zahtevan i ako si nesnađen, dobijaćeš povratna uputstva kako ili na koji način da postaviš i pomeraš identifikacioni dokument ispred sebe. Iz ličnog iskustva, Rajfajzenovi službenici su dosta ekspeditivniji i profesionalniji u odnosu na ProCreditove gde je to malo više potrajalo.
 
Licna karta ili pasos, bolje dokument koji ima duzi rok vazenja. Ako istekne pasos ili licna karta, mora u poslovnicu sa novim dokumentom da se odblokira racun.
 
Skoro je clan porodice otvarao i bila je opcija da se identifikacija umesto video pozivom odradi u filijali. Radi se o dinarskom iracunu.
To sam video nedavno. Da li je potpisivanje odradio sms porukama i jesu li mu uplatili novčanu nagradu? Devizni će moći da otvori iz Moja mBanka/Onlajn ponuda/Računi samo sms potpisom.
 
Uradio je online porukama i video pozivom sve ali mi je bas ostalo u secanju da je bila ta opcija za filijalu, jer nije bila prosle godine. Otvorio racun u sredu oko 18h, 3k leglo u petak ujutru. I samo je kod aktivacije mojabanka app morao pozivom da se zatrazi kod.
 
Meni je ova Erste devizna otkrovenje. Od kad su uveli Apple Pay, još bolje. Booking npr. prihvata Apple Pay i time se zaobilaze potencijalni problemi na platformi.

Jedino što ne mogu da vidim stanje u app, ali dobro to vodim za sada pešački u drugoj.
Ne mozes da vidis stanje Apple Pay transakcija u aplikaciji ili ne vidis nijednu?
Imam Erste deviznu i app, i vide se transakcije normalno. Google Wallet transakcije isto.

Isto kao Yettel i mts, običnom pošiljkom. Samo ProCredit šalje Post Express-om.
U ProCredit ugovor salju sa Post Express-om zbog potpisa, a kartice preporucenim pismom.
I onda nastaje problem kada treba da se preusmere. PE posiljka se preusmeri bez problema, a za preporuceno pismo mora da se salje zahtev kontroloru, sken LK, i da se upalti 300 din na salteru uzivo!

Iz ličnog iskustva, Rajfajzenovi službenici su dosta ekspeditivniji i profesionalniji u odnosu na ProCreditove gde je to malo više potrajalo.
Iz mog iskustva pofesionalni su i ovi sto rade verifikaciju za ProCredit, ali je proces mnogo komplikovaniji i rigorozniji. Verifikaciju im radi neka nemacka kompanija IDnow ciju aplikaciju moras da instaliras na telefon, ne postoji mogucnost verifikacije iz browsera. I koraci su najdetaljniji i najrigorozniji od svih online verifikacija koje sam radio do sada. Iako ima da se izabere LK ili Pasos, insistiraju na LK, jer je za Pasos potrebno odraditi vise koraka potvrde i verifikacije, sto dodatno komplikuje i produzava proces. Definitivno najnaporniji KYC koji sam prosao.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Uradio je online porukama i video pozivom sve ali mi je bas ostalo u secanju da je bila ta opcija za filijalu, jer nije bila prosle godine. Otvorio racun u sredu oko 18h, 3k leglo u petak ujutru. I samo je kod aktivacije mojabanka app morao pozivom da se zatrazi kod.

Кренули су да дозвољавају индетификацију у филијалама, пар познаника је тако завршило регистрацију. Иницијално само мораш преко сајта да покренеш отварање.
Имали су јак маркетинг у последње време за тих 3к приликом отварања + 5к ако се пребаци зарада/пензија па претпоставњам да је и много старијег света који не корсите много технологију навалило да отвори иРачун и да су зато допустили верификацију у филијалама...
 
U ProCredit ugovor salju sa Post Express-om zbog potpisa, a kartice preporucenim pismom.
I onda nastaje problem kada treba da se preusmere. PE posiljka se preusmeri bez problema, a za preporuceno pismo mora da se salje zahtev kontroloru, sken LK, i da se upalti 300 din na salteru uzivo!
Nisam potpisivao nikakve ugovore na papiru. Sve je završeno video identifikacijom. Samo sam čekao PX pošiljku sa karticama tačno 3 nedelje.
Iz mog iskustva pofesionalni su i ovi sto rade verifikaciju za ProCredit, ali je proces mnogo komplikovaniji i rigorozniji. Verifikaciju im radi neka nemacka kompanija IDnow ciju aplikaciju moras da instaliras na telefon, ne postoji mogucnost verifikacije iz browsera.
Rajfajzen je takođe u početku radio verifikaciju kroz IDnow, ali je otvaranje iRačuna proteklo brzo i glatko.
I koraci su najdetaljniji i najrigorozniji od svih online verifikacija koje sam radio do sada. Iako ima da se izabere LK ili Pasos, insistiraju na LK, jer je za Pasos potrebno odraditi vise koraka potvrde i verifikacije, sto dodatno komplikuje i produzava proces. Definitivno najnaporniji KYC koji sam prosao.
Bilo je dosta neuobičajenih manevara za moj rezon, ali imao sam spremna oba dokumenta, te je verifikacija odrađena ličnom, a slikanje obavljeno za ličnu i pasoš, mada je na to u etru otišlo još dosta vremena. U Addiko za mRačun je takođe bilo kudikamo jednostavnije, jer se pre video identifikacije sva dokumentacija samostalno fotografiše. Iskoristio sam kod njih promotivni period tokom pandemije i pogasio račune, ali bilo je ok da premostim.
 
Meni su kartice stigle kao post ekspres pošiljka sa povratnom dokumentacijom (o urucenju kartice), a pin za Dinu je stigao kao preporučeno pismo dan posle
Tako je stajalo u papiru u koverti i očekivao sam pin za Dinu kao običnu pošiljku, mada me ne bi čudilo da je ipak načinjeno izuzeće, te da se pin dostavlja sms-om.

U suštini mi ništa ne znači i račun sam otvorio zbog Mastera, a na tekući uplaćujem iz Rajfajzena, pošto su se povukli iz mog grada još 2016. pa čak nemaju ni bankomate, tako da Dinu mogu da koristim kao i svugde drugde, a nije da nemam u Yettel-u beskontaktnu i da ne očekujem istu iz RF u januaru.
 
Tako je stajalo u papiru u koverti i očekivao sam pin za Dinu kao običnu pošiljku, mada me ne bi čudilo da je ipak načinjeno izuzeće, te da se pin dostavlja sms-om.

Ja sam pre nego sto su mi dostavili kartice iz ProCredit-a pogledao na Jutjubu videe kako se aktivira, i video da se Dina isto aktivira putem SMS poruke, pa sam se šokirao kada je dan posle stigla preporučeno pismo iz banke za PINom. Master karticu sam aktivirao čim sam je dobio preko poruke i dobio PIN SMSom, a Dinu nisam ni nameravao da aktiviram pa stoji u fioci

Najveći problem sa ProCredit-om je definitivno mali br. bankomata i ekspozitura, pa je to i glavni razlog sto mi je njihov racun samo sporedan…
 
  • Like
Reagovanja: uji
Ne mozes da vidis stanje Apple Pay transakcija u aplikaciji ili ne vidis nijednu?
Imam Erste deviznu i app, i vide se transakcije normalno. Google Wallet transakcije isto.
Mislio sam na stanje samog deviznog računa. Kada sam otvarao, dobio sam karticu i rečeno mi je da samo mogu da proveravam stanje na bankomatu. Nisam u toku da li je to sad promenjeno ili ima neki workaround.
 
Preko 20 godina sam klijent i baš sam imao malo problema, uvek sam ih preporučivao, ali sada se baš pitam da li ću. Pre par dana sam podigao neki keš na bankomatu znajući da će mi trebati danas. I krenem da brojim, jedan ćošak nedostaje. Pa jedna lepljena, ali nije baš dobro urađeno. Na trećoj nedostaje deo u sred duže ivice (pocepana i nedostaje deo)... Uglavnom, od 18 novčanica po 2000, sedam imaju neku falinku i realno nisu za upotrebu. Idem sutra da vidim šta će da kažu na to. Ostale novčanice (od hiljadu i 500) dinara iz istog bankomata su OK.
 
Nema sta da kazu, zamenice ti za druge, to njih nista ne kosta, to je obaveza NBS.
 
To su novcanice koje neko uplati pa ih bankomat provreti jer banke smanjuju praznenje punjenje bankomata jer ih kosta. G4S valjda radi to za RFB.
 
Ranije je neko pisao da su punjenje i pražnjenje bankomata dve odvojene kasete. Da li se to u međuvremenu promenilo?
 
Nije se promenilo. S druge strane nije ni nemoguće da uplatnu kasetu prebace u deo za isplatu, mada nelogično sa aspekta da sadrže apoene u rasponu od 20 do 200 dinara.
 
To su novcanice koje neko uplati pa ih bankomat provreti jer banke smanjuju praznenje punjenje bankomata jer ih kosta. G4S valjda radi to za RFB.
Posebne su kasete( prazne) gde se skuplja novac od uplata, a posebne (pune) iz kojih se vrsi isplata sa bankomata.
Nema isplata (izkaseta) gde se uplacuje novac , a zadrzi kao sumnjivu novcanicu kad uplacujes, meni se to desilo. A kad primis losu novcanicu iz bankomata.
@cisco
Ne proveravaju se novcanice kad se pune kasete za isplatu, samo se redjaju u kasete. Bez brige zamenice ti novcanice. 😀
Nije se promenilo. S druge strane nije ni nemoguće da uplatnu kasetu prebace u deo za isplatu, mada nelogično sa aspekta da sadrže apoene u rasponu od 20 do 200 dinara.
Nemoguce da se desi zamena kaseta, izgledaju razlicito i kaseta od uplata ne moze da se stavi u mesto za isplatu. 😀
 
Mislio sam na stanje samog deviznog računa. Kada sam otvarao, dobio sam karticu i rečeno mi je da samo mogu da proveravam stanje na bankomatu. Nisam u toku da li je to sad promenjeno ili ima neki workaround.
Ja sam otvorio pre koji mesec, davizni racun, kartica, mbanking, besplatno sve. U aplikaciji najnormalnije mogu da pratim stanje deviznog racuna, sve promene kao i sve transakcije, takodje na kartici isto.
 
5 највећих банака у Израелу су у домаћем власништву.
Screenshot 2024-12-09 at 04.48.16.png
 
I drže ~95% tržišta 😄
Da se kod nas tako desi, odmah bismo krenuli priču kako su svi paketi kartelski dogovoreni i da su nam zato usluge skupe.
 
Ja sam otvorio pre koji mesec, davizni racun, kartica, mbanking, besplatno sve. U aplikaciji najnormalnije mogu da pratim stanje deviznog racuna, sve promene kao i sve transakcije, takodje na kartici isto.
Uh, to je odlično. Ja sam odavno otvorio. Sad sam skinuo aplikaciju, ali ću izgleda morati u filijalu da idem da aktiviram mobilno bankarstvo.
 
Vrh Dno