Šta je novo?

Kupovina akumulatora

mislim da cu morati da menjam akumulator
nece iz prve da upali vec nedeljama...i uvek kao sutra cu / insignia 2.0 dizel
otvorim danas da vidim koji je (nisam menjao od kupovine), fabricki GM Faiamm od 2016 :cool:
80Ah, VRLA AGM, 760A SAE/GS

Sta je najjpribliznije da moze kod nas da se kupi? vidm da je varta/bosch :poop:
Yuasa 9000 ?
 
Jesu malo skuplji od proseka za dati kapacitet, ali mislim da vrede.
Sa ovim Yuasa sam veoma zadovoljan, pisao sam već o tome. E sad, kupljen je 2 godine pre početka kovid krize, tako da me ne bi čudilo da su generalno tada i akumulatori mnogih brendova bili kvalitetniji, nego u vreme raznih nestašica i inflacije. Ali bez obzira na to, kada ovaj rikne, ponovo ću kupiti isti.
 
fabricki GM Faiamm od 2016 :cool:
80Ah, VRLA AGM, 760A SAE/GS

Sta je najjpribliznije da moze kod nas da se kupi? vidm da je varta/bosch :poop:
Yuasa 9000 ?
Pa kupi FIAMM, šta je problem? Ima ih, cena je korektna. Malo poboljšan mode, 800/80. Ima i Yuasse, ne baš potpuno kompletna ponuda. Ima i Topla, i Exide ...
Obrati pažnju, AGM su start-stop akumulatori, ali to valjda znaš :)

Edit - vidim da je Yuasa na akciji. Po ceni: Topla < Fiamm < Yuasa
 
Poslednja izmena:
Pakupi FIAMM, šta je problem? Ima ih, cena je korektna. Ima i Yuasse, ne baš potpuno kompletna ponuda. Ima i Topla, i Exide ...
Obrati pažnju, AGM su start-stop akumulatori, ali to valjda znaš :)

Edit - vidim da je Yuasa na akciji.
yes yes, znam
nego gde god sam gledao online nisam nasao nista pametno od FIAMMa (gledao po lokalnim ovde po nbg-u) , odn za moj nisam nasao odgovarajuci pa sam zato pitao
tnx svakako
 
momci, audi a6 2007 2.0 140ks ,koja jačina akumulatora je dovoljna ,izdao me stari od 110ah što je bio u njemu kad je kupljen, mislim da mogu da prođem sa nečim slabijim?
 
110Ah??? Bravo za prethodnog vlasnika
Pogledaj šta fabrika preporučuje
Edit
Standard batteries with a capacity of 74 to 78 Ah and a starting current between 680 and 780 A are recommended.
 
uzeo sam exide premium, prodavac preporučio 100ah za njega kao ništa slabije za taj auto (audi a6 2.0), poslušao sam ga i uzeo, dal' je hteo da uzme što više para nzm, uglavnom nakon toga proverio napon dok je auto radio, napon je bio 13,7 i rekao mi je da dođem za par dana da proverim ponovo jer to nije dobar napon ali kao moguće je jer je akumulator tek stavljen, da ga provozam malo pa da dođem, da li može da bude to do toga ako je možda jači stavljen aku od propisanog? da ne bude da lupam, uopšte ne vladam materijom pa rekoh da pitam
 
Vazno je da se tek kupljeni akumulator prvo stavi na punjac i napuni / dopuni pa tek onda stavljati na auto.
 
Vazno je da se tek kupljeni akumulator prvo stavi na punjac i napuni / dopuni pa tek onda stavljati na auto.
Jel treba i pelene da mu promenimo? Svaki akumulator koji ima dovoljno struje da staruje jednom auto je spreman za upotrebu, drugačije ne bi ni smeo da se prodaje. Tu priču plasiraju prodavci koji bi da prodaju bajatu robu koja je već izgubila deo karakteristika.

To je u rangu ovih što preporučuju da se 4 puta godišnje akumulator stavlja na punjač. Kad sam kupio auto došao je iz Nemačke sa Varta akumulatorom starim oko 3 godine, kod mene je trajao još punih 8 godina, dakle nepunih 12 je izgurao. E onda kupim kod nas 1 crkne za 23 meseca, pa drugi koji je kao bolja marka i on je sada oko 3.5 godine star, taman izašao iz garancije već se vidno vidi zamor i ako izgura ovu zimu sledeću neće. E to je problem jedna Nemačka Varta (prava njihova za njihovo tržište) nadživeće 4-5 ovih koji se kod nas prodaju... ma koja marka.
 
Posle nekog vremena, akumulator koji nije prodat mora da se vrati uvozniku koji ga dalje prosleđuje centralnom servisu, pa tek onda ponovo u prodaju.
Kada na lageru ostane mnogo bajatih akumulatora kojih se treba rešiti, onda počinju bajke prodavaca.
 
uzeo sam exide premium, prodavac preporučio 100ah za njega kao ništa slabije za taj auto (audi a6 2.0), poslušao sam ga i uzeo, dal' je hteo da uzme što više para nzm, uglavnom nakon toga proverio napon dok je auto radio, napon je bio 13,7 i rekao mi je da dođem za par dana da proverim ponovo jer to nije dobar napon ali kao moguće je jer je akumulator tek stavljen, da ga provozam malo pa da dođem, da li može da bude to do toga ako je možda jači stavljen aku od propisanog? da ne bude da lupam, uopšte ne vladam materijom pa rekoh da pitam
Ako je u pitanju smart punjenje onda je u redu.Sam računar menja napon punjenja u zavisnosti od programa kako je podešen.
 
uzeo sam exide premium, prodavac preporučio 100ah za njega kao ništa slabije za taj auto (audi a6 2.0),
Lazare, dao sam ti link i kratki siže. Iskreno, taj prodavac nema pojma
74 do 78 Ah i startna struja 680 do 780 A
Alternator je projektovan po određenim specifikacijama, ne može do kraja da puni aku koji je mnogo većeg kapaciteta, naročito pri kratkim vožnjama
Ako Honda preporučuje za svoje 2.0 čak i 2.4 motore u Akordu aku od 45Ah, da li im ne treba verovati?
Zainteresovalo me pa sam prelistao neke sajtove i forume. Koliko sam pročitao, mnogi stavljaju predimenzionirane akumulatore za taj model misleći da to rešava probleme koje imaju. A problem nije struja.
 
Poslednja izmena:
uzeo sam exide premium, prodavac preporučio 100ah za njega kao ništa slabije za taj auto (audi a6 2.0), poslušao sam ga i uzeo, dal' je hteo da uzme što više para nzm, uglavnom nakon toga proverio napon dok je auto radio, napon je bio 13,7 i rekao mi je da dođem za par dana da proverim ponovo jer to nije dobar napon ali kao moguće je jer je akumulator tek stavljen, da ga provozam malo pa da dođem, da li može da bude to do toga ako je možda jači stavljen aku od propisanog? da ne bude da lupam, uopšte ne vladam materijom pa rekoh da pitam
U prevodu - uvalio ti je akumulator koji dugo nije mogao da proda, i zbog cene, i zbog činjenice da akumulator takvih karakteristika i kapaciteta ide u mali broj automobila.
Bukvalno ti je prodao akumulator za Q7 3.0 TDI, a ti voziš A6 2.0.
 
@lazar22
Ako ti je auto sa taksija iz nemačke oni su imali jedno vreme pojacene aq i alternatore.

Hotelske limuzinue su bile ista varijanta.

Za modele 2000-2012 znam da je bilo, nakon toga nisam siguran da li su radili. Moguce da ide u tvoj ako je takav kao sa taksija.

Da li ti je merio samo na leru ili i na gasu?
 
Sa čuvenih 187.000 km iz domaćih oglasa :D
 
Ili polizei 😅

sva ta njihova sluzbena vozila su bila pojacana, ranije..ne znam sada
 
Jel treba i pelene da mu promenimo? Svaki akumulator koji ima dovoljno struje da staruje jednom auto je spreman za upotrebu, drugačije ne bi ni smeo da se prodaje. Tu priču plasiraju prodavci koji bi da prodaju bajatu robu koja je već izgubila deo karakteristika.

To je u rangu ovih što preporučuju da se 4 puta godišnje akumulator stavlja na punjač. Kad sam kupio auto došao je iz Nemačke sa Varta akumulatorom starim oko 3 godine, kod mene je trajao još punih 8 godina, dakle nepunih 12 je izgurao. E onda kupim kod nas 1 crkne za 23 meseca, pa drugi koji je kao bolja marka i on je sada oko 3.5 godine star, taman izašao iz garancije već se vidno vidi zamor i ako izgura ovu zimu sledeću neće. E to je problem jedna Nemačka Varta (prava njihova za njihovo tržište) nadživeće 4-5 ovih koji se kod nas prodaju... ma koja marka.

A onda je mrmot zavio cokoladu...

Varta kao nezavisni proizvodjac akumulatora ne postoji vec vise od 15 godina. Vlasnik prava na brend Varta je Clarios, a pre toga Johnson controls, tj onaj ko kupi biznis. Varta se u Evropi proizvodi u tri fabrike: Ceske lipe, Bilbao i jedna u Francuskoj i u zavisnosti od modela akumulatora, doci ce ti iz jedne od ovih fabrika.
Ista je situacija i sa Bosch akumulatorima. Oni cak imaju opciju da u zavisnosti od trzista dogovaraju sa razlicitim proizvodjacima akumulatore. Za srpsko trziste Bosch se priozvodi primarno u Exide fabrikama u Evropi.

Oni koji preporucuju da se akumulator puni 4 puta godisnje to govore sa pravom. To je usmereno na potrosace koji imaju kratke relacije i vise startovanja u toku voznje (gradska voznja). Alternator ne uspeva u tom kratkom roku da dopuni akumulator na optimalan nivo i zato se mora dopunjavati externo. Slicno je kada spojite auto preko kablova i ostavite da radi na ler 15 minuta misleci da cete dovoljno dopuniti akumulator.
 
hahaha, bio je auto u francuskoj do pre 3 godine, ko zna gde se vukao sve, znači s***o me ovaj, priča čovek, prodaje, rekoh razume se neću da mu protivrečim a dobro sam se setio šta je preporuka ovde bila. Nudio mi tri modela aku, exide neki običan, ovaj premium što sam uzeo a i vp maximus čak je i ovaj treći bila njegova preporuka, malo jeftiniji a kaže extra se pokazali. A ovo čudo od 110ah mi bilo u autu, ovo neki original po oznaci ili šta je već, i pogledajte šta sam našao posle u knjižici nekoj tu pored aku što je bila, kakve su ovo preporuke,nigde veze
 

Prilozi

  • 20241126_192256.jpg
    20241126_192256.jpg
    318.7 KB · Pregleda: 60
  • 20241124_170151.jpg
    20241124_170151.jpg
    441.2 KB · Pregleda: 62
1732646170763.png

Ja merim 4-5x godisnje ujutru i ako vidim da ima opadanje onda obratim paznju i osvezim AQ, ako nema, ne diram nista.
hahaha, bio je auto u francuskoj do pre 3 godine, ko zna gde se vukao sve, znači sjebao me ovaj, priča čovek, prodaje, rekoh razume se neću da mu protivrečim a dobro sam se setio šta je preporuka ovde bila. Nudio mi tri modela aku, exide neki običan, ovaj premium što sam uzeo a i vp maximus čak je i ovaj treći bila njegova preporuka, malo jeftiniji a kaže extra se pokazali. A ovo čudo od 110ah mi bilo u autu, ovo neki original po oznaci ili šta je već, i pogledajte šta sam našao posle u knjižici nekoj tu pored aku što je bila, kakve su ovo preporuke,nigde veze
Zavisi od opreme koju auto ima.
Zamisli sednes u auto pustis muziku, namestis elektronski sediste da ti odgovara , noc, je pa senzor upalio svetla, velika kopresija motora, hladno.. krenes da ga palis on samo kaze vau vau.. i muk .. 😅
 
Poslednja izmena:
Lazare, Lazare
Taj automobil ima i model sa V8 motorom od 4.200ccm (S6/RS6), takođe i 3.0 dizel u više varijanti
Od opreme može imati elektrosedišta u nekoliko nivoa opreme i podešavanja, sa grejačima i bez, i panoramu, muzički sistem od valjda 12 zvučnika sa pojačalom, i ... itd itd
A ti se baš uhvati za "najveći", pardon, jedan od najjačih aku :D
 
Nazad
Vrh Dno