Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Meni ke tako varirao napon i nakon zamene reglera i majstor doda još jedan kabli koji ide od alternatora do akumulatora.
Punih 10 godina sam tako vozio auto.
Za to vreme Topla od 55mAh je gurala 7 godina, zamenjena isto Toplom ali od 60 2019. tako prodat auto januara ove godine.
U pitanju je Fiat Brava 2002. 1.2 16 ventila
 
jel zna neko da li ima modela akumulatora koji su pogodni da se pune manjim naponom, problem jer jer mi alternator nekad puni sa ~13.7 a nekad sa 14.5v (kakva mu volja, nekad je dosta samo da ugasim auto i upalim da krene da puni drugacije, regler menjat i opet se posle isto javlja, generalno mislim da je takav djubrex alternator i da je to to) potrosace skoro nema i nista ne vuce struju tako da je sve to ok...
Sa ovim su problem kratke relacije ponekad jer na 14,5V dopuni ga brzo ali na 13.7v vise se istrosi ako je voznja 10min, a posto menjam opet akumulator mozda bi mogao da uzmem neki kome vise odgovara nizi napun a da se brze puni (ili kojeg ce glupi alternator drugacije da izmeri i puni jacim naponom mozda)... pre ovog sam imao exide premium 53AH koji je trajao 6 ogdine sa time da sam prakticno uvek skidao klemu jer se auto manje koristi
PS: uzeo bi jeftiniji jer ne verujem da cu auto jos dugo da zadrzim
Mozda neki start stop jer ti je voznja takva?
 
Narucio sam opet exide premium ispade najeftiniji skoro, mozda bi vise odgovarali stariji tipovi akumulatora bez ca-ca tehnologijom jer su predvidjeni da se pune i ispod 14V, realno mislim da je ovaj problem u odnosu na dizajn i da ga vise vozila imaju.... njima je intreesu da sacuvaju alternator a to sto se desi da vozilo ostane bez struje koga briga
PS starija astra F nije imala nikakav problem sa kratkim relacijama jer je uvek punila sa 14.4 iako je daleko starije vozilo cak ni to sto je alternator daleko manje snage, problem je sto ****** projektuju danas koji gledaju samo interes fabrike

meni se smuci kad se propagira punjenje akumulatora kao da alternator od 120A nije dovoljan, ne nikako vec ga je ***** projektovao
 
Društvo, molim za preporuku za akumulator.
Trenutno imam Vartu, tuče petu godinu i polako pokazuje znake slabosti pa da budem spreman.
Favoriti su mi Exide Premium, FIAMM Titanium Pro i vidim da se često pominje YUASA 5000. Verujem da ni sa jednim neću pogrešiti ali bih voleo da čujem vaše mišljenje?
Auto je Punto Evo 1.4 benzinac sa 77ks.
 
Juce ja u prodavnicu akumulatora, razgovaram s majstorom, prodavcem, pitam sta mu se najmanje reklamira... on kaze topla. Mada kaze u nasoj radnji u Beogradu se ne reklamira nista jer tamo ljudi drugacije voze automobile. kod nas je manje mesto pa upalimo, prodjemo 2km i gasimo. Oni voze minimum 10. Aj nek mu bude. Kupim ja toplu. Pitam ga usput sta misli o YUASI... On kaze "AAA pa oni su druga prica... YUASA i BANNER, nema im ravna. Oni od 75ah teze kao ostali od 100Ah." I rekoh to mi sad kazes? Pa sad si me pitao. Tako da znam koji 'u idu'i kupiti a vi ostali koji se jos uvek pitate... mozda vam ovo pomogne u odluci.
Takodje sam dobio preporuku za Toplu zbog broja reklamacija iz prodavnice.
Za Exide mi je rekao da su na papiru najbolji ali u realnosti ne bas.

Rombat preporuka od prijatelja koji ga koristi godinu dana ako je to neki validan period uopšte.

Trenutno na akciji
 

Prilozi

  • Screenshot_20241001_123315_Firefox.jpg
    Screenshot_20241001_123315_Firefox.jpg
    83.6 KB · Pregleda: 36
1000025683.jpg

Navodno se pravi za vozila koja su pod većim opterećenjem kao taksi npr
 
Da li neko ima iskustva sa


Da li su oni bas prava prodavnica akumulatora,mozsa i ovlasceni uvoznik nekog brenda ili neki "nakupci" i preprodavci?.....vidim da su im isti modrli akumulatora uvek manje ili vise jeftiniji nego kod drugih (npr generalnih uvoznika)
 
U pitanju je Felix Tim, lokalna firma iz BG-a koja se bavi prodajom rezervnih delova i uz to akumulatora. Imaju korektne promete, sto znaci da im brzo izlazi roba i da je sveza.
Preporucujem...
 
Da li neko ima iskustva sa


Da li su oni bas prava prodavnica akumulatora,mozsa i ovlasceni uvoznik nekog brenda ili neki "nakupci" i preprodavci?.....vidim da su im isti modrli akumulatora uvek manje ili vise jeftiniji nego kod drugih (npr generalnih uvoznika)

Ja sam od njih poručio pre dve godine, akumulator je bio tada nepunih mesec dana star. Radi kao sat, preporuka i od mene.
 
Jutros odem to auta kad mrtav. Uspio sam samo otkljucati na daljinski, usao unutra cuh kako brzo cakce neki relay vjetovatno par puta u prostoru gdje su osiguraci.

Izmjerim napon na akumulatoru 7.5V 🫢 Imam multimediju kinesku a valjda ne moze svuci napon ovoliko. I da zeza valjda bi stalno zezala. Proslo je 3 mjeseca otkad sam stavio novi akumulator. Fiamm neki. Valjda ce uvaziti reklamaciju.
 
Ako je samo da se dopuni, nema razloga da ne uvaže. Ali svakako ćeš proveriti šta prazni akumulator.
 
Sta da se dopuni?! Po mom iskustvu napon ne bi trebao da bude toliki sve i da je potpuno prazan. Meni vise djeluje da su neke celije otisle. Da je za dopunu dopunio bih ga ja, imam na poslu battery charger.
 
Koliko ti je stajao auto?

Pitam jer ako je duze stajanje (preko noci ili par dana npr), verovatnije da je ostao neki potrosac pa je "cedio" akumulator. Ako je "glup" potrosac (npr sijalica), moze bukvalno do 0V da ga iscedi. Ako je "pametniji" potrosac (neka elektronika), uglavnom prestane sa cedjenjem ispod nekog napona jer mu je van opsega pa ni potrosac vise ne radi.

Najbanalnija stvar koja mi se licno desila pre neku godinu je da se dete igralo sa svetlom pozadi, a posto je bio dan nije bilo ocigledno da je sijalica ostala ukljucena. Ujutru je bilo malo otegnutog verglanja i zalopojki na instrument tabli, ali je upalio...
A kad mi je crkla celija letos, auto bukvalno posle 2 sata od najnofmalnije voznje i parkiranja vise nije davao znake zivota na elektricnim sistemima.

Jedno ne iskljucuje drugo, samo pokazuje sta se verovatnije desilo. Aku sa crknutom celijom ne mozes napuniti da pokaze 12V, a ispraznjen (osim ako nije bas dugo stajao ispraznjen) uglavnom bez problema moze preko 12V. Ostaje pitanje koliko ga je sulfatizacija nacela i oduzela kapaciteta, ali uglavnom glat prebacuje 12V posle punjenja..
 
Poslednja izmena:
Sta da se dopuni?! Po mom iskustvu napon ne bi trebao da bude toliki sve i da je potpuno prazan. Meni vise djeluje da su neke celije otisle. Da je za dopunu dopunio bih ga ja, imam na poslu battery charger.
Pa sam impliciraš da je možda kineska multimedija ispraznila akumulator.
 
Na MM verovatno imas opciju posle koliko da ide u standby. Kod mene je podeseno 1day, jer se auto maltene svaki dan vozi.
Nekad kad se desi da nedeljom negde ne odemo, u ponedeljak ujutru ce odraditi pun boot OSa umesto samo da upali ekran tamo gde si ga ostavio.
 
Nema te opcije na MM, to je na starijim verzijama. Do sada je radilo dobro, i nesto sumnjam da je problem.

Nisam spomenuo ono bitno u sta sumnjam najvise. Bilo je prljavstine i poprilicne vlage na poklopcu akumulatora i slivalo se na pol +. Mozda je napravilo KS negdje prema masi. Bilo je i zelenkaste boje kao oksid. Nisam imao takvog iskustva do sada. Ovdje gdje zivim ima vlage bas dosta, kise nema odavno.

Da li se vlaga slila niz staklo sofersajbne pa kapalo jer ne dihtuje ona guma bas idealno, i vidi se da malo zijeva na nekim mjestima. Stavicu silikona. Nije mi se ovo nikad desilo.
 
Yuase 5000 serija (tankih) akumulatora i dalje nema u Srbiji nigde jos od letos.......wtf?....da li se bas taj model (jednog od najkvalitetnijih) akumulatora nasao na nekoj crnoj listi nasih uvoznika ili o cemu se tu radi?
 
Verovatno zbog slabe potražnje, ali to nije opravdanje da baš nigde nema.

Daj link za model koji te zanima, pa ću pogledati u jednoj prodavnici koja je pre par godina bila baš dobro snabdevena. Ali kad stignem i budem u prolazu, pošto je udaljena od grada.
 

Bas bas nigde nema ovog modela.....mada letos mi rekose da u tu prodavnicu u Kragujevcu (gde sam kupio 2020 sadasnji yuasa akumulator koji mi je trenutno u autu) stize jedan kontigent,ali eto od tada ni traga ni glasa...(?)
 
Poslednja izmena:
Nije taj. Traži se serija 5000 top model
Nisu ga uopšte uvozili, razloge ne znamo, ima ga kod komšija u Bugarskoj
 
Pitanje za ljude koji se razumeju u stvar (bas me zanima),sta moze biti razlog da bas tog modela Yuasa 5000 nema kod nas nigde u prodaji u CELOJ Srbiji duze vremena?

Ajde da je neki "svemirski" unikatan model pa kao jako redak,ali prodavao se ovde godinama,ima ga u Rumuniji,Bugarskoj,Hrvatskoj prakticno svuda oko nas,ali eto kod nas nema pa nema.....o cemu se tu radi?
 
Preporuke sa moje strane : Topla, Moll (ne toliko zastupljen ali odličan i daju 42 meseca garancije), Banner, Exide, Varta, Fiamm,
Pitanje za ljude koji se razumeju u stvar (bas me zanima),sta moze biti razlog da bas tog modela Yuasa 5000 nema kod nas nigde u prodaji u CELOJ Srbiji duze vremena?

Ajde da je neki "svemirski" unikatan model pa kao jako redak,ali prodavao se ovde godinama,ima ga u Rumuniji,Bugarskoj,Hrvatskoj prakticno svuda oko nas,ali eto kod nas nema pa nema.....o cemu se tu radi?

Ja mislim da Yuasa nije nikad imala lokalnog distributera u Srbiji. Kada se i pojave to je neki sporadični uvoz distributera koji uveze manju količinu i sl.
Tržište Srbije je relativno malo u poređenju sa drugim evropskim zemljama, što možda nije bilo finansijski isplativo za Yuasu da direktno uđe na naše tržište.
Postoji konkurencija drugih brendova akumulatora koji su već dobro zastupljeni u Srbiji.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno