Šta je novo?

Intel 14th gen. LGA1700 "Raptor Lake Refresh"

Bolje da se nisu ni trudili, razlike praktično nema, ali ok...
Ne bih rekao da su se jako potrudili oko nove ambalaže.
Ovo je čisto da se kao ima nešto novo da se spomene intel u vestima i pregura do lga1851.
Iskreno podržavam ovakav potez ako će za godinu dana ponuditi nešto stvarno dobro.

Novi veci broj se prodaje bolje od manjeg starog, stvar je prosta. :ROFLMAO:

za par godina uz intel cpu ce ici i posebno napajanje kako stvari stoje

Imam transfer blama kad vidim "nove" Intel procesore.

Poslednja izmena:
Jel ovo uopšte nova generacija. Meni liči na neki mim kako to mladi kažu.

Ma kakva nova generacija, ovo su isti čipovi malo drugačije fabrički podešeni.

Ovo je relano trebalo da bude novi stepening KS varijnate i ventulano eto za taj 14700k da su nazvali kako god i to je to ali ima nesto sto mi ne znamo a oni znaju.

Intel LGA1700 procesori, odnosno "napredak" u tri generacije procesora.

Naravno...stoka. Kao i Microsoft što ne implementuje bolji core scheduling u Win 10 iako može jer hoće da natera ljude da pređu na Win 11...

AMD na aparatima (samo da Intel iskopira uspesno Nvidiju kako je sa DLSS pokrenula lavinu)

Ovo je ekstra stvar Neocekivano ogroman napredan sa 14-om serijom, software uzvraca udarac. AI i software taking us to the moon!

Naravno...stoka. Kao i Microsoft što ne implementuje bolji core scheduling u Win 10 iako može jer hoće da natera ljude da pređu na Win 11...
Mora nekako da opravdaju 14-tu seriju, ovo ce da im napravi tone novca, Gameri i Streameri ima da hrle da menjaju procesore sad

Poslednja izmena:
Hmm, 14600K onda best buy? :D

Samo da Intel ne posustane, i da AMD ne izbace brze slicno za vise igara (x3D + 4c [mala jezgra] thread director optimizer) i ponovice se DLSS naspram FSR situacija.

I ide po igri/programu. Neko zlonameran bi rekao da je ovo korisno samo za neoptimizovane AAA igre, ali gejmeri znaju da su to svi novi AAA naslovi :d

"We now understand that some threads are in high demand at one point but not so high demand at another. You don't want to tax the CPU with that because it could impact power and so forth," Roger says. "So, the next iteration is this. What APO does is we test the games and see, okay, this might benefit from a fine-tuning of the policy just because of the unique way this game behaves."

If there's a game that can benefit from Intel Application Optimization (APO), the policy is changed within the Thread Director. The game is simply added to the list, and PC gamers rocking the new Intel Core i9 14900K or 14700K get a sizable performance uplift - sometimes in the region of 20+% in specific workloads or scenarios compared to the top-end Ryzen CPU.

"The user does not have to do anything; there's nothing we have to do with the driver," Roger adds. "It's all just a policy thing we manage based on how the system interacts with the application. Not every application benefits from this; we test it and find what works flawlessly with Thread Director, and there are no issues."

Users can also turn the feature off via a Microsoft Store application, and when it comes to game updates, Intel works closely with developers to re-test as time goes on to ensure there aren't any issues. "We'll try to make it as seamless for the end-user as possible," Roger explains. Currently, the Intel team working on Intel Application Optimization (APO) is focused on games. Still, it could expand to other workloads, such as those in the creative space.

"Thread Director and our dynamic tuning technology policies are pretty elegant," Roger says. "They cover 99% of most use cases, but games differ. They have spiky behavior for things that happen, so that's how APO works. If we find the opportunity, we apply it. If the game doesn't need it, great. We don't put it on the list."

Read more: https://www.tweaktown.com/news/9392...performance-on-intel-core-14th-gen/index.html

Mada ovde gde su proboljšanja 20-30% priča se o 300+ FPS-u, tj situacijama gde je procesor usko grlo. Što nije slučaj za 99% igrača. Daj da vidimo novi Alan Wake sa 3060 ;)

Vrh Dno