Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Ajde da se pohvalim da sam konačno dobio jedan dispute za neuručenog mađara na Ali, ali je trebalo puno ubeđivanja u lokalnoj pošti da mi napišu da paket taj i taj broj nije u lokalnoj pošti...
U principu ne vredi truda za pakete manje vrednosti...

Onaj prethodni spor gde sam od pošte imao napismeno da u lokalnoj pošti toj i toj nema pristiglih a neisporučenih paketa koji glase na moje ime (dakle nije bilo napisano na koje konkretno pakete se odnosi) nisu uvažili, taj spor sam izgubio.
Možeš li sa nama da podeliš kako izgleda taj dokumenat? Naravno, i da nam objasniš koji je proces kod tebe bio za dobijanje istog.
 
Možeš li sa nama da podeliš kako izgleda taj dokumenat? Naravno, i da nam objasniš koji je proces kod tebe bio za dobijanje istog.
Pozdrav.

Obratiš se lokalnoj pošti sa molbom da se izjasne da li je pošiljka ta i ta u lokalnoj pošti.
Od njih na mail dobiješ dokument slične sadržine sa zaglavljem Pošte Srbije:




"Поштовани господине xyz,

На основу добијених информација из доставне поште xxxx xxxx, обавештавамо Вас
да у ту пошту није приспела пошиљка број ________________,
те статус доставе пошиљке са софтвера за праћење доставе пошиљке који гласи: “Out for delivery [RS]At local delivery center” НИЈЕ ТАЧАН.

С поштовањем,

Пошта Србије"




Napominjem da sam u dobrim odnosima sa službenicima i šeficom moje lokalne pošte i da nisam siguran da će svaka lokalna pošta izaći u susret sa ovakvom potvrdom, jer sam ranije preko onog njihovog zvaničnog maila [email protected] dobijao potvrdu slične sadržine (tipa da u lokalnoj pošti na dan taj i taj nema prispelih na moje ime i prezime, ali bez navođenja broja konkretne pošiljke), i to mi nije prolazilo.

Mislim da nema nekih garancija da će ovo prolaziti i ubuduće, jedan slučaj sam dobio, međutim od tada nisam imao ni potrebu da se "žalim" i tražim novu potvrdu, jer sve više-manje stiže, sa zakašnjenjem, ali stiže...

EDIT: Isti odgovor i za @AcaN95 uz napomenu da baš i nije moralno to što planiraš da uradiš... I ne, nije papir, mail je, nema potpis i sl... Međutim da bi ti uopšte odgovorili na tvoj upit, treba lično da ih ubediš, to je cimanje...
 
Poslednja izmena od urednika:
Pozdrav.

Obratiš se lokalnoj pošti sa molbom da se izjasne da li je pošiljka ta i ta u lokalnoj pošti.
Od njih na mail dobiješ dokument slične sadržine sa zaglavljem Pošte Srbije:




"Поштовани господине xyz,

На основу добијених информација из доставне поште xxxx xxxx, обавештавамо Вас
да у ту пошту није приспела пошиљка број ________________,
те статус доставе пошиљке са софтвера за праћење доставе пошиљке који гласи: “Out for delivery [RS]At local delivery center” НИЈЕ ТАЧАН.

С поштовањем,

Пошта Србије"




Napominjem da sam u dobrim odnosima sa službenicima i šeficom moje lokalne pošte i da nisam siguran da će svaka lokalna pošta izaći u susret sa ovakvom potvrdom, jer sam ranije preko onog njihovog zvaničnog maila [email protected] dobijao potvrdu slične sadržine (tipa da u lokalnoj pošti na dan taj i taj nema prispelih na moje ime i prezime, ali bez navođenja broja konkretne pošiljke), i to mi nije prolazilo.

Mislim da nema nekih garancija da će ovo prolaziti i ubuduće, jedan slučaj sam dobio, međutim od tada nisam imao ni potrebu da se "žalim" i tražim novu potvrdu, jer sve više-manje stiže, sa zakašnjenjem, ali stiže...

EDIT: Isti odgovor i za @AcaN95 uz napomenu da baš i nije moralno to što planiraš da uradiš... I ne, nije papir, mail je, nema potpis i sl... Međutim da bi ti uopšte odgovorili na tvoj upit, treba lično da ih ubediš, to je cimanje...
А шта урадити ако пошта нема контакт имејл већ само број телефона? Много малих пошти у Србији нема никакав контакт сем фиксног броја.
 
Po nekom mom novom iskustvu od ove godine, jako je vazno napisati broj telefona na posiljci. Jer (moje) lokalne postare mrzi da nose te posiljke, vec me nazovu iz poste kad stigne da dodjem i preuzmem. Meni je i to ok.
 
А шта урадити ако пошта нема контакт имејл већ само број телефона? Много малих пошти у Србији нема никакав контакт сем фиксног броја.
Mislim da su sad to sredili.
Nemoj me držati za reč, ali se sećam da je na nekoj od prethodnih strana neko objavio spisak mailova svih lokalnih pošta, tj. sistem kako se službeni mail generiše...
Moje mišljenje je a je u maloj sredini još lakše dobiti ovakvu potvrdu, svi se poznaju i generalno su prisniji i hoće da učine.
 
Mislim da su sad to sredili.
Nemoj me držati za reč, ali se sećam da je na nekoj od prethodnih strana neko objavio spisak mailova svih lokalnih pošta, tj. sistem kako se službeni mail generiše...
Moje mišljenje je a je u maloj sredini još lakše dobiti ovakvu potvrdu, svi se poznaju i generalno su prisniji i hoće da učine.
Baša sam tražio taj spisak ali ne mogu da ga nađem.
Inače meni za dva dana ističe onaj rok kada pošiljka treba da stigne. Nakon toga treba da se pokrene spor?
 
Baša sam tražio taj spisak ali ne mogu da ga nađem.
Inače meni za dva dana ističe onaj rok kada pošiljka treba da stigne. Nakon toga treba da se pokrene spor?
Da, ali u onom roku od 15 dana od dana kada pošiljka nije pristigla.
Posle toga gubiš pravo da pokreneš spor.

Za spisak email adresa lokalnih pošti pogledaj u temi "Praćenje pošiljki" možda je tamo napisano... Zaboravio sam...
 
Obratiš se lokalnoj pošti sa molbom da se izjasne da li je pošiljka ta i ta u lokalnoj pošti.
Od njih na mail dobiješ dokument slične sadržine sa zaglavljem Pošte Srbije:
Hvala :) Interesuje me samo da li si prosledio to tako u originalu na Srpskom, prevodio, šta si radio?
 
O1CN01nNc7vi1jqOGhP1eId_!!3901174599-0-cib.jpg


Meni je stigao ovaj stalak za telefon od 2 centa. Jedva sam ga rasklopio i malo je trebalo da ga izlomim. Gumene podloske obelezene plavim na slici se nalaze u kutiji da ih vi zalepite tako da pazite da ne bacite kutiju dok ih ne izvadite.

Sve u svemu nista posebno. Na slikama izgleda bolje i kvalitetnije.
Naravno da ovo vidim 5 dana nakon sto mi je drzac stigao i nakon sto sam bacio kutiju :D
 
Stigla kodak usb 2 i bezicni mis koji menja boje.Jel svima pre odlaska u standbye treperi crveno pa se ugasi osvetljenje?
Kojim programom da vidim brzinu fleske?
 

Prilozi

  • 0-02-05-8f1d151e2a180f5b1d9d86fbbdb02da552c301cf246dd1b192630f12ba4056b6_a511888356e307a1.jpg
    0-02-05-8f1d151e2a180f5b1d9d86fbbdb02da552c301cf246dd1b192630f12ba4056b6_a511888356e307a1.jpg
    395.8 KB · Pregleda: 34
  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    99.9 KB · Pregleda: 51
Ne mogu da editujem post.
Ovako izgledaju brzine.
 

Prilozi

  • Untitled2.jpg
    Untitled2.jpg
    193.5 KB · Pregleda: 58
Fleška je teško njesra, ali koliko smo je platili ne možemo da se bunimo :)
Probao da "narežem" neki iso na nju, zakucala posle 1/3,tako da sumnjam da može da završi te testove.
 
Kopirao fajlove,test zavrsila,kod mene je ok.
Evo kopiao i windows iso,6minuta,na usb 3 od 32gb koji imam mi treba 2.

Warning: Only 59995 of 59996 MByte tested.
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 9.95 MByte/s
Reading speed: 32.4 MByte/s
H2testw v1.4
 
Poslednja izmena:
Dobro vece
Da li bi mi neko od vas iskusnijih pomogao sa par saveta na sta treba obratiti paznju da ne ucim na sopstvenim greskama pošto bih koristio Ali po prvi put.
Imam sledeca pitanja:
1) Imam eure na kartici stranoj i sad sam dosta toga stavio u korpu da skinem sve sa racuna a u aplikaciji sve je u dolarima kako se to prebacuje i ako ne moze kolika je otprilike provizija itd.
Dobro, ovo ne morate ni odgovarati, našao sam u temi neki stariji post da je na 10eur tipa 30 centi penal konverzije a i u svakom slučaju koliko je da je, nije to najbitnije.
2) Ima raznih dilova za nove korisnike, da li ako se naruči odjednom više različitih proizvoda od više prodavaca različitih na sve te proizvode se obračunava taj popust za nove članove?
3) Kada sam probao da naručim veću količinu jednog proizvoda uvek je stajala ista cena poštatine i na 1 i kada bih stavio 10 komada, kako se vidi realna cena ili je mozda npr i tih 10ak komada bilo tipa do pola kila djuture pa je zato ista cena ostala?
4)Ako se naruče neke zezancije reda veličine 10eur da li na to idu neki nameti u praksi tipa jos 2e za pdv ili jos neki penal.
5)Posto cu ja naruciti dosta artikala (tipa 5 do 10 razlicitih ali ce od tih 5 do 10 biti vise komada istog artikla mada to nije ni bitno) jel nece biti nekih problema bilo koje vrste a sami artikli ce biti naravno od razlicitih prodavaca. Da li ima neki broj posiljaka tipa u jednom mesecu maksimalno na jedno ime moze prispeti 20 posiljaka lupam? Ili to niko ne gleda dok nisu neke ozbiljne cifre u pitanju.
Izvinjavam se ako su pitanja glupa do bola. Ali meni svakako nista ovoj model trgovine, gde predmet od 2 dolara kosta isto jos 2 dolara da dodje iz kine na moju adresu, nije jasan.
 
Poslednja izmena:
3) nema pravila. Obično skače cena za više artikala, nekad se isplati da 5x kupuješ po 1 zasebnim transakcijama, nekad bolje zajedno. Probaš pa vidiš šta se dešava.
4) to Bog sveti zna. Ne vole velike kutije na carini. Mala neugledna kutija prolazi i sa skupljim artiklima, a velike makar porez klepe kad ga otvore.
5) nema limita, što bi bilo. Platio si, čist račun, duga ljubav. Novac ne ide na račun prodavca dok ne stigne artikal tebi, sve vreme dok putuje je na računu AliE i jako lako se rešava sve sporno.
 
Ostavi cene u $ , konverzija i zaduzenje u € po Master ili Visa kursu je trenutno povoljnije od AE kursa.

Za prvu kupovinu ces dobiti crveni kupon na 5 i vise $ - 4$.
Mozes da ga iskoristis za jedan ili vise artikala u jednoj porudzbini iznad 5$

Kada proizvode stavljas u korpu vidis kolika je postarina.

Nema pravila sta i kada pregledaju na carini.Ponekad propuste i stvar vecih dimenzija i vece vrednosti ,
a nekada naplate PDV i za neku sitnicu.


 
Hvala na odgovorima imam jos jedno pitanje sta se desava ako mi prispe ostecena posiljka?
 
@Nikollo

Otvaras spor ( dispute ) i prilazes dokaze.
Ponekad su dovoljne samo slike , ali sada sve cesce
i trgovci i AE zahtevaju video kao dokaz.

Za vrednije stvari je cak i preporucljivo snimati raspakivanje paketa ,
vizuelni pregled i kod tehnike prvo startovanje.
 
Evo meni su stigli svi paketi sem jednog. Bio sam u pošti i rekli mi da ne mogu nikakav dokaz da mi daju da taj paket nije stigao kod njih jer ne vode evidenciju prispeća tih paketa iz Kine. Procenjeni rok za dostavu mi je istekao pre neki dan. Šta raditi dalje?
 
stigla mi antena od 20 dolara, naplatili mi pdv 600 dinara, na kutiji prodavac napisao $20... jel postoji opcija da se kontaktira prodavac porukom da stavi umanjenu cenu npr 5 dolara, bas ce oni u carini da guglaju antenu sat vremena? jel praktikuje to neko od vas?
 
Naravno, ja to uvek radim, u 90% slučajeva mi izađu u susret i stave nižu cenu, e sad dobra volja prodavca da li će to da uradi, i naravno carinika da li će da poveruje u tu cenu ;)
 
@nebeski.letac
Dispute odmah, ne čekaš da prođe taj rok, jer onda je puj pike gotovo, kao da si primio paket. To će da potera prodavca da proba da pronađe paket, ali dešava se da ćute ne odgovaraju i na kraju dobiješ pare nazad, jednostavno su zaračunali faulove i sopstvene i tuđe u cenu onoga što stiže ljudima.
 
Evo meni su stigli svi paketi sem jednog. Bio sam u pošti i rekli mi da ne mogu nikakav dokaz da mi daju da taj paket nije stigao kod njih jer ne vode evidenciju prispeća tih paketa iz Kine. Procenjeni rok za dostavu mi je istekao pre neki dan. Šta raditi dalje?
Ovo je nemoguće.
Nisi ih pitao gde je ta pošiljka trenutno, nego da li je stigla u njihovu poštu površine 50m2.
Kako je moguće da ne znaju šta im je stiglo u objekat?
Čak i ako ne znaju, znaju gde odlažu pošiljke sa te tranzitne destinacije, bukvalno im treba minut-dva da provere.

@nidza pisali smo, može on da otvori dispute, ali bez dokaza gubi 100%... To jeste idiotski da ti kao kupac moraš bilo šta dokazuješ umesto da je teret dokazivanja i odgovornost na prodavcu...
 
U pošti su mi danas rekli da ne znaju šta im stiže iz Kine jer su ti paketi poslati kao obična pošta. Kažu mi da kažem Kinezima da mi poštalju preporučenom poštom. :D Pitam da li mogu da mi izdaju neki dokaz da kod njih pošiljka nije prispela a oni odgovaraju da ne mogu jer se takvi paketi ne beleže kod njih. Kada sam pitao da li mogu preko imejla da mi pošalju odgovor kažu mi da nemaju imejl. :ROFLMAO: Pokušao sam da objasnim, žene koje rade u pošti ne razumeju o čemu pričam ali znaju da je to kod poštara - on sigurano zna šta je sa paketom. :LOL:
E sad ću da kontaktiram prodavca preko poruke pa ću da vidim šta će da mi kaže.
 
U pošti su mi danas rekli da ne znaju šta im stiže iz Kine jer su ti paketi poslati kao obična pošta. Kažu mi da kažem Kinezima da mi poštalju preporučenom poštom. :D Pitam da li mogu da mi izdaju neki dokaz da kod njih pošiljka nije prispela a oni odgovaraju da ne mogu jer se takvi paketi ne beleže kod njih. Kada sam pitao da li mogu preko imejla da mi pošalju odgovor kažu mi da nemaju imejl. :ROFLMAO: Pokušao sam da objasnim, žene koje rade u pošti ne razumeju o čemu pričam ali znaju da je to kod poštara - on sigurano zna šta je sa paketom. :LOL:
E sad ću da kontaktiram prodavca preko poruke pa ću da vidim šta će da mi kaže.
Evo ja mogu da pogledam u kristalnu kuglu ;) , i vidim da će prodavac da ti kaže da je paket u lokalnoj pošti, da odeš i preuzmeš ga.
Kad mu kažeš da si bio u pošti i da su rekli da paket nije tamo (ovi tvoji su još gori, oni čak ni ne znaju da li im je paket u fioci ili ne), prodavac će ti posle dan-dva ponovo poslati isti mail da odeš u poštu i proveriš.
I tako u nedogled dok ti ne istekne rok za žalbu.

Ako ga ipak nadmudriš i odmah otvoriš dispute, ponoviće isto i predložiti da ti refundira 0 USD ako zatvoriš žalbu (i to je pe.erski naprivljeno na AE, i može da dovede u zabludu kupca da zatvori dispute, kao prodavac se saglasio sa predlogom kupca da refundira ALI 0 USD, tj. poštenije bi bilo da napišu da se nije se saglasio).

Ako to preguraš tj. odbiješ ponuđenih 0 USD refund, AE odlučuje u korist prodavca i bukvalno citira mantru da je pošiljka u lokalnoj pošti (to verovatno radi neki automat).

Nakon toga imaš opciju revizije pred živim stvorom u naredna 24 časa, ali uz pisanije moraš da dostaviš dokaz da pošiljka nije u lokalnoj pošti.

Ako nemaš to da prikačiš, gubiš dispute i slučaj se zatvara.
 
Pozvao sam poštin korisnički servis i tamo mi rekoše da nemaju praćenje međunarodnih pošiljki UA. Kažu da mogu da pišem potražnicu u lokalnoj pošti i da na to moraju da mi odgovore.
Ali evo sad na sajtu pošte vidim da se potražni postupak ne može pokrenuti za neregistrovane pošiljke.
 
Nazad
Vrh Dno