Šta je novo?

Protočni bojleri

Zar nije pravilo da se bojler snage do 3.5kW (16A) uključi na šuko, a oni jači moraju direktno da se spoje?
A i sama mašina povuče do 2kW. Ukupno 5.5kW (25A), što ne ide na šuko. Ili (ako ostane šuko 16A) kad se koristi mašina, ne sme bojler i obrunuto?
Tri komponente u stanu su bitne:
1.Presek kabla u zidu ,i spojevi kod istog.
2.Glavni osigurać kod strujomera.
3.Osigurać na tabli u stanu.

Šuko kao šuko ne igra nikakvu ulogu.
 
Da, upravo tako. Sa time da što se veća max temperatura stavi, manji će biti protok i obratno.
Da,to je bas tako.
Utrosio sam dane i dane u odabiru bojlera,sve svetske firme sam istražio i sva uputstva procitao.Niti jedan jedini proizvodjać ,nema regulaciju podesavanja snage bojlera u KW,odnosno u amperima.
Svi imaju taj klasičan sistem,kao i Vailant.
I onda sam,verovali ili ne,pronasao domačeg proizvodjača,koji ima prokleto podesavanje maksimalne jačine bojlera.Podesi se snaga,i onda bojler radi u okviru snage koja je podešena.Pomoću amper klješta se izmere vrednosti, i onda se može obeležiti na potenciometru u kom položaju daje potrebnu amperažu,pošto je snaga bojlera 5,5kw,a meni treba naravno manja,da bi stavio bojler i sudo mašinu,na 3x2,5 kabl,i na osigurač B25 na tabli u stanu.Posto mi masina radi samo po jeftinoj tarifi,posle 12:00,mala je verovatnoća da će i masina i slavina raditi u isto vreme,ali postoji ta neka mala šansa.Ne treba mi vruća voda,već samo mlaka,da zglobovi ne utrnu od hladnoće, a neću one slavine sa grejačem ,opasne po život.
Nisam ga jos uzeo,gledam jos neke opcije,ali moram ukoro da se odlučim.
 
Poslednja izmena:
Da,to je bas tako.
Utrosio sam dane i dane u odabiru bojlera,sve svetske firme sam istražio i sva uputstva procitao.Niti jedan jedini proizvodjać ,nema regulaciju podesavanja snage bojlera u KW,odnosno u amperima.
Svi imaju taj klasičan sistem,kao i Vailant.
I onda sam,verovali ili ne,pronasao domačeg proizvodjača,koji ima prokleto podesavanje maksimalne jačine bojlera.Podesi se snaga,i onda bojler radi u okviru snage koja je podešena.Pomoću amper klješta se izmere vrednosti, i onda se može obeležiti na potenciometru u kom položaju daje potrebnu amperažu,pošto je snaga bojlera 5,5kw,a meni treba naravno manja,da bi stavio bojler i sudo mašinu,na 3x2,5 kabl,i na osigurač B25 na tabli u stanu.Posto mi masina radi samo po jeftinoj tarifi,posle 12:00,mala je verovatnoća da će i masina i slavina raditi u isto vreme,ali postoji ta neka mala šansa.Ne treba mi vruća voda,već samo mlaka,da zglobovi ne utrnu od hladnoće, a neću one slavine sa grejačem ,opasne po život.
Nisam ga jos uzeo,gledam jos neke opcije,ali moram ukoro da se odlučim.
Ja imam Stiebel Eltron PER 18/21/24 koji može da se podesi da radi kao 18kW, 21kW ili 24kW.
 
Da, ali ovi manji protocni to nemaju.Prave ih po snazi tipa 3,5;4,5,6kw,pa svako uzme snagu koja mu treba.
Potenciometar je dobar,jer mogu da ga izbazdarim bojler,tipa na kojoj snazi ne izbija osigurac,pa onda da idem sa tom umanjenom snagom,odnosno ,ako mi ne radi sudo masina,pojacam snagu i obrnuto.
Toliko cu izgleda da mu smanjim snagu,da cu na kraju da odem na 5l akumulacioni bojler 😁
 
Evo malo novih informacija.
Pošto je Valliant visokopritisni ,jedan,jedini model na nasem tržištu od 3,5 kw ,sa cenom od 25.000 din,to je izazvalo revolt u meni, zbog neprimerene cene uvoznika.
U potrazi za jeftinijim,a ispostaviće se i kvalitetnijim resenjem,pronasao sam domaćeg prozvođača,koji je izvršio sledeći test po mojoj želji.
Njihov model je 5,5Kw,ali ima podešavanje snage u amperima,od min do max.
Trazio sam da ga podese na 16A, i da izmere min i maks temperaturu vode na toj snazi.
Ulazna temp vode je 7,7C.
Max temperatura na umerenom mlazu je 43C.
Min temperatura najačem mlazu je 28C.
Max temperatura, na max snazi od 22A je 55C.
Stoji da kupujem bojler od 5,5kw, a koristim samo 3,5kw,ali isto tako stoji, i da je bojler jeftiniji skoro pa 10.000 od Vallianta,uz jaču snagu,i neka patentna rešenja koja ga čine bezbednijim,kao što je na primer to, da hladna voda ,hladi hladnjak,koji hladi elektroniku,dok topla voda izlazi bez direktnog kontakta sa grejačem.Ima jos prednosti,ali da ne nabrajam sve.
 
Poslednja izmena:
Ja sam uzeo Elitov prohromski, 15g garancija, od 8L i to je malo, začas nestane tople vode, mogu da zamislim kako je kod 5L.
 
Moze li se negde naci jeftinije online Elitov?
 
Pa to ti je Kruševac. Ok ako sam montiraš.
Meni su ovi ugradili i u kupatilu i u kuhinji
 
Ja sam uzeo Elitov prohromski, 15g garancija, od 8L i to je malo, začas nestane tople vode, mogu da zamislim kako je kod 5L.
Bas zbog toga,uzeo sam protični ,anti akumulacioni bojler.Manje mesta zauzima, uvek tople vode,jedino sto nema vruće vode da se pusi.Zato sudo masinu palim na 70C program i sve je reseno.
 
Ovaj praktično i radi kao delimano

https://s.lazada.co.th/s.Vu7Yy

3500w. Iz njega direktno ide tuš i na njemu se reguliše temperatura vode, nema baterije za mešanje. Ne mož jednostavniji princip i ovo sam uglavnom vidjao po airbnb apartmanima (onda nema tople vode ni na lavabo).
Ne znam sta bi podstanari kod nas rekli, ali ovo znatno pojeftinjuje i vodovodnu instalaciju i ostavlja daleko više mesta u kupatilu...

Ono što mene tu buni je zašto su ovde 4-8kw a kod nas 16-20kw, sem ako pravimo supu u kadi :) koga god znam da je ugrađivao naknadno kod nas se napatio..
Najniža prosečna temperatura po mesecima je 26 stepeni. To znači da je i temperatura vode u vodovodu visoka (računam da nije manja od 22 stepena) zato je potrebna manja snaga da zagreje do 40 koliko je potrebno za tuširanje. Kod nas zimi voda u vodovodu bude i ispod 8 stepeni. Sa 3kW jedino da smlači vodu za potrebe sudopere.
 
Ne znam odakle ti to. Voda u vodovodu prolazi pod zemljom. Dubina bi trebalo da bude bar 1.5m. Po tome, zavisno od meseca, temperatura je verovatno negde od 8 do 15C.
 
Kod nas se cevi ukopavaju na dubinu koja je za pola metra veća od dubine zamrzavanja zemlje u najhladnijem periodu godine. Znači da je 1 metar sasvim dovoljno jer mi nemamo dugotrajno niske temperature. Na Tajlandu je uvek toplo. Nema opasnosti od smrzavanja i možda ukopavaju i pliće - ne znam, ali u svakom slučaju i na jedan metar je zemlja topla bar 22 - 23 stepena.
 
22°C na >1m dubine?!?
Gde to? Na Tajlandu? :p

Ko je u NS na gradskom vodovodu, u gradu, voda mu je cele godine prilično ujednačenih 10-15°C. Proveravao sam više puta, u više delova grada. Može biti da je nešto drugačije u udaljenijim delovima gde su kuće i individualno stanovanje.

Sećam se priče da je na bunarskim dubinama, temperatura tla konstantni 15ak stepeni.
 
22°C na >1m dubine?!?
Gde to? Na Tajlandu? :p

Ko je u NS na gradskom vodovodu, u gradu, voda mu je cele godine prilično ujednačenih 10-15°C. Proveravao sam više puta, u više delova grada. Može biti da je nešto drugačije u udaljenijim delovima gde su kuće i individualno stanovanje.

Sećam se priče da je na bunarskim dubinama, temperatura tla konstantni 15ak stepeni.
Danijel00 je upravo o Tajlandu pričao. Pitao se kako to da su tamo protočni bojleri 4 do 8kW, a kod nas 16 i više.
Danijel00 je upravo o Tajlandu pričao. Pitao se kako to da su tamo protočni bojleri 4 do 8kW, a kod nas 16 i više.
Pogledaj srednje vrednosti temperature za Bangkok po mesecima pa će ti biti jasno koja je temperatura zemlje na 1m.
 
Danijel00 je upravo o Tajlandu pričao. Pitao se kako to da su tamo protočni bojleri 4 do 8kW, a kod nas 16 i više.

Ahm, da, onda ok...

Kod nas je vodovodna voda prilično hladna. Evo sada sam merio, u NS je hladna voda iz česme, kada malo duže teče, 11°C.

Sećam se kada smo pre nekog vremena iznajmili vikendicu u onom vikend naselju na Kopaoniku. U kuhinji je bio taj neki malecki protočni bojler, jedva je uspevao da malo smlači vodu. A direktno hladna je bila jezivo ledena. Nismo mogli da izmerimo, ali to se na ruci nije moglo dugo trpeti.
A na Karibima u hotelu mi je jednog dana crk'o bojler. Nisam ni prijavio par dana, moglo se lepo tuširati "hladnom" vodom. :p
 
Za Tajland ok, ne znam :) Verujem da nemaju smrazavnje tla.
Kod nas je ta cifra oko 1m.
 
Kod mene je sahta na metar ipo,pa dolazi na metar gde je ulaz u kucu,inace uzeo sam Termoradov prohrom bojler od 10l za 6000,10 godina garancije na kazan.
 
Solidno izgleda. Jeste da je grejač malo slabiji ali piše da zagreje vodu na 74 stepena za 25 minuta. Znači za desetak minuta zagreje na oko 40 stepeni što je voda dovoljno topla za pranje sudova.
 
Narucen,najjeftiniji je pa sta bude,bitno da nije plastikaner.
 
Meni je plastikaner Gorenje trajao 30+ godina, i još bi da ga nestručni vodoinstalater nije sredio prilikom montiranja baterije.
 
Šta mu je uradio???
 
Nisam stručan, ali mislim da je previše odvrnuo dotok vode i da je naprsao prilikom punjenja, jer je tada počelo da curka, pre toga nikad ništa od useljenja pre 35 godina.
Možda je koincidencija, ali hoće centrala jednom da pogreši...
 
Hmmm... Ne znam baš... Ti bojleri su niskopritisni. Radi tako što je cev za toplu vodu stalno otvorena te puštanjem hladne vode u donji deo kazančića izlazi topla voda kroz cev koja je blizu vrha. Ne može se prepuniti niti napraviti pritisak u njemu zbog koga će prsnuti kazan. Možda su mu ipak godine došle glave?
 
Bio sam kod jednog prijatelja koji se uselio u novi stan. Žali mi se da mu je račun za struju prevelik. Kaže da vodi računa a ipak mu je potrošnja velika. Zajedno smo pregledali sve urađaje. Sve je bilo Ok. Kad smo ušli u prostorijicu gde je smešten bojler ona znatno toplija od ostatka stana. Pipnem bojler on vruć. Elit Čačak 120 litara. Onda nam je postalo jasno gde ide struja. Ne isplati mu se da menja bojler. Moraće da ga drži na mlako i tek pred tuširanje da povećava temperaturu.😕
 
Teško da će nešto postići zamenom bojlera. Ti bojleri imaju generalno dobru izolaciju.
Više će postići uključivanjem noću od 00-08h. Naravno, ako mu je dovoljno vode takvim načinom zagrevanja. Ima tu i do prostorije; odnosno ako je hladna prostorija bez ikakvog grejanja, svakako će se voda u bojleru brže hladiti.
Ako se voda iz tog bojlera koristi i u kuhinji za ručno pranje sudova, biće mu značajno manji račun ako ugradi mašinu za pranje sudova.
 
Ova izolacija sigurno nije dobra. Bojler ne sme da bude vruć na dodir.
 
Nazad
Vrh Dno