Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Pa kakva svest...gde da se sklone ovi pesaci da bi proslo par biciklista?

Nije biciklistima mesto tu, vec na drumu, eno lepo se vidi da je kolovoz prazan i oni mogu neometano da se krecu u smeru saobracaja...samo to pravilima treba regulisati.
Za decu naravno i dalje trotoar, tu nema diskusije, ona tamo nikom ne smetaju.
Bar u Novom Sadu deca na trotoaru ne smetaju, ali zato njima smetaju, ove sezone bas aktivno se vozam sa klincem (nepunih 5 god), pa to je strasno kako su ljudi katastrofa, samo cekam momenat kad cu nekoga da raspizdim u tri lepe, a pogotovo pojedinim koji nabiju slusalice i dignu nos, tu zvonce ne pomaze, jedini spas samarcina...

Od tolikih biciklistickih staza po gradu dete nemoze da se navoza, stalno izbegavamo neke rute.

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока
 
Ljudi, vozite li vi te bicikle? :)

Plomin, Labin, Rabac, a našlo se još par mesta za obilazak.
Ukratko, 170 km i oko 3500 metara uspona. Nažalost, ruta na Stravi nije precizna, jer je telefon/program izgubio signal, a to sam primetio tek posle 8 km. :( Onda sam kasnije pauzirao snimanje, pa zaboravio da uključim i izgubio još koji kilometar u samom Rapcu. No, čak i bez toga brojke su mene prijatno iznenadile. Nažalost, opet nisam uspeo da obiđem sve što sam želeo, a baš sve detalje o tome možete da pročitate na linku. A ima i dosta slika, ko više voli samo da gleda. Moraću da odem i treći put u te krajeve, da popunim neke praznine i obiđem sve planirano. No, deo istarske obale koji još nisam vozio dodatno je smanjen.

Od mesta koja sam obišao, Plomin i Stari Labin su nekako najzanimljiviji, zbog pozicije i činjenice da su stari gradići, Skitača je opravdala status teškog uspona, Sveta Marina ga u mom slučaju i pretekla, a Rabac me prilično razočarao.
 
Ljudi, vozite li vi te bicikle? :)

Plomin, Labin, Rabac, a našlo se još par mesta za obilazak.
Ukratko, 170 km i oko 3500 metara uspona. Nažalost, ruta na Stravi nije precizna, jer je telefon/program izgubio signal, a to sam primetio tek posle 8 km. :( Onda sam kasnije pauzirao snimanje, pa zaboravio da uključim i izgubio još koji kilometar u samom Rapcu. No, čak i bez toga brojke su mene prijatno iznenadile. Nažalost, opet nisam uspeo da obiđem sve što sam želeo, a baš sve detalje o tome možete da pročitate na linku. A ima i dosta slika, ko više voli samo da gleda. Moraću da odem i treći put u te krajeve, da popunim neke praznine i obiđem sve planirano. No, deo istarske obale koji još nisam vozio dodatno je smanjen.

Od mesta koja sam obišao, Plomin i Stari Labin su nekako najzanimljiviji, zbog pozicije i činjenice da su stari gradići, Skitača je opravdala status teškog uspona, Sveta Marina ga u mom slučaju i pretekla, a Rabac me prilično razočarao.

Probaj da rekreiras rutu pa je eksportuj kao GPX fajl i ucitaj u, recimo, Google Earth ili GPS Visualizer. Tako ces dobiti podatak o akumuliranom usponu. Inace, fina voznja.

P.S. Vozim bicikl :)
 
Ma probao, ali nemam trenutno nijedan zgodan editor instaliran, ništa što će da "nalepi" rutu na ulice, a inače je previše zezanje. Bez toga, koliko je meni poznato (i kako iskustvo pokazuje), GE samo prati ono što je nacrtano u ruti. Šta da se radi. Sledeći put nosim i tablet, za paralelno snimanje treka. Možda odem na istu stranu, da snimim ono što mi je promaklo. Izgleda da svuda gde idem moram po triput.
 
Ma probao, ali nemam trenutno nijedan zgodan editor instaliran, ništa što će da "nalepi" rutu na ulice, a inače je previše zezanje. Bez toga, koliko je meni poznato (i kako iskustvo pokazuje), GE samo prati ono što je nacrtano u ruti. Šta da se radi. Sledeći put nosim i tablet, za paralelno snimanje treka. Možda odem na istu stranu, da snimim ono što mi je promaklo. Izgleda da svuda gde idem moram po triput.

Koliko sam video, fali ti jedno parce od 5km (pocev od 21.3 km). Mozda odvezes samo do toga gde je telefon poceo da "hvata" + 1km, cisto da imas neko preklapanje i onda iskoristis taj deo i ubacis ga u GPX od samog pocetka. Malo pipavo ali nije neizvodljivo.

ruta.png
 
Poslednja izmena:
@Lukija Po brzinomeru, a i GMaps u pitanju je oko 8 km, mada i nije toliko važno. Problem je što kombinovanjem sa drugom vožnjom (drugog dana) dobijam pogrešne podatke o brzini i snazi, pa onda nekako nemam ni volje to da radim. :( Bila bi sigurno i nešto drugačija kilometraža i sve žito, a onda stvarno nema svrhe, odnosno dođe mi praktično na isto. :( No, reci svakako koji Win program preporučuješ za takvo editovanje rute, a naročito za poklapanje sa ulicama?
 
@Lukija Po brzinomeru, a i GMaps u pitanju je oko 8 km, mada i nije toliko važno. Problem je što kombinovanjem sa drugom vožnjom (drugog dana) dobijam pogrešne podatke o brzini i snazi, pa onda nekako nemam ni volje to da radim. :( Bila bi sigurno i nešto drugačija kilometraža i sve žito, a onda stvarno nema svrhe, odnosno dođe mi praktično na isto. :( No, reci svakako koji Win program preporučuješ za takvo editovanje rute, a naročito za poklapanje sa ulicama?

Program? Notepad++ :) Probah danas sve i svasta i nista mi se nije svidelo. JOSM deluje jako interesantno ali nisam uspeo da nadjem kako da editujem GPX fajl ali moze da napravi isti. Inace, napravio sam deo tvoje rute, koja nedostaje, pomocu Bike Route Toaster sajta:

http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI

Zatim sam rutu ucitao u GPS Visualizer

http://www.gpsvisualizer.com/elevation

da ispegla nadmorske visine i dobio nesto ovako:

20170828134220-92036-profile.png



Track statistics:

Distance: 6.704 km

Elevation gain: 253 m

Elevation loss: -148 m

Sve u svemu, neki gain je oko 250 metara, ako je verovati DEM bazi (digital elevation model).
 
Wow. Pre svega, hvala ti na tolikom trudu (mada osećam da je i tebe kopkalo? :)). Već sam zaboravio kako je lep osećaj kad neko drugi uradi nešto umesto mene. :)
Ali evo u čemu je problem. Nisam baš proveravao poslednje uhvaćene koordinate, nego vizuelno u GE. Vidi se da je prestao da prati na jednoj krivini, na oko 20,45 km vožnje. Od te tačke, pa samo do crkvice u Brseču (izdvajanje za nju se i ne vidi u originalnom treku, izgleda kao da sam samo prošao pored Brseča) ima 7,8 km po GM, a Elevation gain (po GE) je čak 320 metara. Kada na to dodaš još mali prolazak kroz Brseč (nazad do glavnog puta), sigurno ima 8 km i još koji metar uspona. I dobro se sećam da je tada na brzinomeru dužinska razlika bila baš 8 km. S druge strane, brzinomer je podešen da ima neku minimalnu brzinu kretanja koju uzima u obzir, pa kada guram bicikl desi se da to ne zabeleži. Tako je ukupna dužinska razlika za celu vožnju samo 5 km (170 brzinomer, 165 program). U stvarnosti, trek je bio oko 175 km.

No, na kraju se može reći da je svaki trud uzaludan, jer je upitna preciznost svakog merenja. Recimo, Strava kaže da je ukupni uspon (elevation gain) na celoj vožnji ~3300 metara. Pritom, prijavljuje tih 165 km. Kada eksportujem gpx i ubacim u GE, on kaže da ima ~158 km i da je ukupni uspon čak 4200 metara, što je ogromna razlika za koju ne znam tačan uzrok, a verovatno ja i ne mogu ništa da učinim da ga otklonim i dođem do preciznijih podataka. Sumnjam da bi se GE oslanjao na merenja programa, trebalo bi da koristi sopstvene visinske podatke. Koji opet možda namerno nisu precizni (vojni razlozi).

Dakle, imam utisak da je jedino što stvarno može da se dobije svim žongliranjem sa trekom samo vizuelno peglanje, a ne suštinski precizan trek. Tim pre što je sasvim jasno kuda sam išao, jer postoji samo jedan put. A postoji i podatak koliko mi je vremena bilo potrebno do ponovnog hvatanja signala. U stvari, prema vremenu slikanja mogu da vidim i kada sam (otprilike) stigao do crkve u Brseču. Ništa apsolutno precizno (ne izvadim odmah aparat, ne slikam baš sa tog mesta), a bilo bi mi važnije da znam kada sam se popeo do skretanja za Brseč, jer sam do crkve išao baš lagano (nisam bio siguran da je dobar put). A kad već ne dobijaš preciznost podataka, nego samo vizuelno, stvarno moram da se zapitam čemu sve to.

Btw, jedan trek sam već tako ispravljao, kada sam prošle godine vozio od sela Rupeni do Poreča, pa dalje uz obalu. Ne sećam se više u kom programu, to je problem. No, definitivno nisam dobio ništa osim lepšeg izgleda treka. Sad, da li me neće mrzeti da se ipak pozabavim i ovim... videćemo. Ima dosta vremena do pravljenja filmova. :)

Ah, setio sam se koji je program! Samo što nema opciju da "lepi" trek prema mapi ispod (samo bitmapa, nema pojma da je to ulica/put), nego moram ručno da dodajem tačke i "lomim" onu pravu liniju. Ali, posle to ne mogu samo da podmetnem u Stravu. I prošli put sam za tako doteran trek morao da ga postavim na Sports Tracker. Inače, program je GPS Track Editor. Ah, sad ću još da se teram da nacrtam kako treba... :)
 
Bilo mi je interesantno :) Meni se desilo nesto slicno pre 3 godine. Sports Tracker je u jednom trenutku prestao da registruje polozaj ali je vreme uredno zabelezio. Desilo se samo jednom za 9 godina koliko sam ga koristio. Probaj da otvoris GPX fajl u nekom editoru i posmatraj ovaj tag:

<time>2017-08-28T15:51:37Z</time>

Pretpostavljam da ce se pojaviti "rupa u vremenu". Tu bi trebalo da bude to sto nedostaje. Cak i da nekim cudom odvezes taj deo ponovo, morao bi ponovo da preracunas timestamp-ove. Nije neizvodljivo ali pipavo. Osim ako ne postoji neki program koji bi to mogao da uradi.

Sto se tice accumulated height-a, pisao sam o tome skoro. Ja gledam sta mi prijavljuje VDO/Cateye i vrednosti su nesto manje nego sto prikazuje Strava. Ubedljivo najgori je Sports Tracker koji zna da "naduva" vrednosti. Postavio sam im pitanje da li koriste DEM ali nisam dobio nikakav odgovor. Moguce da koriste neku matematiku da peglaju sum i to radi sama aplikacija. Strava koristi vise metoda:

https://support.strava.com/hc/en-us/articles/115000024864

Edit: Poslednji update za Sports Tracker je resio pucanje aplikacije kada se bira tip mape ili kada se izabere rangiranje po vremenu za neku rutu.
 
Poslednja izmena:
I bio opet do Rapca, da proverim neku stazu i da obiđem šetalište do kraja i isprobam rutu preko brda. Takođe, ideja je bila da konačno snimim i vožnju od Plomina do Brseča po danu/suncu, ali to se ni ovoga puta nije desilo. Nedostajalo mi je bar pola sata, a poželjno i sat. A i ta staza mi se smučila zbog kamenčina (u stvari, i nije staza, gomila nasutog kamenja u šumi, a ljudi se po tome lomataju iz nekog nedokučivog razloga), a onda se ispostavilo da izgleda postoji i jedna druga staza, baš uz obalu. Ah... Do nje sigurno neću stići ove godine, jer počinje sezona monsuna.

Uglavnom, ipak lepa vožnja i prilično naporna, iako je (navodno) samo 125 km. Opet sam uspeo da zeznem stvar sa navigacijom, jer sam zaboravio da prebacim sa šetnje na bajk, pa je pogram ignorisao sve veće brzine kretanja i praktično celu vožnju do Mošćeničke Drage, gde sam to primetio. Srećom, ovoga puta sam nosio i tablet kao bekap i na njemu je Strava sve evidentirala. Ali je njegova ruta daleko krzavija, da se ne iznenadite. Dakle, 125 km i skoro 3000 metara uspona. Nije mi bilo teško kao prošli put (ipak je to bilo 170 km), ali mi je sama vožnja mnogo teže pala. Ili se nisam skroz oporavio od prethodne, ili je zbog šetnje od 23 km prethodnog dana. :)

Za sada samo ruta, opširniji tekst (sa slikama) ovih dana...
https://www.strava.com/activities/1160343089

@Lukija Sredih juče tu rutu, nacrtao otprilike po putu. I sad tako stoji kod mene na disku. :)
A tačnu visinu pitanje je da li je i moguće dobiti sa današnjom tehnologijom i paranojom oko vojne (zlo)upotrebe. I uvek se oslanjaš na peglanje samog programa.
 
@Lukija Sredih juče tu rutu, nacrtao otprilike po putu. I sad tako stoji kod mene na disku. :)
A tačnu visinu pitanje je da li je i moguće dobiti sa današnjom tehnologijom i paranojom oko vojne (zlo)upotrebe. I uvek se oslanjaš na peglanje samog programa.

Korstim VDO M.6 i krenem da vozim nekoliko sati. Na pocetku voznje podesim visinu i kada se vratim razlika bude 2-3 metra, sto je po meni dobar rezulat. Poredio sam ga sa Protrek satom i poklapaju se visine (mereno na Kosmaju). Znaci, uredjaji koji mere barometarski pritisak i temperaturu su prilicno upotrebiljivi. Bilo bi dobro kada bi mogla frekvencija ocitavanja da se podesava kako bi dobio preciznije podatke (trenutni nagib). Verovatno je sve stvar kompromisa - cena, trajanje baterije ...
 
Poslednja izmena:
Ja sam oduvek veoma skeptičan prema tim barometarskim visinomerima. Pre sega, to stalno podešavanje, a ne znam ni prema čemu bih ga podesio, a ne znam vala ni baš zvaničnu visinu krajeva u kojima se nalazim. Ali, problem je što se pritisak svakako menja. Pogotovo kad vozim npr 170 km, uz ubalu, po brdima i planinama, pa malo gore i malo dole. U stvari mi zvuči potpuno neverovatno da to radi. :) Jer, ako ne podesiš taj merač na svakh 100 metara, onda praktično nema razloga ni da ga podešavaš pre vožnje? Koliko se pritisak u tvom kraju promeni od danas do sutra, toliko (pa i mnogo više) može da se promeni i kada se pomeriš i 10-20, a kamoli 100 i više kilometara. To mi je potpuno nejasan deo u celoj priči. A svakako bi me već prvi put mrzelo da tražim podatke o pritisku i unosim u uređaj. To mi je kao kada bih u brzinomer pre svake vožnje morao da unosim podatak o dimenziji točka, ali da ga prethodno i izmerim, jer se možda raširio ili skupio. Ajde, prvi put bi možda i bilo zanimljivo, nova spravica, jao šta sve ima, ali već drugi put... Stvarno, kao da svaki put pre upotrebe moraš kompasu da kažeš gde je sever.
 
Ja sam oduvek veoma skeptičan prema tim barometarskim visinomerima. Pre sega, to stalno podešavanje, a ne znam ni prema čemu bih ga podesio, a ne znam vala ni baš zvaničnu visinu krajeva u kojima se nalazim. Ali, problem je što se pritisak svakako menja.

Pa ne podesava se tu nista i vrlo je precizan.
U sustini to radi otprilike ovako.

Par minuta pre pocetka voznje ukljucis uredjaj koji ima ugradjen barometar da se prilagodi.
Obicno ti uredjaji imaju ugradjen i gps i senzor temperature, pa vazi pravilo da kada se stabilizuje izmerena nadmorska visina tu lokaciju treba sacuvati kao referentnu tacku, tih tacaka mozes imati neograniceno mnogo.
I onda svaki sledeci put cim dobijes gps lock "barometar zna" pocetnu nadmorsku visinu i treba mu mnogo krace vreme da se inicijalizuje.
Inace barometar osim atmosferskog pritiska uzima u obzir i temperaturu i gps poziciju i tako dobija visinu i moze da najavi nadolazece nevreme i sl.

Strava daje prioritet izmerenoj visini dobijeno namenskim uredjajem, a rezultate koje prikazuje kada merite telefonom su podaci sa zvanicnih mapa koje su dostupne.
Nekad se desi da se izmereni rezultati mnogo razlikuju pa onda na stravi izadje obavestenje o tome i ponudi da sravni podatke prema zvanicnim podacima, a to obicno dolazi ako je korisnik odmah krenuo u voznju bez onog gore pocetnog podesavanja ili bez cekanja da se izmeri visina.
 
Poslednja izmena:
Postovanje svim clanovima zamolio bih za savet oko kupovine naime posto planiram kupovinu novog bicikla iz drumske kategorije da li je losa ili dobra investicija Capriolov model Eclipse Limited (sa samaraljkama) unapred zahvalan za predloge i sugestije
Pozdrav .
 
Taj eclipse je oko 300eur ako se ne varam?

To bi bila losa, jako losa investicija.
Bolje kupi polovan alu bajs sa karbonskom viljuskom i nekom solidnom grupom i tockovima.

Za oko 350eur tako nesto bi trebalo da se nadje. E sad to ne izlece svaki cas posto svi hoce drumasa za 300eur i to odmah ode pa se nude svakakvi grobovi.

Eclipse je losa kupovina zato sto od njega ne mozes napraviti nikakvim apgrejdom dobrog drumasa niti kad shvatis da si pogresio mozes izvuci novac iz njega.
 
Znaci bolji je izbor nesto polvno onda poslusacu savet racunao sam opet novo je novo +garancija a izbor kod nas drumskih bicikala je ravan nuli osim Polara &Capriola nista
 
Pa dobices ozbiljniji bajs, istina stari su desetak godina, evo ti par interesantnih primera:
http://www.2bike.rs/cikloberza/mali...-8/giant-ocr-zero-2x10-ultegra-1#.WamqF9FLdGM
Tockovi se ne vide dobro, pogon je raspar ali sve u svemu izgleda dobro.

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali...merida-road-lite-903-full-tiagra#.Wamqe9FLdGM
Takodje obratiti paznju na tockove koji se ne vide dobro, ali je ovde grupa kompletna, samo je sediste neko gadno.

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali...kacki-8/bianchi-sl3-alu-carbon-3#.WamrCtFLdGM
Ovaj je odlican, oprema odlicna ali se vidi da je neko ozbiljno vozio tako da ga treba detaljno pregledati.

U svakom slucaju to su zilave masine napravljene da se gaze i pregaze mnogoo kilometara.
 
Ja sam oduvek veoma skeptičan prema tim barometarskim visinomerima. Pre sega, to stalno podešavanje, a ne znam ni prema čemu bih ga podesio, a ne znam vala ni baš zvaničnu visinu krajeva u kojima se nalazim. Ali, problem je što se pritisak svakako menja. Pogotovo kad vozim npr 170 km, uz ubalu, po brdima i planinama, pa malo gore i malo dole. U stvari mi zvuči potpuno neverovatno da to radi. :) Jer, ako ne podesiš taj merač na svakh 100 metara, onda praktično nema razloga ni da ga podešavaš pre vožnje? Koliko se pritisak u tvom kraju promeni od danas do sutra, toliko (pa i mnogo više) može da se promeni i kada se pomeriš i 10-20, a kamoli 100 i više kilometara. To mi je potpuno nejasan deo u celoj priči. A svakako bi me već prvi put mrzelo da tražim podatke o pritisku i unosim u uređaj. To mi je kao kada bih u brzinomer pre svake vožnje morao da unosim podatak o dimenziji točka, ali da ga prethodno i izmerim, jer se možda raširio ili skupio. Ajde, prvi put bi možda i bilo zanimljivo, nova spravica, jao šta sve ima, ali već drugi put... Stvarno, kao da svaki put pre upotrebe moraš kompasu da kažeš gde je sever.

Zato sam i naglasio da je posle nekoliko casova voznje greska u visini nekoliko metara (mislim na visinu tacke iz koje sam posao i u koju sam se na kraju vratio). Stvar je vrlo prosta, kao sto rece Bakara, treba sacekati malo da se ocitavanje temperature stabilizuje (posto je verovatno bicikl bio u nekoj sobi ili prostoriji) i onda podesiti referentnu visinu na poznatu. To je bar danas vrlo odrediti lako uz pomocu Gooogle Earth-a. Ja sam tu visinu uneo u VDO i nju koristim kao referencu kada krenem da vozim. Evo jednog primera, voznja duzine 104km:

Alti Up: 1399m Alti Max: 329m Avg Climb: +4% Max Climb: +10% Dist Up: 38.06km Alti Down: 1395m Avg Down: -3% Max Down: -10% Dist Down: 39.08km

Alti Up i Down se razlikuju za 4m.
 
Poslednja izmena:
Dame i gospodjo, kapitalni ulov sa buvljaka....Brooks Conquest...za 2000.[emoji1] [emoji1] [emoji1]

http://www.brooksengland.com/en_us/conquest-1.html

Sveze premazano i inpregnirano.
3b3950e1d615c136c16ce8999f561b43.jpg
20b71edab2dc281beb7958c646ed28b2.jpg
2c3337911d2cca050c5470205e6ee44e.jpg


Sent from my m2 note using Tapatalk
 
Lepo, lepo, samo pazi da ti ga ne skinu kao prethodniku. :d
 
@bakara @Lukija Bila je fora da u barometarski moraš da uneseš tačnu visinu početne tačke. A nikako se ne bih složio da je GE dobar za to, jer sam našao puno vrlo problematičnih podataka za visinu. Da je neko kopno pod vodom, da je visinska razlika po 100 metara gde očigledno nije, itd. Pominjao sam za prošlogodišnju vožnju u Trstu. U suštini, ako se osloniš na GE, meni to deluje skoro isto kao oslanjanje na GPS. Drugo, vazdušni pritisak nije konstantan (prema visini), pa mi deluje da se i tu javljaju greške. Zavisno od vremenskih uslova, one mogu biti i prilične, zar ne? Konačno, već sam pominjao da postoji razlika između Strave i GE, za ukupni uspon. I to ogromna. Recimo, poslednja vožnja, praćena sa tableta, baš iz Strava programa. Uradio export i otvorio u GE (ne zbog provere, nego za pisanje putopisa). Ukupna dužina u Stravi 125 km, u GE 121, ali uspon je 2961 m u Stravi, a čak neverovatnih 4325 m u GE! Uz to, GE navodi da je najveći nagib 42 %. Ne znam ni da li je to moguće. A onda selektujem mišem ceo Elevation Profile u GE (možda fali milimetar) i napiše da je uspon 4092 m. Ako sam i izostavio mm na početku (ne radi selekcija ako se počne izvan prozora za profil) taj deo je bio prilično ravan i sigurno ne bi izostalo čak 200 metara. Dakle, vrlo, vrlo čudni podaci. Osim toga, ako programi već ne prihvataju merenja samih uređaja, zar nije korišćenje barometra besmisleno? Bar za povezivanje sa sajtovima.

Btw, koliko otprilike koštaju barometarski uređaji?

P.S. Proverih još jednom tu vožnju iz Trsta, deo od Strada Napoleonica do Proseka. GE kaže da je SN na samo 170 m, da se potom još spušta do 130, a onda penje do centra Proseka na 230. Možete da pogledate snimak sa te vožnje, jasno se vidi da takvog uspona nema. A ni spust nije sigurno 30 metara. Moj fotoaparat za SN kaže da je na 270-280 m (!), a centar Proseka na oko 250, mada na nekim slikama stoji i 230 ili 260. Strava postavlja SN na oko 220 m, a centar Proseka na 250. Ovde je snimak tog dela. Dakle, počinje na 14:20 (link je podešen). Vidi se da postoji lagani spust i teško je reći koliko je to tačno, ali mislim da nema govora o 30 m. No, sasvim je očigledno da je nastavak puta do Proseka maltene ravan, sa jedva primetnim nagibom. U centar mesta stižem na 18:20. Odlično se sećam da sam tu očekivao težak uspon (100 metara) i malo je falilo da mi to promeni skroz plan rute (s koje strane vozim kuda), a onda sam na licu mesta ostao zaprepašćen činjenicom da je taj deo ravan i vozio sam sa trećom šajbnom napred bez problema. Sve u svemu, ne bih nikako uzimao GE kao reper za visinu, tim pre što oni definitivno imaju određene... mutne zone, gde se podaci namerno lažiraju (možda je ovo jedna od njih), a nikad nisi siguran.
 
@bakara @Lukija Bila je fora da u barometarski moraš da uneseš tačnu visinu početne tačke. A nikako se ne bih složio da je GE dobar za to, jer sam našao puno vrlo problematičnih podataka za visinu.
Nisi razumeo, ne unisim ja nista a narocito ne neku nadmorsku visinu sa karte.

jednostavno ukljucis uredjaj sacekas par minuta da se stabilizuje rezultat i onda sacuvas to kao referentnu tacku. Ili jednostavno dok bajs spremas za voznju ukljucis uredjaj i bice spreman dok ne krenes.

Sledeci put kad ukljucis uredjaj on cim dobije gps lock (to je unutar 3 sekunde) zna na kojoj se visini nalazi i to je cela nauka. I to je vrlo precizno, ja nisam primetio nikakve greske u merenju, osim kod ljudi koji nisu procitali uputstvo, ali i kod njih je visinska razlika tacna, samo bude pocetna visina pogresna.

Btw, koliko otprilike koštaju barometarski uređaji?
Googlaj, imas garmin, bryton, lezyne, polar, cene su sarene recimo od nekih 70-80eur pa do koliko hoces... :)

Meni je interesantnije kako ti uredjaji mere nagib u procentima, to izgleda isto rade putem barometra.
Recimo juce sam vozio neke uspone gde ima po 14-15% i to u sekundi prepoznaje da li je 0,2,3,5 ili 10% a na trenazeru kada pokusam da simuliram recimo uspon od 5% tako sto hocu da podignem prednji tocak ne dobijem nista :)
 
@canejr

Evo kako to radi Cateye Adventure CC-AT200W:

Altitude measurement
This unit detects the change in atmospheric pressure and temperature using a pressure sensor
built in the computer, and converts it to the altitude using the relation between the altitude and
pressure of ISO 2533 (Standard atmosphere), which was developed based on the international
standard atmosphere specified by the International Civil Aviation Organization (ICAO). Accord-
ingly, the measurements tend to change, even at the same point, according to the atmospheric
pressure due to the weather condition. Furthermore, the measurements may change more
than 30 m from the early morning to the evening even under a stabilized weather condition.
The measurements may be incorrect in the following place or environment.
•• When the atmospheric pressure and temperature change significantly due to a rapid
weather change.
•• In the place where the atmospheric pressure is regulated, such as inside an airplane.
•• The altitude data may change temporarily when the temperature changes rapidly by get-
ting out of a room, etc. It may return to a correct value after a while.

Slicno radi i VDO M.6. Jedino sto treba da uradim je da izaberem home altitude, koju sam vec podesio i koju vec znam za tacku odakle krecem (189m u mom slucaju). Cak i da ne unesem ovu visinu, greska nece biti previse velika jer se uslovi ne menjaju toliko drasticno.

@bakara

Da bi ti merio nagib bicikla, uredjaj bi trebalo da ima neki ziroskop ili akcelerometar. Inace, nagib se meri tako sto se u redovnim intervalima ocitava visina i tako racuna isti. Opet, primer za Cateye Adventure CC-AT200W:

Slope
Measures slope in percent unit, where 45 degree angle being 100%.
** It is updated every 3 seconds, calculating from several times of the change in
altitude and the trip distance. Slope update may be delayed. Abnormal data may
also be temporarily displayed when speed quickly changes or during low-speed.
 
21125749_1411318435620840_8105020952635388361_o.jpg uzeo sam trkaca full carbon, full ultegra, mavic tockovi, bez ostecenja, samo mi je zapekao sic ne mogu da spustim, sta predlazete da sipam da se to otkravi :D malo se pravim vazan 21167300_1413282508757766_9201814593793044299_o.jpg :D
 
Poslednja izmena:
WD 40 :D
 
Vrh Dno