Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ne. Biciklisti su DEO sabraćaja. Nipošto najbrojniji ni najvažniji.
A nisam ni predlagao proterivanje biciklsta sa kolovoza. Samo zabranu u nekim ulicama za koje treba naći drugo rešenje. Mešanje po trotoaru prihvatam kao prelazno rešenje.
Pa u čemu je onda problem ići preko Brankovog mosta po trotoaru? Lagano, pažljivo, preći ćeš most, neće niko da te bije.

- Ko je važniji, ili najvažniji? Automobilisti? Oni zbog kojih i jeste krkljanac i odakle kreću svi problemi? Sami su sebi problem, biciklisti sa tim nemaju veze. Njima je mesto na kolovozu i ni u kom slučaju na trotoaru, tamo nemaju šta da traže.
- Ne postoji ulica u kojoj je opravdana i potrebna zabrana za bicikle, samo obrnuto. Gde ima mesta za automobile ima i za bicikle. Mešanje po trotoaru nije prelazno niti ikakvo rešenje niti za njega ima mesta u praksi i zakonu. Zna se za šta služi trotoar.
- Pa u čemu je problem voziti automobil preko Brankovog mosta zajedno sa biciklistima, lagano, pažljivo, preći ćeš most, neće niko da te bije.
 
Ne. Biciklisti su DEO sabraćaja. Nipošto najbrojniji ni najvažniji. I moraju da poštuju pravila kao i svi ostali. Po meni je to cela suština.
Inače, nema uvek ni odgovarajućih paralelnih ulica.
Ko je najvazniji, vozaci automobila?
Svi su jednako vazni.

Biciklisti ne postuju pravila?
Tacno.
Tj. jednako ih nepostuju koliko i pesaci, jer ih niko ne primecuje u saobracaju niti ih uzima za ozbiljno.

Ako je ulica dobra za auto, za bicikl je vise nego odlicna.

Automobilima i ne treba davati prioritet, vec favorizovati javni prevoz, bicikl, skutere i sl. ovako se samo pravi jos veca guzva.
Prosirenjem ulica i pravljenjem vise mesta za parkiranje samo otvoreno prizivas jos vise vozaca automobila koji ce stvoriti jos vecu guzvu, a pri tom nisi ni ponudio alternativu.

"O tome i ja pricam, samo nemam pojma o kakvim biciklistickim dvoranama pricas i gde si to video i sta se tamo radi?"
Biciklističke dvorane si mogao da vidiš nedavno na Jurosportu. Dvorana koja unutra ima tribine oko ovalne, nagnute staze za bicikliste. Izgleda kao recimo Naskar staza u malom. Za dvoranski biciklizam u kom se najbolje uče vožnje na hronometar i uči kako se pobeđuje taktikom u završnom sprintu. Veoma su popularne u Engleskoj, Holandiji i još nekim zemljama. Kod nas ih nema.
To su kruzne piste koje se voze u zatvorenom prostoru kako bi se eliminisao uticaj vetra i gde se vozi na hronometar.
Na tim pistama se voze bicikli bez kocnica, menjaca...
Ne mozes u tu salu sa obicnim biciklom, niti joj je to namena.
ja ne znam nikoga sa takvim biciklom niti ko bi to vozio ovde?


"ja pricam o obicnim ljudima i rutama za commuting"
Pa u čemu je onda problem ići preko Brankovog mosta po trotoaru? Lagano, pažljivo, preći ćeš most, neće niko da te bije.
nemam ja problema sa prelazenjem brankovog mosta, vec ekipa koja ide stazom :)

treba da razlikujes besciljno "vozikanje" radi uzivanja i "voznje" da bi stigao na neko mesto u odredjeno vreme (na primer na posao)

E da, bi stigao negde u odredjeno vreme, nemas taj luksuz da se vozikas 20 na sat i da govoris pesacima "izvinite samo da prodjem" i da se pentras po ivicnjacima, vec treba energiju da sacuvas da sa sto manje napora i na vreme stignes na cilj.
"A ko hoce do prijatelja ili na posao na drugi kraj grada on ide bici trakama, to tako treba da izgleda."
Dakle, po tebi treba da imamo i staze i trake za bicikliste, ali da i dalje možemo i po kolovozu kako hoćemo? Tačnije, ako ti proceniš da je razlog za to dovoljno važan?
Ili te nisam dobro razumeo?
Nisi razumeo...
Kad imas bici trake ti si ucesnik u saobracaju i ponasas se prema pravilima saobracaja.
Ja ne znam nikoga ko po kolovozu vozi kako on hoce jer hteo - ne hteo mora da vozi po pravilima inace ce biti zgazen.

I ne znam cemu dilema, staze imamo i do sada, njihova namena ce uvek biti ista, trake nemamo, a na njima sigurno niko ne bi gurao kolica, cekao bus ili vozio rolere...shvatas razliku?
 
Poslednja izmena:
Najvažniji su oni koji su najbrojniji i oni koji su neophodni za funkcionisanje svakodnevice kakvu imamo. Bicikli neće prevesti tone hleba i mleka do prodavnica ni povređene do bolnica.

"Ne postoji ulica u kojoj je opravdana i potrebna zabrana za bicikle, samo obrnuto"
Mislim da je već jasno da imam potpuno suprotan stav. Možda bi bilo drugačije da su brojke obrnute. Ovako, gurati bicikliste u uske, preopterećene ulice bilo bi igranje životima svih učesnika u saobraćaju, kao i pešaka okolo. Ja to vidim isto kao kada bi ti sve električne instalacije u kući bile ogoljene i išle po zidovima, pa kažeš "eto, ima mesta i za ruke, samo treba da budeš 100 % precizan, jer i najmanja greška može nekoga da košta života." Npr, uskom ulicom prođe 1000 vozila na sat, jedna traka, puno i kamiona i autobusa. Rizik od toga da vozač (kao i biciklista!) napravi kobnu grešku je potencijalno prevelik, a razni ljudi na raznim pozicijama su odgovorni da sistem učine što bezbednijim.

"Pa u čemu je problem voziti automobil preko Brankovog mosta zajedno sa biciklistima, lagano, pažljivo"
Problem je isti kao i kada bi pešacima bilo dozvoljeno da šetaju ulicama, zastaju da se pozdrave, da se kučići popiške, itd. Ili kada pešaci stanu i prepreče biciklističku stazu. Kako rekoh, saobraćajna infrastruktura se planira za sve, ali prvenstveno za najmasovniji oblik transporta i onaj koji je neophodan (dostava hrane, vatrogasci, policija, hitna, komunalne službe, itd). Postoje mesta koja su već kritična i uska grla i gde je potrebno poboljšati protok vozila, nikako pogoršati. Zastoj na Brankovom mostu automatski dovodi do kolapsa sistema u bezmalo celom gradu. Čak i bez incidenta, usporavanje bi srušilo ceo sistem semafora i broja vozila koja mogu da prođu. Biciklisti i dalje ne čine ni približnu većinu u tom sistemu, pa nije normalno da zbog nas sve stane. Druga je priča Ulica neznanog junaka na Banjici koja je idealna za biciklističku traku, jer je većim delom izuzetno široka, a uglavnom ne naročito opterećena, pa je i rizik neuporedivo manji. I onda se odvoji ta traka da i biciklisti mogu da se kreću brže nego po trotoaru.

Tako ja vidim stvari. U stvari, vidim ih još mnogo detaljnije i šire ;) ali moram da radim na onim svojim filmovima. :)
 
A mi biciklisti vidimo to drugačije :) nisi me ubedio. Jednostavno je, najbolje je ako ima uslova (širine) da se obeleži traka ili da se izgradi staza. Gde nema tih uslova jasno je, biciklisti idu kolovozom, pešaci trotoarom uvek tako bilo. Stavljanje znaka ne može da pretvori trotoar u stazu. Na Brankovom mostu je sve funkcionisalo i ranije, ko vozi normalno ili brzo išao je kolovozom. Ko se boji saobraćaja i voli da je zaštićen ivičnjakom imao je opciju da gura ili vozi polako trotoarom kroz pešake.
 
Zastoj na Brankovom mostu automatski dovodi do kolapsa sistema u bezmalo celom gradu. Čak i bez incidenta, usporavanje bi srušilo ceo sistem semafora i broja vozila koja mogu da prođu. Biciklisti i dalje ne čine ni približnu većinu u tom sistemu, pa nije normalno da zbog nas sve stane. Druga je priča Ulica neznanog junaka na Banjici koja je idealna za biciklističku traku, jer je većim delom izuzetno široka, a uglavnom ne naročito opterećena, pa je i rizik neuporedivo manji. I onda se odvoji ta traka da i biciklisti mogu da se kreću brže nego po trotoaru.
nemam pojma o cemu ti pises, na brankovom mostu uglavnom nema nikakvog zastoja a zuta traka i onako stoji prazna.

Ti ga naprica kao da ce biciklisti da zakrce saobracaj automobilima, i kao da je to sad neka nasa fikcija a to resenje postoji u drugim gradovima i sasvim normalno funkcionise.

Auto obidje biciklistu, kao sto biciklista obidje saht, i teraj dalje ;)
 
Samo edukacija i kazne za one koji ne prihvate edukaciju i sve može da se podigne na mnogo viši nivo, tada bi vožnja biciklima verujem bila sigurnija i opuštenija. Kod nas je kultura u saobračaju na vrlo niskom nivou, retko ko pali migavce kada skreće, sve manje se i vezuju.... osile se lako i smatraju da je ulica samo njihova i da uvek imaju prednost. Verujem da skupovi koji promovišu biciklizam predstavljaju put ka nekom boljem bici okruženju u ovom gradu, zemlji. Upravo zbog toga i idem na kritične mase, kad god mogu.
 
Ja se slazem sa Canetom. Vi pricate kao da vama neko brani da vozite ulicama? Pa imate 98% Beograda i 100% magistralnih puteva neobelezeno gde je zakon propisao da mozete da vozite kolovozom. Treba vam neko da vam okreci 1m za to ili mislite da ce pijani baja videti to okreceno i nece vas udariti ili vam je pak bitno da postfestum imate potvrdu da ste udareni u traci, a ne na kolovozu? Koja je razlika? Gledati uredjenje saobracaja kroz prizmu da je sve podredjeno vozacima koji voze 50km/h i koriste bajs 30+ godina je pomalo smesna. Sta da rade pocetnici i svi oni koje sam vec nabrojao? Price tipa:
"treba da razlikujes besciljno "vozikanje" radi uzivanja i "voznje" da bi stigao na neko mesto u odredjeno vreme (na primer na posao)
E da, bi stigao negde u odredjeno vreme, nemas taj luksuz da se vozikas 20 na sat i da govoris pesacima "izvinite samo da prodjem" i da se pentras po ivicnjacima, vec treba energiju da sacuvas da sa sto manje napora i na vreme stignes na cilj."
pokazuju vase glediste koje je "ja sam bitan jer treba da odem do Sabca i nazad za 4 sata i molim da mi se obezbede uslovi za to". To nije cilj biciklizma, vec bas ta "opustena" voznja koja je nadasve bezbedna za SVE ucesnike u saobracaju. To da li ides na posao sa 20km/h ili sa 40km/h je mizerna razlika u kojoj moze da prevagne pre na koliko si semafora stao, a ne kojom si brzinom vozio. Kada ides na posao ne vozis sprint da dodjes obliven znojem, vec opusteno da se ne bi oznojio i ceo dan bio mokar. Izgleda da nisi nikada koristio bajs u takve svrhe, jer ne bi naveo ovakav primer. Takodje kreces na posao onoliko vremena ranije koliko ti je potrebno za opusten prevoz do njega, a ne u zadnjoj sekundi pa da letis ko muva bez glave da bi stigao na vreme i verovatno ugrozio bezbednost.
Vi kao extremni biciklisti (manjina) necete nikada biti zadovoljni sa resenjima koja zadovoljavaju vecinu biciklista, ali ne morate zastupati vase stanoviste kao jedino merodavno za sveopstu oranizaciju saobracaja koja ipak treba da zadovoljava vecinu koja je u njemu. I meni neka resenja manje odgovaraju, ali na sve gledam onako neutralno sa strane, iz ugla nekog klasicnog bicikliste.
 
Poslednja izmena:
Meni ne treba niko da okreči, dovoljan mi je zamišljeni metar. Sporno je ovo:
znak-spojene-staze-za-bicikliste-i-pesake.jpg

Jos samo da spoje te staze i organizuju tako da moze biciklom da se prodje celim gradom unakrst stazama.
Nagradno pitanje je gde ovde na slici može da se prođe? :) Ovo je autobusko stajalište i trotoar. Biciklistička staza nikad nije postojala niti postoji sada, samo znak. Njegovo postavljanje je veliki uspeh za njih i pljuvanje po biciklistima. Slika lepo opisuje stanje kod nas, tri kolovozne trake malo li je, a vi biciklisti ko vas j... izvolte na trotoar pa kao u onom crtanom "izvinite oprostite pardon". Kako da ne. Ovde uslovi ne postoje i jedina zdravorazumska opcija je ova lepa žuta isprekidana linija, kao i do sada. Ako ima mesta za onog na skuteru ima i za mene.

file.php
 
Koliko vidim sveze je asfaltirano, pa predpostavljam da ce ispartati i stazu pa cemo morati da se deremo na pesake da se ne krecu tuda vec njihovim delom (kao sto rade npr u Nemackoj), a ne da nas pitaju a sta cete bvi tu, mrs na ulicu. Treba srediti tu kulturu medju pesacima koji su vecinom slabo obrazovani o saobracaju i nimalo uvidjajni u dosta slucajeva. I oni se bune sto su morali da sklone pogled sa telefona dok pesace trotoarom, pa su se jos prepali od bicikla na trotoaru pored njih.
Ja znak ne vidim, ali verujem da postoji negde, ali to ne sprecava onoga ko biciklom dolazi sa Zelenjaka da nastavi da vozi kolovozom, jer nije obavesten da je zabranjeno tuda voziti bicikl. Ne znam sta je tu sporno, pa to ti zakon dozvoljava? Niko vama ne brani da vozite kao i do sada, ali zato klinac od npr 15 godina (ili neki stariji vozac od +60 godina) sada ima sigurniju varijantu da predje na Novi Beograd. Meni nije problem da tih 300 metara predjem brzinom od 10km/h, pa ne trkam se za olimpijsku medalju pa mi bitna svaka sekunda.
 
Ukoliko ne vrate stubiće, ovo će se pretvoriti u privremeni parking za sve one koji imaju da obave nešto na brzinu...
 
,,Naprotiv, najvise incidenata biciklisti imaju na bici stazama, na kolovozu je to retkost''
Cemu izmisljanja. Najveci broj izginulih u ,,saobracaju'' su motoristi i biciklisti, u Srbiji !
Kad se neko pravi fin, vezano za sirene, upravo neka proveze trotoarom brankovog mosta ! Samo moju sirenu konstatuju pesaci koji se baskare!
Takodje vikendom nek provoza Dorcol - brankov most - N.Bgd., a i do Ade!
 
@Gedza
Jeste ofarbaće autobusko stajalište i trotoar i to nazvati stazom, to je i problem, primoravanje svih da se tuda lomataju. Kome je do veće bezbednosti i do sada je mogao trotoarom da prelazi most, to je bio izbor a sad je obaveza, bar na papiru. Ovo što su to usko grlo gde je najveći krkljanac proširili i rekonstruisali je lepo, ali videćemo ko će profitirati od toga. Ja bi reko taksisti i pešaci koji čekaju gsp, sad imaju više mesta da se baškare :). Naravno da im smetaju biciklisti na trotoaru i stajalištu, imaju i pravo :D ako negde nema prostora za dodatnu stazu onda nema, ne može se izmisliti, zato ima tri kolovozne trake gde biciklisti pripadaju. Do duše u sred sezone ako bude dovoljno biciklista, tipa da non stop prolaze kao na adi onda će se navići da se drže svog sada još manjeg dela kolača, u suprotnom uzurpiraće sve kao i na svim manje prometnim stazama. Na adi idu biciklisti jedan za drugim i tamo su se pešaci navikli na prisustvo i imaju svest o njima i da je pogrešno šetati tuda, kao što ne šetaju ni po kolovozu.
E da, a znak naravno da su stavili evo je slika sa neke od prethodnih strana

file.php


Ukoliko ne vrate stubiće, ovo će se pretvoriti u privremeni parking za sve one koji imaju da obave nešto na brzinu...
A tek bahati taksisti...
 
Ovo je taman, apr je tu blizu i moze svasta da se zavrsi, upale se sva 4 i popne na ivicnjak. Kao da je bitno, ionako je samo na 5min :)
 
Ova dva znaka su mogla i morala da se nalaze na drugom mestu, ovako zauzimaju širinu bici staze...
 
Danas su obeležili biciklističku stazu na trotoaru, nisam stigao da fotkam,
ali evo na brzaka u paint-u sam obeležio kako to otprilike izgleda.


Brankova_105.jpg



Neko je pitao za desnu stranu brankovog mosta, to bi trebalo da krenu da rade
za koji mesec, mada će tu radovi potrajati. Brankov most i nije baš u najboljem stanju.
 
Pa jel bi trebalo da se organizujemo prema onima koji se bahato ponasaju ili njih treba da suzbijamo. To sa tim bahatim parkiranjem moze da prestane u roku od dva dana, samo ako policija resi da striktno sprovodi zakon. Kada vidite parkiran auto na stazi prodjite pored njega sa "dignutom" pedalom.
Sto se tice voznje rekao sam da niko ne brani onome ko zeli da vozi kolovozom da ide tuda. Morali bi da stave znak da je zabranjeno upravljanje biciklima, a ovako ...
 
15094311_1499483016733986_8137088751780832981_n.jpg15111020_1499483026733985_5167926037082258701_o.jpg

photo by Milutin Misa Cukovic‎
 
Svuda slike ovog autobuskog stajališta. Kad dođem uskoro u BG moram bas da proverim da li je nešto zaista promenjeno i kuda vodi ova staza.
 
Sluzi da predjes reku iz iz Bgda predjes u Novi ili obrnuto. Tu na pocetku mosta je lift kojim se spustas do reke i tu je druga straza od Dorcola do Ade. Po lepom vremenu frekventna deonica sa dosta turista. Vidi se da je prosiren trotoar i sada se moze proci. Ranije je to bilo tako sabijeno da ni pesaci nisu mogli da prodju kako treba, a kamli neko sa npr kolicima. Imas na street view staru varijantu pa pogledaj. Inace vise od 95% biciklista prelaze Brankov most putem staze, a mali broj kolovozom i otuda moja pohvala za ovakve radove koji doprinose bezbednosti VECINI biciklista.
 

Prilozi

  • Brankov.jpg
    Brankov.jpg
    385.1 KB · Pregleda: 106
Poslednja izmena:
Staza vodi na pešački trotoar na mostu to znam, nego u drugom smeru me zanima šta ide posle tog autobuskog stajališta
 
Koliko znam dalje nema staza, a moguci pravci kretanja su Pop Likinom ka Kalemegdanu i Dorcolu i od Zelenjaka ka Moskvi ili ka Beogradjanki. Ici kroz tunel ispod Terazija je pomalo rizicno. Nema nista uredjeno pa ili kolovozom ili trotoarom. Nadam se da ce, kako tako, organizovati i te pravce u buducnosti.
Treba jos da srede i drugu stranu mosta koja je vec veoma dugo blokirana. To bi smanjilo frekvenciju sa ove jedne strane koja je u funkciji.
 
Poslednja izmena:
Opa, dve slike I na obe slike, neko je na stazi.. ko sme u 100 rkema da ce ljudi da se nabijaju iza stanice po sred staze da cekaju autobus

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
To sam već večeras video, ograda popunjena čitavim dužinom iza i oko stanice.

Sent from my HM 1S using Tapatalk
 
Pa zato smo mi tu da im uterujemo saobracajna pravila. :)
 
Staza vodi na pešački trotoar na mostu to znam, nego u drugom smeru me zanima šta ide posle tog autobuskog stajališta
Pa ne vodi nigde...kao i obicno, jer to nije ni bilo vazno.

I na jednoj i na drugoj strani to je fakticki neko pesacko ostrvo oiviceno sa ivicnjakom pri tom je jos usko, prepuno pesaka.

Biciklista bi trebao tu ako ide iz pop lukine trebao da se spusti nizbrdo i onda pod 90 stepeni skrene ulevo,

ali ako ide iz brankove.... uskim trotoarom prodje izmedju stubica koji na ulazima stoje i po sredini trotoara,
a onda na pesackom sidji sa bajsa preguraj, pa uzjasi,
pa onda ponovo pazi na pesake i stubice, izbegavaj ove sto cekaju bus i sigurno ce biti naslonjeni na zid iza stanice kuda prolazi staza.
kad to prodjes, sidji sa bajsa preguraj preko pesackog, popni se.
Opet vozi uskom stazom po mostu, zatim moras stati ispred lifta jer tuda neces moci od ovih sto cekaju lift.
provuces se tuda, uzjases bajs i lagano se provuces izmedju pesaka i spustis se brankovim mostom.
Na semaforu opet sidjes sa bajsa i preguras preko pesackog.
na drugoj strani opet uzjases, i vozis do raskrsnice gde opet sidjes sa bajsa i preguras preko pesackog, zatim uzajses..... itd do sledeceg semafora pa sve ponovi.


Ma ko koga ovde *****ava....shvatate li koliko je to besmisleno???
 
Poslednja izmena:
A mi biciklisti vidimo to drugačije :) nisi me ubedio. Jednostavno je, najbolje je ako ima uslova (širine) da se obeleži traka ili da se izgradi staza. Gde nema tih uslova jasno je, biciklisti idu kolovozom, pešaci trotoarom uvek tako bilo.

Mislim da ne razumeš da takva logika vodi potpunom ukidanju trotoara, pešačkih prelaza, a vala i ograničenja brzine. Da ne spominjem one zone usporenog saobraćaja. Kroz istoriju, u saobraćaj su uvođene razne mere u cilju povećanja bezbednosti. Počev od migavaca i retrovizora na automobilima, pa onda znakovi, semafori, itd. Saobraćajna infrastruktura treba da balansira između nekoliko bitnih činilaca kao što su upotrebljivost (da putevi budu tamo gde i kuda ljudi treba i žele da idu), protočnost i bezbednost (ne obavezno tim redom). Elem, ako u nekoj ulici nema širine za biciklističku traku onda to znači da za bicikliste vožnja tom ulicom može biti suviše rizična, pa je potrebno sagledati i druge parametre, kao što su broj i vrsta vozila. Kao što automobili (a pogotovo autobusi i kamioni) ne mogu na bilo kakav asfalt, tako ne mogu ni biciklisti. Kao što u većini zemalja ne možeš biciklom po autoputu, a u mnogim zemljama ni kroz pešačku zonu. Nekada su ta ograničenja zato što biciklisti predstavljaju smetnju/opasnost, nekada zato što bi oni bili previše ugroženi. Bilo bi idealno da svaka ulica ima po tri široke trake, plus žutu traku i biciklističku traku sa bar po dve trake u oba smera. Već je pitanje da li bi bilo i potrebno i isplativo, ali je činjenica da to nemamo, što znači da moramo da se dovijamo tako da sveukupan saobraćaj što bolje funkcioniše, a ne samo da mi biciklisti možemo da se vozimo kao predsednik.

@bakara "nemam pojma o cemu ti pises, na brankovom mostu uglavnom nema nikakvog zastoja"
Ne znam u koje vreme se ti zatekneš tamo, ali na jednoj od slika se vidi nepregledna kolona vozila. U tom primeru na ulasku u grad, ali je čest slućaj i ka Novom Beogradu.

"treba da razlikujes besciljno "vozikanje" radi uzivanja i "voznje" da bi stigao na neko mesto u odredjeno vreme (na primer na posao)"
Dakle, tvoj stav je da svakome ko podigne ruku i vikne "ja žurim i ne vozikam se besciljno!" treba zakonski automatski da je dozvoljeno da radi šta hoće? Ili samo biciklistima? Jer, i vozači bi tako mogli da voze po trotoarima ili malo preseku kroz park i preko dečijeg igrališta. Pa deca neka se sklanjaju, žuri čovek na posao, neće sigurno da ustane pola sata ranije?

"Ja ne znam nikoga ko po kolovozu vozi kako on hoce"
Mislim da je i ovde u temi, a svakako na 2bike bilo dosta onih koji objašnjavaju da voze po sred trake, a ne unutar onog jednog metra od ivice. Ti si sam govorio da voziš preko Mosta na Adi po kolovozu iako zakon to zabranjuje (jer postoji obeležena staza). Itd.

"I ne znam cemu dilema, staze imamo i do sada, njihova namena ce uvek biti ista, trake nemamo, a na njima sigurno niko ne bi gurao kolica, cekao bus ili vozio rolere...shvatas razliku?"
Shvataš li ti razliku između anarhije i uređenog sistema? A to da li bi neko gurao kolica, burad, čekao bus i vozio rolere... mislim da si preveliki optimista.

"Ti ga naprica kao da ce biciklisti da zakrce saobracaj automobilima, (...) to resenje postoji u drugim gradovima i sasvim normalno funkcionise"
Ako nema dovoljno prostora, biciklisti će da ometaju saobraćaj. Svima koji se kreću mnogo brže (a u okviru dozvoljenog). Opet se svodi na bezbednost svih - ako je previše vozila koji povećavaju opasnost po bicikliste ili je prevelika opasnost da će svaki biciklista koji se malo oklizne biti ubijen, onda ne može da se kaže "ma samo teraj!" Šta ako vozilo nema dovoljno prostora da obiđe biciklistu? Iz mog iskustva na Brankovom mostu, retko kad ga je bilo. I reci mi u kom to milionskom gradu normalno funkcioniše sistem da procentualno mali broj biciklista zakonski koristi najopterećenije ulice i da to "sasvim normalno funkcioniše"? Zaista bih voleo da znam. Recimo, u Kopenhagenu su gomile ulica u centru vremenom zatvarali za saobraćaj i ostavljali samo za bicikliste, jer nije moglo normalno da funkcioniše i jedno i drugo.

No, poenta je da po mom mišljenju nije moguće imati infrastrukturu, zakone i odnos prema biciklistima kao u Holandiji ili Danskoj bez njihovih procenata biciklista u svakodnevnom saobraćaju. Tačnije, mislim da bi nametanje tako nečega preko noći doveo samo do ogromnih problema. Na kraju krajeva, i kod njih je to trajalo 40 godina.
 
Brankov most
Već rekoh da bi trebalo napraviti pešačko-biciklistički most. Ne vidim da u ovom delu, sa trenutnim brojem biciklista, bilo kakvo crtanje (po trotoaru ili kolovozu) može da donese bilo šta dobro, samo nerviranje i probleme. Ta stanica je iz nekog razloga iznenađujuće prometna i ima puno ljudi. Nema šanse da neće da se odmaraju na stazi. Uostalom, guranje ispred bi ometalo normalan ulazak i izlazak drugih ljudi iz autobusa. Dakle, ovo crtanje je guranje kocke u trouglastu rupu. Jednostavno, grad je takav da ima mesta gde ne postoji normalan način da se uvede biciklistički saobraćaj bez ozbiljnih promena i investicija. Npr, proširenje tog nadvožnjaka da se dobije prostor za bicikliste (i to ograđen od stanice i pešaka), pa onda ukidanje onog parkinga u delu Pop Lukine, da se obezbedi prostor za biciklističke trake/stazu. Itd. Ali opet, mislim da to mora da se planira sveobuhvatno. Da se napravi uopštena strategija saobraćaja u centru grada, da se onda odredi i koje će ulice eventualno biti jednosmerne ili zatvorene, koje će biti probijene/spojene ili prekinute, Pa koji saobraćaj kuda da prolazi (a da normalno funkcioniše) i da se onda na tome radi. Ovo crtanje ne deluje kao da je početak razvoja neke šire strategije, nažalost.

Isto kao što na Labudovom brdu i Vidikovcu neće da rade na tome, jer bi trebalo porušiti divlje parkinge na zelenim površinama, zabraniti prakiranje po trotoarima (gle čuda, već zabranjeno zakonom, ali ne i policijom), zabraniti vožnju tamo gde je već zabranjena i pretvaranje livada i dečijih igrališta u parkinge. Čak sam predložio i da je neophodno lični saobraćaj usmeriti na ulicu OKO Vidikovca, umesto kroz njega (usled načina na koji se ceo kraj vremenom razvio), pa da se čitav prostor mnogo bolje uredi (trenutno je samo za divljanje vozača). Nema šanse. Prvo što se sve posmatra kao napad na vozače i onda su zabrinuti za njihove glasove, a drugo što neko treba da razmisli, da isplanira i nacrta, pa onda to da pravda i objašnjava i da se bori. U stvari, da bude odgovoran. I sad samo čekam da i kod nas kapnu malo besmislene farbe.
 
Nazad
Vrh Dno