Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nema blage veze, sto lozite ljude?
 
Au leksa, sad kad ti dodje Joker da ti objasni...
 
Cebe, dosta levo, ali ne skroz dole? (ako je to, cak i ja ga vidim, uz moje resenje o slabom vidu, mislim da je dovoljan dokaz da postoji :D)

Moje iskustvo sa MTSom - SVE reklamacije su neosnovane pri prvoj zalbi :) Ne salim se, kao da neki robot automatski odbije sve prve reklamacije, ne citajuci NISTA od prigovora. (znam, pisao sam i duze i krace prigovore, prvi odgovor je uvek bio negativan zadnje dve godine, morao sam uvek da se zali vise od jednom - e drugi put ne cita robot, pa onda zavisi sta je u pitanju, pa cak i ko procita).
Znaci, kada reklamiras prvi put nesto u MTSu, sigurno ce biti vraceno kao neosnovano :) (jedini izuzetak su problemi sa internetom koje prijavis tehnickoj podrsci telefonom, ili za fixni - to se resava prilicno dobro i brzo, ukoliko je moguce)

Ako imas fiskalni/garanciju, odnesi direktno u servis telefon, zaobidji MTS. Ako ne treba zamena celog telefona, pre ces tako dobiti rezultat. Ovako ces morati da se zalis RATELu da bi nesto uradio. (jer kada vide da si se vec zalio na nesto, nece ni slati sledeci put u servis, odmah ce vratiti neosnovano za uredjaj)

Inace, ja se skroz slazem da se kod operatera ne uzimaju aparati. Ne smao da su derikoze nego su postali gori od Madjara extremno. (vise verujem garanciji iz Madjarske nego nasoj odavno, cak i kad kupujem telefone ili nesto vec duze vreme insistiram da budu strani primerci)

Dap dosta levo ali ne skroz dole. I kao sto rekoh slabo se vidi kad je stalno upaljen al se vidi. Veci problem je sto bljesne pri svakom otkljucavanju, a danas sam primetio i pri sklanjaju telefona od glave posle razgovora kada se ukljucuje displej isto bljesne. Obratio sam se jos pre par dana direktno servisu i poslao sam i njima video. Danas su mi odgovorili da posaljem telefon na servis izvrsice zamenu displeja.
 
Pre dva meseca reklamiram web kameru - kvar ovako izgleda
bscap0000.jpg
Prilikom predaje kamere u maloprodaju nisam prilagao sliku već sam samo opisao kvar.
Posle mesec dana kamera mi stiže na kućnu adresu sa opisom da je zapravo ispravna, ja je isprobam, ono isto. Probam je na tri moja računara, i na par u komšiluku, isto. Desilo se i da proradi pa prestane i uglavnom ne radi.
Obratim se ponovo servisu i pošaljem par video snimaka da prikažem kvar, pošalju kurira direktno po kameru...
Danas se interesujem za kameru i stiže mi odgovor "Poštovani, u servisnom izvestaju pise da je ispravna.", kao i prošli put.
Tražio sam da mi kameru dostave u maloprodaju da bih je tamo isprobao. Kakav je postupak ako na licu mesta (u prodavnici - maloprodaji) ponovo kamera ne bude radila?
Da li imam pravo na produžetak garancije jer je praktično skoro dva meseca sa prekidom od par dana bila na servisu ("bio sam lišen upotrebe proizvoda") pošto garantni rok ističe 25.3.2016.
 
Tražio sam da mi kameru dostave u maloprodaju da bih je tamo isprobao. Kakav je postupak ako na licu mesta (u prodavnici - maloprodaji) ponovo kamera ne bude radila?
Da li imam pravo na produžetak garancije jer je praktično skoro dva meseca sa prekidom od par dana bila na servisu ("bio sam lišen upotrebe proizvoda") pošto garantni rok ističe 25.3.2016.

Hmm, mislim da nemas pravo na produzetak garancije posto su je okvalifikovali kao 'ispravnu'. Plasim se ja da neces imati pravo ni na ponovnu reklamaciju, jer dok ti je oni vrate, istecice ti garancija!
 
Ma gadjao bi ih tom kamerom kad mi ne bi uvazili garanciju. *****avaju coveka vise od mesec dana i onda kao istekao rok. Zahtevaj na licu mesta da probas kameru i da ti zamene odma i zapreti im inspekcijom.

Inace, kakva je situacija sa kulerima na grafickim kartama? Ovaj moj poceo nesto da "grebe", ne znam sta mu je ali na svaki minut cuje se neko grebuckanje koje me uzasno iritira. Kao da nije dobro podmazano ili kao da je ispao iz lezista kuler pa kaci nesto dok se okrece. Jel imam pravo na reklamaciju u tom slucaju?
 
Poslednja izmena:
Član 503

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.

To kaže zakon i zašto više pričate jedno isto na sto strana...dakle nova stvar nova garancija, popravljena stvar može da bude al ne mora da znači da ćete dobiti novu garanciju dakle na mišiće....
 
I ja sam dao link na prošloj strani do citiranih članova zakona koji se na to odnose, ali čovek iz nekog razloga ne želi da to prihvati.
 
A imamo i gomilu primera ovde na forumu da su ljudi dobijali nove garancije po zameni robe i to od razlicitih prodavaca. Doduse vecina njih je morala da intervenise kako bi ostvarila svoja prava.
 
Netacno. Ako je pod istim ugovorom ostaje stara garancija. Ako se ugovor raskida i pravi novi ide nova garancija.
Da li je isti ugovor, ili ne, to nije previse vazno jer se garancija vezuje za predmet. A formalno pravno, vise se ne radi o istom ugovoru.
Zamisli da svaka racunarska komponenta ima serijski broj koji se unosi u ugovor, pa kada se zameni komponenta, onda mora da se menja i ugovor.
 
...
Da li imam pravo na produžetak garancije jer je praktično skoro dva meseca sa prekidom od par dana bila na servisu ("bio sam lišen upotrebe proizvoda") pošto garantni rok ističe 25.3.2016.

Zakon o zaštiti potoršača
Рокови и терет доказивања
Члан 53.
став 1
Продавац је одговоран за несаобразност робе уговору која се појави у
року од две године од дана преласка ризика на потрошача.


Захтев за отклањање несаобразности
Члан 52.
Ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио
продавца о несаобразности
, има право да захтева од продавца да отклони
несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева
одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Потрошач има право да бира да несаобразност робе трговац отклони
оправком или заменом.

Рокови и терет доказивања
Члан 53.
Рокови прописани у ставовима 1. до 3. овог члана не теку у периоду који
продавац користи за отклањање несаобразности.


4. Рекламација
Рекламација и начин решавања рекламације
Члан 56.
Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања
својих права из чл. 52, 54. и 81. овог закона, као и због погрешно обрачунате
цене и других недостатака.

...

Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од
дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори
потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор продавца на рекламацију
потрошача мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о
захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације. Рок не
може да буде дужи од 15 дана, односно 30 дана за техничку робу и намештај,
од дана подношења рекламације.
Po ovome što ovde piše, rekao bih da je garantni rok je bio na pauzi u svakom vremenskom rasponu od izjave reklamacije do vraćanja aparata tebi, odnsno, produžen je za onoliko koliko fotoaparat nije bio kod tebe. Medjutim, ja se više ne bih zamarao sa njima, nego odmah sutra podnesi žalbu udruženju potrošača sa svom dokumentacijom koju imaš (svako slanje na reklamaciju i odgovor).
 
Poslednja izmena:
@1965
Trebalo bi da imaš pravo na produžetak trajanja garantnog roka.

Ko je proizvođač sporne web kamere tj. ko je ovlašćeni servis ?
Pitam zato što ne verujem da će taj servis kao posebno jak argument da uzme u obzir činjenicu da si uspeo da pokažeš/dokažeš nekom prodavcu da je kamera neispravna. Serviseri su ponekad sujetni i ne veruju mnogo prodavcima :trust:
 
Pisao sam prijavu trzisnoj insp. protiv jednog provajdera, na sta su mi odgovorili da njih samo interesuje da li mi je provajder odgovorio na moju prituzbu u roku od 8 dana, i da se nedavno promenio zakon i da su oni samo za to nadlezni, da li je istina?
 
Pisao sam prijavu trzisnoj insp. protiv jednog provajdera, na sta su mi odgovorili da njih samo interesuje da li mi je provajder odgovorio na moju prituzbu u roku od 8 dana, i da se nedavno promenio zakon i da su oni samo za to nadlezni, da li je istina?

Za telefon?? Ili za usluge?
 
nisu mi omogucili uslugu a naplatili su mi. sbb.
 
Poslednja izmena:
Odem u winwin da kupim microSD 16GB Kingston klasa10,na sajtu pise cena 899.Ovaj u radnji kaze ne postoji to,onda ga navodim kroz sajt jedno 5 minuta do proizvoda,da bi on rekao to je bez adaptera.Znam nisam ni trazio adapter odgovaram.Rekoh da narucim,vazi sad ce koleginica nju cekam jedno 10 minuta.Onda ona gleda u monitor jedno 5 minuta da bi rekla nema nigde da se naruci.Pa onda kao da je resila Sredingerovu jednacinu evo uspela sam ali ne moze odmah nego tek za 5-6 dana.Ostavim broj da jave kad stigne.Prodje 7 dana ne zovu ajde da pozovem kaze stiglo_Odem na kasu on spakovao u kesicu,platim bacim pogled na karticu ono klasa4.Kazem narucio sam klasu 10 sad on gleda u monitor jedno 10 minuta da nadje proizvod i kao narucio sam mozda stigne sutra.Ti ponesi ovu klasa 4 i racun i zamenicemo.Poucen iskustvom rekoh doci cu za nekoliko dana.Prodje vikend udjem u radnju oni se zezaju u nekoj sobi unutar radnje cepaju igre,pojavi se on posle 10 minuta,el znas sta nema nigde gledao svud.Naravno nece da vrati pare.Naravno sve vreme na winwin sajtu stoji proizvod najnormalnije da kupis.Pozovem reklamacije javi se neka devojka objasnim joj koji je proizvod kaze ima koliko hoces.Ostavi broj pa cu da vidim sta je.Naravno prodje 3 dana niko ne zove.Pozovem ponovo reklamacije javi se ona ista rekoh sta je bilo ne znam morate da vidite u radnji.Popizdim i prezalim pare, vise u toj klosarskoj radnji ne kupujem nista.
 
Poslednja izmena:
Zastita potrosaca kroz zakone i praksu

A sto si kupovao u radnji, sto nisi narucio sa sajta?

I, drugo pitanje, sto nisi vratio karticu kojom nisi zadovoljan? Ima li rok od 7 ili 15 dana za vracanje?
 
Taj rok od 15 dana postoji samo za online porudzbine.
 
Da li je moguce da kod nas ne mozes da vratis robu kojom nisi zadovoljan i da ti vrate jednostavno pare?! Prica mi drugar pre neki dan koji zivi u USA kako je tamo sto se tih svari tice, yebote ko druga dimenzija a ne drzava.
 
Samo ako naručiš online, možeš da vratiš u roku od 15 dana (ne moraš da navodiš razlog). Ako kupiš u prodavnici, nema vraćanja.
 
AmilDinsio, Kada si kupio memorijsku karticu? Ne vidim razlog zašto si čekao da prođe "nekoliko dana", sigurno bi ti odmah vratili novac da si tako zatražio. Koliko vremena je prošlo od kupovine "neželjene" kartice i jesi li je otpakovao?
 
A sto si kupovao u radnji, sto nisi narucio sa sajta?

I, drugo pitanje, sto nisi vratio karticu kojom nisi zadovoljan? Ima li rok od 7 ili 15 dana za vracanje?
Hteo sam da ustedim za postarinu.Vec sam bio u radnji 4 puta se cimam a kad bih ti opisao kakvo je rasulo u radnji ne znaju sta je microSD kartica a kamoli brzina.Te moras da nadjes menadzera treba da se pise zapisnik,za jednu je*enu memorijsku karticu.
 
Nazad
Vrh Dno