Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Za 2min su mogli samo da ti odstampaju racun nikako nisu mogli da ti daju kopiju fiskalnog.
У праву си, нису ми дали копију фискалног рачуна, већ готовински рачун који је и био довољан за приказ у горење сервис ради остваривања права на гаранцију.

Еј Бакара опусти се мало. Ту смо да поделимо искуства из праксе, како би помогли другима. Нисмо ту да се свађамо.
 
Meni su dali novu garanciju ali je zamenjen ceo proizvod nije servisiran stari. Ti traži pa vidi kako će da reaguju
 
Hvala ljudi.
Kad je takva stvar nosiću ga tamo gde je kupljen.

@bakara
Ja kopiju nisam ni tražio, ja sam samo došao da ostvarim garanciju i što se mene lično tiče ne treba mi ni kopija ni odštampan račun. Ni po zakonu ja to ne trebam da tražim, što i nisam, nego da sa dokazom o kupovini tražim reklamaciju, a to sam i uradio. To što oni potenciraju da ja uzmem tu kopiju je njihova stvar. Da su rekli "sačekajte da proverimo za fiskalni račun" ne bi bilo nikakvih problema. Ali to APP muljanje (prvo ne može garancija bez fiskalnog, pa ne ne važi zakon za tu godinu, pa guranje kopije da bih ja lično nosio u servis...) stvarno nema smisla.

P.S. Da se kladimo da mi neće dati novu garanciju na deo koji će zameniti (računam da je grejač, a njega ne mogu popravljati ako je otišao)?
A koliko sam razumeo iz ove teme morali bi po zakonu, zar ne?
Мени су на веш машину старој четири године у гаранцији заменили електронику и пумпу. Не могу дати нову гаранцију на те делове, јер је гаранција на цео уређај. Ако добијеш нови уређај, требао би и нову гаранцију.
 
Ne mogu sada da nađem, ali ima u temi citiran zakon koji kaže da ako se menja deo koji bitno utiče na funkcionalnost uređaja (grejač za roštilj je baš to) onda ide garancija nova garancija. Tako nešto.
 
Pumpa nije vitalni deo, ali rekao bih da elektronika jeste, i stoga je trebalo da ti daju novu punu garanciju. To bi moralo da se po zakonu smatra "bitnom opravkom".

Ne mogu sada da nađem, ali ima u temi citiran zakon koji kaže da ako se menja deo koji bitno utiče na funkcionalnost uređaja (grejač za roštilj je baš to) onda ide garancija nova garancija. Tako nešto.

Ja sam citirao taj clan zakona ovde.
 
Poslednja izmena:
У праву си, нису ми дали копију фискалног рачуна, већ готовински рачун који је и био довољан за приказ у горење сервис ради остваривања права на гаранцију.

Еј Бакара опусти се мало. Ту смо да поделимо искуства из праксе, како би помогли другима. Нисмо ту да се свађамо.
Taman posla da se svadjamo, na istoj smo strani ;)
 
Drugari,

Pre 9 dana sam kupio Gorenje EC57335AX šporet, platio 49k i evo nakon nekoliko dana kad se uključi rerna, ma koliko da je vruća, termostat se ne gasi i pokazuje da je 50-80C. Očigledno je neki kvar.

Pitanje je kakva su moja prava?

Kad dođu i ustanove problem, da li će vršiti popravku istog ili imam prava da tražim novi uređaj?

Inače garancija je 5god.


Unapred hvala! :wave:
 
Poslednja izmena:
A sto bi trazio nov uređaj? Misliš da će biti bolji ili šta?
Ne mogu da razumem to svakodnevno kukumavcenje i gledanje po svaku cenu da se "zaje.e" trgovac ne bi li se izvukao novi uređaj u zamenu. Šta je odjednom problem da se uređaj popravi? Ako utvrde da ne moze da se popravi daće drugi i to je to. Lično bih vise voleo da dođe majstor i istog dana popravi šporet da mogu odmah da ga koristim nego da cekam mesec na drugi.
 
Nazoveš ovlašćeni servis iz garantnog lista i pitaš.

Kupio sam pre godinu i po kombinovani frižider u Tehnomaniji i mislio da leđa isuviše kondenzuju. Pozvao sam call centar, oni me uputili na ovlašćeni serviser. Serviser došao sutradan i utvrdio da je sve u redu. Naravno, nije bilo troškova dolaska.
 
Da li neko zna da li se vredi cimati sa mts-om i reklamacijom uredjaja na kom probija jedan pixel? Telefon je star mesec i po dana i pojavio se jedan svetleci pixel. I pri svakom otkljucavanju telefona bas fino bljesne i vidi se. Kada je ekran upaljen slabije se vidi i ko ne zna da je tu ne bi primetio dok ne promeni pozadinu,na zelenim i plavim pozadinama se najvise vidi. Odgovor od mts-ovog servisa je da je reklamacija neosnovana.
 
Pa to zavisi od proizvodjaca telefona, ne od MTS-a. Koji telefon je u pitanju?
 
Meizu MX 5, inace u izvestaju su napisali da oni nisu uocili kvar, malopre sam isao do poslovnice da vidim o cemu se radi. I rekoh liku koji radi tamo ajde da pogledamo zajedno da vidis da ne izmisljam. I lik je i sam rekao da vidi o cemu se radi i da primecuje. Poslao sam prigovor pa sad cekam da vidim sta ce odgovoriti licno Telekom.
 
Meizu sajt je samo reklamni, ne pise nista o politici za mrtve piksele. Ali ako Samsung priznaje kvar samo od 3 mrtva piksela pa navise (za AMOLED), onda tesko da Meizu ima stroze kriterijume.
 
Znaci da ne ocekujem nista .*** bar znam da ce sledeci put da bude ugovor u pola cene bez telefona.
 
To je samo maler, moglo ti se desiti i na telefonu kupljenom u radnji, isto tako nista ne bi mogao da uradis. Bar nije nesto drasticno, iako verujem da iritira. Probaj da ga odglavis, ako je samo zaglavljen, a ne mrtav.
 
Ma samo je zaglavljen, slabo se bas vidi kad je ekran normalno ukljucen, i to ga ja vidim sto znam gde je. To i nije bas problem ***. Al problem je i jako nervira kad otkljucavam telefon a on za sekundu bljesne bele boje. E tad ne mogu da ga ne primetim. Sta je tu je. Poslao sam pristojnu zalbu bez nekog besa pa cu da vidim da li su voljni da izadju u susret. Ako ne *** sta sad. Cime si mislio da probam da odglavim? Jel ima neka aplikacija a da stvarno pomaze. Nesto sam gledao al komentari nisu bas sjajni. A na Meizu-u ne mogu da masiram mesto gde je piksel zbog stakla, procitah i da to pali al kod monitora.
 


Probao sam to sto si predlozio, nije pomoglo, klip je losiji malo zbog osvetljenja i telefona sa kojim sam snimio ali vidi se o cemu se radi.
 
Zdravo ljudi , hocu da kupim napajanje kod madjara, pa me zanima kakvi su sa garancijom?
 
Apropo onog placanja za slike kao da su za dokumenta... za sta nam uopste trebaju one sada?
 
Meni su trebale da stavim u dozvolu za pecanje [emoji4]
 
I na kraju mi odgovorise generickim odgovorem da je servis utvrdio da je uredjaj ispravan i pored toga sto sam poslao i snimak. I sad cekam samo da i servis odgovori posto sam i njima poslao snimak. I ako oni kazu da je sve u redu i da ne podleze garanciji ide telefon u oglase. Mene to uzasno nervira. A sa njima cu polako redom da raskidam ugovore kako koji istekne.
 
Nista nisu bolji ni drugi, ako nisu cak i gori. Ja ne videh gde je tacno taj piksel, trebalo je da oznacis strelicom.
 
*** ne snalazim se bas najbolje ali ako ti nesto znaci u donjem levom uglu :D. Znam da nisu bolji ni drugi al necu iz principa vise da dajem kes mts-u. Sedam godina im placam tri postpaid broja i cetiri godine box4 i nikad ih nisam smarao za reklamacije i gluposti, i jednom kad nesto reklamiram oni me otkace kao da ima nisam bitan.(verovatno i nisam al ***.)
 
Šta mislite o ovom odgovoru:

RAČUNANJE ROKA ZA NESAOBRAZNOST ROBE UGOVORU U SLUČAJU KADA JE IZVRŠENA ZAMENA ILI JE DOBIJENA NOVA ROBA
Pitanje:
• Da li u slučaju zamene robe zbog nesaobraznosti rok od dve godine počinje da teče iznova?
Odgovor:
Pravo na opravku, zamenu, smanjenje cene ili raskid ugovora jesu zakonska prava koja potrošač ima po osnovu odgovornosti prodavca za nesaobraznost kod ugovora o prodaji. Ostvarivanjem jednog od navedenih prava potrošač ne zaključuje novi ugovor o prodaji, već crpi prava iz prvobitnog ugovora, pa shodno tome rok od dve godine u kome prodavac odgovara za nesaobraznost ne teče iznova. Da bi ostvario jedno od navedenih prava potrošač upućuje zahtev prodavcu kod koga je robu kupio, odnosno izjavljuje reklamaciju.
Kada je reklamacija prihvaćena od strane prodavca i potrošač ostvari pravo na zamenu i dobije novu robu, ne teče ispočetka novi rok od dve godine u kome prodavac odgovara za nesaobraznost. Dakle, rok se računa od trenutka prve isporuke robe potrošaču

Jer zakon o zastiti potrosaca ovo regulise , a ne zakon o obligacionim odnosima (poseban je zakon koji ima jace vazenje od obligacionog)

Ima neki pravnik?
 
Cebe, dosta levo, ali ne skroz dole? (ako je to, cak i ja ga vidim, uz moje resenje o slabom vidu, mislim da je dovoljan dokaz da postoji :D)

Moje iskustvo sa MTSom - SVE reklamacije su neosnovane pri prvoj zalbi :) Ne salim se, kao da neki robot automatski odbije sve prve reklamacije, ne citajuci NISTA od prigovora. (znam, pisao sam i duze i krace prigovore, prvi odgovor je uvek bio negativan zadnje dve godine, morao sam uvek da se zali vise od jednom - e drugi put ne cita robot, pa onda zavisi sta je u pitanju, pa cak i ko procita).
Znaci, kada reklamiras prvi put nesto u MTSu, sigurno ce biti vraceno kao neosnovano :) (jedini izuzetak su problemi sa internetom koje prijavis tehnickoj podrsci telefonom, ili za fixni - to se resava prilicno dobro i brzo, ukoliko je moguce)

Ako imas fiskalni/garanciju, odnesi direktno u servis telefon, zaobidji MTS. Ako ne treba zamena celog telefona, pre ces tako dobiti rezultat. Ovako ces morati da se zalis RATELu da bi nesto uradio. (jer kada vide da si se vec zalio na nesto, nece ni slati sledeci put u servis, odmah ce vratiti neosnovano za uredjaj)

Inace, ja se skroz slazem da se kod operatera ne uzimaju aparati. Ne smao da su derikoze nego su postali gori od Madjara extremno. (vise verujem garanciji iz Madjarske nego nasoj odavno, cak i kad kupujem telefone ili nesto vec duze vreme insistiram da budu strani primerci)
 
Šta mislite o ovom odgovoru:

RAČUNANJE ROKA ZA NESAOBRAZNOST ROBE UGOVORU U SLUČAJU KADA JE IZVRŠENA ZAMENA ILI JE DOBIJENA NOVA ROBA
Pitanje:
• Da li u slučaju zamene robe zbog nesaobraznosti rok od dve godine počinje da teče iznova?
Odgovor:
Pravo na opravku, zamenu, smanjenje cene ili raskid ugovora jesu zakonska prava koja potrošač ima po osnovu odgovornosti prodavca za nesaobraznost kod ugovora o prodaji. Ostvarivanjem jednog od navedenih prava potrošač ne zaključuje novi ugovor o prodaji, već crpi prava iz prvobitnog ugovora, pa shodno tome rok od dve godine u kome prodavac odgovara za nesaobraznost ne teče iznova. Da bi ostvario jedno od navedenih prava potrošač upućuje zahtev prodavcu kod koga je robu kupio, odnosno izjavljuje reklamaciju.
Kada je reklamacija prihvaćena od strane prodavca i potrošač ostvari pravo na zamenu i dobije novu robu, ne teče ispočetka novi rok od dve godine u kome prodavac odgovara za nesaobraznost. Dakle, rok se računa od trenutka prve isporuke robe potrošaču

Jer zakon o zastiti potrosaca ovo regulise , a ne zakon o obligacionim odnosima (poseban je zakon koji ima jace vazenje od obligacionog)

Ima neki pravnik?
Znaci raskidom ugovora nastavlja da tece rok za nesaobraznost koji pocinje tece od dana zakljucenja ugovora koji je raskinut :D
Poenta je da zakon o zastiti potrosaca ovo ne regulise, pa se primenjuje zakon o obligacionim odnosima. Da ZZP ima odredbu koja kaze da se u slucaju opravke, ili zamene rok racuna od kupovine proizvoda koji je reklamiran, onda bi se primenjivalo to pravilo, ali s obzirom da ZZP to ne regulise onda se primenjuje ZOO.
 
Znaci raskidom ugovora nastavlja da tece rok za nesaobraznost koji pocinje tece od dana zakljucenja ugovora koji je raskinut :D
Poenta je da zakon o zastiti potrosaca ovo ne regulise, pa se primenjuje zakon o obligacionim odnosima. Da ZZP ima odredbu koja kaze da se u slucaju opravke, ili zamene rok racuna od kupovine proizvoda koji je reklamiran, onda bi se primenjivalo to pravilo, ali s obzirom da ZZP to ne regulise onda se primenjuje ZOO.

Raskid ugovora se dešava samo u slučaju da ne pristajes ni na kakvu zamenu i trazis da ti vrate pare. Ako dobiješ zamenu, nastavlja da tece stari ugovor na osnovu kojeg si i dobio zamenu.
 
I po tom ugovoru, roba treba da ima oglašene osobine najmanje 2 godine od trenutka prelaska rizika na kupca. Ergo - novi garantni rok od najmanje dve godine.
 
Nazad
Vrh Dno