Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nista ne skodi autu zatvaranje EGR-a,samo okolini...

Nije baš tako, jer izduvni gasovi i hlade, odnosno snižavaju temperaturu sagorevanja goriva.

Ja 6 godina vozim dizela po gradu pretežno i nemam problem sa egr-om, niti mi auto mnogo dimi. Samo, ja ne vozim polako. :)

@dzekson - uvek je koliko para, toliko muzike. U stvari, sa autom može da bude puno para i malo muzike, ali vrlo retko obrnuto.

Naši ljudi hoće da kupe polovan auto koji je koštao 30k€, star 5 godina, za 10% početne cene i da se ništa ne kvari, a to tako ne ide.
 
Poslednja izmena:
Ako vas zanima prosecna potrosnja, na vise 1000km, pravo mesto, dnevnici/statistika od vlasnika, sa jos mnogo cime za populanre modele http://www.spritmonitor.de/en/

i da, verovatno najbolji VW http://www.doppel-wobber.de/, posebno ako vas zanima da nesto i odradite na autu (stelovanje, servisi isl.).

Takodje puno podataka o modelima po godistima (edicije, oprema, cak i cena u salonu novog), statistike isl.
 
Poslednja izmena:
Nije baš tako, jer izduvni gasovi i hlade, odnosno snižavaju temperaturu sagorevanja goriva.

Ja 6 godina vozim dizela po gradu pretežno i nemam problem sa egr-om, niti mi auto mnogo dimi. Samo, ja ne vozim polako. :)
Sto se EGRa tice, ja imam sledece misljenje. Ako radi i ne pravi probleme, ne dirati. Ako krene da zeza, zatvoriti (gde treba i softverski eleminisati) i resen problem. Negativnih stvari u praksi nema. Usis se manje prlja, auto manje dimi. Posto se usis manje prlja tj stvara se manje naslaga cadji, motor lakse "dise". Da li izduvni gasovi smanjuju temperaturu sagorevanja nisam siguran, ali nisam masinski inzenjer :) Po nekoj mojoj logici, mogu samo da je povecaju i da sagorevanje bude slabije, posto svakako cistiji i sveziji vazduh dolazi regularnim putem tj iz pravca interkulera (ako pricamo o dizelasima).
Moje misljenje jeste da je EGR tu cisto da se ispune neke fiktivne norme za izduvne gasove, samim tim da bude manja registracija i da moze da se udje u centre gradova (tamo gde je to tako regulisano).
Za DPF ista stvar, to tek ne sluzi nicemu i po mom misljenju je cista glupost. Kao skuplja cestice, a onda kad ti prijavi da mora da se izvrsi regeneracija, uzme i spali sve iz auspuha tj iz istog tog filtera i opet ode u atmosferu?!? Naravno regeneracija ne mora da se radi ako se s vremena na vreme auto vozi na autoputu pun gas, sto mu dodje na isto.
Katalizator je vec relativan, i on je tu zbog ekologije medjutim ako auto ima dve lambda sonde, malo je gimnastika eliminisati ga, iako nije nemoguce.

Vozim bez kata i DPFa oko 3 godine i mogu samo da prijavim bolji odziv u niskim obrtajima (minorno, ali primetno), nikakvih drugih promena nema. Nije mi EGR ni pravio problem, da je auto dimio i slicno, vec sam ga preventivno eliminisao tj zatvorio.
 
Nisu nikakve fiktivne norme u pitanju, nego vrlo jasne i realne. Ja sam izbacio DPF i zatvorio EGR softverski, ali te stvarčice imaju svoju ulogu u smanjenju emisije štetnih gasova.
 
Gde iskopa ove autsajdere, postuju po vest na 7 dana :d
Ako hoces da citas o automobilima svakodnevno onda pravac auto.blog.rs

@mare
odlican link

Nije poenta samo u kolicini, vec i u kvalitetu i temi koju obradjuju. Procitaj neki tekst pre nego sto poletis sa Kurirom na tockovima :)

trio je mnogo vise bitan kao odlican servis u ns za japance i korejance. tamo teram micubisija.

Trio je izuzetno ozbiljan servis, sto ce se uskoro i pokazati na jos neke nacine :p
 
Moj prvi auto je bila Skoda Favorit. I imali smo je nekih 7-8 godina i za to vreme je mucena sa svim i svacim. Jedan primer od mostarske petlje u sred leta meni pukne kais od alternatora (nisam znao) i predjem jos 30 km da bi video da nije radila vodena pumpa :)

Moj prvi licni auto je bio Golf 2 D, placen tad otprilike 1700 E, i ulozeno u njega oko 3k sigurno, sve zamenjeno na njemu i na kraju kad je krenuo onaj nov zakon o saobracaju ja ga zamenim za C5 sa doplatom. Golf ko golf jedino pozitivno na njemu je bilo sto je trosio 5 litara dizela kog sam placao tad 50 dinara, sledeci vlasnik ja mislim da se lepo navozao jer kao sto sam rekao sve zamenjeno na njemu al dok je bio kod mene to je bilo katastrofa.

Zatim C5 2000, prethodni vlasnik je uvezao auto iz Holandije, koji je bio tezak muljator i jajara (ostavio mi auto kad sam dosao da ga preuzmem bez plina i sa goriva toliko da odem do prve pumpe a ja njemu sa skoro punim rezervoarom jos me bilo sramota sto nije pun rezervoar). C5 imam 4.5 godina i na njemu jedino vece sto sam menjao je Lamela i korpa, ostalo su neke sitnice svecice/senzori/plocice i ostala potrosna roba. Jedina mana bar kod ovog mog C5 je elektronika a sto se tice mehanike nemam zamerki.

Edit: E da, imao sam i jedno kratko vreme Volvoa 84' 244 D. Taj auto je imao klimu, podizace stakala, retrovizore na dugme, 7 sedista i ne znam dal sam jos nesto zaboravio, ali auto je bio odlican za nekog kome treba karavan za posao.
 
Poslednja izmena:
Treba Gustavo Fringu :d

Ja od nekih "bolestina" sto sam vozio -

BMW series 7 F01

Kum je fudbalski trener, pa mu se moze, vozio sam ga par puta. Ovaj auto je direktno sa marsa dosao na zemlju. Posle Pheton-a najbolji utisak koji sam imao dok sedim u kolima i vozim. Sve je vanzemaljski, nerealno, ima HUD covece!

VW Phaeton 2009

Drugar radi u jacem servisu i imali su Phaetona na par dana. Presao sam 500 metara sa autom. Nije mi jasno kako i zasto je ovaj auto fail-ovao u prodaji. valjda VW znak na maski ne nosi "premium" osecaj ali ja, doduse kao laik u iskustvu sa autima preko 30k evra, ne mogu da se otmem utisku da je Phaeton bolji, kompletniji, opremljeniji i stabilniji od svih konkurenata u segmentu luksuznih limuzina. A8/S8, S klasa, BMW 7, koliko god delovali ekstremno i skupo, i opremljeno, nisu kao Phaeton. Pricao mi je zapravo neko sa Bench foruma, koje je sve uslove za izradu automobila direktor VW-a postavio svojim inzenjerima, valjda ide prica da je trazio 20 stvari koje je veoma komplikovano dizajnirati, i svih 20 je uspesno napravljeno na vozilu. Ako iko dodje u priliku da vozi ili eventualno kupi auto u ovoj klasi, kolikogod smesno i blesavo zvucalo VW ima, ponavljam po mojoj amaterskoj proceni, bolji auto od Mercedesa i BMW-a


Subaru Impreza WRX

Bivse devojke otac imao krizu srednjih godina, uzeo WRX da se vozi, inace po zanimanju gradjevinar/preduzetnik. Ne poznajem specifikacije auta, samo znam da bi ja u ovome poginuo za manje od 3 dana da je moj. Udjes u auto, upalis, i nestaje realnost pocinje video igra.


Neki dream-car a da je realno da ga nekad i uzmem mi je upravo neki world rally inspirisan auto - Impreza ili Lancer EVO, ili sa druge strane neki luksuzni Mercedes/BMW/Audi/VW. Izuzev njihovih "Dzipova" odnosno SUV-ova koji su u stvari "bahati automobili" bez ikakve realne primene kao off-road vozilo.
 
Nisu nikakve fiktivne norme u pitanju, nego vrlo jasne i realne. Ja sam izbacio DPF i zatvorio EGR softverski, ali te stvarčice imaju svoju ulogu u smanjenju emisije štetnih gasova.
Ako je merilo CO2, naravno da nisu fiktivne. Ali dizeli ispustaju toliko drugog shita da CO2 ispada suvisan u svemu tome, samo su se zakonodavci u evropi odlucili da im tako vise odgovara, da se stvarno vodi racuna o ekologiji dizeli realno ne bi trebali ni da postoje :) Licno svoj auto nisam terao na proveru, ali znam za gomilu primera gde su ljudi sa dizelima isli na proveru izduvnih gasova nakon blokiranja EGRa i vadjenja katalizatora i opet su bili u propisanim granicama za njihov auto (ne samo kod nas gde se to ni ne gleda, vec preko gde bez te provere ne mozes tehnicki da prodjes).
Inace za DPF ne mogu da se slozim, i dalje smatram da je to glupost, skuplja on svakako stetne cestice ali kad dodje regeneracija sve to izbaci. Naravno na auspuh, tako da ne vidim poentu sem da se zadovolje zakonodavci i euro norma.
 
Џексоне имамо јако сличне жеље што се тиче аута из снова :) Такође се доста ложим на рели машине. Пре пола године сам био при некој кинти па сам хтео да узмем Пежо 205 ГТИ и хтео да га средим у ГРУПА Б фазону споља а мотор да сређујем лагано како када будем имао новаца. Међутим одустао сам од тога не знам ни сам зашто :S:

Иначе сан ми је да имам Ланчиу Делту ХФ Интеграле ЕВО 2, док сам био клинац комшија ју је имао и ту се родила љубав :) Ја мислим да је он имао једини на овим просторима тај ЕВО 2 модел. Првом приликом када будем имао 10-15 хиљада вишка ћу купити интегралку. И нисмо једини који се ложе на рели аутиће, по граду има прича да је једна бела интегралка заправо од једног нашег бившег председника. Баш ова http://www.bud3.net/2011/07/legend-in-white/
Иначе кажу да у гаражи има још и В124 Е500. Ево и једна сличице те гараже :)
Mercedes_500E_bud3-7.jpg

А када си већ кренуо да причаш о седмици, возио сам се у е65 750ЛИ и стварно је господски осећај. Међутим чим изађеш из аута, смориш се када видиш колико је тај ауто уствари ружан. Мени лично можда и најлепши ауто који је БМВ направио је седмица е39. Ниједна друга не може да му присмрди.

И провалите овај сајт, има доста финих представљања, слика и јаких машина :)
http://www.bud3.net/
 
Poslednja izmena:
Ma prsli smo kako god da okrenes. Lopovi videli da je marva sludjena pa deru, a sto i ne bi kad sem internet komentatora niko glas nije podigao.
Mene srecom omasilo poskupljenje ove godine posto registracija istice u julu. Izaslo me pre par dana okruglo 30K. Ako sam dobro izracunao sledece godine bice za 7K vise.

On topic: jel neko od dizelasa skidao DFP i zatvarao EGR? Ja sam to obavio posle par meseci kada sam shvatio da ce se zbog kratkih gradskih voznji i "kvalitetnog" goriva to prvo zapusiti, ali sam cuo gomilu oprecnih misljenja.
Inace Alfica posle operacije upadljivo agilnija u nizim obrtajima.

Kod TDI PD motora EGR radi do 2500rpm, posle toga se gasi.
Na malom obrtajima radi da bi pospesio vrtlozenje, smanjio temperaturu uzduvnih gasova, malo poboljsao ekologiju.
Kada je motor zagrejan na leru 90c, kompjuter iskljucuje EGR posle 2 min rada.

Kod novijih motora TDI PD, CR nikako ne zatvarati EGR, moze da zapali klipove ili ispuca glava motra. Ako se zatvori EGR pali se lampica na tabli, protokomer detektuje vecu kolocinu svezeg vazduha.

U principu to radite na vasu odgovornost i samo kad su u pitanju vakumski EGR ventili, kod elektricnih to ne moze.
Zatvaranje (blokiranje) EGR ventila nikako nije dobro iz vise razloga, od kojih su dva bitna: nedovoljna zagrejanost smese na ulazu u motor i pogresni podaci koje dobija racunar (pa samim tim i pogresan rad istog), sto rezultira kracim vekom motora i drugih bitnih sklopova i uredjaja vezanih za funkcionisanje istog. Iste informacije sam kasnije cuo od jos jednog visoko skolovanog masinca.

Ispravan postupak bi bio redovno ciscenje EGR ventila, a nikako blokiranje.

evo i jednog artikla kako funkcionise i koje su posledice za motor kada ze blokira egr
http://www.weatherimagery.com/blog/diesel-engine-egr-bad/
 
Poslednja izmena:
Moguce da je za TDI motore tako, za JTDm znam da je dosta ljudi kod nas i napolju to radilo i da nema posledica sem vece emisije NO2 cijem smanjenju EGR i sluzi. Jedna od navodnih posledica, jer ja to nisam primetio je nesto sporije zagrevanje motora pri hladnom startu.
Naravno nista nisam radio sam i na svoju ruku nego kod preporucenog i kvalitetnog tunera (da ne reklamiram koga zanima neka pita na PP).
Za sada je EGR softverski zatvoren, bice uskoro i fizicki. U komp je ubacena nova mapa koja je prilagodjena zatvorenom EGR-u i skinutom DPF-u inace bi se odmah pojavile greske a regenerativni takt bi se u prazno okidao.
Glavni razlozi za operaciju nisu samo bolje performanse u nizim obrtajima, nego sprecavanje nekih skupljih kvarova kao sto su zaglavljivanje i propadanje krilaca na usisnoj grani od cadji koju EGR vraca. Cesta regeneracija zacepljenog DPF-a povecava prljavstinu u ulju motora i skracuje radni vek turbine. Katalizator nisam skidao.
U remap je bilo uracunato u cenu i podizanje snage/obrtnog momenta na 200HP/420Nm ali to za sada nisam dirao jer je defaultnih 170HP/360Nm sasvim dovoljno za moje potrebe.

btw. clanak koji si postavio dobro objasnjava da je EGR svakako bolje zatvoriti i da su jedine prepreke zakonske (gde takvog zakona ima).
 
Poslednja izmena:
@danijel00 - Ova pojava s nedostatkom prostora za decu mi je neverovatna! Mene su roditelji na more vozili prvo fićom, a onda golfom I. Prostora nam nikada nije falilo, a vi nemate mesta u Sportage koji ima veliku kabinu i prilično veliki prtljažnik. Mislim, ok, vaša stvar, ne mešam vam se u posao, ali mi je stvarno neverovatno! Imam slične primere i u svom okruženju i nikad ne mogu da se načudim. Izjave tipa "ne mogu deca na more bez klime u kolima" ne bih ni da komentarišem.

Izvini ali vozio sam se i ja svakako... stojadin, bez decjeg sedista naravno, airbag nije postojao tad... bez decjih kolica ili neka minijaturna. Nabijemo kofere izmedju prednjih i zadnjih sedista, pa ja tu lezim kao u krevetu. Putovanje iskljucivo nocu jer nema klie.
Slupali smo se 3x puta ozbiljno na putu za/iz grcke do moje 4-te godine, keva jednom jedva ziva ostala... kako ja nikad nisam izleteo iz auta u ovim uslovima - pa verovatno sam imao srece. Nije bilo toliko ludaka sa bmw/audijima na putu, a ni ostala kola bas nisu isla preko 100 previse, pa su jedino ludi turci u kamionima koji su u cugu (sa ciglom na gasu) vozili iz svedske do turske bili opasnost...

Danas je svaki drugi jednostavno nenormalan na putu. Imam airbagove, ali ako se nadje ludak u a8, dzaba, odosmo svi u ocin.
Detetu sam platio sediste 400e, zauzima cca 1/3 kabine. Na put cemo jos nositi sklopiv krevetac i kolica, 1-2 kofera. Mozda povedemo svastiku ili kumu.
Svaki objekat (torba) koju stavis neobezbedjenu u kabinu je kao projektil u slucaju sudara i moze da ti otkine/zdrobi glavu, zato izbegavam varijante da natrpavam bilo sta u kabinu. Gepek na sportage (2008 - stariji model) i nije toliko velik kad obezbedis prtljag kako treba - npr kofer ne stane uzduz kao u karavanu...
Zasto bih zbog krovnog kofera od 200-300e morao da se maltretiram, igram tetrisa sa stvarima, ogranicavam sebe i ukucane sta ce ko da nosi na put?! Gomila vas pljune duplo vise na telefone, graficke i druge gluposti, koje zastare posle godinu dana.. ako uzmem posten kofer trajace mi duze od auta.

I naravno da neces kretati na put u sred leta sa bebom (ni bez bebe) u autu bez klime.
 
Ja razmišljam da kupim auto, nemam pojma šta da radim. Cene automobila ovde u Grčkoj su srećom pale, iz inostranstva te oderu ako doteraš, a najgore je što za razliku od Srbije ovde nemam nikakvog majstora kome bih mogao da verujem. Niti znam išta oko automobila, niti me mnogo interesuje, mogu da mi uvale šta hoće.

Sviđa mi se Toyota Prius, ali ne znam koliko su dobri servisi ovde za takav auto, a ježim se i na pomisao da mi otkaže baterija i moram da platim 3k evra za novu. Možda bolje da uzmem neki lep kabriolet (kriza srednjih godina) i manje lupam glavom. Sviđaju mi se Citroen i Peugeot ovako na izgled, ali ponavljam da sam glup za automobile.

Svaki savet dobrodošao.
 
Ja razmišljam da kupim auto, nemam pojma šta da radim. Cene automobila ovde u Grčkoj su srećom pale, iz inostranstva te oderu ako doteraš, a najgore je što za razliku od Srbije ovde nemam nikakvog majstora kome bih mogao da verujem. Niti znam išta oko automobila, niti me mnogo interesuje, mogu da mi uvale šta hoće.

Sviđa mi se Toyota Prius, ali ne znam koliko su dobri servisi ovde za takav auto, a ježim se i na pomisao da mi otkaže baterija i moram da platim 3k evra za novu. Možda bolje da uzmem neki lep kabriolet (kriza srednjih godina) i manje lupam glavom. Sviđaju mi se Citroen i Peugeot ovako na izgled, ali ponavljam da sam glup za automobile.

Svaki savet dobrodošao.
Šta kažeš na Civic ili Mazda 3, pouzdani su, kvalitetni i do sad sam čuo samo dobra iskustva. Iako vozim Švabe, glas ću ti dati za nekog Japanca, jer i sam kontam na to ići sledeći put..
 
Vec duze vrijeme mjerkam Merc W203 C220/C200 CDI ali nikako da se ubode onaj pravi odnos ocuvanost/cijena :) Inace gledam facelift modele 2004/2005/2006... Jednostavno ovo mi jedan od najljepsih automobila sto sam ikad vidio i za mene olicenje jednog kvalitetnog vozila srednje klase...

2lrmhg.jpg
 
Imam dve konzerve nekih aditiva za motorno ulje, koje sam dobio baš odavno i nisam nikako iskoristio. Na njima stoji datum isteka 04/01/2010, koji verovatno nije tu za džabe, ali su konzerve neotvorene, pa me zanima da li je ovo uopšte upotrebljivo ili ne?

Ukoliko je upotrebljivo, kako i koliko se ovoga sipa, da li se dodaje sveže sipanom ulju, meša sa uljem pre nego što se sipa ili šta već. Treba uskoro da menjam ulje pa me zanima da li ovo može da se iskoristi. Hvala. U pitanju je neki Dew Petroleum Products, Gold motor treatment, ovo zapravo http://www2.dewpetroleum.com/enu-eng/dew-41.html
 

Prilozi

  • DSCN3480.jpg
    DSCN3480.jpg
    1 MB · Pregleda: 184
  • DSCN3489.jpg
    DSCN3489.jpg
    1 MB · Pregleda: 182
  • DSCN3490.jpg
    DSCN3490.jpg
    1 MB · Pregleda: 167
ne sipaj nista sto je istekao rok,pricam i iskustva jer radim u prodavnici auto delova :)
 
a ako ti motor malo troskari ulja od aditiva za ulje preporuka od proizvodjaca liqui moly ili wynns.
 
VW Phaeton 2009

Drugar radi u jacem servisu i imali su Phaetona na par dana. Presao sam 500 metara sa autom. Nije mi jasno kako i zasto je ovaj auto fail-ovao u prodaji. valjda VW znak na maski ne nosi "premium" osecaj ali ja, doduse kao laik u iskustvu sa autima preko 30k evra, ne mogu da se otmem utisku da je Phaeton bolji, kompletniji, opremljeniji i stabilniji od svih konkurenata u segmentu luksuznih limuzina. A8/S8, S klasa, BMW 7, koliko god delovali ekstremno i skupo, i opremljeno, nisu kao Phaeton. Pricao mi je zapravo neko sa Bench foruma, koje je sve uslove za izradu automobila direktor VW-a postavio svojim inzenjerima, valjda ide prica da je trazio 20 stvari koje je veoma komplikovano dizajnirati, i svih 20 je uspesno napravljeno na vozilu. Ako iko dodje u priliku da vozi ili eventualno kupi auto u ovoj klasi, kolikogod smesno i blesavo zvucalo VW ima, ponavljam po mojoj amaterskoj proceni, bolji auto od Mercedesa i BMW-a.
***, ko hoce pasata, kupice pasata... Ko hoce nesto bolje, preskocice fejtona... Jednostavno, koliko god da je dobar, ipak je u pitanju vw, koj je jednostavno, bas to, narodni auto. Zna se koji se automobili uzimaju ako hoces ozbiljnu limuzinu. Koliko god zeleo da to bude, fejton ce uvek ostati samo veliki pasat... Da, jeste specijalno uradjen, jeste Piech zahtevao sto sitnica da mu se naprave i izmisle ali jednostavno.... To je pasat, kraj, tacka. Isto kak i continental gt, koliko god da volim taj auto i uzivam u njemu, ne mogu nikada da se otmem utisku da iznutra je to obican vw, sto mu je i najveca mana....

Inace prosle nedelje provozao s coupe amg, besno zlo...
A cesto sam u novoj s klasi.. vozio sam i novi a8 o novu 7cu, i svi su vanzemaljski ali jednostavno se ne mogu uporediti sa Slonom. Ok, najnoviji je, videcemo sta ce prikazati nova sedmica uskoro...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno