Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

tesko je voditi diskusiju sta je simulator a sta ne u svemiru u buducnosti (i za argumente uzimati serije i filmove)

mozda ce jednostavno neki modeli letelica biti pogodniji za m+t a neki za joy kao sto neko vec spomenu a to ce se sve lepo uskoro i videti

Mozes kao argumente uzeti ono sto govori i planira Chris Roberts, pa diskutovati o tome: Chris Roberts on Flight Mechanics... a ovakva simulacija koju planira je daleko od onog sto smo mogli da vidimo u freelanceru, koji pored ovog stvarno ispada obican fps u svemiru.

Nije stvar u kontroleru ili da li ce moci da se igra na ovom ili onom, nego sta ce ti pruziti najbolji osecaj.
 
Poslednja izmena:
iskreno se nadam da je tako, inercija se vidi tacno ali je pitanje koliki je deo toga zapravo zbog samog dzojpeda

tesko je voditi diskusiju sta je simulator a sta ne u svemiru u buducnosti (i za argumente uzimati serije i filmove)

mozda ce jednostavno neki modeli letelica biti pogodniji za m+t a neki za joy kao sto neko vec spomenu a to ce se sve lepo uskoro i videti

Rekli su ovako da ce svi kontroleri biti ravnopravni. Zaista sada ne mogu da trazim izvor jer kolicina informacija na njihovom forumu kao i kolicina oficijelnih tekstova je monstruozna tako je i sama pretraga po pojmu posao od desetak minuta...

Kako oni misle da izjednace gamepad sa ostalima, ja nemam pojma posto ovo stvarno nije za gamepad sto je Roberts demonstrirao... mada on koristi gamepad koliko i ti, samo kada mu ga neko uvali u ruke kao na prezentaciji (nije on pripremao prezentaciju nego ljudi iz tima zaduzeni za to, sto se lepo vidi po njegovom nezadovoljstvu kada se srusio win i po nacinu na koji drzi gamepad, kao da su mu uvalili vruc krompir u ruke).

U svakom slucaju, M+T je univerzalno resenje jer je igra i letacina i fps i mnogo toga drugog. To sa joystickom nije izvodljivo. Ali da ce joystick biti ravrnopravan ako ne i bolje resenje za samu borbu to ne sumnjam. Naravno, sam osecaj borbe nikako nece biti ravnopravan, tu ce joystick da pokida.

Zanimljivo resenje za dogfighting koje propagiraju na forumu jesu dva ambidexterous joysticka (univerzalna, i za levoruke i za desnoruke) koji imaju throttle na bazi. Takav setup ce omoguciti prirodnu kontrolu nad brodovima kakav je Hornet, jer imas 4 axisa na raspolaganju gde dva mogu da pokrecu bocne thrustere ili da jednostavno jedan joystick sluzi za precizno nisanjenje dok drugi kontrolise letenje (ako bude moguce razdvojiti kontrole na taj nacin).

Sve to lepo zvuci ovako na papiru ali joystick je masivna naprava, kao i tastatura i lako se sa toliko hardvera stvori guzva na stolu...

Nadam se da ce u saradnji sa MAD Catz i Thrustmasterom napraviti nekoliko tipskih joysticka koji ce biti replike onih iz Star Citizen brodova tj. da ce napraviti specijalizovan kontroler za Hornet i ostale popularne lovce.

Jos jedna stvar, svi smo dobili po peskir kada je skupljeno 42 miliona dolara. Peskir moze i da se zaprlja... takodje smo dobili i unique mobi glass (ko ne zna nek gugla sta je, mrzi me da objasnjavam).
 
Valjda nece jos dugo pa cemo videti u akciji sta i kako iz prve ruke, tj. u prvoj ruci. Da ne pricamo vise u prazno.
 
Joypad mogu da izjednače sa ostalima tako što će obogaljiti igru da bude kao neki bedni port sa konzole, drugog rešenja nema.
 
Ja se ne secam da si Wing Commandera mogao da igras misem..
Ja sam prvog Wing Commander-a obrnuo par puta sa mišem, pa sam tek onda kupio joystick... i progledao :D
Upravljanje mišem je u njemu bilo urađeno dosta dobro za to vreme. Sistem je bio da u zavisnosti od toga koliko odmakneš kursor od sredine ekrana, toliko se brzo letelica okreće u tom pravcu.
 
Baš ne mogu da se setim jer sam davno igrao ovaj 4. deo i čini mi se da je zahtevao eksplicitno joystick, mada možda i grešim.. Sa druge strane Star Wars igre i nisi mogao da igraš bez joysticka... Tu ne računam onaj SW Rogue Squadron koji je žešće ******..
 
Izgleda da ce ovde ipak morati mis... radice i joystick, ali uz ovo freelancer letenje i nisanjenje nece biti ravnopravan u borbi.

1_zps103e5ab4.gif

2_zps94116f72.gif


https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/121474/mouse-controls-set-to-make-all-other-controls-obsolete

... ok je i ovo, ali sam ipak ocekivao nesto vise.
 
Poslednja izmena:
Baš ne mogu da se setim jer sam davno igrao ovaj 4. deo i čini mi se da je zahtevao eksplicitno joystick, mada možda i grešim.. Sa druge strane Star Wars igre i nisi mogao da igraš bez joysticka... Tu ne računam onaj SW Rogue Squadron koji je žešće ******..
Iskreno, ne znam za kasnije Wing Commander-e i miša, za njih sam već imao joystick i nisam mogao da zamislim da ih igram drugačije :p
 
Izgleda da ce ovde ipak morati mis... radice i joystick, ali uz ovo freelancer letenje i nisanjenje nece biti ravnopravan u borbi.

Gledaj to na ovaj nacin: vjerovatno znas kako u danasnjim Apach helikopterima piloti uz pomoc pokreta glave prate metu i samo pritisnu dugme na palici da pucaju. Mozda ce u dalekoj buducnosti moci ne samo glavom, nego i ocima da se usmjerava nisan na nekom topu ili laseru.:D

edit: Moze li na primjer kombinacija da u desnoj ruci drzis mis a u lijevoj dzojstik-palicu za upravljanje, gas, ispaljivanje nekih sekundarnih projektila i slicno, a mis naravno za nisanjenje?
 
Poslednja izmena:
Moze. Mada cini mi se da ce u ovoj igri sve biti asistirano. Verovatno ce mis imati ove ala Freelancer kontrole dok ce joystick i gamepad imati autoaim koji ce zavisiti od kompjutera na brodu koji ce moci da se overklokuje... tako da, iako ce ovo biti simulacija letenja ipak ce biti i MMORPG tako da nije sve u skill-u, ima nesto i u statistikama. Verujem da ce vecina pozdraviti ovakvo stanje stvari.
 
Poslednja izmena:
Meni samo nije jasno zašto je problem da neka igra traži isključivo joystick za igru? Jel problem kupiti, pa makar i onaj najjeftiniji jer ne verujem da svi imaju miševe od 100€ ili je inat u pitanju?
 
Meni samo nije jasno zašto je problem da neka igra traži isključivo joystick za igru? Jel problem kupiti, pa makar i onaj najjeftiniji jer ne verujem da svi imaju miševe od 100€ ili je inat u pitanju?

Jeste problem je i to velik, ja cu licno pretiti cris. r. kad bi nesto tako povukao........ :-devil-:
Takodje za mene i verujem vecinu je mis+tast daleko bolje resenje od neke palica
 
Masovnost je problem, pisao sam u prethodnim postovima o tome.

Normalno je da postoji asistencija kod topova koji mogu da se pomeraju nezavisno od broda (class 2 beše? )
I to je još jedan problem kod džojstika, dva već zvuče bolje ali je tek to nerealno očekivati od 300.000 ljudi :)
 
edit: Moze li na primjer kombinacija da u desnoj ruci drzis mis a u lijevoj dzojstik-palicu za upravljanje, gas, ispaljivanje nekih sekundarnih projektila i slicno, a mis naravno za nisanjenje?

... jos strafe i afterburner?
 
Au ***...pa neće valjda da prave GTA* u svemiru, gde će se dodvoravati svakoj šuši sa mišem koja smatra da treba da bude space boss? :( Ovo su Freelancer kontrole, ako govorimo o pucanju u nišanjenju. Doduše, ne mogu ni da zamislim kako bi ih drugačije izveli imajući u vidu da će u ovoj igri biti razne klase brodova, i da na krstaricama, korvetama i slično neće postojati mogućnost (a nema ni smisla) da topovi budu vezani za X, Y i Z osu letelice, ali ovo je tačno ona stvar koja me je smorila kod Freelancera. Da mogu podjednako da igraju oni koji zevaju pred monitorom sa sidewinder mišem i oni koji se unose i vrte okolo svoje sidewinder džojistike...

Sudeći po drugoj sličici, izveli su foru iz Wing commandera da što više vučeš miša na neku stranu, to se letelica brže okreće, što je OK. Međutim, meni se jednostavno ne dopada ovakav koncept borbe i nišanjenja. Čak sam razmišljao da celu igru igram u malim brzim letelicama, a na ovaj način nemam apsolutno nikakav motiv da ne idem na sve veće i veće brodove, teške i trome. Zašto bih igrao u maloj i brzoj letelici ako neka mrcina ima topove kojima može da ma išiba kako hoće...možda to i hoće da podstaknu.

Plus, što ovakve kontrole redovno ostavljaju utisak mučnine (makar u mom slučaju) kada se igra mišem, nervoze jer se stalno stvara osećaj da se letelica "vuče" i tome slično, sušta suprotnost situaciji kada se igra džojistikom. Inače, omiljena svemirska igra mi je Independence War 2, gde suštinski nisi ni mogao da igraš bez džojistika iako imaš svakakve pomoći. I neuporedivo je bolji osećaj u igri, nezavisno od toga da li ćeš pogoditi baš svaki piksel koji pokušaš da nabodeš. I osećaš svaki pogodak, i to ti dalje remeti nišan jer džojistik podrhtava. Freelancer sa druge strane nije bio vredan ikakvog igranja, sa generičkim misijama i lišen osećaja posebnosti svemirske simulacije, pošto se igrao kao bilo koji fps. Bah. Valjda neće igranje da optimizuju prema ukusima pixel huntera. Sad me živo zanima na šta li liči fps deo. Tu će verovatno da naprave obrnuto, bez ikakve fizike, pixel hunting kroz crosshair i ćao..


P.S. nemoj samo da neko krene da mi podmeće da nemam pravo na ovakvo mišljenje, posebno obzirom da sam pledgeovao finu svotu unapred...:smash:


* - GTA - igra gde se voze imaginarni automobili sa imaginarnom fizikom sa očajnim kontrolama, gde je priča gora nego bilo gde u igrama gde je priča bitna, gde je napucavanje gore od svih fps/tps igara, gde je grafika očajna i loše optimizovana (da, znam da je sandbox, ne interesuje me) i onda su svi ti sastojci smućkani u smesu koja bi kao trebala da bude...dobra igra?
 
Poslednja izmena:
Star Citizen, PC, PS4 and Consoles

Uz auto-aim i nece biti neke velike potrebe za misem... taman slobodna ruka za strafe i bolje upravljane brodom.

... ali cemu potreba za boljim upravljanjem i vratolomijama uz auto-aim?


Za vas koji ste igrali Wing Commander, topovi su bili fiksirani, gadjali su krstic na sredini ekrana?
 
Poslednja izmena:
Ma ovde treba da naprave istu foru kao sa Tie Fighterom koga sam igrao misem i tek kad sam uzeo joystick, progledao sam bukvalno..
@Uruk
Pa sve te igre su imale fiksne topove jer su oponasale avione u svemiru koji isto imaju fiksne topove

Sta se ovde podrazumeva pod auto aimom? Malo mi je nejasno to..
 
Sta se ovde podrazumeva pod auto aimom? Malo mi je nejasno to..

u najboljem slucaju ono sto je @G@W pricao na prethodnoj strani... nadam se da nece obicno oruzije, bez samo-vodjenih turreta, namestati nisan na protivnika.
 
Au ***...pa neće valjda da prave GTA* u svemiru, gde će se dodvoravati svakoj šuši sa mišem koja smatra da treba da bude space boss?

...

P.S. nemoj samo da neko krene da mi podmeće da nemam pravo na ovakvo mišljenje, posebno obzirom da sam pledgeovao finu svotu unapred...:smash:


To što si ti odvojio novac za igru ti ne daje za pravo da tvoje mišljenje vredi više od nekog ko je kupio najjeftiniji paket igre. Sem toga, poprilično sam siguran da sam odvojio više kinte od tebe, a opet se ne slažem sa tvojim mišljenjem. Da li to znači da moje mišljenje zbog uložene kinte vredi više od tvog - naravno da ne. Kada tako nešto budem poželeo, napraviću svoju igru, što možeš da pokušaš i ti sam :p

Da li će neko da igra sa džojstikom ili mišem je stvar izbora tog igrača. Nametanje kontrola mišem onome ko više voli džojstik ili džojstika onome ko više voli da igra mišem je suludo i odbija igrače od igre. Izbor uvek treba da postoji, pa ko šta hoće. Kao i u web dizajnu.... to što ja ne podnosim internet explorer, ne znači da smem da jednostavno zablokiram sve te... "ljude"... u tome da prestanu da ga koriste. Koliko god mučno mi to bilo, moram sajtove da pravim i za njih sa što boljim korisničkim iskustvom, maksimalnim koje taj browser podržava. Ista paralela su ti miš (firefox, chrome) i joystick (internet explorer 9+)... i joypad (IE6-8) :)

Iz mog iskustva sa svim tim kontrolerima je takav da je džojstik prevaziđena sprava u poslednjih bar 10 godina, joypad neću ni da spominjem. Poslednji put je bio dobar kad se igrao PONG :p Onog trenutka kada su postigli da možeš sasvim opušteno i precizno da igraš mišem, joy je postao bespotrebna sprava - gramofon u svetu mp3-a. To što ti hoćeš vintage ugođaj je tvoje pravo, ali da plačeš zbog toga što i ostali neće da se smaraju sa tim je neozbiljno.

p.s. Što se tiče automatskog nišanjenja - ako se sećate ranijih delova wing commandera, freelancera, Privateera i sličnih igara - uvek su postojali oni najslabiji topovi sa tim automatskim nišanjenjem. Jači su uvek zahtevali ručno nišanjenje. Nemojte da očekujete da ćete dobiti autoaim za svaki top samo zato što igrate sa džojstikom. To nije bilo onda, neće biti ni sada.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Ima li neki link gde je detaljno objasnjen i demonstriran taj mouse auto aim assistance i sl.?
 
Mislim da nema, i nije rec o mouse auto-aimu, nego ljudi razmisljaju kako bi i oni sa gamepadovima parirali misu u nisanjenju, pa se zbog toga prica o montiranju nekog auto-aima ili aim-assista.
 
Sacekaj da se pojavi DFM pa da ljudi kazu svoje utiske.
 

u letenju bi imao sigurno bolji osecaj nego sa wsad... ali opet ostaje ti nisanjenje za misa. Ili nadjes nekog da ti nisani i puca, a ti vozis.

ali ovo je izgleda sve plastika, pa farbana u metalik... nije pravi metal?
garancija 2 god. nije lose.
 
Poslednja izmena:
ja prosto ne mogu da zmislim igru 2014-2015, koja je prakticno mmo sa mikrotransakcijama koja podrzava samo dzojstik
ne bih imao nikakav problem da je igra viste optimizovana za dzojstik (ili dva lol) nego za mis naravno, sve dok je sve to zabavno :)
 
u letenju bi imao sigurno bolji osecaj nego sa wsad... ali opet ostaje ti nisanjenje za misa. Ili nadjes nekog da ti nisani i puca, a ti vozis.

mislim da na Joysick-u ima posebna palica za nisanjenje tako da verujem da mi nece trebati dodatni igrac za nisanjenje. :p
 
Mozgonja, jos jedna stvar vezana za taj joystick u winwin. Skup je, ali je cena skoro ko u Nemackoj... dok su u USA naravno na akcijama i nekoliko puta jeftiniji.

Ali zato... u Madjarskoj na edigital.hu stoji cena od 90 evra za taj model i 115 za pro verziju. Ali ga nema na stanju. Medjutim u Madjarskim radnjama ima ovo na stanju ali mislim da je samo palica bez throttle dodatka (sto i nije tako lose jer je throttle od x52 bolji za igru jer na warthogu su metalni prekidaci koji su super kul i izdrljivi ali su tezi za koriscenje od obicnih dugmica).

http://www.pcland.hu/shop+THRUSTMASTER-HOTAS-Warthog-USB-replica-joystick-2960738_184661_120820

Izadje 235 evra sa porezom iliti 185 kada se vrati PDV. Jeste velika para ali mislim da vredi za ovu palicu jer bolja ne postoji. U USA ceo komplet izadje od 400 dolara (najniza cena) pa sve do 600 dolara sto mu dodje raspon cena od 290 pa sve do 435. Ako ove cene iz Madjarske nisu prevara, onda je palica povoljna, pogotovo ako imas nekoga da ti je dopremi iz Madjarske i da uzme razliku od poreza.

Te pedale sto si linkovao nisu dobre tj. plasticne su.

Ako uz Warthog sa linka ide i throttle tj. full pack onda je dzabe.
 
Poslednja izmena:
Hajde ovako, posto sam bas davno igrao svemirske combat simulacije, ono cega se ja secam je da si imao:

1) Match speed with target

2) Select and lock on target - tu si imao lead indicator i to je to (zazeleni se nisan kada su ti sanse da pogodis metu velike)

3) Lock to target modules - mogao si da nisanis odredjene module na meti i takodje si imao lead indikator

4) Rakete fire and forget tipa, ali si morao da imas metu bar 4 sec u nisanu kako bi kompjuter lockovao raketu

E sad dal ces ti misem da nisanis, a tastaturom da letis ili samo misem i da letis ili ces joystick da koristis bilo je na tebi...ono cega se ja secam da je letenje misem bilo izuzetno komplikovano zbog neprirodnog osecaja i nemanja osecaja za ose...

Ako sve ovo bude bilo i ovde, a ne vidim zasto ne bi onda ne bi trebalo biti nikakvih problema u izjednacavanju misa, tastature i joya...sto se tice topova koji se mogu nezavisno pomerati od broda bilo bi dobro uvesti opciju zakljucavanja topova, za onoga ko hoce, cime ne bi bilo nikakvih problema u pomeranju celog broda kako bi nanisanio..

E sad kako ce se izvesti borba u BSG fazonu, sa svim onim pomeranjem broda po sve 3 ose u 0 gravitaciji to vec ne znam...



Od joysticka preporuka i za CH Fighterstick ili Combatstick modele...
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno