Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

To je "stara" korveta. Novi Idris nije vise korveta vec frigata duzine 240m. Za sada nema informacija o broju posade novog broda.

Jos malo o serverima:

The way it works is that the persistent universe server, which we’re calling the Galaxy Server, keeps track of all players’ assets, group relationships and locations inside the Star Citizen universe. As the Galaxy server isn’t handling any realtime action it can handle our complete player base, which right now would be about 45,000 players, but is designed to be able to scale to millions if need be. The other key thing the Galaxy Server does is dynamically place players based on their location, skill level, alignment and player versus player (PvP) preference into battle instances. Think of a “battle” instance like a Battlefield 3 multiplayer session or a World of Tanks Battle with the key difference that the selection of players is done transparently and is “in fiction”.
 
To što si ti odvojio novac za igru ti ne daje za pravo da tvoje mišljenje vredi više od nekog ko je kupio najjeftiniji paket igre. Sem toga, poprilično sam siguran da sam odvojio više kinte od tebe, a opet se ne slažem sa tvojim mišljenjem. Da li to znači da moje mišljenje zbog uložene kinte vredi više od tvog - naravno da ne. Kada tako nešto budem poželeo, napraviću svoju igru, što možeš da pokušaš i ti sam :p


Kao što možeš pročitati u mom postu, nigde nisam rekao da je moje mišljenje manje ili više vredno od tuđeg - samo sam primetio da na njega imam pravo.

Pričaš o tome da je džojistik postao prevaziđena naprava, džojped nikad nije ni valjao i tako dalje - to jednostavno nije tačno. On postaje takav samo zbog toga što se igre podređuju mišu (ili džojpedu, nebitno). Ovde dolazimo na teritoriju nečega što je obrnuto od slučaja čuvenih rasprava pc vs konzole. Fizika, atmosfera, uopšte ugođaj se sakate optimizacijom igre takvom da se mišem i prostim pokretom ruke sve živo obavlja, do te mere da su igrači sa mišem u neprirodnoj prednosti. Onda neka se zakomplikuje letenje, pa da je teže da se manevriše, što se mene tiče. Ne želim da se od Starlancera napravi Freelancer, iako će mnogima on biti "prijemčiviji" i "obezbediće se veća popularnost".


Inače, na ovo gledam kao na sakaćenje atmosfere i fizike da bi se olakšalo onima koji insistiraju na miš+tastatura kombinaciji. Da li je moguće da ljudi zaista žele još jednu WASD+levi i desni taster miša igru? Kao, malo ih je bilo, fale nekome? Uprošćavanje doživljaja do te mere da se strejfuje i puca i na tome sve da se zasniva? Ja ne insistiram da se podmeću klipovi u točkove osobama koje bi da koriste miša i tastaturu, već insistiram da igra ne bude dizajnirana kao WASD+LMB pucačina, postoji razlika. Primera radi, želim da postoji kontraudar kakav se odvija u topovima prilikom pucanja. Meni se to simulira vibriranjem džojistika, vama koji koristite samo miša i tastaturu isto treba da se simulira, "da ne ostanete uskraćeni i da igra ne bude osakaćena", recimo, mrdanjem kursora po ekranu ili rasipanjem pošto ne možete da kontrolišete topove kako treba. To i jeste pravedno. To što neko želi pixel hunting, to je njegova stvar. Ovo je igra koja treba da ode dalje od toga.


Ovo nije obicna zajednica, ovi ljudi imaju kesh. Ako mene pitae, primorace CR da napravi tako da joystick bude glavni za pilotiranje a onda ce da proguraju standard gde igrac bez joysticka ne moze biti pilot velikog broda. Posto ce krstarice ipak da rulaju svemirom, ostaje AI ispomoc sto ce svakako biti inferiorna opcija.

Znate ono tenk, hiler, dps? Bice i ovde isto tako, niko vas nece pustiti u party/clan da pilotirate vecim brodom ako ne posedujete hardver.

Iz tvojih usta u božije uši, što bi se reklo.


Zavisi sta smatras sakacenjem. Analogija bi bio Halo igrac sa xboxa koji pizdi jer nema autoaim. Konkretno, ovakvo upravljanje nije prirodno, vec olaksano. Cak su stavili krstic u trece lice i ugasili g sile po defaultu da slucajno igraci sa misem ne bi dosli u problem.

Mnogi ovo prizeljkuju, ja hocu kakvu takvu simulaciju. Ako to znaci da moram kupiti drugi kontroler, so be it.

War Thunder, World of Tanks, LoL, sve su to trash igre koje su nasle neku svoju nishu i okrenute su average joe-u. Zato i jesu toliko popularne. Ali to nisu dobre igre. Roberts nije dobio pare da napravi neku takvu igru svemiru, vec da pocepa.

+ milion

Postoji tona igara okrenutih average Joe-u. Ne mora baš sve da udovoljava njihovim zahtevima. Ako to znači da mi treba kontroler, pa neka ga, što je meni u interesu da igru igra 5 miliona umesto milion igrača. Ne treba mi world of tanks u svemiru.


Biće dogfight modul uskoro, pa ćemo videti, uostalom...

P.S. nisam ispratio, hoće li DFM biti dostupan duže vremena, ili će trajati mesec-dva pa potom biti ugašen do alfe?
 
Poslednja izmena:
War Thunder, World of Tanks, LoL, sve su to trash igre koje su nasle neku svoju nishu i okrenute su average joe-u. Zato i jesu toliko popularne. Ali to nisu dobre igre. Roberts nije dobio pare da napravi neku takvu igru svemiru, vec da pocepa.

Inače, na ovo gledam kao na sakaćenje atmosfere i fizike da bi se olakšalo onima koji insistiraju na miš+tastatura kombinaciji.


Roberts je dobio pare da napravi MMO Wing Commander-oliku svemirsku sagu, nešto što smo svi voleli i nešto na šta smo navikli, a to ljudi očekuju, a ne ono što vas par očekujete da treba da se napravi. U tome je problem sa shvatanjem ove igre - igrači su se zaneli hajpom i toliko su ekstatični zbog ogromnog uspeha u prikupljanju novca, načina na koji se vodi ceo projekat, grafike... šta god, da im se u glavi stvorila savršena vizija igre koju bi oni sami poželeli da igraju. To je došlo do te mere da počinju ove glupe rasprave o kontrolerima jbt, što mi ne ide u glavu.

Aj vi naterajte sve ljude na planeti da imaju jednu jedinu ispravnu PC konfiguraciju, da voze samo crvene automobile, jer je to jedina ispravna i korektna boja... naterajte sad sve da kupuju samo iPhone-ove, samo Windows 7, samo INTERNET EXPLORER!, samo ASUS grafičke, samo Cooler Master, samo... samo... ma za****. Treba svako da koristi ono šta mu je lakše i ono šta ga ne nervira.

User experience.

U životu ne bih dao pare za igru koja mi nameće da moram da igram isključivo sa džojstikom i to još sa uključenom vibracijom jer neko misli da je tako najbolje.

Pa jbt, većinu igara igram sa isključenim zvukom jer me nervira buka, pogasim i neke specijalne efekte jer me nervira podrhtavanje slike ili blur mućenje. Možda se to ne sviđa nekom fanboj zelotu, ali krastavac.

Poenta priče:
Svako treba da igra na onakvom sistemu kakav više voli i to sa maksimalnom iskorišćenošću kontrolera koji mu je lakše da koristi.
Ovo nije indie projekat kome bi se tako neki eksperiment oprostio, ovo je blockbuster igra za široke narodne mase koja se od svih prethodnih naslova, koje je Kris Roberts radio, razlikuje samo po tome što je direktno dobio novac i što nije išlo preko neke producentske kuće.

Sem toga - zar je važno šta drugi koriste ako je tebi lepo sa svojim podešavanjima i ako si dobar u tome? Uvek će se naći neko bolji od tebe, pametniji, spretniji, brži, ma koji kontroler da koristi.
Zbog toga sam se ovoliko raspisao, da vam jednostavnom logikom pokažem da se iskulirate i da ne pravite svađu gde nema potrebe da postoji. Ko klinci koji se svađaju da li je bolji Hordak ili Skeletor :p
 
Poslednja izmena:
P.S. nisam ispratio, hoće li DFM biti dostupan duže vremena, ili će trajati mesec-dva pa potom biti ugašen do alfe?

DFM oznacava pocetak alpha testiranja i bice dostupan samo onima koji su rezervisali alpha slot. Nema gasenja DFM nego nadgradnja, kao sto je DFM nadgradnja na hangar module (koji je bio dostupan svima jer ne ukljucuje net code). Dok traje razvoj igre, svaki modul ce se nezavisno patch-ovati a u samoj igri spajati i ciniti celinu. Sledeci mislim da dolazi FPS arena modul tj. simulacija FPS borbe u samom hangaru. Kada se taj modul pojavi nastavice se rad na samom hangaru kao i na DFM.

Kada krene beta onda ce upasti oni sto imaju pravo igranja bete a mozda i svi, to se jos ne zna.
 
DFM oznacava pocetak alpha testiranja i bice dostupan samo onima koji su rezervisali alpha slot. Nema gasenja DFM nego nadgradnja, kao sto je DFM nadgradnja na hangar module (koji je bio dostupan svima jer ne ukljucuje net code). Dok traje razvoj igre, svaki modul ce se nezavisno patch-ovati a u samoj igri spajati i ciniti celinu. Sledeci mislim da dolazi FPS arena modul tj. simulacija FPS borbe u samom hangaru. Kada se taj modul pojavi nastavice se rad na samom hangaru kao i na DFM.

Kada krene beta onda ce upasti oni sto imaju pravo igranja bete a mozda i svi, to se jos ne zna.


Odlično! Hvala puno na odgovorima.


Roberts je dobio pare da napravi MMO Wing Commander-oliku svemirsku sagu, nešto što smo svi voleli i nešto na šta smo navikli, a to ljudi očekuju, a ne ono što vas par očekujete da treba da se napravi. U tome je problem sa shvatanjem ove igre - igrači su se zaneli hajpom i toliko su ekstatični zbog ogromnog uspeha u prikupljanju novca, načina na koji se vodi ceo projekat, grafike... šta god, da im se u glavi stvorila savršena vizija igre koju bi oni sami poželeli da igraju. To je došlo do te mere da počinju ove glupe rasprave o kontrolerima jbt, što mi ne ide u glavu.

Aj vi naterajte sve ljude na planeti da imaju jednu jedinu ispravnu PC konfiguraciju, da voze samo crvene automobile, jer je to jedina ispravna i korektna boja... naterajte sad sve da kupuju samo iPhone-ove, samo Windows 7, samo INTERNET EXPLORER!, samo ASUS grafičke, samo Cooler Master, samo... samo... ma za****. Treba svako da koristi ono šta mu je lakše i ono šta ga ne nervira.

User experience.

U životu ne bih dao pare za igru koja mi nameće da moram da igram isključivo sa džojstikom i to još sa uključenom vibracijom jer neko misli da je tako najbolje.

Pa jbt, većinu igara igram sa isključenim zvukom jer me nervira buka, pogasim i neke specijalne efekte jer me nervira podrhtavanje slike ili blur mućenje. Možda se to ne sviđa nekom fanboj zelotu, ali krastavac.

Poenta priče:
Svako treba da igra na onakvom sistemu kakav više voli i to sa maksimalnom iskorišćenošću kontrolera koji mu je lakše da koristi.
Ovo nije indie projekat kome bi se tako neki eksperiment oprostio, ovo je blockbuster igra za široke narodne mase koja se od svih prethodnih naslova, koje je Kris Roberts radio, razlikuje samo po tome što je direktno dobio novac i što nije išlo preko neke producentske kuće.

Sem toga - zar je važno šta drugi koriste ako je tebi lepo sa svojim podešavanjima i ako si dobar u tome? Uvek će se naći neko bolji od tebe, pametniji, spretniji, brži, ma koji kontroler da koristi.
Zbog toga sam se ovoliko raspisao, da vam jednostavnom logikom pokažem da se iskulirate i da ne pravite svađu gde nema potrebe da postoji. Ko klinci koji se svađaju da li je bolji Hordak ili Skeletor :p


Naravno da je Hordak bolji, ne bi se Skeletor onoliko plašio što je ovaj došao na Eterniju, a i pokorio ga je po kratkom postupku, ako se dobro sećam :)

Imajući u vidu da si me kvotovao, bojim se da si me pogrešno shvatio. Ja ne želim da se nameće nekome da mora da igra sa džojistikom, ja ne želim da se igra pravi oko inferiornog kontrolera, bio to miš ili džojped, koji sputava i utisak i neodgovarajuć je, do te mere da se ta igra maltene ne razlikuje od WASD+LMB igara. Za ovakve igre, naravno da je džojistik najbolji kontroler koji omogućava specifičnu kombinaciju kretanja i pucanja. I ne treba sada veštački organizovati fiziku, kretanje, mogućnosti broda, oružja na takav način da još ispada da igranje mišem bude u tolikoj prednosti da obesmisli ne korišćenje džojistika, već osećaj igranja svemirske epopeje. Samo to i ništa više.

Dakle, ova rasprava o kontroleru je zapravo rasprava o doživljaju gejmpleja, i to nekih - makar za nas učesnike u raspravi - veoma bitnih elemenata. Najmanje je tu bitno da li ćemo koristiti miša, džojped ili džojistik. Uostalom, imam sva tri kontrolera, pa ću igrati koji mi bude najefikasniji. Samo ne želim da se igra svede na doživljaj koji donosi najmanji zajednički sadržalac, odnosno kontroler koji je najkorišćeniji, i da zbog toga gejmplej bude srozan.
 
Imam ja jedno pitanje za sve ovde, ko je igrao Flight Simulatore ranije...e sada ta igra se moze igrati preko misa i tastature a pravo igranje pocinje tek sa joystickom, pa onda sa flight yoke-om i sl. E sad mozete li zamisliti Flight Simulator optimizovan iskljucivo za mis i tastaturu? Ne mozete, e pa ne mogu ni ja, a isto tako ne zelim da zamisljam neki Simulator, ukoliko to nije Farming Simulator da bude iskljucivo optimizovan za m+t jer se nekome ne daju pare za joystick, a bacio je 100000000000x vise para u zivotu na vece gluposti...
 
Naravno da je Hordak bolji, ne bi se Skeletor onoliko plašio što je ovaj došao na Eterniju, a i pokorio ga je po kratkom postupku, ako se dobro sećam :)

Dakle, ova rasprava o kontroleru je zapravo rasprava o doživljaju gejmpleja, i to nekih - makar za nas učesnike u raspravi - veoma bitnih elemenata. Najmanje je tu bitno da li ćemo koristiti miša, džojped ili džojistik. Uostalom, imam sva tri kontrolera, pa ću igrati koji mi bude najefikasniji. Samo ne želim da se igra svede na doživljaj koji donosi najmanji zajednički sadržalac, odnosno kontroler koji je najkorišćeniji, i da zbog toga gejmplej bude srozan.

Bolji je Hordak, ali i dragon Skeletor nije za bacanje :)

Ne bih se plašio da će joy. biti zapostavljen. Deluje mi da posvećuju veliku pažnju svemu tome i da će za svakoga biti po nešto.


Imam ja jedno pitanje za sve ovde, ko je igrao Flight Simulatore ranije...e sada ta igra se moze igrati preko misa i tastature a pravo igranje pocinje tek sa joystickom, pa onda sa flight yoke-om i sl. E sad mozete li zamisliti Flight Simulator optimizovan iskljucivo za mis i tastaturu? Ne mozete, e pa ne mogu ni ja, a isto tako ne zelim da zamisljam neki Simulator, ukoliko to nije Farming Simulator da bude iskljucivo optimizovan za m+t jer se nekome ne daju pare za joystick, a bacio je 100000000000x vise para u zivotu na vece gluposti...

S tim da ovo nije Flight simulator.
 
Pa i nije, ovo je combat space simulator, zar ne?
 
Vama i dalje nimalo nije jasno da je ovo pravi simulator u svemiru napucavanja i borbi ne bi bilo ni blizu od onog sto vi ocekujete :D

Zar ste mala deca, ako zelite realan simulator skidajte onaj simulator space shutl-a pa simulirajte......

Inace ne kazem ja da ovo treba da bude cista arkada vec spoj
 
Koliko sam ja razumeo njiovu filozofiju jedan od bitnijih kriterijuma prilikom pravljenja igre je "immersion". A to izmedju ostaog podrazumeva Oculus Rift i Joystick. Uostalom pogledajte Chrisa na slici.

chris.jpg
 
Vama i dalje nimalo nije jasno da je ovo pravi simulator u svemiru napucavanja i borbi ne bi bilo ni blizu od onog sto vi ocekujete :D

Zar ste mala deca, ako zelite realan simulator skidajte onaj simulator space shutl-a pa simulirajte......

Inace ne kazem ja da ovo treba da bude cista arkada vec spoj

Inace ima toliko simulatora u poslednje vreme da su smorili... Izbacuju ih na svakih 6 meseci, sta ce nam jos jedan simulator.. Daj neki fps, oni su u izumiranju..
 
@Vlasterx: Svaka cast, potpisujem sve sto si napisao. Od "A" do "Š" si u pravu.
Inace ima toliko simulatora u poslednje vreme da su smorili... Izbacuju ih na svakih 6 meseci, sta ce nam jos jedan simulator.. Daj neki fps, oni su u izumiranju..

Od Freelancera nisam odigrao neku dobru space rokacinu, sad ni ovo ne valja! E pa sve mu ****m!
 
Poslednja izmena:
Mene samo zanima [u vezi OR-a]... kako ce se resavati ta disorijentacija u prostoru dok nam je to na glavi i uzivimo se u igru... dal cemo bas morati da porazbijemo sve u sobi :D
 
Mene vise brine koliko cu moci to cudo da podnesem na glavi... sumnjam da moze satima da se igra komforno, na stranu osecaj mucnine kod mnogih koji su imali srecu da probaju.
 
pa racunaj oko pola sata...
mada verujem da ces se vremenom navici i na vise, a side efekti ce nestati...
 
Ja ne želim da se nameće nekome da mora da igra sa džojistikom, ja ne želim da se igra pravi oko inferiornog kontrolera

Kada je preciznost u pitanju, upravo je džojstik inferiorniji kontroler.
I nije nikakav povlašćeni status koji ima miš već jednostavno priroda uređaja.
Badava lep osećaj ako ne može ništa da se pogodi.

Da je igra sporija i brodovi veći ne bi morali da budemo pixel hunteri, ovako smo svi to, samo će oni koji igraju mišem da lakše love jer je miš jednostavno precizniji.
 
E krastavac sad ga i ti ga pretera. Svima je jasno da ovo nece biti FSX ili F4 BMS gde je simuliran svaki deo letelice.

Ali ipak zele da naprave nesto vise od obicnog napucavanja u svemiru, kakav je npr freelancer. Zbog toga cemo imati inerciju, masu koja jako utice na letne karakteristike, delove letelice koje je moguce onesposobiti, menadzment energije, stealth pristup igri, naprednu ekonomiju koja zavisi od slobodnog protoka resursa itd.
 
Evo u koju kategoriju spada Freelancer "Space trading and combat simulator", isto je i sa Star Citizen-om, plus ce biti FPS.
 
Poslednja izmena:
Recimo da postoji ozbiljan deo space "sim" populacije koji se ne bi slozio sa ovom konstatacijom :)

Ne, ozbiljno, za neke je freelancer bio veliko razocarenje bas zato sto je arkada.

Auuu sad ko da si me prstom u oko :D
SC nije First Person Shooter! pupu daleko bilo. nego je samo pogled iz prvog lica!
(rezignirano napusta prostoriju i lupa vratima)
 
Poslednja izmena:
Vjerovatno ne pratis dobro, igra ce sadrzati fps dionice valjda na odredjenim planetama ces moci da se pucas i tako neke fore sa hangarima, komunikacija sa karakterima. Freelancer kao ni SC ne spadaju u Space Sim, procitaj dobro sta sam u predhodnoj poruci napisao "Space trading and combat simulator". Nigdje ne pise "Space simulator".

Ne daj Boze da je space simulator, pa to onda ne bi bila igra.

Vjerovatno ovo nije pisala neka neznalica, u suprotnom bi davno bilo prepravljeno.
 
Poslednja izmena:
Oni bi zapravo trebalo da naprave tako da je upravljanje misem isto kao kad bi upravljao kolima misem u gta4... znaci ne volanom ili strelicama, nego da ga okreces misem.

Nisam igrao neke dobre voznje u zadnje vreme, pa sam zbog toga spomenuo gta4... ako ima neka bolja, sa boljim osecajem voznje, onda bi po toj trebalo porediti...

Probao sam Wing Commander Privateer, i tamo je mis mnoooogo osetljiv... malo ga pomeris i ode brod. Kad bi tako napravili morali bi svi da kupe joystick.
 
Poslednja izmena:
Mogu samo da zamislim na sta bi licio Colin McRae Rally gde bi kola vozio misem i koji bi bio optimizovan za misa :p
 
pa ja ne znam, ali u gta4 se dosta dobro oseti voznja, brzina i tezina kola... nije kao one arkadne igrice gde vozis kao po sinama.

A ovde bi razlika u voznji izmedju brodova morala bas da se oseti... jer nije isto voziti brod od 5t i 50t. U freelanceru se svaki brod maltene isto ponasao.

... i ova prica da bi igra trebala da bude zabavna pa je zbog toga arkada ne stoji, imo.


edit:
sad kad gledam ovaj gif posle Wing Commandera, ispada da je to taj fazon, ali izgleda da ovaj jako sporo vozi, ili su preterali sa ogranicenjem brzine.
2_zps94116f72.gif
 
Poslednja izmena:
Tacno, meni su simulacije em zabavnije, em izazovnije...
 
Mene samo zanima [u vezi OR-a]... kako ce se resavati ta disorijentacija u prostoru dok nam je to na glavi i uzivimo se u igru... dal cemo bas morati da porazbijemo sve u sobi :D
Sedis u stolici/futelji, na koji nacin ces moci da se deziorijentises? :D Kamera prati polozaj tvoje glave, samo pogledaj unapred i main gameworld ce biti napred. Sa eksternom kamerom se ne moze build-up-ovati efekat drift-a koji je bio boljka DK1 modela [samo interni senzori].


Mene vise brine koliko cu moci to cudo da podnesem na glavi... sumnjam da moze satima da se igra komforno, na stranu osecaj mucnine kod mnogih koji su imali srecu da probaju.
Mucnina je najvise bila zbog blura i visokog latency-a prvih headsetova, kao i igara koje nisu znali kako da se napravi gameplay koji nece cimati mozak. To se sve uklanja rekordnim tokom.

Sto se tice duzine igranja, ako igras igre koje su bas poresene za VR i fin ugodjaj, moze se igrati jako dugo. Samo treba u pocetku da se fino priviknies na VR headset, da igras slowpaced exploration igre i demoe u kojima ili sedis ili si observer, da ne pokusavas odmah Team Fortress 2 i igre koja namerno cimaju orijentaciju igraca. Nazaost na gaming showflor-ovima svi uglavnom bace igrace odmah u neke bitke i eksplozivne situacije. :)
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno