Šta je novo?

Reklamacija HDDa - kakva su moja prava?

Učlanjen(a)
03.07.2002
Poruke
2,139
Poena
690
Moja oprema  
CPU & Cooler
Intel 13600K
Matična ploča
DeepCool AK620 White
RAM
64 GB Kingston Fury Renegade DDR4 3600 Mhz
GPU
Gigabyte GeForce 3060Ti Gaming OC 8GB
Storage
KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2 TB, Seagate Firecuda 530 M.2 SSD 2 TBCrucial® MX100 SSD 512 GB, Western Digital, Western Digital Caviar Green WD20EARX 2 TB
PSU
CHIEFTEC CTG-650C 650W A80 series Full
Monitor
Dell 24"
Mobilni telefon
Samsung A52S
Pristup internetu
  1. Optički internet
Priča je dugačka, ali pokušaću da je skratim. Februara 2010. kupio sam Samsung F2 HDD od 1.5 tb, u jednoj novosadskoj firmi. Međutim, krajem prošle godine primetio sam da ima više od 170 bad sectora, odneo sam ga na reklamaciju, gde su uradili samo low level format i rekli da je to rešilo problem.

Naravno, znao sam da to nema veze s mozgom, pa sam HDD odneo u lokalni servis gde su mi rekli da opet imam 170 bad sectora. Drugi put, reklamaciju su mi uvažili, što je bilo početkom decembra 2011. HDD je poslat uvozniku za Beograd, i ništa se nije dešavalo čitava dva meseca.

Početkom februara, zvao sam novosadsku firmu od koje sam uzeo HDD. Oni su mi objasnili kako je firma koja je radila distribuciju tih Samsungovih diskova propala, i kako je to na sebe preuzela druga firma, koja im nije dala u zamenu neki drugi HDD od 1.5 tb, već samo 7000 dinara, što je bila nabavna cena tog Samsunga kog su prodali meni (ja sam ga platio 8800 dinara).

Od tad pa do danas traje zavlačenje kako mi oni traže HDD te veličine nekog drugog proizvođača a poslednji put to mi je rečeno pre nedelju dana.

Sve ovo dakle traje već duže od 3 meseca, a ja se patim s HDD-om od 320 gb. Ono što me interesuje, jeste kakva su moja prava i opcije? Da li je najpametnije da im pomenem slanje tržišne inspekcije, jer zaista više ne znam šta bih mogao da uradim? Da li su oni kao prodavac obavezni da mi ako ne mogu već da nađu taj Samsung od 1.5 tb ponude neki alternativni model istog kapaciteta? Pretpostavljam da se ta njihova priča oko propalog originalnog distributera i tog novca koji su dobili (a za koji sad može da se uzme HDD od 500 giga) mene uopšte ne tiče?
 
Ako traje 3 meseca debelo su premasili rok koji je mislim 45 dana. Trebao bi prvo lepo da ih pitas zasto to traje duze od zakonski predvidjenog roka.
Opcija da ti vrate novac mislim da je zakonski ok s tim sto nisam siguran koju sumu treba da vrate (prilicno sam siguran da je prica o nekoj nabavnoj ceni cista glupost).

Jasno je da se radi o "pilicarskoj" firmi koja zarad jednog diska od 1.5TB odugovlaci svoje obaveze i izlazi iz zakonskih rokova. Firma koja drzi do musterija ce ti dati nov disk od 1.5 ili 2TB, sta god je dostupno u trenutku.
 
Tu koriste rupu u zakonu (uvoznici) i vracaju pare sa fiskalnog umesto da daju nov jer im je jeftinije. Mada moze i firma gde si kupio da bude, trazi da ti pokazu papir knjiznog razduzenja od uvoznika za taj tvoj hdd sa tom cenom. Da vidis da li su ih razduzili ili im poslali nov hdd a oni ti ga ne daju jer mogu da ga prodaju za npr 12 000 a tebi daju 7 000. Ili zovi uvoznike pa ih pitaj.
 
Covek je platio 8800 din a ne 7000 din koliko kazu da je bila nabavna cena. Sta briga end usera kolika je nabavna cena.
 
Jasno je da se radi o "pilicarskoj" firmi koja zarad jednog diska od 1.5TB odugovlaci svoje obaveze i izlazi iz zakonskih rokova. Firma koja drzi do musterija ce ti dati nov disk od 1.5 ili 2TB, sta god je dostupno u trenutku.

Nema pilicarskih firmi, samo pilicarskog zakona i pilicarske drzave srbistan. Firme rade onako kako im se dopusta, na svoju korist, a na stetu kupca. Mi smo toliko daleko od nekog nivoa svesti o tome na koji nacin odnos sa kupcima utice na buduce poslovanje da se celokupno razmisljanje o biznisu svodi na to koliko i kako mozemo da izbegnemo svoje obaveze. Tako posluju sve firme u srbiji.

FD, zaista mi je zao zbog toga sto prolazis i mislim da ne bi trebalo da te zanimaju njihovi glupi izgovori. Pozovi se na trzisnu inspekciju i pokusaj da ih na taj nacin zastrasis. Ako ne uspe, a verovatno nece jer su oni jako dobro svesni toga koliko smeju da idu u zavlacenju, mislim da imas dve opcije. Jedna je da budes izuzetno dosadan i bezobrazan a druga je da odustanes i uzmes 7.000 dinara. Vecina ljudi u srbiji resava ovakve probleme vikanjem, pretnjama, pravljenjem scena. To je standard i svi su na to navikli, ne brini, ljudi to rade rutinski, svakodnevno. Ti si verovatno fin decko i glupo ti je da se tako ponasas, ali eto. To su tvoje opcije. Koja je firma, da ljudi znaju nikada nista kod njih da ne kupuju? Mislim da je antireklama najmanje sto zasluzuju.
 
Poslednja izmena:
Nema pilicarskih firmi, samo pilicarskog zakona i pilicarske drzave srbistan. Firme rade onako kako im se dopusta, na svoju korist, a na stetu kupca. Mi smo toliko daleko od nekog nivoa svesti o tome na koji nacin odnos sa kupcima utice na buduce poslovanje da se celokupno razmisljanje o biznisu svodi na to koliko i kako mozemo da izbegnemo svoje obaveze. Tako posluju sve firme u srbiji.
Zakon kaze koliki je rok u kome se garancija mora resiti.
Da je u Srbiji velika vecina daleko od normalnog nivoa svesti, tacno je, ali nisi u pravu da sve firme tako posluju. Ja radim u firmi (ne u ovom poslu) koja 100% postuje zakone (a verovatno ne mora) a i nikad ne radi na stetu musterije.
Najgore je sto se ovde radi o "pisljivom" hard disku od 100e. :(
 
Pa u tome je i problem, sto ne mora. Ovde zakon postuje samo onaj ko to zeli. To nije bas poenta zakona, slozices se. Zakon moze da "kaze" sta hoce, ako nema ko da "slusa".

Firma ne mora da oseca nikakvu empatiju prema kupcu, nema smisla da se poziva na cast i postenje. O nivou svesti mozemo da pricamo, ali ne kada je u pitanju zakonski minimum obaveza. Neko ce da se potrudi za kupca jako mnogo, a neko nece uopste. Ali ne znam da li mi ovde pricamo o tome, ili o onome sto je zakonom propisano. To su dve razlicite stvari.
 
Covek je platio 8800 din a ne 7000 din koliko kazu da je bila nabavna cena. Sta briga end usera kolika je nabavna cena.

Odgovor na to je vrlo prost, taj hdd kad je fakturisan iz VP u MP kostao je 7000 bez pdv-a i marzi. I zato toliko vraca VP. MP nista ne "dodaje" na taj iznos jer po zakonu ne moraju. To je tako, svidelo se nama ili ne.
 
Pa u tome je i problem, sto ne mora. Ovde zakon postuje samo onaj ko to zeli. To nije bas poenta zakona, slozices se. Zakon moze da "kaze" sta hoce, ako nema ko da "slusa".
Pa nije bas da ne mora.
Problem je upravo u svesti ljudi, sto mnogi misle "Ma nece mene". Treba poci od toga da nesto treba raditi ispravno ne samo zato sto tako zakon kaze, vec zato sto tako treba.
Evo ti primer. Poznajem ljude u norveskoj, pitao sam ih zasto ne skidaju filmove sa neta vec ih kupuju, odgovor je bio:"To nije ispravno". A ne plase se zakona. ;)
Odgovor na to je vrlo prost, taj hdd kad je fakturisan iz VP u MP kostao je 7000 bez pdv-a i marzi. I zato toliko vraca VP. MP nista ne "dodaje" na taj iznos jer po zakonu ne moraju. To je tako, svidelo se nama ili ne.
Covek ima fiskalni racun, i kupio je u MP, sta njega briga koliko su ga ovi platili. Krajnji kupac je kupio u MP, a dil izmedju VP i MP ga ne interesuje, niti mora da zna sta je faktura. :)
 
Nema pilicarskih firmi, samo pilicarskog zakona i pilicarske drzave srbistan. Firme rade onako kako im se dopusta, na svoju korist, a na stetu kupca. Mi smo toliko daleko od nekog nivoa svesti o tome na koji nacin odnos sa kupcima utice na buduce poslovanje da se celokupno razmisljanje o biznisu svodi na to koliko i kako mozemo da izbegnemo svoje obaveze. Tako posluju sve firme u srbiji.

FD, zaista mi je zao zbog toga sto prolazis i mislim da ne bi trebalo da te zanimaju njihovi glupi izgovori. Pozovi se na trzisnu inspekciju i pokusaj da ih na taj nacin zastrasis. Ako ne uspe, a verovatno nece jer su oni jako dobro svesni toga koliko smeju da idu u zavlacenju, mislim da imas dve opcije. Jedna je da budes izuzetno dosadan i bezobrazan a druga je da odustanes i uzmes 7.000 dinara. Vecina ljudi u srbiji resava ovakve probleme vikanjem, pretnjama, pravljenjem scena. To je standard i svi su na to navikli, ne brini, ljudi to rade rutinski, svakodnevno. Ti si verovatno fin decko i glupo ti je da se tako ponasas, ali eto. To su tvoje opcije. Koja je firma, da ljudi znaju nikada nista kod njih da ne kupuju? Mislim da je antireklama najmanje sto zasluzuju.

Nisam namerno hteo da kažem koja firma je u pitanju, jer još uvek naivno verujem da će mi možda izaći u susret i zaista mi dati HDD od 1.5tb nekog drugog proizvođača. Njihova priča je da to ne moraju da urade, ali da to ne bi bilo korektno prema meni.

Ako kako kažete imaju pravo da mi vrate novac a ne ponude drugi HDD (što je s obzirom na sve promene u cenama, katastrofalno po mene) šta mi drugo preostaje nego da ih zivkam bar još par nedelja da vidim dokle će pričati kako ne mogu nigde da nabave HDD od 1.5tb. Pretnja tržišnom inspekcijom mi je realna opcija samo ako sam apsolutno siguran da je zakon na mojoj strani a kako kažete, nije :(

U svakom slučaju, kad se sve ovo završi, sigurno ću napisati kako se završilo.
 
Poslednja izmena:
Zakon je na tvojoj strani bar kad je rok za resavanje garancije u pitanju.
 
Covek ima fiskalni racun, i kupio je u MP, sta njega briga koliko su ga ovi platili. Krajnji kupac je kupio u MP, a dil izmedju VP i MP ga ne interesuje, niti mora da zna sta je faktura. :)

Razumem ja tebe, ali shvati da je jedno teorija a drugo praksa. Svi mi znamo kako bi trebalo da bude, nisam pricao o tome, pricao sam kako jeste.
Mozemo se boriti protiv toga, ja sam za to, ali uspeh je vrlo neizvestan. Jedino sto si rekao a netacno je da covek ima posla sa MP a ne sa VP po tom pitanju (nisi direktno to rekao, vec se moze tako shvatiti). VP je davalac garancije, a ne MP, tako da je i ona umesana u tu pricu
 
VP jeste davalac garancije, ali svakako VP ne vraca novac. Ukoliko dodje do vracanja novca mora se vratiti suma sa racuna, a kako ce VP i MP to resiti izmedju sebe, nije bitno za krajnjeg kupca.
 
Izgleda da je i meni crkao WD od 2TB :( koji sam platio 6000din....ajde javi mi na PM koji je prodavac...da znam da li me isto ceka ili da vidimo kako ce drugi reagovati....
 
Dakle, da li prodavci (maloprodaja i veleprodaja) imaju pravo da umesto robe vrate pare?
Evo konkretno u slucaju HDD-ova, vise im se isplati dati pare jer manje daju nego sto bi sada kostalo da daju nov?
Kazu "nema" ili necu da dam robu evo ti novac koliko si platio PO FISKALNOM RACUNU PUN IZNOS...
Ne pitam da li "mogu" jer im moze proci vec da li i oni imaju mogucnost da biraju i odluce se za ono sto se njima vise isplati?
Kako stvar stoji ako nema vise samsung hdd-ova (kupljeni) vec samo od drugih proizvodjaca, da li i onda mogu reci ne damo hdd evo pare jer nema vise hdd tog proizvodjaca vec od XX/YY ...?

Po nekoj "logici" bi trebali (morali, izuzev ako se ne dogovori drugacije) da zamene ako ima isti proizvod (bas taj model), ako nema mogu a ne moraju ponuditi slicnu robu (tog ili drugog proizvodjaca, vec stvar dogovora) i na kraju moraju da isplate koliko je placeno po racunu fiskalnom sve sa porezom?
Je li "vulkanac" u pravu?
 
Mogu da ti daju disk drugog proizvodjaca. ;)
 
Mogu da ti daju disk drugog proizvodjaca. ;)

Mogu je jedno, moraju je drugo.
Mogu je dogovor i dobra volja, moraju je obaveza.
Ja sam malo i komplikovao u pitanju (i ne samo u pitanju), zato ako neko zna bas sta mora a sta moze neka napise...
 
sada je mnogo veliki problem što je mnogo cena HDDova otišla u materinu, pa nastaju ovako nezahvalne situacije ...
 
Da, sad za tih 8800 ne mogu da kupim ni HDD od terabajta. Ja jedino što mogu da zaključim iz vašeg pisanja jeste da probam još malo da se preganjam sa njima, barem do kraja marta, kad će biti dva meseca otkako su oni dobili povraćaj novca i kao počeli da mi traže neki HDD u zamenu.

Pretnja inspekcijom mi ništa ne donosi, jer koliko čujem od vas, po zakonu imaju pravo da mi vrate novac. Ostaje mi samo da budem strpljiv i nadam se da će posle sve muke, ipak ispasti korektni. Mislim, mogli su davno da me se otarase i daju mi tu kintu, umesto da ih ovako zivkam 100 puta.
 
VP jeste davalac garancije, ali svakako VP ne vraca novac. Ukoliko dodje do vracanja novca mora se vratiti suma sa racuna, a kako ce VP i MP to resiti izmedju sebe, nije bitno za krajnjeg kupca.

Netacno. VP daje knjizno razduzenje MP koji taj novac vraca kupcu. Dok ne dobije MP odobrenje ne vraca novac.
 
Ma sve je to klackalice, hddovi otisli gore pa je sad belaj po racunu, kad je memorija padala svi su plakali sto dobijaju drugu memoriju na garanciji.
Na kraju se svodi na politiku firme, samim tim dobijemo informaciju o kakvoj se firmi radi...
Na zalost nista vise :)
 
Ostaje mi samo da budem strpljiv i nadam se da će posle sve muke, ipak ispasti korektni. Mislim, mogli su davno da me se otarase i daju mi tu kintu, umesto da ih ovako zivkam 100 puta.


Napisao si da ovo traje duze od 3 meseca - koliko jos mislis da budes strpljiv? :trust:

A i jako ih briga sto zivkas i trosis impulse - taman im kratis vreme kad nemaju nikog u radnji :party:

BTW, koja je radnja u pitanju? :type:
 
koliko se ja sećam, po zakonu se ne vraća iznos sa fiskalnog, nego iznos u visini sadašnje cene, a ako uređaja nema više u prodaji poslednja mp cena, naravno to ne radi gotovo ni jedna radnja jer im je i lakše i jeftinije da vrate iznos sa fiskalnog...
 
Moze, ali nece,zasto bi, ne daju oni garanciju vec veleprodaje

Zasto? Pa zato da bi kupac ponovo kupio kod njih. :)

A ovo da VP vraca neku tamu nabavnu cenu, ja dosad nisam imao prilike da naletim na tako nesto, a moja firma je uzimala gomilu robe (bilo je dosta kvarova), nikad nismo na tako nesto naisli.
Treba procitati i dobro protumaciti zakon. Ako se dobro secam, neko je pominjao da se vraca poslednja suma dok je proizvod bio dostupan.
 
Poslednja izmena:
OK. Zvali su me danas i rekli da imam dve opcije. Jedna je da mi vrate novac koji sam izdvojio za HDD, druga da doplatim 5000 za HDD od 2 terabajta jer ne mogu da nabave onaj od 1.5 tb. Ne preostaje mi ništa nego da sutra pokupim novac i odem do firme u kojoj ceo život kupujem hardver, a da se kod ovih nikad ne vratim. Novac su očigledno odavno mogli da mi vrate, a po današnjoj priči, HDD od 1.5tb su tražili ne da bi mi ga ponudili kao zamenu, već da mi ga prodaju. Kad se sutra sve završi, otkriću ime firme, naravno :) Vi procenite da li je sve ovo bilo korektno s njihove strane.
 
Obavezno reci koja je firma u pitanju.
 
Koji ološ, umesto da ti ponude da doplatiš 1000-2000, ispadnu koliko-toliko korektni i daju 2TB(tako bi oni bili u malom gubitku) oni traže 5000 što izađe 13500 a sad gledam u Altiju na B2B portalu WD od 2TB 12170 sa PDV. Hoće dva puta da zarade na tebi druže :) I da, vrlo su dobro oni znali da 1.5 TB ne može da se nađe ma koliko mala firma bili, iz prostog razloga što je B2B pristup kod bilo kog distributera lako dobiti. Imenuj ih pod obavezno, da širimo priču po Srbiji a i dalje ako treba-a treba :)
 
Ako odlucis da doplatis i uzmes taj hdd od 2TB trazi im NOVI FISKALNI RACUN I PUNU GARANCIJU za taj hdd...

Nema danas nista dzaba, ako se taj sto "daje" za dzaba mora istrositi, da je bez trostka onda mozes ocekivati kod mudrih i cestitih da ces dobiti "za dzaba" uslugu, zamenu, pomoc, ali ako treba potrositi vise od 50rsd onda zaboravi...
Nece niko da iz svog dzepa vadi 2-3-5 k din da bi "fio fin", za njih sve (trgovce) NIJE POSLOVNO trositi svoj novac, isplacivati nekome (bilo kome) vise za robu nego sto je musterija platila i tu je kraj, kad dinar ide van kase to je cist gubitak i trgovci dalje od toga ne vide...

Jednostavno kazu nema te robe i mozes dobiti pare nazad, ali tada se traze sve pare koje si platio za uredjaj, dakla sve ukljucujuci i porez, onaj iznos na fiskalnom racunu!
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno