Šta je novo?

Reklamacija HDDa - kakva su moja prava?

To se drugim zakonima resava, a ti zakoni ne propisuju prenos obaveze sa maloprodaje na veleprodaju/distributera/proizvodjaca.

Poenta je da ne treba da se lomi na kupcu, ali ni na maloprodaji koja malo zaradjuje, vec na proizvodjacu/distributeru. Neka se pogleda obrt CT-a, EWE-a i ostalih pa nek se vidi ko ima mesta da pokriva reklamacije. Kupac ne treba da uzima pokvarenu robu, maloprodaja to salje na servis pa se popravlja. Ali to mora da se ceka a neki kupci hoce resenje odmah. E to odmah treba da resava neko iznad a ne maloprodaja. Maloprodaja ako je uredjaj regularan to salje servisu koji uredjaj mora da popravi i sve bude u redu. Problem su finansijska razduzenja (kada ima razlike u odnosu na sadasnju cenu) i kada kupac hoce zamenu za uredjaj koji servis/distrubuter zele samo da poprave.
 
To se drugim zakonima resava, a ti zakoni ne propisuju prenos obaveze sa maloprodaje na veleprodaju/distributera/proizvodjaca.

Poenta je da ne treba da se lomi na kupcu, ali ni na maloprodaji koja malo zaradjuje, vec na proizvodjacu/distributeru. Neka se pogleda obrt CT-a, EWE-a i ostalih pa nek se vidi ko ima mesta da pokriva reklamacije. Kupac ne treba da uzima pokvarenu robu, maloprodaja to salje na servis pa se popravlja. Ali to mora da se ceka a neki kupci hoce resenje odmah. E to odmah treba da resava neko iznad a ne maloprodaja. Maloprodaja ako je uredjaj regularan to salje servisu koji uredjaj mora da popravi i sve bude u redu. Problem su finansijska razduzenja (kada ima razlike u odnosu na sadasnju cenu) i kada kupac hoce zamenu za uredjaj koji servis/distrubuter zele samo da poprave.

Ako uređaj može zaista da se popravi u zakonskom roku, kupac nema šta da izvoljeva (oće pare, zamenu i sl.). On je taj uređaj platio i taj će dobiti ukoliko zaista može u zakonskom roku da se popravi.

Problem nastaje kada maloprodaja ili servis/distributer iz bilo kog svog razloga gledaju da zavlače kupca do besvesti, dok on jadan ne odustane, a više nema ko da ga zaštiti, jer sve što inspekcija može da proveri jeste da li je kupac formalno dobio odgovor u 15 dana ili nije. A to što u odgovoru može da stoje kojekakve budalaštine, sada kupac treba da tužaka nekog sudu, što se naravno ne isplati ni finansijski ni živaca ni vremena i na to neke maloprodaje a naročito distributeri i računaju. A distributeri, njih iskreno za*ole za kupce, oni su skoro pa nevidljivi pred kupcima ("a skidaju kajmak") a kupac u kojoj god maloprodaji kupio, kajmak daje istom distributeru...

Zaključak:
1) kupci su sada samo formalno zaštićeni, u praksi im je lošije nego pre novog zakona, jer sada inspekcija ima nadležnost da proverava samo formalnost odgovora u roku od 15 dana, a ne i kompletnu reklamaciju
2) maloprodaja je loše zaštićena od bahatosti distibutera, ali to je već problem njihovog međusobnog odnosa (biznis je surova stvar!)
3) distributeri su često bahati - može im se, nema ih mnogo i imaju pare a ponekad i monopol na traženu robu
 
Sto se tice zavlacenja, ja stvarno ne znam razlog za tako nesto. Ako je nesto u garanciji niko u lancu, sem sitnih logistickih troskova nema gubitak. Sad bas imam primer da covek (koji je lapptop kupio kod naseg dilera) donosi laptop zato sto cuje neko "brujanje". Sam je bio je u ovlascenom servisu 2 puta i tvrdi da i dalje ima problem. Kod mene u servisu (u centrali firme) laptop radi vec 2 dana, nikakav nenormalno zvuk se nije cuo + covek je prilikom predaje sedeo kod mene preko pola sata i nismo nista culi. A u servisu su mu preventivno, zato sto se i kod njih nista nije culo menjali CPU fan i optiku nadajuci se da ce tako resiti problem. I ovakvih stvari ima, i covek i dalje tvrdi da je nesto neispravno. U servisu hoce da mu izadju u susret, i menjaju sta misle da je problem ali ga i dalje ne vide. A po proizvodjackim pravilima ne mogu da zamene coveku racunar kao krajnje resenje zato sto problem nikako da vide. I onda treba biti pametan sta uraditi.

Sto se zakona tice, njega bi trebalo rasporediti kao PDV, da svako placa/regulise svoj deo kolaca. Maloprodaja da je odgovorna za svoju razliku u ceni, distributer za svoju a proizvodjac za sam proizvod. A maloprodaja neka ostane kontakt kupcu za sve kao i do sada i neka salje uredjaj kome treba.
 
To se drugim zakonima resava, a ti zakoni ne propisuju prenos obaveze sa maloprodaje na veleprodaju/distributera/proizvodjaca.

Poenta je da ne treba da se lomi na kupcu, ali ni na maloprodaji koja malo zaradjuje, vec na proizvodjacu/distributeru. Neka se pogleda obrt CT-a, EWE-a i ostalih pa nek se vidi ko ima mesta da pokriva reklamacije. Kupac ne treba da uzima pokvarenu robu, maloprodaja to salje na servis pa se popravlja. Ali to mora da se ceka a neki kupci hoce resenje odmah. E to odmah treba da resava neko iznad a ne maloprodaja. Maloprodaja ako je uredjaj regularan to salje servisu koji uredjaj mora da popravi i sve bude u redu. Problem su finansijska razduzenja (kada ima razlike u odnosu na sadasnju cenu) i kada kupac hoce zamenu za uredjaj koji servis/distrubuter zele samo da poprave.
Ovde ne diskutujemo o odnosu maloprodaja i distributera, niti o zakonu koji reguliše njihove odnose. Kao što kupac mora da se bori sa prodavnicom da bi isterao svoja prava, neka se prodavnice izbore sa svojim prodavcima.

Šta kupac treba da radi kad plati za nešto što ne može da koristi zato što se pokvarilo? Da bude srećan i ne misli o tome, a kamo li da se interesuje za stanje proizvoda koji je reklamirao?

Pogledaj sam koliko zavlače otvarača teme za jedan HDD. Preko svih rokova, i zakonskih i zdravorazumskih. Da li si svestan koliko takvih slučajeva ima? Prati malo ove teme, pa ćeš sam da vidiš koliko treba da se čeka na uspešan i pravičan kraj reklamacije.

Normalno da ljudi hoće odmah i što pre. Jok, prodavnice se šutiraju u pedu od žurbe da poprave, zamene ili vrate keš, pa kupac ne mora prstom da mrda.
 
Sto se tice zavlacenja, ja stvarno ne znam razlog za tako nesto. Ako je nesto u garanciji niko u lancu, sem sitnih logistickih troskova nema gubitak. Sad bas imam primer da covek (koji je lapptop kupio kod naseg dilera) donosi laptop zato sto cuje neko "brujanje". Sam je bio je u ovlascenom servisu 2 puta i tvrdi da i dalje ima problem. Kod mene u servisu (u centrali firme) laptop radi vec 2 dana, nikakav nenormalno zvuk se nije cuo + covek je prilikom predaje sedeo kod mene preko pola sata i nismo nista culi. A u servisu su mu preventivno, zato sto se i kod njih nista nije culo menjali CPU fan i optiku nadajuci se da ce tako resiti problem. I ovakvih stvari ima, i covek i dalje tvrdi da je nesto neispravno. U servisu hoce da mu izadju u susret, i menjaju sta misle da je problem ali ga i dalje ne vide. A po proizvodjackim pravilima ne mogu da zamene coveku racunar kao krajnje resenje zato sto problem nikako da vide. I onda treba biti pametan sta uraditi.

Sto se zakona tice, njega bi trebalo rasporediti kao PDV, da svako placa/regulise svoj deo kolaca. Maloprodaja da je odgovorna za svoju razliku u ceni, distributer za svoju a proizvodjac za sam proizvod. A maloprodaja neka ostane kontakt kupcu za sve kao i do sada i neka salje uredjaj kome treba.
Mozda su ga popravili tako sto su izvadili CD ili DVD iz chitacha? Ubaci dvd ukljuci komp pa pitaj coveka jel to to brujanje?
 
@duksa88 - vidis, to mi nije palo na pamet. Mada je pomenuo da ga slabo koristi pa sam verovatno zato smetnuo s uma. A pominje i neko krckanje ... koje opet nisam cuo ni ja a ni ovlasceni servis. HDD je testiran, Prime95 pustan, ne znam sta vise da probam :)

@RazbojNick - Sve reklamacije koje dodju do mene se razrese za max 3 nedelje. Dok ode u ovlasceni servis, dok se konstatuje sta je prob i dok se saceka deo (nasa carina ume da drzi delove po nedelju i vise dana). Kod laptopova se brze resavaju reklamacije jedino kod Dell-a (kod EWE-a oko nedelju-dve) i Fujitsu-a (System 1 - oko nedelju dana) zato sto ovi servisi dosta stvari imaju na lageru. Ostali sve moraju da narucuju cak i baterije i adaptere koji su koliko toliko univerzalni za vise modela. Takva im je pravila postavio proizvodjac (da li su delovi dobijali noge pa sad mora da se narucuje po serijskom broju laptopa ili je nesto drugo u pitanju ne znam). Prodavnica, pa cak ni ja u servisu ne moze da popravi i resi nista sama, sem eventualno software problema (pogresni driveri, reinstall win-a i sl.). Jedino moze da se prosledi ovlascenom servisu.

Sto se otvaraca teme tice, njegov problem je izazvan (ako dobro pretpostavljam) gasenjem uvoznika, RHS-a. I moj Samsung od 2TB je zavrsio kod njih i pitanje je kada cu ja videti svoj disk. Ako nije RHS uvoznik, onda su ga za....vali bezveze.
 
Ne plati na mostu - platićeš na ćupriji. Znam da nije ekonomski efikasno da ti delovi čuče u magacinu i da je isplativije da ih naručiš po potrebi, ali onda računaj koliko će da se produži rešavanje garancije i zašto kupac postaje nezadovoljan. Na kraju krajeva, zbog pokvarene robe ispašta on, sve više i više što duže čeka da mu se razreši reklamacija. Korist za kupca - nula. Zaštita kupca - nula. M_M je lepo sve sumirao.
 
Nazad
Vrh Dno